AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hunger (2008)
IMDB: 8,1 (1,115)
RT: 91% (44)
MM: 3,89 /5 (58)

Van de week ff naar het filmhuis geweest, waar ik Hunger had gezien. Het is een waargebeurt verhaal over de laatste 6 weken van een IRA baas van wie ik nog nooit gehoord had (Bobby Sands). Erg trage film met weinig dialoog. Veel enorm langgerekte shots (dialoog van 15 minuten die onafgebroken geschoten wordt) die zeker mooi gemaakt zijn. Erg goede film, maar toch wel erg traag en vermoeiend. 7/10

6chex5l.jpg

Ex Drummer (2007)
IMDB: 6,9 (1,589)
RT: 50% (12)
MM: 3,25 /5 (475)

Whahaha, wat een vage Vlaamse film was dit zeg. Waar gaat de film over? Smerigheid, ranzigheid, lompe uitspraken, zwarte humor, en eigenlijk helemaal nergens echt om. Erg mooi geschoten, totaal geen echte inhoud. Vond het 1e deel van de film erg cool, bijna geniaal met veel lachen momenten, de 2e helft wordt het allemaal erg bizar en gaar en vooral betekenisloos. Al met al wel genoten van de film maar het had zo veel beter kunnen zijn, je moet er ook wel een beetje tegen kunnen. 7/10

dvd formaat? dan moet dat wel een supergrote hardeschijf zijn :p

Helaas niet :D

Maar kwaliteit is nog best hoog :eek:

Zou eens moeten kijken (heb hem net afgesloten), dacht dat meesten rond 1 gb schommelen.

edit : min 700mb/film, enkele wat hoger.

Laatst bewerkt:

3:10 Yuma

Goede film, met een sterke Crowe en Bale in de hoofdrollen. Veel sterke scenes, waarvan de sterkste imo de laatste was. Velen zullen dit misschien betwisten, maar ik denk dat je in het verloop van de film wel genoeg hints krijgt en door de woorden "ok dan", die Ben tegen Dan zegt, dat Ben zich schikt en ook een man met gevoel is. 9/10

Burn after reading gezien net, begin beetje vaag, maar als ej eenmaal de relaties en structuur ging zien was die amusant. Einde beetje abrupt...maar verder zeer vermaakt :D

9

ja

quarantine gezien dit weekend...

"blair witch project" en "28 weeks later" in de mixer en als resultaat krijg je "quarantine"

Niet slecht voor de liefhebbers van het genre...

8/10 (ben liefhebber van het genre) :-)

Gister ook Burn After Reading gezien. Typische Coen film weer.

Begint een beetje saai maar wordt boeiender naarmate het einde nadert. De personages zijn weer gebrekkig en af en toe hilarisch zoals we dat gewend zijn van Fargo en The Big Lebowski. Toch doet deze film wel onder voor de eerdergenoemde films.

Ik geef hem een 7+.

JCVD (2008)
IMDB: 7,9 (2,189)
RT: 87% (52)
MM: 3,73 /5 (13)

Jean-Claude Van Damme is back! En hoe?! In zijn met stip beste film die hij ooit gemaakt heeft, en waarschijnlijk ooit zal maken. Echt enorm genoten van deze openhartige crime comedy/drama met een autobiografisch tintje. Visueel aantrekkelijke film met grauwe kleuren waar komische momenten afwisselen met een beladen sfeertje. Must see voor alle van Damme fans, maar ook wel voor niet fans! 8/10

match_point_bassa.jpg

Match Point (2005)
IMDB: 7,8 (49,240)
RT: 77% (204)
MM: 3,56 /% (773)

Geniale Woody Allen film die geen moment verveelt. IMDB geeft aan: Crime | Drama | Romance | Thriller, en dat lijkt me een prima omschrijving. Heerlijke film met wat leuke 'verkeerde been' momentjes. Voor mij echt een toppertje! 8,5/10

[Link niet meer beschikbaar]

JCVD (2008)

Jean-Claude Van Damme is back! En hoe?! In zijn met stip beste film die hij ooit gemaakt heeft, en waarschijnlijk ooit zal maken. Echt enorm genoten van deze openhartige crime comedy met een autobiografisch tintje. Visueel aantrekkelijke film met grauwe kleuren waar comische momenten afwisselen met een beladen sfeertje. Must see voor alle van Damme fans, maar ook wel voor niet fans! 8/10

Ik ben toevallig nèt klaar met kijken. Na mijn eerder aangemaakte topic over de trailer van deze film, waar alle simpele zielen op DBB de film alweer afschilderden als k*t, blijk ik toch gelijk te hebben. Schitterende film, met opvallend goed camerawerk en JCVD die een super rol neerzet. Waarschijnlijk ook omdat 'ie zichzelf speelt, haha. Echt een hele aparte film, maar wel erg goed. 8/10

Gister The Day the Earth stood still.

SCHIJTFILM! :D
2/10 , puur omdat ik van K. Reeves houd.

ZIENlijst:
JCVD
Mirrors (leuke badkamerscene :p)

Crappylijst
Deathrace

Ik kijk ook erg uit naar Vicky Cristina Barcelona, lijkt me erg goed!

Wat post onze Zoutzak toch voort weinig in dit topic? Baas, geef eens wat input ;)

Heb je al een jaarlijstje?

[Link niet meer beschikbaar]

JCVD (2008)

Jean-Claude Van Damme is back! En hoe?! In zijn met stip beste film die hij ooit gemaakt heeft, en waarschijnlijk ooit zal maken. Echt enorm genoten van deze openhartige crime comedy/drama met een autobiografisch tintje. Visueel aantrekkelijke film met grauwe kleuren waar komische momenten afwisselen met een beladen sfeertje. Must see voor alle van Damme fans, maar ook wel voor niet fans! 8/10
Volgens mij zit die de laatste jaren continu aan de drugs, spieren weg en zijn kop is ook sterk achteruit gegaan. Volgens vele bronnen is hij gek op coke...

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.078
Wat post onze Zoutzak toch voort weinig in dit topic? Baas, geef eens wat input ;)

Heb je al een jaarlijstje?

Srry bro. Laatste tijd erg druk met studie en ben sinds ik in het buitenland zit volledig afhankelijk van mn laptopje wat betreft het kijken van films. Je weet hoe ik denk over het kijken van films op een postzegelformaatje (15,4") en matig geluid (2.0 speakers). Dus kijk heel erg weinig laatste tijd. Films in de bioscoop ondertitelen is er niet bij in de meeste landen.

Heb wel een tip voor je na je reviews van Woody Allen gelezen te hebben.

[IMDB]Annie Hall[/IMDB]

Een van de mans bekendste films. Een bijzonder origineel en geestige film waarin de rationaliteit van relaties onder de loep wordt genomen. Een enorme dialoogdichtheid, dus de niet-liefhebbers van Woody zullen dit als bijzonder bezwaarlijk ervaren. Aanrader! 7.5/10

pans labyrinth
best een aardige fantasie film. Al had ik graag wat meer fantasie elementen en monsters gezien.

7/10

Mirrors

best wel een goede horror film. Spannende film maar die wel een zwak plot heeft. Het einde is dan wel weer leuk gedaan.
7/10

Eindelijk heb ik deze bekende film gezien.
Ik moet zeggen dat ik hem wel tegen vond vallen. Op vele sites staat deze film als de nummer 1 film ooit gemaakt en zo goed vond ik hem nou ook weer niet. Maar alle film liefhebbers moeten deze spannende gevangenis film toch wel gezien hebben

9/10

En toch 9/10 geven :P

Voor mij iig de top in drama (samen met There will be blood).

Terug
Naar boven