MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

American Beauty net gezien, nummer 39 op IMDB, een 8,6. Mijn verwachtingen waren hoog.

---> gaaaaap, wrijft in ogen* ontzettend saaie film, met weinig boeiende dingen.

Lester Burnham is een kerel met een dochter en een vrouw, voor een buitenstaander lijkt dit gezinnetje wel oké, maar in werkelijkheid hebben lester en zijn vrouw ernstige relatie problemen. Ook kan hij absoluut niet met zijn dochter opschieten.

Op een dag is hij het allemaal zat, en begint een heel nieuw leven, hij neemt onslag, nieuwe baan, hij gaat aan de drugs, en hij gaat in de garage trainen om zo wat meer spieren te krijgen en naar bed te kunnen met de vriendin van zijn dochter.

Op de helft van de film, wist ik hoe hij zou eindigen. (wat ik ook nog eens goed had)

Het moment dat hij de vriendin van zijn dochter voor het eerst zag, wat een ****ing belachelijk stukje was dat (rozen blaadjes en shit?) sloeg helemaal nergens op.

De hele film sloeg nergens op, al zat het wel ok in elkaar.

Objectief gezien krijgt deze film wel een voldoende omdat er veel verschillende soorten personages in zitten, die hun rol goed weten neer te zetten.

Jammer dat er gewoon geen bal aan is.

5.5/10

Dude, American Beauty is een ****ing geniale film man! Vind hem echt zo vet. En je weet al vanaf de eerste scene hoe het af gaat lopen :)

American Beauty net gezien, nummer 39 op IMDB, een 8,6. Mijn verwachtingen waren hoog.

---> gaaaaap, wrijft in ogen* ontzettend saaie film, met weinig boeiende dingen.

Lester Burnham is een kerel met een dochter en een vrouw, voor een buitenstaander lijkt dit gezinnetje wel oké, maar in werkelijkheid hebben lester en zijn vrouw ernstige relatie problemen. Ook kan hij absoluut niet met zijn dochter opschieten.

Op een dag is hij het allemaal zat, en begint een heel nieuw leven, hij neemt onslag, nieuwe baan, hij gaat aan de drugs, en hij gaat in de garage trainen om zo wat meer spieren te krijgen en naar bed te kunnen met de vriendin van zijn dochter.

Op de helft van de film, wist ik hoe hij zou eindigen. (wat ik ook nog eens goed had)

Het moment dat hij de vriendin van zijn dochter voor het eerst zag, wat een ****ing belachelijk stukje was dat (rozen blaadjes en shit?) sloeg helemaal nergens op.

Objectief gezien krijgt deze film wel een voldoende omdat er veel verschillende soorten personages in zitten, die hun rol goed weten neer te zetten.

5.5/10

als je deze film bagger vind, dan komt het er gewoon op neer dat je geen hart hebt, een menseleven en alle tragische emoties die ermee gepaard gaan in een notendop. een 10/10

Het is gewoon een film die elke keer dat hij op TV komt en ik een stukje zie ik hem altijd weer uit kijk. De hele film ben je gewoon geboeid, je kan je helemaal inleven in de situatie van Lester.

ik vind American Beauty toch ook een pareltje hoor...

en als je in begin al weet hoe hij eindigd... sterk :D

Films die ik er deze week heb doorgedraaid:

In bruges, stilistisch gezien een vrij sober filmpje verpakt in een guy ritchie achtig actiefilmjasje, goeie humor en zoals altijd weer een meesterlijke collin farrell. 7,8/10

Into the wild: meer van verwacht, een arrogant hoofdpesonage met de typische cliché's van de "intellectuele "collegestudent die het over een andere boeg denkt te gooien door de hele samenleving de nek om te keren, ik kon de hele film amper door te kijken door niet geërgerd te worden om die kerel zijn nek om te wringen.
Het feit dat het om een waargebeurd verhaal gaat, doet er niet toe, een flop van een 5/10 voor Penn, volgende keer beter.

als je deze film bagger vind, dan komt het er gewoon op neer dat je geen hart hebt, een menseleven en alle tragische emoties die ermee gepaard gaan in een notendop. een 10/10

Geen hart?, alle tragische emoties van een mensen leven?

Het is gewoon een film die elke keer dat hij op TV komt en ik een stukje zie ik hem altijd weer uit kijk. De hele film ben je gewoon geboeid, je kan je helemaal inleven in de situatie van Lester.

Als ik hem was had ik de hele situatie heel anders aangepakt, die vrouw was natuurlijk wel een b*ch daar niet van, hij (jij en ik niet) is eens verliefd op haar geweest en is met haar getrouwd. En na de eerste 5 min wordt hij smoor verliefd op een meisje die 16/17 lijkt, zonder dat er inhoudelijk laten zien is wat er nou eigenlijk mis is in hun relatie (na één irritatie gesprekje aan tafel).

Het hele concept is gewoon niet realistisch.

Geloof me, ik heb een collectie van meer dan 1000 films hier, en het komt niet vaak voor dat ik het absoluut niet eens ben met een imdb score.

Laatst bewerkt:
Into the wild: meer van verwacht, een arrogant hoofdpesonage met de typische cliché's van de "intellectuele "collegestudent die het over een andere boeg denkt te gooien door de hele samenleving de nek om te keren, ik kon de hele film amper door te kijken door niet geërgerd te worden om die kerel zijn nek om te wringen.
Het feit dat het om een waargebeurd verhaal gaat, doet er niet toe, een flop van een 5/10 voor Penn, volgende keer beter.

Wauw, de eerste die deze film niks vindt.

Quantum of Solace:
Viel me erg tegen. Hoewel ik Craig geen slechte Bond vind, vind ik dit niet echt meer James Bond. Te snelle actie, vooral in het begin, ergerde me mateloos. Verder ga ik niks spoilen :) 6/10

Ong Bak

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De hele film is eigenlijk geen reet aan. Het acteerwerk is belabberd, de taal irriteert me en geen lekkere chicks.

Maar t*ring, die vechtscenes. Tony Jaa lijkt af en toe gewoon serieus op mensen in te rammen. Gewoon ècht harde klappen zeg maar. Ik zat af en toe echt voor m'n TV met m'n handen op m'n hoofd en een pijnlijk gezicht. Die ellebogen op die hoofden, haha, de t*ring. Daarnaast is de choreografie ook geniaal. Hij is heerlijk ongenaakbaar, vangt amper klappen op en is de standaard stille krijger die niet graag vecht. Daar houd ik van.

Toch vind het gebrek aan acteertalent en het schreeuwen van die k*t chinezen (ze schreeuwen af en toe gewoon "jaaaaaaaaa" terwijl het nergens op slaat) toch enigszins afleiden en redelijk irritant.

7.8/10

Ong Bak

http://www.lefilmfrancais.com/fiches_films/fiches/avril2004/images/adffiche ong bak.jpg

De hele film is eigenlijk geen reet aan. Het acteerwerk is belabberd, de taal irriteert me en geen lekkere chicks.

Maar t*ring, die vechtscenes. Tony Jaa lijkt af en toe gewoon serieus op mensen in te rammen. Gewoon ècht harde klappen zeg maar. Ik zat af en toe echt voor m'n TV met m'n handen op m'n hoofd en een pijnlijk gezicht. Die ellebogen op die hoofden, haha, de t*ring. Daarnaast is de choreografie ook geniaal. Hij is heerlijk ongenaakbaar, vangt amper klappen op en is de standaard stille krijger die niet graag vecht. Daar houd ik van.

Toch vind het gebrek aan acteertalent en het schreeuwen van die k*t chinezen (ze schreeuwen af en toe gewoon "jaaaaaaaaa" terwijl het nergens op slaat) toch enigszins afleiden en redelijk irritant.

7.8/10
zoek maar es naar de trailer van ongbak 2 :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat mij betreft was de film al na 2 minuten uitgezet maar heb toch maar meegekeken tot het einde van de film. Absolute bagger, een 1 is nog te hoog voor deze zooi. Film gaat over de moord op Versace en dan vooral over de laatste maanden van het leven Andrew Cunanan. Acteerwerk van niks, camerawerk van niks, geluid van niks, verhaal van niks.

0,5/10.

5.5/10

vond hem ook bagger, vond het meer lijken op een aflevering van een goedkope soap serie, gevuld met grappige familie drama's

Als je American Beauty niks vond beschik je waarschijnlijk over te weinig empathisch vermogen. Het is een heel diepe en emotionele film, niet voor die hard fans van actie of thriller, dat lijkt me duidelijk.

American Beauty: al 2 jaar mijn favoriete film ooit. Onovertreffelijk!

Als je American Beauty niks vond beschik je waarschijnlijk over te weinig empathisch vermogen. Het is een heel diepe en emotionele film, niet voor die hard fans van actie of thriller, dat lijkt me duidelijk.

+1!!! helemaal mee eens.

John Rambo (2008)

vette film, bloed druipt van het scherm :thumbs:

ik kijk al uit naar deel 5 :D

8/10

snap niet wat er zo diep aan is, een vader die geilt op de vriendin van zijn dochter, en een homofiele buurman die zich schaamt voor zijn geaardheid,
heb toch al wel andere en betere films gezien dan in dit genre :)

snap niet wat er zo diep aan is, een vader die geilt op de vriendin van zijn dochter, en een homofiele buurman die zich schaamt voor zijn geaardheid,
heb toch al wel andere en betere films gezien dan in dit genre :)
Tja, dat bedoel ik dus.

hahaha wat een haat hier. **** it jongens, over smaak valt niet te twisten. Er is niemand in de wereld die de gehele top 100 van imdb of de topratings van Rotten Tomatoes allemaal, stuk voor stuk, goed vindt. Terwijl de rest van de wereld (zo groot zijn die sites nu wel) het de beste films van de wereld vindt.

haha ok
bestempel me maar als een Noob die aleen van actie films houd ;)

geef mij maar films van David lynch dan
zoals: Bleu velvet, wild at heart, white sands

dan komt het verhaal in een film als american beaty over als goedkope pulp in mijn ogen :)

Terug
Naar boven