MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Is/komt er nog een leuke comedy?? Lijkt wel of dat genre aan het doodbloeden is, of ligt dat aan mij??

get smart is nu al een tijdje uit, die vond ik nog 1 van de betere comedy's van de laatste tijd. de rest is inderdaad maar slap gelul lately

binnekort komt the spirit uit van frank miller, same style as sin city en daar kijk ik wel naar uit

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.105
Even serieus nu. Ik wil komende tijd wat reviews schrijven van oude films die ik ooit gezien heb en waarvan ik denk dat het voor velen hier ook leuk is.

Om gelijk met een absolute topper te beginnen:

[imdb]Bringing Up Baby (1938)[/imdb]

sjff_01_img0079.jpg

David Huxley is waiting to get a bone he needs for his museum collection. Through a series of strange circumstances, he meets Susan Vance, and the duo have a series of misadventures which include a leopard called Baby.

Wat een geweldige film is dit. Om te beginnen, vaak vind ik het erg moeilijk om naar oude films te kijken. Niet dat ze niet goed zijn, maar het tempo is vaak zo anders dan nieuwere films dat het me gewoon niet raakt.

Bij deze film is dat totaal niet het geval. Alles gaat gewoon lekker in een goed tempo, waarbij de ene belachelijke situatie de andere opvolgt.

Ik ben op deze film gekomen doordat ik eens wat las over Cary Grant en een paar van zijn films wilde zien. Hij speelt de hoofdrol van klungelige museum directeur en dat doet hij heel grappig. Zijn tegenspeelster is Catherine Hepburn, natuurlijk ook een bekende naam, die vrijgezel is en het hart van Grant wil veroveren. Zij probeert dit op alle mogelijke manieren, maar Grant is te klungelig om te begrijpen wat ze wil. Dit levert hilarische situaties op.

Als je van lachen houdt moet je deze film zeker eens een keer gaan zien, je zal niet teleurgesteld zijn. De film is helemaal niet oubollig en gaat in een lekker tempo van de ene situatie in de andere. Waarschijnlijk blijft het dan ook niet bij die ene keer kijken (bij mij niet in ieder geval).

Cijfer: 8,3/10

De volgende keer waarschijnlijk weer een film van Cary Grant, die man heeft in leuke films gespeeld.

Back in the days bro ;)

Tja, no offence, maar je moet over een mate van charisma beschikken wil je een dergelijk topic levensvatbaar te maken!!

Whahaha, zo is het maar net!

ZZ, heb jij een jaarlijstje voor 2008? Ik ben wel benieuwd namelijk.

@ Neonak, goed bezig kerel, ik heb echt nog een shitload aan oldies op mijn pc staan, dus misschien kan ik adhv je posts een geschikte kiezen om te gaan kijken.

• #5.108
Whahaha, zo is het maar net!

ZZ, heb jij een jaarlijstje voor 2008? Ik ben wel benieuwd namelijk.

@ Neonak, goed bezig kerel, ik heb echt nog een shitload aan oldies op mijn pc staan, dus misschien kan ik adhv je posts een geschikte kiezen om te gaan kijken.

Geen lijstje gemaakt, zal er nog eens over denken.

Hier de votes van mij voor het jaar 2008 van een 7 en hoger:
In the Valley of Elah (2007)
geplaatst: 4 februari

Charlie Wilson's War (2007)
geplaatst: 4 februari

Rendition (2007)
geplaatst: 19 maart

4 Luni, 3 Săptămîni şi 2 Zile (2007)
Alternatieve titel: 4 Months, 3 Weeks and 2 Days
geplaatst: 24 maart

Bucket List, The (2007)
geplaatst: 26 maart

Darjeeling Limited, The (2007)
geplaatst: 5 april

Kærlighed på Film (2007)
Alternatieve titel: Just Another Love Story
geplaatst: 15 september

Persepolis (2007)
geplaatst: 2 februari

Planet Terror (2007)
geplaatst: 20 oktober

No Country for Old Men (2007)
geplaatst: 1 september

Earth (2007)
Alternatieve titel: Unsere Erde
geplaatst: 9 januari

3:10 to Yuma (2007)
Alternatieve titel: Three Ten to Yuma
geplaatst: 28 januari

There Will Be Blood (2007)
geplaatst: 6 maart

I'm Not There. (2007)
geplaatst: 30 maart, stem was: 3,5

Into the Wild (2007)
geplaatst: 6 juni

Tropic Thunder (2008)
geplaatst: 30 september

Rambo (2008)
Alternatieve titel: John Rambo
geplaatst: 25 februari

Taken (2008)
geplaatst: 13 mei

TBS (2008)
Alternatieve titel: Nothing to Lose
geplaatst: 1 juni

In Bruges (2008)
geplaatst: 29 juni

Forbidden Kingdom, The (2008)
geplaatst: 7 september

Waltz with Bashir (2008)
geplaatst: 15 september

Bigger, Stronger, Faster* (2008)
Alternatieve titel: Bigger Stronger Faster: The Side Effects of Being American
geplaatst: 16 september

Body of Lies (2008)
geplaatst: 27 november

Kung Fu Panda (2008)
geplaatst: 14 juli

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
geplaatst: 26 mei

Dark Knight, The (2008)
geplaatst: 28 juli

Burn After Reading (2008)
geplaatst: 14 september

Vandaag tijdens mijn dag ziek zijn gekeken

- Irreversible.. Ik vond het camerawerk TE irritant, het verhaal niet boeiend genoeg en de sfeer niet leuk..
- The Chaser.. Is een Chines/Japanse film. Vond hem erg leuk.. Film had een beetje een Tarantino achtig tintje vond ik
- Cool Hand Luke.. Een hele oude film, maar erg leuk om te kijken

Volgens mij allemaal gedownload naar aanleiding van dit topic.. Zoek me echt rot naar leuke films de laatste tijd, maar het is voornamelijk bagger wat ik vind :(.. Heb het gevoel dat ik een beetje alle films heb gezien nu (de interessantere dan)

- Irreversible.. Ik vond het camerawerk TE irritant, het verhaal niet boeiend genoeg en de sfeer niet leuk..
- The Chaser.. Is een Chines/Japanse film. Vond hem erg leuk.. Film had een beetje een Tarantino achtig tintje vond ik

Volgens mij allemaal gedownload naar aanleiding van dit topic.. Zoek me echt rot naar leuke films de laatste tijd, maar het is voornamelijk bagger wat ik vind :(.. Heb het gevoel dat ik een beetje alle films heb gezien nu (de interessantere dan)

Koreaans :D

En die pauper van een Tarantino kan hier bij lange na niet aan tippen :o

• #5.111

Als je cool hand luke een 'hele oude film' vindt, dan zijn er nog veel pareltjes te vinden uit de 'nog veel oudere doos'. :thumbs:

En die pauper van een Tarantino kan hier bij lange na niet aan tippen :o

What now?

@ zoutzak nette lijst van 2008, heb er paar nog niet van gezien.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

vandaag Quarantine gezien

http://www.moviemeter.nl/film/46676

Verenigde Staten
Horror / Thriller
89 minuten

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Jennifer Carpenter, Jay Hernandez en Johnathon Schaech

Televisie journaliste Angela Vidal en haar cameraman lopen mee met de lokale brandweer. Op een nacht moet de brandweer een oude vrouw redden, die in een brandend gebouw vast is komen te zitten. Maar wat in eerste instantie op een doodnormale routineklus lijkt, begint langzamerhand te veranderen in een gruwelijke en duistere nachtmerie.

echt slechte film, slecht geacteerd
ergerde me zeer aan de losse camera alle actie werd in slechte belichting uit beeld gefilmd ( beetje Blairwitch project rip off) , zwak verhaal lijn

op moviemeter is zijn gemiddelde score 2,44
van mij krijgt deze film een 2/10
heb hem echt met moeite uit gezien, was ik niet met paar maten, had ik gewoon de zaal verlaten.

Annie Hall (1977)

Goede tip Zoutzak, ik heb genoten van deze romantische comedyfilm. Idd erg veel dialoog en leuke woordgrapjes. Woody Allen vertoont voor mij aardig veel gelijkenissen met Larry David, alleen met een vlottere babbel. Gewoon een leuke film. Ik kan me wel vinden in die 7,5/10.

Dead Man Walking (1995)

Deze film kon mij niet echt helemaal overtuigen. Het overduidelijk beladen onderwerp zou moeten zorgen voor veel emotionele scene's, maar het kwam op mij niet echt over. Sean Penn is erg goed, Susan Sarandon's acteerprestaties lieten te wensen over imo. 6,5/10

Love and Death (1975)

Nog een Woody Allen en deze op aanraden van Neonak. In het eerste deel was ik toch behoorlijk teleurgesteld, zeker wat leuke woordgrappen en de meeste scene's met Woody Allen zijn erg vermakelijk. Maar toch ook een groot aantal grappen die zou in Scary Movie 38 zouden kunnen, wat een beetje afbraak deed aan de film voor mij. Naar het einde krijgt het wat meer plot en vond ik hem ook wel wat sterker worden waardoor ik toch met een bevredigend gevoel achter bleef. 7/10

Orfanato, El (2007)

Eindelijk deze film maar eens gekeken, had hem al tijd klaar staan. Uiteindelijk niet mijn verwachtingen waar kunnen maken, die misschien ook wat te hoog waren. Gaat goed van start maar over de helft wordt het wat mat en naar het einde werd het fanta level me toch net wat te hoog. Wel een mooie sfeer en goede beelden. 7/10

• #5.115
Zo kerel jouw vakantie is al begonnen zeker ;)

vandaag Quarantine gezien

http://www.moviemeter.nl/film/46676

echt slechte film, slecht geacteerd
ergerde me zeer aan de losse camera alle actie werd in slechte belichting uit beeld gefilmd ( beetje Blairwitch project rip off) , zwak verhaal lijn

op moviemeter is zijn gemiddelde score 2,44
van mij krijgt deze film een 2/10
heb hem echt met moeite uit gezien, was ik niet met paar maten, had ik gewoon de zaal verlaten.

Je moet Rec. kijken. Is het origineel;)

Terug
Naar boven