XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

what's the point om dat allemaal bij te houden? een goede film bekijk je toch maar max 3 keer?
Huh, echt niet. Een slechte film bekijk ik maar 1x een goede bekijk ik in heel me leven wellicht meer dan 5x. Een topper zelfs meer dan 10x. Ik koop ze alleen niet meer, gewoon van usenet, branden en vervolgens in dvd tasjes van elk 100 stuks. Als later iemand een film van je wilt kan je ze nog eens een euro per stuk aftroggelen, zo verdien je ook nog eens je eigen kosten terug :D

Blackadders.Mom.does.Roeselare.dvdRip.avi bekijk ik toch alle dagen :p
:roflol: mag niet ontbreken in een goede collectie idd :p

Huh, echt niet. Een slechte film bekijk ik maar 1x een goede bekijk ik in heel me leven wellicht meer dan 5x. Een topper zelfs meer dan 10x. Ik koop ze alleen niet meer, gewoon van usenet, branden en vervolgens in dvd tasjes van elk 100 stuks. Als later iemand een film van je wilt kan je ze nog eens een euro per stuk aftroggelen, zo verdien je ook nog eens je eigen kosten terug :D
De admin die openlijk zijn piraterij erkent :eek: :finger:

wizard-of-oz-DVDcover.jpg

Dorothy lives on a farm in Kansas until a cyclone arrives, and picks her, her house, and her dog up and deposits them in the land of Oz. Things in Oz are strange and beautiful, but Dorothy just wants to get back home. She's helped by the Good Witch of the North, but she's also in trouble with the Wicked Witch of the West, who seeks revenge for the death of her sister; the Wicked Witch of the East, for which she blames Dorothy.

Een Amerikaanse klassieker. :thumb:

8/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Evan Treborn grows up in a small town with his single working mom and his friends. He suffers from memory blackouts where he suddenly finds himself somewhere else, confused. Evans' friends and mom hardly believe him, thinking he makes it up just to get out of trouble, something bad always seems to happen during these blackouts. As Evan grows up he has less of these blackouts until he seems to have recovered. Since the age of seven he has written a diary of his blackout moments so he can remember what happens. One day at college he starts to read one of his old diaries, and suddenly a flashback hits him like a brick!

K*tcher was beter dan ik had gedacht, ik had hem nog nooit in een serieuze rol gezien.

Het enige wat me wat tegenviel was het einde!
Uiteindelijk had hij het meisje ook kunnen hebben.

Iemand ideeën hierover?

7.5/10

De admin die openlijk zijn piraterij erkent :eek: :finger:
Waar gaat dat heen met de wereld? ;)

Even een niet uitgebreid review lijstje van wat ik hier nog niet gepost had...

1408 (2007)

Enkele aardige stukjes, maar meestal niet geheimzinnig, onvoorspelbaar en artistiek genoeg. Cusack komt toch net niet overtuigend genoeg over om emotie los te maken bij de kijker hoewel hij probeert. De rest van de cast is helemaal een teleurstelling. Beetje een moderne poging (rip?) tot shining maar dan 10x minder 6.8/10 at best.

Idiocracy (2006)

Simpele, oppervlakkige sci-fi/komedie die totaal voorspelbaar en meestal niet echt grappig is. Eentje om je tijd mee op te vullen. Toch 6/10 omdat het eens wat nieuws is.

2001: A Space Odyssey (1968)

IMO de minst goeie van Kubrick, allemaal aardig in beeld gebracht dat wel maar soms ontbreekt de spanning me toch een beetje teveel. Alles met die supercomputer is mooi gedaan maar van de rest vraag ik me af waar het nu eigenlijk om gaat, iemand die kan uitleggen waar dat gedoe met dat artefact nou eigenlijk op slaat? Verder wel een heel speciale film die je toch eens moet gezien hebben 8/10.

Blade Runner (1982)

Overrated. Bevat enkele aardige scenes maar vaak te saai en vooral voorspelbaar. Harrison Ford en Rutger Hauer redden gelukkig de film, de special effects zijn ook prima 7.5/10.

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

Beste film van Nicholson en één van de beste drama's ooit. Heel de cast is top, verhaal is top, en voor een drama nog perfect te genieten (vaak zelfs grappig) 9,5/10.

Het enige wat me wat tegenviel was het einde!
Uiteindelijk had hij het meisje ook kunnen hebben.

Iemand ideeën hierover?

Welk einde heb jij gezien dan? Er zijn er namelijk een stuk of 4 dacht ik:

1. Waarin Evan teruggaat naar het verjaardagsfeestje waarop hij Kayleigh leerde kennen, en met haar ruzie maakt zodat ze geen vrienden worden en zij en haar broertje gewoon bij haar moeder gaan wonen en een goede jeugd/opvoeding hebben!

A Vervolgens ziet hij haar jaren later op straat, maar besluit niet achter haar aan te gaan.

B Hij ziet haar en besluit wel achter haar aan te gaan.

C Ze zien elkaar en praten wat en gaan geloof ik koffie drinken.

2. Directors Cut:

[SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS]

Waarin Evan teruggaat naar zijn eigen geboorte, en zelfmoord pleegt door zichzelf te verstikken met zijn navelstreng.

In de Directors Cut zitten een aantal andere scenes, zoals waar Evan en zijn moeder naar een helderziende gaan (handlezen) en deze Evan vertelt dat hij geen levenslijn heeft en dat hij niet hoort te bestaan of zoiets.

Vervolgens vertelt zijn moeder Evan dat zij voordat hij geboren werd reeds een aantal doodgeboren kinderen had - aan het einde van de film wordt dus duidelijk dat deze doodgeboren broertjes en zusjes van Evan waarschijnlijk over dezelfde "gave" bezatten en ook tot de conclusie zijn gekomen dat de beste oplossing zou zijn als ze niet geboren zouden worden!

Dit is dus de film en het einde zoals deze bedoeld was, maar in de US vond men die baby-zelfmoord scene niet gepast voor in de bioscopen! Dit was ook de eerste versie die ik gezien heb, en ik vind er niets aan tegenvallen hoor. Vind het juist een super einde!

Trouwens, nooit The Butterfly Effect 2 kijken, die film is gewoon ongelofelijk slecht :o

Zojuist ´Zomerhitte´ gezien. Ondanks een aantal voorspelbare momenten kon de film me toch wel boeien. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar Sophie Hilbrand die een aantal keer in pure natuurvorm te bewonderen valt vind ik er toch wel geil uitzien :)

7/10

in Easy Rider speeld Jack nickelson ook wel 1 van zijn beste rollen

easyrider460.jpg

One Flew over the cuckoo's nest en Shinning vond ik hem ook wel goed in

The Circus (1928)
circus.jpg

Charlie's Tramp character finds himself at a circus where he is promptly gets chased around by the police who think he is a pickpocket. Running into the bigtop, he is an accidental sensation with his hilarious efforts to elude the police. The ringmaster/owner immediately hires him, but discovers the Tramp cannot be funny on purpose, so he takes advantage of the situation by making the Tramp a janitor just happens to always in the Bigtop at showtime. Unaware of this exploitation, the Tramp falls for the owner's lovely acrobatic daughter, who is abused by her father. His chances seem good, until a dashing rival comes in and Charlies feels he has to compete with him.

Heerlijke film! Een film zonder gesproken dialoog het blijft toch iets speciaal.

8/10

Loaded Weapon 1 (1993)
B000031EFZ.01.LZZZZZZZ.jpg

An LA detective is murdered because she has microfilm with the recipe to make cocaine cookies. A "Lethal Weapon" style cop team tries to find and stop the fiends before they can dope the nation by distributing their wares via the "Wilderness Girls" cookie drive

Cultfilmpje met E. Estevez en S. Jackson in de hoofdrol en cameo's van oa F. Murray Abraham, Charlie Sheen, Denise Richards, Erik Estrada, Larry Wilcox, Bruce Willis en Whoopi.
Aanrader voor de fans van 'The Naked Gun'.

Opvallend was dat in een korte flashback Jackson er identiek hetzelfde uitzag als in Pulp Fiction dat een jaar later uitkwam.

5/10

Welk einde heb jij gezien dan? Er zijn er namelijk een stuk of 4 dacht ik:

1. Waarin Evan teruggaat naar het verjaardagsfeestje waarop hij Kayleigh leerde kennen, en met haar ruzie maakt zodat ze geen vrienden worden en zij en haar broertje gewoon bij haar moeder gaan wonen en een goede jeugd/opvoeding hebben!

A Vervolgens ziet hij haar jaren later op straat, maar besluit niet achter haar aan te gaan.

B Hij ziet haar en besluit wel achter haar aan te gaan.

C Ze zien elkaar en praten wat en gaan geloof ik koffie drinken.

2. Directors Cut:

[SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS]

Waarin Evan teruggaat naar zijn eigen geboorte, en zelfmoord pleegt door zichzelf te verstikken met zijn navelstreng.

In de Directors Cut zitten een aantal andere scenes, zoals waar Evan en zijn moeder naar een helderziende gaan (handlezen) en deze Evan vertelt dat hij geen levenslijn heeft en dat hij niet hoort te bestaan of zoiets.

Vervolgens vertelt zijn moeder Evan dat zij voordat hij geboren werd reeds een aantal doodgeboren kinderen had - aan het einde van de film wordt dus duidelijk dat deze doodgeboren broertjes en zusjes van Evan waarschijnlijk over dezelfde "gave" bezatten en ook tot de conclusie zijn gekomen dat de beste oplossing zou zijn als ze niet geboren zouden worden!

Dit is dus de film en het einde zoals deze bedoeld was, maar in de US vond men die baby-zelfmoord scene niet gepast voor in de bioscopen! Dit was ook de eerste versie die ik gezien heb, en ik vind er niets aan tegenvallen hoor. Vind het juist een super einde!

Trouwens, nooit The Butterfly Effect 2 kijken, die film is gewoon ongelofelijk slecht :o

Het was inderdaad einde A!
Zou het niet meer logisch geweest zijn moest hij haar opgezocht hebben nadat hij wist dat er geen schade was in deze timeline?
In de 1ste timeline had hij haar ook niet maar door de 2de timeline wist hij dat ze gemaakt waren voor elkaar.

Die Directors Cut lijkt me wel niets. :o

Laatst bewerkt:
The Circus (1928)
circus.jpg

Heerlijke film! Een film zonder gesproken dialoog het blijft toch iets speciaal.

8/10

Loaded Weapon 1 (1993)
B000031EFZ.01.LZZZZZZZ.jpg

Cultfilmpje met E. Estevez en S. Jackson in de hoofdrol en cameo's van oa F. Murray Abraham, Charlie Sheen, Denise Richards, Erik Estrada, Larry Wilcox en Whoopi.
Aanrader voor de fans van 'The Naked Gun'.

Opvallend was dat in een korte flashback Jackson er identiek hetzelfde uitzag als in Pulp Fiction dat een jaar later uitkwam.

5/10

Het was inderdaad einde A!
Zou het niet meer logisch geweest zijn moest hij haar opgezocht hebben nadat hij wist dat er geen schade was in deze timeline?
In de 1ste timeline had hij haar ook niet maar door de 2de timeline wist hij dat ze gemaakt waren voor elkaar.

Die Directors Cut lijkt me wel niets. :o
ha vtmkijker :p

iemand die kan uitleggen waar dat gedoe met dat artefact nou eigenlijk op slaat?
Deze film begreep ik niet goed. Na de film nog ff ingelezen en de artefact staat voor evolutie/een nieuw tijdperk. Ik ga me later nog een keer inlezen en hem herzien.

Zomerhitte vond ik trouwens behoorlijk slecht. Voorspelbaar, af en toe gammel en slechte dialogen. Wel mooie beelden! 4,5/10

Iemand The Bucket List al gezien? Staat op mijn lijstje.

hehe, een quote van moviemeter over Death Proof;

Hmmm, als ik een hippe film wil maken doe ik dus het volgende:

- Ik neem een aantal slechte actrices en laat deze de hele film slap ouwehoeren.
- Ik neem een uitgerangeerde acteur die dringend verlegen zit om werk.
- Ik voeg wat kunstmatige film grain toe en knip een paar keer verkeerd.
- In plaats van een stunt double laat ik gewoon de stuntvrouw zelf acteren. Temidden van de rest valt dat toch niet op.
- Ik noem het een hommage aan de B-film uit de jaren 70.

Dat lukt mij ook wel...of wacht even...toch niet, ik heet namelijk geen Quentin Tarantino. Pech gehad.

Tarantino cast altijd uigerangeerde acteurs/actrices of mensen die vooral B - films maken. (Bv. Travolta in Pulp Fiction, Pam Grier in Jacky Brown, Lawrence Tierney in Reservoir Dogs etc etc). Vaak gooit hij er nog nieuwelingen in of totaal onbekenden.
Zijn favoriete actrice is Rose McGowan, dat zegt genoeg.

Mss moeten we 'Deathproof' gewoon als B-Film beschouwen?

Death Proof was gewoon geniaal. **** al die lui die lopen te mekkeren, zeker 1 van de beste film ervaringen van de laatste jaren.

Master and Commander: The Far Side of the World

Master and Commander: The Far Side of the World (2003)
51HXPVKKTJL.jpg

The year is 1805. Europe has fallen to Napoleon, and only the Royal Navy stands in his way to total victory. Off the cost of South America, a new conflict is brewing. Captain Jack "Lucky Jack" Aubrey (Russel Crowe) of the Man-of-War HMS Surprise is under orders to sink or capture the French privateer Acheron, which has been deployed to the region. After seven weeks of uneventful sailing, the Acheron strikes first, all but crippling the Surprise in an engagement in which Aubrey realizes his enemy's ship is nautically superior to his own. Along with his close friend and confidant Stephan Maturin (Paul Bettany) who also happens to be the ship's surgeon, Aubrey is now faced with the choice of retreating to England and admitting defeat or remaining at the Acheron's mercy. Aubrey must now do the impossible if he is to survive, repair his ship, catch up to his enemy and defeat the Acheron--somehow.

Ik had er meer van verwacht!

Goeie performances, muziek, decor etc maar kon me toch niet echt boeien en was eigenlijk blij dat hij gedaan was.

6/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.937
2001: A Space Odyssey (1968)

IMO de minst goeie van Kubrick, allemaal aardig in beeld gebracht dat wel maar soms ontbreekt de spanning me toch een beetje teveel. Alles met die supercomputer is mooi gedaan maar van de rest vraag ik me af waar het nu eigenlijk om gaat, iemand die kan uitleggen waar dat gedoe met dat artefact nou eigenlijk op slaat? Verder wel een heel speciale film die je toch eens moet gezien hebben 8/10.

Check out: Kubrick 2001 voor een veelgebruikte uitleg. Gaat niet erg diep, maar er zijn verschillende visies, die Kubrick ook nadrukkelijk open laat. Ik heb zelf ook wel eens een interpretatie neergeschreven..

Terug
Naar boven