MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

huckfinn zei:
El Cid -) sofia lore!

Ik verbaasde me trouwens bij het zien van die ouwe spectakelfilms over de visuele resultaten die men wist te bereiken met de baggertechnieken van de jaren '50-'60.
Vooral de 'legendarische' laatste paardenrace in Ben Hur is spannende shit zonder dat je constant opmerkingen maakt over hoe fout het decor eruit ziet :P

Juist in die jaren konden ze spektakelfilms opzetten van ongekende orde, figuranten waren toen een stuk goedkoper en de strijd tussen de studio's was toen veel heftiger. Vanaf het begin van de opkomst van de film was die roep naar grotere spektakels al aanwezig, dat kan je goed terugvinden in o.a. de films van Cecil B. DeMille.

Hier een link naar 1 van de grootste decors ooit :

http://www.lostcitydemille.com/index.html

• Topic Starter Topic Starter
ik blijf bij originele dvds, en zeker als je ze 'gratis' kunt huren :D gewoon bij de media markt filmpje halen, binnen 2 weken terugbrengen en geld terug of inruilen...

EricR zei:
figuranten waren toen een stuk goedkoper
inderdaad, de films die hier genoemd worden kennen echt overweldigende mensenmassa's.
Toen ik in marokko was, sliep ik nachtje in hotel vlakbij sahara, en dit was een oude filmstudio waar veel klassiekers (deels) waren geschoten. en daar stonden (zeker vroeger) echt massas mensen aan de poorten om die dag uitgekozen te worden als figurant, en die lui werken vrij cheap, zeker vroeger.

Als je trouwens van spektakelfilms houd moet je Napoleon van Abel Gance proberen te zien. De VPRO heeft de hele film al eens 's nachts uitgezonden, is een zeer lange zit maar zeker de moeite waard.

http://www.imdb.com/title/tt0018192/

gisteren "The Ring 2" gezien
en ik vond hem beneden mn verwachtingen, bleef een beetje op m'n honger zitten,
zeer aparte sT, dat wel maar in het genre zijn er betere dingen te vinden
genietbaar voor een avondje thrillen, meer niet.

ik had overigens "The Ring 1" niet gezien maar besloot versie 2 toch maar ff te gaan checken vanwege de goeie commentaren

EricR zei:
Als je trouwens van spektakelfilms houd moet je Napoleon van Abel Gance proberen te zien. De VPRO heeft de hele film al eens 's nachts uitgezonden, is een zeer lange zit maar zeker de moeite waard.

http://www.imdb.com/title/tt0018192/
damn :D naja als ik de mogelijkheid heb zal ik em zeker grijpen.

heeft iemand hier Tae Guk Gi (brotherhood of war) al gezien?

Heb nu 'Hotel Rwanda' hier liggen, hoge waardering op IMDB, en ook 'Elephant' over de 2 tieners die een school bestormen en beschieten.

Elephant is vrij saai, ook al geeft die wel een redelijk goed beeld over outcast op US High schools.

Ik had trouwens die trailer gespot afgelopen weekend van die nieuwe 'gladiator' film, aleen nu met een bad-ass Orlando Bloom :rolleyes: alleen ben de naam kwijt, Hij is wel weer van Ridley Scott, dat is alvast een plus imo, en het gaat vlg mij over het heroveren van het heilige land, oftwel Jeruzalem, iemand de naam?

Kingdom of Heaven, Exarchos.

Over Gladiator nog, bij de mediamarkt nu te koop voor de spotprijs van € 4,99. Heb nog 69 gulden betaalt voor die DVD. Zeker een aanrader voor de DVD-collectie.

Gister Layer Cake gezien. Wel een toffe film over een coke dealer, beetje in de sT van snatch en lock, stock (let wel, een BEETJE zeg ik, dus Zoutzak denk niet dat je hier een film van lock,stock niveau hebt ;)). Geef hem een dikke 7,5.

Rob G zei:
Gister Layer Cake gezien. Wel een toffe film over een coke dealer, beetje in de sT van snatch en lock, stock (let wel, een BEETJE zeg ik, dus Zoutzak denk niet dat je hier een film van lock,stock niveau hebt ;)). Geef hem een dikke 7,5.
EricR zei:
Net Layer Cake gezien. Een geslaagde Britse gangsterfilm uit 2004. Het begin doet qua opbouw een beetje denken aan Lock, Stock and a smoking Barrel. Daarna wordt het wat meer een gestyleerde gangsterfilm, met hier en daar wat harde maar compacte actiescenes. Zeker een aanrader als je van het genre houd. De soundtrack er bij is echt super, past echt perfect bij de film

8/10.

;) En nogmaals de soundtrack is 1 van de betere soundtracks die ze bij een film konden plaatsen. Zeer sfeervol.

Whehe damn had ik overheen gelezen Eric. Idd de sT veranderd een beetje gedurende film. Soundtrack was idd erg goed!

i'll keep it in mind :thumbs:

btw Eric Gladiator ligt bij mediamarkt (rdam) voor 8,95..

vond Dances with Wolves enigzins tegenvallen, van 8 naar 7/10. ingeruild voor 'the english patient' maar na wat gelezen te hebben wordt dit wel een mogelijk lange saaie zit, maar moet em toch maar eens zien. (wel makkelijk als je films aan de lopende band omruilt bij media markt, wordt je toch wat makkelijker in je keuze :D )

hmm gister lahaine gekeke...was wel ok maar vond hem neit echt super...alleen einde was wel goeieshit

gisteren Hitch gezien
en vond het maar een slap commercieel afkookseltje,
niet tegenstaande ben ik een fan van will smith maar was toch wat teleurgesteld...
anyway, voor de mensen die hem willen checken, ga hem eens huren ofzo want er zijn op dit moment betere films om je geld uit te geven in de bioscoop

iemand "Elektra" al gezien? goeie film ;)

heeft wel iets weg van killbill + special effects

net elektra gekeken super film :D haha dacht al wat een grote kerel in die film is het bob sapp :P

Terug
Naar boven