XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
nog even wat aan m'n klassiekers gedaan;
Casablanca was prachtig; heerlijke sfeer in de film met geweldige rol van Bogart. leuk dat ik zelf ook eens in 'cafe Ricks' ben geweest in Casablanca. 9/10
12 Angry Men eveneens prachtige film, toch wel uniek een film compleet in 1 kamer geschoten die zo ongelofelijk boeiend blijft zonder dat hij beklemmend wordt. mooi uitgewerkte personages met een sterke Henry Fonda. 8/10

nou komende films mogen, bij voorkeur, dan wel weer in kleur zijn :D

ga straks voor de 2e keer naar Ray :cool:

The Motorcycle Diaries: 8.5 echt een topfilm
The Ring two: 3 wat een flut film
The Manchurian Candidate: 6je mwah niet slecht
Layer Cake: 8 een wat onbekende film maar ik vond hem zeer goed

gisteravond weer ns 'the thing' gezien. wat een geweldige horrorfilm, het sfeertje is heel erg mooi. kwam er nu pas achter dat de muziek van Ennio Morricone was!
favo horrorfilm naast 'the shining'.
8/10

Deze week nog Pretty in Pink gezien, echte jaren 80 film van John Hughes. Foute kapsels, foute kleding maar wel lollig. 7/10.

kijk nu Remember the Titans op België.

aaah lekkere huilfilm is wel aan mij besteedt :)

Laatst bewerkt:
ik moet altijd huilen om films waarbij rassen nader tot elkaar komen :)

een 9

:D ik zei huilen, niet aftrekken :D

ik heb het gevoel dat die thread mij nog lang zal achtervolgen ;)

dit weekend oa Pianist eindelijk eens gezien; en eigenlijk is het uitvergrote leed uit WOII het enige onderwerp waar ik bezwaar tegen heb bij het zien van een film als deze. dat gevoel had ik bij La vita e bella (naast het feit dat deze film gewoonweg ongeloofwaardig was) en nu ook bij The Pianist.
een begrijpelijke reactie is vanwege het aangrijpende verhaal om de films erg hoog te beoordelen, het zij uit medelijden het zij uit verdriet, oid.
vind het dan ook moeilijk om de film zelf te beoordelen en houd het maar op een 7.

ZoutZak zei:
dit weekend oa Pianist eindelijk eens gezien; en eigenlijk is het uitvergrote leed uit WOII het enige onderwerp waar ik bezwaar tegen heb bij het zien van een film als deze. dat gevoel had ik bij La vita e bella (naast het feit dat deze film gewoonweg ongeloofwaardig was) en nu ook bij The Pianist.
een begrijpelijke reactie is vanwege het aangrijpende verhaal om de films erg hoog te beoordelen, het zij uit medelijden het zij uit verdriet, oid.
vind het dan ook moeilijk om de film zelf te beoordelen en houd het maar op een 7.

Leg eens uit (met leestekens :D ) want ik vond het wel een goede film (8+).
Uitvergroot leed? Ik denk dat je best films kunt maken van enkele personen in het bijzonder, in WOII.

Ik vond de pianist ook een mooie film. Maar - hier komt een spoiler!!!! - op het moment dat die officier de hoofdrolspeler ontdekt en hem vraagt piano te spelen, had ik wel een mooier pianostuk verwacht...
Maar dat is alleen maar om wat te zeiken te hebben.

De dominee wat een klote film, moet het verhaal van Bruinsma voorstellen echt bijna niks klopt.

DBC01 zei:
Leg eens uit (met leestekens :D ) want ik vond het wel een goede film (8+).
Uitvergroot leed? Ik denk dat je best films kunt maken van enkele personen in het bijzonder, in WOII.
moeilijk te zeggen; misschien komt het omdat ik van jongs af aan al veel van de WOII (en dus zeker ook de holocaust) heb meegekregen. Dit mede vanwege mijn geboortestreek (Normandie, Fra). Dus over een bovengemiddeld besef van gruwelijkheden uit WOII tov gemiddelde kijker, mag denk ik wel gesproken worden.
Maar dit geldt, wellicht in mindere mate, ook voor Vietnam oorlog, oid. en daar kan ik met meer gemak naar kijken als bovenstaande films. (enkel Faces of Death heb ik wel daadwerkelijk uitgezet en uit het raam gegooid)

daarnaast gister ook 'uprising' gekeken, en dit qua gevoelswaarde niet meer of minder dan andere oorlogsfilms. (7je)

weinig tijd, TBC.

Soory zoutzak maar ik begrijp geen kont van je redenatie, nog een keer aub ;)

Terug
Naar boven