Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

gisteren Kingdom Of Heaven gezien 8/10
een massafilm van 2u15 min maar geweldig mooi in scene gezet
ik begrijp ook niet de commentaar vanwege de Islam uit, ze worden écht niet afgeschilderd als het wrede blind-slachtende volk, in tegenstelling zelfs tot een deel kruisvaarders.
het onderwerp interesseert me wel,
zeker eens een aanrader voor de liefhebbers van het genre!

De islam is er altijd al op uitgeweest om aan je voordeur te klagen dat ze slachtoffer zijn terwijl ze door je achterdeur binnenkomen, toen al en nu ook.

De regisseur heeft voortreffelijk samen gewerkt met duizenden moslims op de set en inderdaad worden de kruistochten aan de kaak gesteld van de westerse wereld.

Alweer dus een nieuw excuus voor de Islamitische wereld om ruzie en oorlog te beginnen.
Zijn ze nou nog niet bekomen van die slag?

Dit is het filmtopic, graag vrijhouden van politieke of religieuze discussies.

Over welke kruistocht gaat die film? 1,2,3,4,5 of 6 ? :P
De derde is die waar byzantium wordt geplunderd. Is die het?

"In 1095 na Christus deed Paus Urbanus II een oproep aan Christelijk Europa om de heilige stad Jeruzalem opnieuw te veroveren van de Moslimlegers die er 400 jaar eerder hun intrek hadden genomen. Duizenden boeren, ridders en zelfs koningen beantwoordden de oproep en vormden zo de eerste kruistocht naar het heilige land.
Gedurende bijna 200 jaar was Jeruzalem opnieuw eigendom van de christenen, maar tegen het begin van de derde kruistocht (in totaal waren er 8 ) in 1186 werd de stad opnieuw bedreigd door een groeiende Moslimmacht onder leiding van de legendarische Saladin.

Het is in deze periode dat 'Kingdom of Heaven' aanvangt met het verhaal over Balian (Orlando Bloom), een jonge Franse smid in rouw na de dood van zijn vrouw en jonge zoon. Wanneer Balian onverwacht bezoek krijgt van Godfrey of Ibelin (Liam Neeson), zijn tot dan onbekende vader, sluit hij zich aan bij diens mannen en trekt hij mee op kruistocht naar Jeruzalem. Daar probeert ondertussen de melaatse koning Baldwin VI (Edward Norton) samen met zijn adviseur Tiberias (Jeremy Irons) de vrede te bewaren tussen zijn christelijke onderdanen en de legers van Moslimleider Saladin."

Cellular is een topper! had er niet veel van verwacht maar zeker leuk en goed naar te kijken.

@DBC, Sahara krijgt niet ecth goede reviews, en het lijkt me eerlijk gezegd een 'zaadcast' dus kijk jij'em dan horen wij het hier wel :p

Is goed :)

Ik had Sahara en Hostage in de download maar ik eis perfecte rips en dit waren cheap ass rips dus ik heb ze weggegooid. Wat wél een strakke rip is, is 'The Assassanation of President Nixon'.

Gisteren The pacifier gezien. Echt een grappige film. :)

Net "Open water" gezien... naaah wat een ontzettende BUTTFILM!!!!
Ik heb me nog nooit in mijn leven zo hard verveeld!! Op de achterkant stond iets in de trant van : "Goede film, laat zien hoe meedogenloos haaien kunnen zijn, net als in de film Jaws"...
En ook nog een plaatje met de tekst : "Gegarandeerd kijkplezier!!" En ook nog eentje met "Niet voor de gevoelige kijker!!".
Nou... Je ziet net paar haaitjes, en je ziet niet eens bloed, niet eens een brute attack... Wanneer de haaien aanvallen is het donker (zwart beeld) en eens per 10 seconde doen ze het licht even aan, om een donderslag na te bootsen... BUTTFILM dus!

2/10 voor de moeite.

Whaaaaaaaaa!!! :D:D:D

Die film kregen Hertje en ik mee van een vriend die zei wow wat een enge film was dat; we hebben voor de zekerheid de film even doorgescrolled en na 2 minuutjes was het wel duidelijk: NO WAY!

exarchos zei:
Cellular is een topper! had er niet veel van verwacht maar zeker leuk en goed naar te kijken.

Ik vond het idee wel leuk maar het wordt een beetje verdoet door de slechte acteerprestaties. Vooral Kim Basinger was echt slecht!

The Machinist, laatst gezien. Echt een goede film. Is een psychologisch mysterieuze film, voor de liefhebbers. Kan er weinig over vertellen, want dan verklap ik misschien iets. Maar is het kijken waard. Is die ene kerel die 30kg afgevallen is voor de film, en daarna een film later weer heel wat massa heeft gegaind.

the ring 2---->6
the grudge--->7,5
man on fire--->9
romance------>9
triple xxx2----->8

iemand white noise al gezien? :rolleyes:

kees1985 zei:
iemand white noise al gezien? :rolleyes:

Jah, vond hem - op het einde na - wel goed.

XXX2 lijkt me trouwens echt de zuigfilm van de eeuw. Wie maakt er ook in hemelsnaam een vervolg op een toch al baggere film?!?!

Rob G zei:
Jah, vond hem - op het einde na - wel goed.

XXX2 lijkt me trouwens echt de zuigfilm van de eeuw. Wie maakt er ook in hemelsnaam een vervolg op een toch al baggere film?!?!

Helemaal mee eens! :thumb:

White Noise was op het einde na prima en Triple X 1 wás al zo triest...en dan nog een vervólg???

idd Triple X 2, jeetje t*ring wat slecht, een van mijn favo acteurs is Sam L Jackson, maar soms maakt hij echt van die rare keuzes

• Topic Starter Topic Starter
Santoz zei:
gisteren Kingdom Of Heaven gezien 8/10
een massafilm van 2u15 min maar geweldig mooi in scene gezet
ik begrijp ook niet de commentaar vanwege de Islam uit, ze worden écht niet afgeschilderd als het wrede blind-slachtende volk, in tegenstelling zelfs tot een deel kruisvaarders.
het onderwerp interesseert me wel,
zeker eens een aanrader voor de liefhebbers van het genre!
oke, het was niet mijn intentie om naar de film te gaan, toch belandde ik in de bios... oh man man wat een draak van een film!
de eerste 90 minuten waren nog wel op weg, om boven het king arthur/alexander/troy niveau uit te steken, en net als gladiator werd er veel gebruik gemaakt van mooie beelden, landschappen.
maar toen het verhaal op het punt stond om te slaan, kwam er een opeenschakeling van zoveel zwakke scenes die heel kort achter elkaar geknipt even het verhaal moesten vertellen (binnen de gestelde tijd natuurlijk!). het overdadig laatste uur sleept een matig spel van de faggy orlando bloom, in een slecht uitgewerkt plot, voort.
uiteindelijk overheerst weer het gevoel van een matige film die omwille van commercieel potentieel even de geschiedenis openslaat op een interessante zwarte bladzijde. geen enkel invalshoek uit artistieke oogpunten van de regisseur, waar hij bij gladiator beter op dreef was, ridley scott.

afrader! 6/10

Laatst bewerkt:
ZoutZak zei:
oke, het was niet mijn intentie om naar de film te gaan, toch belandde ik in de bios... oh man man wat een draak van een film!
de eerste 90 minuten waren nog wel op weg, om boven het king arthur/alexander/troy niveau uit te steken, en net als gladiator werd er veel gebruik gemaakt van mooie beelden, landschappen.
maar toen het verhaal op het punt stond om te slaan, kwam er een opeenschakeling van zoveel zwakke scenes die heel kort achter elkaar geknipt even het verhaal moesten vertellen (binnen de gestelde tijd natuurlijk!). het overdadig laatste uur sleept een matig spel van de faggy orlando bloom, in een slecht uitgewerkt plot, voort.
uiteindelijk overheerst weer het gevoel van een matige film die omwille van commercieel potentieel even de geschiedenis openslaat op een interessante zwarte bladzijde. geen enkel invalshoek uit artistieke oogpunten van de regisseur, waar hij bij gladiator beter op dreef was, ridley scott.

afrader! 6/10

vond hem wel best te pruimen, maar ik ga wel akkoord met het feit dat ik "iets miste", je bleef met een leeg gevoel zitten
en ten tweede was "Gladiator" inderdaad stukken beter...

Terug
Naar boven