AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Superbad

superbad.jpg

Seth and Evan are best friends, inseparable, navigating the last weeks of high school. Usually shunned by the popular kids, Seth and Evan luck into an invitation to a party, and spend a long day, with the help of their nerdy friend Fogell, trying to score enough alcohol to lubricate the party and inebriate two girls, Jules and Becca, so they can kick-start their coïtus lives and go off to college with a summer full of experience and new skills. Their quest is complicated by Fogell's falling in with two inept cops who both slow and assist the plan. If they do get the liquor to the party, what then? Is coïtus the only rite of passage at hand?

http://www.imdb.com/title/tt0829482/

Ik heb in een deuk gelegen bij deze film :roflol: Geweldige acteer prestaties en veel hilarische momenten. Absoluut een aanrader voor liefhebbers van dit genre!

8/10

Doomsday

http://www.imdb.com/title/tt0483607/

Vermakelijke film maar niet echt spectaculair te noemen.

6/10.

Ik vond dit echt een slechte film. Doomsday is gewoon een flauw afkooksel van de "mad max" filmreeks waar ik zelf grote fan van ben. Zoals die ene scene in die hangaar. Ze zijn op de vlucht en moet dus zo snel mogelijk zien weg te geraken. Even een container openen en de oplossing staat voor hun neus. Een "bentley continental gt" ,even 20 jaar oude benzine derin,batterij werkt blijkbaar nog en weg zijn ze. :rolleyes:

@Gorillor, Superbad heb ik een tijdje geleden ook gezien.Die scenes met Mclovin en die agenten zijn gewoon supergrappig. :roflol:

Ik vond dit echt een slechte film. Doomsday is gewoon een flauw afkooksel van de "mad max" filmreeks waar ik zelf grote fan van ben. Zoals die ene scene in die hangaar. Ze zijn op de vlucht en moet dus zo snel mogelijk zien weg te geraken. Even een container openen en de oplossing staat voor hun neus. Een "bentley continental gt" ,even 20 jaar oude benzine derin,batterij werkt blijkbaar nog en weg zijn ze. :rolleyes:
Ja inderdaad, daar moest ik ook al aan denken. Het principe van de film was leuk maar erg slecht uitgewerkt.

@Gorillor, Superbad heb ik een tijdje geleden ook gezien.Die scenes met Mclovin en die agenten zijn gewoon supergrappig. :roflol:
True :roflol: Fogel is een held.

En dan ook nog rijden met de raampjes open zodat er iemand in kan springen...... :roflol: Die film begon redelijk, maar draaide idd uit op een middelmatige ripoff van "Mad Max".

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hellboy II: The Golden Army (2008)
IMDB: 7,6 (33,125)
RT: 88% (196)
MM: 3,38 /5 (474)

Sow, dit is toch wel de meest lelijke film die ik in lange tijd gezien heb. WTF is dat met die ratings? De film volgt Hellboy in zijn lelijke costuum samen met zijn team bestaande uit een homofiele visstick, een rookwolk met duits accent (die zorgt voor de nodige 'hilarische' momenten met foute dubbel S grappen) en zijn vriendin die de ongelofelijke superpower bezit om te gaan branden als ze boos is, tijdens hun missie tegen het kwaad. Slechte grappen, tenenkrommend slecht, belachelijk voorspelbaar verhaal wat ook nog eens nergens op slaat, en veels te veel computer graphics afgewisseld met lelijke carnavalspakken (in Pan's Labyrinth pakte het mooi uit, hier kwam het als een slap aftreksel over en het paste gewoon niet in het geheel). Dat ik deze film uitgekeken heb mag je een wonder noemen, wat een bagger. 4/10

Once Upon a Time in America

Epic, episodic, tale of the lives of a small group of New York City Jewish gangsters spanning over 40 years. Told mostly in flashbacks and flash-forwards, the movie centers on small-time hood David 'Noodles' Aaronson and his lifelong partners in crime; Max, Cockeye and Patsy and their friends from growing up in the rough Jewish neighborhood of New York's Lower East Side in the 1920s, to the last years of Prohibition in the early 1930s, and then to the late 1960s where an elderly Noodles returns to New York after many years in hiding to look into the past

http://www.imdb.com/title/tt0087843/

Phoeh, wat een lange zit. De film duurt 3 uur en 3 kwartier. Het eerste gedeelte was echt super. Daarna vond ik 'm wat minder maar nog wel van hoog niveau. Robert de Niro acteert erg overtuigend en zet een geweldige rol neer.

Wat ik jammer vind is dat de regisseur er voor heeft gekozen om het gedateerd aan te laten voelen. De camera overgang is erg langzaam en het geluid erg simpel. Je hebt gewoon het idee dat je naar een film uit 1970 kijkt en voor een film uit 1984 vind ik dat echt niet kunnen. Zelfs The Godfather uit 1972 komt moderner over.

Dat was eigenlijk ook het enige wat me stoorde aan de film. Voor de rest vond ik 'm erg sterk. Het verhaal is erg goed doordacht en laat je niet los.

7,5/10

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Futurama: Bender's Game (2008)
IMDB: 9,7 (6)
RT: n/a
MM: 3,50 /5 (3)

De derde futurama film net gekeken, en deze was weer stukken beter dan het tegenvallende deel 2. Leuke grappen zoals je ze van futurama gewend bent en een aardig grappig verhaal. Zeker goed voor tussendoor! 7,5/10

Death Race 2000 (1975)
IMDB: 6,0 (7,635)
RT: 82% (28)
MM: 2,92 /5 (179)

Na het zien van de 're-make' Death Race ook maar ff het orgineel gekeke. Haha, wat een film zeg, erg vermakelijke satire. Over the top acteerwerk en wat lachwekkend slechte scene's samen met een handje lekkere wijven en foute pakken (whaha die Franksenstein heeft wel zo'n beetje het lelijkste evil guy kostuum ever aan) zorgen voor 80 minuten die aardig op de lachspieren werken. 7/10

Death Race 2008

Tot mijn verbazing toch nog wel een leuke film. Verder heb ik ook enkele klassiekers op DVD mogen lenen, en de volgende 2 heb ik gezien.

shawshank redemption
Andy Dufresne betrapt zijn vrouw met een ander en wordt vervolgens beschuldigd van de moord op zijn vrouw en haar minnaar. Hij houdt vol dat hij onschuldig is, maar krijgt toch tweemaal levenslang in de strenge gevangenis Shawshank. Hij sluit vriendschap met een zwarte gevangene die spullen kan regelen. Er zijn twee dingen die hem echt op de been houden: hoop en een poster van Rita Hayworth.

Enorm goede film. Verder ook nog:

The midnight express
midnight-express.jpg

Waargebeurd verhaal over een man die in Turkije wordt opgepakt wegens het proberen te smokkelen van drugs. Hij krijgt vier jaar en in de gevangenis blijkt snel dat de Turken het niet zo nauw nemen met de wetten. Als dan ook nog blijkt dat ze straf verlengen naar levenslang is er maar één ding dat ervoor kan zorgen dat hij dit overleeft.

Ook weer een gevangenisfilm ;) Met een verrassend einde. Echte aanraders, maar jullie filmgoeroes hebben deze wrs alwel gezien.

http://i6.photobucket.com/albums/y202/theanomaly2/Futurama_BendersGame.jpg

Futurama: Bender's Game (2008)
IMDB: 9,7 (6)
RT: n/a
MM: 3,50 /5 (3)

De derde futurama film net gekeken, en deze was weer stukken beter dan het tegenvallende deel 2. Leuke grappen zoals je ze van futurama gewend bent en een aardig grappig verhaal. Zeker goed voor tussendoor! 7,5/10

Waar kan je het beste beginnen als je Futurama wil gaan kijken? Ik heb er nog nooit iets van gezien, maar het schijnt wel leuk te zijn. Kan je die films gewoon kijken of snap je er dan niks van? Want om nou eerst door tig seizoenen te worstelen, zoveel tijd heb ik ook niet.

Gister naar RocknRolla geweest, geniaale film met een lekker verhaal. Goed werk van Guy Ritchy. Voor mij toch wel ( en ja dit is hoog ) 9/10 als je fan bent van zijn type van films.

Gister naar RocknRolla geweest, geniaale film met een lekker verhaal. Goed werk van Guy Ritchy. Voor mij toch wel ( en ja dit is hoog ) 9/10 als je fan bent van zijn type van films.

Heb hem ook gezien. Beetje jammer dat Ritchy maar één soort film kan maken. En daarbij ook nog eens enorm schatplichtig is aan Tarantino. Dus ja, het is een leuke film, maar tegelijkertijd is het al zo vaak gedaan dat het oud begint te worden.

http://bluemoviereviews.files.wordpress.com/2008/07/hellboy-2-poster.jpg

Hellboy II: The Golden Army (2008)
IMDB: 7,6 (33,125)
RT: 88% (196)
MM: 3,38 /5 (474)

Sow, dit is toch wel de meest lelijke film die ik in lange tijd gezien heb. WTF is dat met die ratings? De film volgt Hellboy in zijn lelijke costuum samen met zijn team bestaande uit een homofiele visstick, een rookwolk met duits accent (die zorgt voor de nodige 'hilarische' momenten met foute dubbel S grappen) en zijn vriendin die de ongelofelijke superpower bezit om te gaan branden als ze boos is, tijdens hun missie tegen het kwaad. Slechte grappen, tenenkrommend slecht, belachelijk voorspelbaar verhaal wat ook nog eens nergens op slaat, en veels te veel computer graphics afgewisseld met lelijke carnavalspakken (in Pan's Labyrinth pakte het mooi uit, hier kwam het als een slap aftreksel over en het paste gewoon niet in het geheel). Dat ik deze film uitgekeken heb mag je een wonder noemen, wat een bagger. 4/10

**** inderdaad, WAT EEN SHIT ZEG!!!
nu en dan wel mooie special effects maar daar blijft het wel echt bij...
Dikke tegenvaller!

"LOFT" is gewoon subliem voor een belgische film! Absolute aanrader!! Beste film in maanden voor mij! :bow:

"LOFT" is gewoon subliem voor een belgische film! Absolute aanrader!! Beste film in maanden voor mij! :bow:
Ben benieuwd, maar denk niet dat ik een Belgische film ooit goed zal vinden (buiten Daens die was nog te pruimen). Wat maakt Loft dan zo speciaal? Als ik de trailer zie lijkt het me al 1000x gedaan in Amerikaanse films?

Ben benieuwd, maar denk niet dat ik een Belgische film ooit goed zal vinden (buiten Daens die was nog te pruimen). Wat maakt Loft dan zo speciaal? Als ik de trailer zie lijkt het me al 1000x gedaan in Amerikaanse films?

Idd,k'vind belgische films maar niks . De enige films die ik wel goed vond zijn die met Urbanus (hector ...).

Heb hem ook gezien. Beetje jammer dat Ritchy maar één soort film kan maken. En daarbij ook nog eens enorm schatplichtig is aan Tarantino. Dus ja, het is een leuke film, maar tegelijkertijd is het al zo vaak gedaan dat het oud begint te worden.

Ben een Ritchy fan, dus van mij mag hij nog veel van deze soort films maken!:D

+1

net zoals die andere belgische csi film :rolleyes:

Waar kan je het beste beginnen als je Futurama wil gaan kijken? Ik heb er nog nooit iets van gezien, maar het schijnt wel leuk te zijn. Kan je die films gewoon kijken of snap je er dan niks van? Want om nou eerst door tig seizoenen te worstelen, zoveel tijd heb ik ook niet.

De films staan gewoon op zichzelf, je kan dus gewoon deze film kijken zonder eerst andere afleveringen of films van Futurama gezien te hebben. Het is natuurlijk wel wat leuker als je de karakters al een beetje kent zoals dat bij alle series het geval is. Maar waar je begint maakt niet veel uit.

21

Leuke film alleen is het allemaal wat te voorspelbaar en cliché. Had meer 'actiescènes' aan de pokertafel verwacht...
Hetgeen wat niet voorspelbaar was, was het verrassende einde.

opgelet voor de spoiler!

Maar ook dat had ik beetje verwacht, want als hij de eerste keer gepakt wordt en afgeklopt wordt door Fishburne zie je dat Fishburne zich inhoudt bij de laatste slag en dan stopt de scène... Maar ik dacht dat het een foutje was in de film...

Terug
Naar boven