MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

mist_poster.jpg

Een verfilming van de roman van Stephen King door Frank Darabont (The Shawshank Redemption, The Green Mile). Een aardige horror/sci-fi/drama met enkele goede en minder goede momenten. Casting viel me beetje tegen met vooral eerder matige prestaties van Thomas Jane (had bijrol in Magnolia en hoofdrol in Stander) hij kon me niet echt overtuigen hoewel bij momenten wel de enige die de scenes nog van enige emoties voorzag. Marcia Gay Harden als geschifte religieuze b*ch speelde aardig maar was verschrikkelijk irritant en soms overdreven aanwezig. William Sadler speelde zijn rol zoals verwacht.

Het verhaal van King is zoals gewoonlijk zeer fatsoenlijk en creatief. Na een vreemde storm komt er een vage mist over een klein dorpje. Blijkt al snel dat dit geen gewone mist is en allerlei bloeddorstige wezens met zich meebrengt. Enkele inwoners zijn gevangen in een supermarkt en moeten in leven zien te blijven terwijl enkele van hen bovendien beginnen te flippen.

Af en toe de nodige schrikmomenten en bloedige scenes geven de film een aardig horror-thriller gehalte. Voorspelbaar is het niet, maar vernieuwend zou ik het ook niet noemen. Frank Darabont doet een goede poging om het slot wat meer diepte te geven, maar toch had ik de indruk dat de uitvoering allemaal nog wel beter had gekund. De film bestaat eigenlijk uit twee delen: een horor-thriller deel en een drama deel. Een typisch kenmerk voor films van King/Darabont, wat soms heel mooi uitpakt, maar soms ook wat minder. Deze film zit tussen de twee in. Sommige gebeurtenissen vond ik wat ongeloofwaardig (en nee die hadden heeft niets met sci-fi te maken) zoals de keuzes van de personages, dit doet ernstig afbreuk aan de geloofwaardigheid van het hele verhaal. Met name het einde is alles behalve plausibel, had indien anders uitgevoerd nog veel beter kunnen zijn.

Al bij al toch zeker waard om eens te gaan zien of huren als je van het genre houdt -7,5/10.

ga hem wel is bekijken
is toch al weer een tijdje geleden
dat er nog is een goede verfilming geweest is van
Stephen King's zijn verhalen

mist_poster.jpg

Een verfilming van de roman van Stephen King door Frank Darabont (The Shawshank Redemption, The Green Mile). Een aardige horror/sci-fi/drama met enkele goede en minder goede momenten. Casting viel me beetje tegen met vooral eerder matige prestaties van Thomas Jane (had bijrol in Magnolia en hoofdrol in Stander) hij kon me niet echt overtuigen hoewel bij momenten wel de enige die de scenes nog van enige emoties voorzag. Marcia Gay Harden als geschifte religieuze b*ch speelde aardig maar was verschrikkelijk irritant en soms overdreven aanwezig. William Sadler speelde zijn rol zoals verwacht.

Het verhaal van King is zoals gewoonlijk zeer fatsoenlijk en creatief. Na een vreemde storm komt er een vage mist over een klein dorpje. Blijkt al snel dat dit geen gewone mist is en allerlei bloeddorstige wezens met zich meebrengt. Enkele inwoners zijn gevangen in een supermarkt en moeten in leven zien te blijven terwijl enkele van hen bovendien beginnen te flippen.

Af en toe de nodige schrikmomenten en bloedige scenes geven de film een aardig horror-thriller gehalte. Voorspelbaar is het niet, maar vernieuwend zou ik het ook niet noemen. Frank Darabont doet een goede poging om het slot wat meer diepte te geven, maar toch had ik de indruk dat de uitvoering allemaal nog wel beter had gekund. De film bestaat eigenlijk uit twee delen: een horor-thriller deel en een drama deel. Een typisch kenmerk voor films van King/Darabont, wat soms heel mooi uitpakt, maar soms ook wat minder. Deze film zit tussen de twee in. Sommige gebeurtenissen vond ik wat ongeloofwaardig (en nee die hadden heeft niets met sci-fi te maken) zoals de keuzes van de personages, dit doet ernstig afbreuk aan de geloofwaardigheid van het hele verhaal. Met name het einde is alles behalve plausibel, had indien anders uitgevoerd nog veel beter kunnen zijn.

Al bij al toch zeker waard om eens te gaan zien of huren als je van het genre houdt -7,5/10.

Ik kan me in sommige dingen van je review vinden, en snap daarom ook totaal niet dat je deze film kan beoordelen met een 7,5?? Mijn review:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a1/The_Mist_poster.jpg

The Mist

B-Film horror met B-Acteurs over domme monster die door slechte computer beelden gebracht worden uit een vage mist. Naast dat de film gewoon slecht is, is hij op momenten ook bijzonder irritant. Hij duurt ook nog eens te lang om over het einde maar niet te praten. Sommige mensen zouden er vast een heel verhaal achter verzinnen over hoe de film een metafoor is van het menselijk denken en handelen. Ik vond hem gewoon bijzonder slecht. Emoties van B-Acteurs die vaak tenenkrommend slecht gebracht worden, halve tijd totaal onverwacht en niet realistisch terwijl andere emoties die je wel zou verwachten totaal overgeslagen worden. 4/10

Wat je zelf al zegt: de acteer prestaties zijn beneden niveau (dat christenwijf gaat daarbij ook nog eens zo enorm op je zenuwen werken dat je er bijna de film van zou afzetten).

Het verhaal creatief?? I quote "Na een vreemde storm komt er een vage mist over een klein dorpje. Blijkt al snel dat dit geen gewone mist is en allerlei bloeddorstige wezens met zich meebrengt."
Baas, dit is echt te schraal voor woorden. Nou is dat geen enkel probleem mocht het schrale verhaal goed gebracht worden en leuke invullen krijgen, maar dat krijgt het niet.

Daarbij komen, zoals je zelf al aan geeft, de totaal ongeloofwaardige acties en reaties van de personages in de film en de enorm slechte computer graphics en het belachelijke einde. Grote T, enlighten me, hoe kan je in hemelsnaam op een 7,5 komen?

Ik heb laatst saw $ gezien.. En vond die wel leuk om te zien. maar snapte een stuk in het verhaal niet helemaal. ga hem denk nog eens zien. Altijd goed om ideeen te krijgen.

had gisteren Saw 3 gezien
raar einde wel

Ik kan me in sommige dingen van je review vinden, en snap daarom ook totaal niet dat je deze film kan beoordelen met een 7,5?? Mijn review:

Wat je zelf al zegt: de acteer prestaties zijn beneden niveau (dat christenwijf gaat daarbij ook nog eens zo enorm op je zenuwen werken dat je er bijna de film van zou afzetten).

Het verhaal creatief?? I quote "Na een vreemde storm komt er een vage mist over een klein dorpje. Blijkt al snel dat dit geen gewone mist is en allerlei bloeddorstige wezens met zich meebrengt."
Baas, dit is echt te schraal voor woorden. Nou is dat geen enkel probleem mocht het schrale verhaal goed gebracht worden en leuke invullen krijgen, maar dat krijgt het niet.

Daarbij komen, zoals je zelf al aan geeft, de totaal ongeloofwaardige acties en reaties van de personages in de film en de enorm slechte computer graphics en het belachelijke einde. Grote T, enlighten me, hoe kan je in hemelsnaam op een 7,5 komen?
Mijn relatief hoge rating (die nog steeds lager is dan bij vele andere reviews) gaat naar de vrij goede special effects (waar zie jij slechte computer graphics?) en het feit dat ie als horror-sci-fi gewoon beter scoort dan vergelijkbare films in dat genre. Creatief, omdat de combinatie drama/emotie/conflict en sci-fi/horror eigenlijk nog niet zo vaak gedaan is. Ook het verhaal/plot zelf is nog niet eerder gedaan, en vond ik zeer redelijk geschreven van King. Jij noemt dat niet creatief, wel schrijf maar eens zo'n boek dan, zo eenvoudig is het niet om iets fictief te bedenken dat niet eerder is bedacht. De film scoort dan ook op punten die hem onderscheiden van de rest, maar verliest punten op de manier waarop het allemaal is uitgevoerd.

Buiten dat, blijft het natuurlijk een vrij spannende en angstaanjagende film die op de meeste momenten gewoon boeiend en onvoorspelbaar blijft. Het maakt emoties los bij de kijker (schrikmomenten, irritatie, boosheid, verontwaardiging) en dat is tegenwoordig niet zo eenvoudig meer met wat we al gewend zijn. Samengevat heb je een top director, top schrijver, leuk sci-fi verhaal, matige tot slechte acteurs, niet optimale uitvoering, onrealistische situaties, samengevat kom ik dan op 7 a 7,5 (heb 7 gevote op imdb). Maar goed ik begrijp dan op mijn beurt niet die 4/10, ik ken films die véél slechter zijn en die meer dan 5 krijgen, niet erg in verhouding dus. In het slechtste geval moet je toch minimaal op 5/10 of 2,5 sterren komen vind ik. Tenzij je echt een hekel hebt aan het genre, dan ga je sowieso lager zitten. Maar ik respecteer je mening en kan zeker zien waarop je die baseert, vind het alleen iets te hard :)

ps als je écht slechte sci-fi graphics en acteerwerk wilt kijk dan eens naar The Blob (1958) :roflol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Geslaagde batman film van Christopher Nolan met Christian Bale en Michael Caine. Een buitengewoon goed plot, zeer mooie graphics/effects, verzorgd en nauwkeurig uitgewerkt van begin tot einde. Bale en Caine vormen een super team en de rest van de cast vult goed aan. Eigenlijk alles wat de batman fans kunnen wensen en toch ook leuk voor de niet fans om eens te zien 8/10.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.888
Rendition bij de premiere gekeken. Gewoon wel een goeie film. Niet bijzonder, maar ook zeker niet slecht. 7+/10 zou ik hem geven

Inderdaad een goede film, moet zeggen dat ik wel even sterk moest fronsen toen het plot duidelijk werd, al was dit miss ook omdat ik de openingsscene heb gemist.. Zeker overtuigende film, 7.5/10

Mijn relatief hoge rating (die nog steeds lager is dan bij vele andere reviews) gaat naar de vrij goede special effects (waar zie jij slechte computer graphics?) en het feit dat ie als horror-sci-fi gewoon beter scoort dan vergelijkbare films in dat genre. Creatief, omdat de combinatie drama/emotie/conflict en sci-fi/horror eigenlijk nog niet zo vaak gedaan is. Ook het verhaal/plot zelf is nog niet eerder gedaan, en vond ik zeer redelijk geschreven van King. Jij noemt dat niet creatief, wel schrijf maar eens zo'n boek dan, zo eenvoudig is het niet om iets fictief te bedenken dat niet eerder is bedacht. De film scoort dan ook op punten die hem onderscheiden van de rest, maar verliest punten op de manier waarop het allemaal is uitgevoerd.

Buiten dat, blijft het natuurlijk een vrij spannende en angstaanjagende film die op de meeste momenten gewoon boeiend en onvoorspelbaar blijft. Het maakt emoties los bij de kijker (schrikmomenten, irritatie, boosheid, verontwaardiging) en dat is tegenwoordig niet zo eenvoudig meer met wat we al gewend zijn. Samengevat heb je een top director, top schrijver, leuk sci-fi verhaal, matige tot slechte acteurs, niet optimale uitvoering, onrealistische situaties, samengevat kom ik dan op 7 a 7,5 (heb 7 gevote op imdb). Maar goed ik begrijp dan op mijn beurt niet die 4/10, ik ken films die véél slechter zijn en die meer dan 5 krijgen, niet erg in verhouding dus. In het slechtste geval moet je toch minimaal op 5/10 of 2,5 sterren komen vind ik. Tenzij je echt een hekel hebt aan het genre, dan ga je sowieso lager zitten. Maar ik respecteer je mening en kan zeker zien waarop je die baseert, vind het alleen iets te hard :)

ps als je écht slechte sci-fi graphics en acteerwerk wilt kijk dan eens naar The Blob (1958) :roflol:

Slechte graphics:
Als die tentakels onder de poort door komen en de Sherminator op vreten, ziet er echt slecht uit imo, zeker gezien wat je tegenwoordig kan verwachten van computer grapghics).

Ik vind het verhaal echt totaal niet vernieuwend ofzo. En de combi van emo shit en horror/thriller is ook niet nieuw, hoeveel films zijn er in het rijtje 'we zitten met groep mensen opgesloten en schuilen voor het gevaar buiten'. Dit zou leuk kunnen zijn wanneer de emoties tussen mensen goed gebracht werden, maar dat wordt het niet dus je krijgt een GTST gevoel. Dat het moeilijk is om er een boek over te schrijven dat kan best, maar ik heb het boek niet gelezen maar de slechte film gezien.

Mijn 4 is misschien wat lomp, maar dat komt omdat de film gewoon echt irritant is om te kijken, niet zozeer extreem slecht, maar gewoon erg irritant. En daarbij komt dat ik niet kan snappen dat iedereen er zo positief over is. Naja, ieder zijn eigen ding.

Wristcutters: A Love Story

Aardige Indie-Film met betere vorm dan inhoud. Begint aardig maar over de helft begint hij wat te vervelen. Al met al wel de moeite maar niet echt super. 7-/10

The Heartbreak Kid

1000 in een dozijn Ben Stiller comedy film. Enkele behoorlijk geslaagde grappen in een voorspelbaar jasje. Prima vermaak voor tussendoor. 6+/10

Gisteren nog eens Aliens gezien. Wat een brute film was/blijft dat toch. Ownt tot op heden nog steeds vele films in dit genre, ik heb hem al zeker 5x gezien en zat toch weer met spanning te kijken na enkele jaren niet gezien te hebben. James Cameron is de meester van de actie / horror / sci-fi / thriller, 9/10.

gisterenavond 'no country for old men' eens gaan bekijken.
vond 'm lang niet slecht, best goeie thriller.
alleen superjammer van het einde : de film sluit plots af met een dialoog die eigenlijk niets met het verhaal te maken heeft... echt stom om op zo'n waardeloze manier te eindigen... wat een onkunde... en net daarom voor mij geen enkele oscar waardig.

7/10

Zaterdag 'Untraceable' gezien. Een redelijk surrealistische film wat betreft de waanzin van human interest. Hoewel het plot wat gaten heeft en er redelijk wat voorspelbare momenten in de film zitten kon de film mij toch wel boeien.

7/10

Vorige week ook '10 000 BC' gezien. Het hele decor van het tijdperk waarin de film zich afspeelt ziet er op zich goed uit. Jammer dat het hele verhaal ontzettend goedkoop is. De acteerprestaties en vechtscenes zijn ook niet om over naar huis te schrijven en vallen in het niet bij een min of meer vergelijkbare film als '300'.

5/10

• #3.894

Bij westerns horen mooie posters!

Anyway, [IMDB]3:10 to Yuma[/IMDB] dus, een remake van het origineel uit 1957 (niet gezien). En deze film wist voor mij als liefhebber te slagen waar vele anderen het niet konden klaren; het greep overtuigend de sfeer van de klassieke western. Dat wil zeggen de settings, de muziek, de karakters. Zowel Crowe als Bale slagen in hun eerste (?) western.

Goede film, zeker een aanrader voor de liefhebber, 8/10

Zojuist het origineel op de BBC gekeken..

51MyFQlAc0L._SS500_.jpg

Deze film is iets overtuigender in de manier waarop de verhouding tussen badguy Wade en goodguy Evans verloopt. Uitstekende sfeerfilm en daarmee wel een aanrader, naast het uitstekende vervolg.

8/10

• #3.895

4 luni, 3 saptamâni si 2 zile, oftewel 4 maanden, 3 weken en 2 dagen.

Een vrij huiveringwekkend relaas over een dag uit het leven van een jonge vrouw in communistisch Roemenië, 1987. Ze helpt haar kamergenote met een illegale abortus. Wat volgt is een aangrijpend sterk drama over de ongewenste situatie die alleen maar erger wordt. Door de rust in de cameravoering en de opbouw van het plot wordt er veel van de kijker gevraagd maar er wordt je dus weinig opgedrongen. Niet echt toegankelijk maar zeker een sterke film..

7.5/10

gisterenavond 'no country for old men' eens gaan bekijken.
vond 'm lang niet slecht, best goeie thriller.
alleen superjammer van het einde : de film sluit plots af met een dialoog die eigenlijk niets met het verhaal te maken heeft... echt stom om op zo'n waardeloze manier te eindigen... wat een onkunde... en net daarom voor mij geen enkele oscar waardig.

7/10
We hebben het er in dit topic al over gehad. Uiteindelijk heeft het juist wel alles met het verhaal te maken. Maar je moet er even over nadenken, de meeste films leggen alles piekfijn uit zodat er geen denkwerk meer nodig is... één van de redenen van het succes van de film is hoe die zich onderscheid van de rest.

We hebben het er in dit topic al over gehad. Uiteindelijk heeft het juist wel alles met het verhaal te maken. Maar je moet er even over nadenken, de meeste films leggen alles piekfijn uit zodat er geen denkwerk meer nodig is... één van de redenen van het succes van de film is hoe die zich onderscheid van de rest.

ow, had ik niet gelezen, zal ik nog ff napluizen dan :o

en zal 'm zeker later nog een 2de keer bekijken.

het eerste uur van de film werd m'n aandacht verstoord door 2 koppeltjes achter mij die de hele tijd zaten te praten, giechelen en onnozel doen... :(
heb dus iets minder geconcentreerd kunnen volgen, mss heb ik net dan wel iets cruciaal gemist.
heb hun uiteindelijk wel gevraagd of ze stil konden zijn, maar het overgrote deel van de film en de rest van m'n avond was voor mij daardoor eigenlijk al verpest.
volgende keer beter...

10,000 BC, net gaan zien in de cinema

Ik vond het een zeer goeie film, ondanks de slechte commentaar die ik op internet gelezen heb. Oké, het is geen fantastische verhaallijn, maar ik had even nood aan een ontlading zonder denkwerk en een ontspannende film. Qua vechtscènes staat hij toch onder 300, op gelijk niveau van Troy. Qua acteerwerk vond ik het zeer goed, nooit geforceerd (wat ik wel bij 300 vond) en vooral zeer mooie muziek (componist van The day after tomorrow). Er waren ook fantastische special effects, en met het cinema-geluid voelde ik me een echte warrior en voor mij mocht hij nog een uurtje langer duren. Zeker cinema-waardig, maar ik kan erinkomen dat kritische volwassenen het verhaal te mager vinden.

9,5/10 voor de speciale effecten
6/10 voor de verhaallijn (zeker niet slecht, wel magertjes)
10/10 voor het décor
9/10 voor de acteerprestaties
9,5/10 voor de muziek

Als woensdagnamiddag film echt een absolute aanrader om goed te ontspannen en je een echte warrior te voelen.

1067039535_b33c4f16f1.jpg

Lars And The Real Girl

Beetje twijfelachtige film imo. Het acteerwerk is prima, en hij lijkt beetje te beginnen als een comedy. Maar het slaat al snel over in een serieuze drama film met een redelijk orgineel idee, wat in de film toch minder uitpakt en op momenten eigenlijk gewoon belachelijk is. Niet helemaal geloofwaardig daardoor, maar wel wel vermakelijk. 7/10

P2

erg leuke horrorfilm in de trant van haute tension waarin een laat werkende meid in de parkeergarage word gegijzeld, aanrader

7/10

eindelijk there will be blood
niks aan te merken aan het verhaal, het acteerwerk (had zeker oscar for best movie en regiseur moeten krijgen)

de soundtrack stak wel tegen :o

9/10

ben x

leuk geprobeerd maar slecht in de uitvoering
kon me redelijk in het verhaal vinden maar twas nergens vernieuwend en de film was in oostvlaanderen (ik haat gents accent)

5/10

Terug
Naar boven