AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Slither was een eerbetoon aan de klassieke B-horrorfilms, niet bedoelt als horrorfilm die zichzelf serieus neemt (zoals bijv. The Ring of The Descent dat wel doen). Deze vond ik dus net niet saai, vond 'm juist leuk gemaakt:D

Slither was een eerbetoon aan de klassieke B-horrorfilms, niet bedoelt als horrorfilm die zichzelf serieus neemt (zoals bijv. The Ring of The Descent dat wel doen). Deze vond ik dus net niet saai, vond 'm juist leuk gemaakt:D

Slither was idd wel vermakelijk, mits je 'm niet te serieus neemt.

Acteerwerk was goed, maar zeker niet uitmuntend en om naar huis te schrijven. Ben niet iemand die snel roept dat een film langzaam en slaapverwekkend is. Heb hier vaak films verdedigd die door anderen als saai werden omschreven. Maar dit kan echt niet meer, ik heb enorm moeite gedaan om me te laten meeslepen, maar het was gewoon doodsaai en totaal niet boeiend. Ik zie dat Zoutzak ook al niet verder komt dan 7.5. Ben dus niet alleen.

Kwam ook op een 7 uit, mede ook omdat je bij Oscar winnende films verwacht dat er memorabele scenes in voorkomen. Benjamin Button is een film die ik snel weer vergeten zal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De tinbox 5 DVD-versie gekocht bij de Media Markt. Ondanks dat de serie 30 jaar oud is blijft het 1 van de beste series ooit gemaakt over de verschrikkingen van WO2.

- Neurenberger wetten
- Kristallnacht
- Heydrich
- Himmler
- T4-euthanasieprogramma
- Aktion Reinhard
- Warschau getto
- Operatie Barbarossa
- Einsatzgruppen
- Auschwitz
- Bevrijding kampen

Een serie die al dit soort zaken en meer behandelt in 5 episodes van 1 1/2 uur had net zo goed ook het dubbele aantal uren kunnen duren.

Het acteerwerk is van hoog niveau op enkele acteurs na. Moriarty als kille Nazi-jurist zet de sterkste rol neer. Zijn berekende manier om het 'Jodenprobleem' op te lossen en te verhullen laat goed zien hoe de Nazi's te werk ging bij het uitvoeren van hun vernietgingspolitiek.

9/10.

X-Men Origins: Wolverine
Heb deze film in de bioscoop gezien. Daarom waren de actie-scenes nog best vet. Daarmee is helaas alles gezegd. De dialogen waren ontzettend voorspelbaar en veel "emotionele" scenes waren enorm cliché. De grand finale had ook wat vetter in elkaar mogen steken. Nu was het na 3 minuten afgelopen. Al bij al licht vertier, maar ik was blij dat ik er maar 5 euro voor heb moeten betalen want meer zou echt teveel zijn.
6-6,5/10

Traitor
De meeste reviews die ik hier over deze film had gelezen, waren niet echt positief. Toch vond ik de film nog best meevallen. Het is wel een trage film, maar daar heb ik weinig problemen mee. Don Cheadle is ook een degelijke acteur. Ik vond het ook leuk dat de Islam niet als een per definitie haatdragende godsdienst werd voorgesteld.
7-7,5/10

:roflol:
Arnold, stallone waren tig keer beter in hun prime.

Arnold nog geen enkele goede film gemaakt op terminator na (maar dat lag niet aan hem), best vermakelijk soms maar overrated en zelfs de actie was vaak te ongeloofwaardig en toch serieus bedoeld en dus gewoonweg k*t. Prima tijd vullers als je je verveelde...maar meer niet.

Stalone was "goed" in Rhinestone cowboy, Tango en Cash en "Stop or my mom will shoot"...Rambo I, II, III etc zijn gewoon bagger films. Zijn beste film is toch wel Get Carter....en dat zegt genoeg.

Statham heeft in meer vermakelijke films gespeeld. Het is geen goede acteur...maar wel geloofwaardiger dan Stalone en Arnold bij elkaar als actie held.

Benjamin Button was vermakelijk. Leuk om te zien hoe ze het verfilmd hadden en hadden vorm gegeven. Acteer werk was leuk en redelijk goed. Heb me bij tijd en wijle echt zitten afvragen hoe lang ik nog zou moeten kijken en het einde kwam gewoon als een opluchting. Drie oscars geven aan dat de Oscar nominaties niet echt iets voorstellen. 6.5 voor Benjamin.

Arnold nog geen enkele goede film gemaakt op terminator na (maar dat lag niet aan hem), best vermakelijk soms maar overrated en zelfs de actie was vaak te ongeloofwaardig en toch serieus bedoeld en dus gewoonweg k*t. Prima tijd vullers als je je verveelde...maar meer niet.

Stalone was "goed" in Rhinestone cowboy, Tango en Cash en "Stop or my mom will shoot"...Rambo I, II, III etc zijn gewoon bagger films. Zijn beste film is toch wel Get Carter....en dat zegt genoeg.

Statham heeft in meer vermakelijke films gespeeld. Het is geen goede acteur...maar wel geloofwaardiger dan Stalone en Arnold bij elkaar als actie held.
Ach toen ik nog een klein Paultje was waren de films van arnold etc zeer vermakelijk. Voor deze tijd zijn ze idd slecht maar het sentiment blijft

TPH1976: Arnold is door de jaren heen enorm gegroeid als acteur! In de eerste films waarin hij meespeelde was hij net zo'n goed acteur als jij en ik (of zo mogelijk nog slechter) maar als je ziet wat hij daarna presteerde, is het duidelijk dat hij een hele evolutie is doorgegaan, om uiteindelijk tot een echte actieheld uit te groeien. Hij was geloofwaardig in die zin dat zijn lichaam, looks en typetjes hem op het lijf geschreven waren, in sommige scenes was hij zelfs geloofwaardiger dan sommige van de "geboren" acteurs. En naast Terminator I en II heeft hij natuurlijk nog in andere topfilms meegespeeld. Films die nooit hetzelfde waren geweest zonder hem erbij.

Vind eigenlijk veel films goed van Arnold: Raw deal, Red heat, Comando en Terminator of course.

Een slecht acteur kan je hem volgens mij niet noemen, destijds met Total recal en Terminator 2 was hij hollywood's best betaalde acteur.

TPH1976: Arnold is door de jaren heen enorm gegroeid als acteur! In de eerste films waarin hij meespeelde was hij net zo'n goed acteur als jij en ik (of zo mogelijk nog slechter) maar als je ziet wat hij daarna presteerde, is het duidelijk dat hij een hele evolutie is doorgegaan, om uiteindelijk tot een echte actieheld uit te groeien. Hij was geloofwaardig in die zin dat zijn lichaam, looks en typetjes hem op het lijf geschreven waren, in sommige scenes was hij zelfs geloofwaardiger dan sommige van de "geboren" acteurs. En naast Terminator I en II heeft hij natuurlijk nog in andere topfilms meegespeeld. Films die nooit hetzelfde waren geweest zonder hem erbij.

Hij werd beter, maar ik vind hem gewoon niet geloofwaardig als acteur. Dat zal een kwestie van smaak zijn. Zijn films zijn aardig vermakelijk, maar goed en kwalitatief acteerwerk is daarvoor nog steeds een groot woord.

edit: En ongetwijfeld zal ik het hem so wie so niet na kunnen doen.

De tinbox 5 DVD-versie gekocht bij de Media Markt. Ondanks dat de serie 30 jaar oud is blijft het 1 van de beste series ooit gemaakt over de verschrikkingen van WO2.

- Neurenberger wetten
- Kristallnacht
- Heydrich
- Himmler
- T4-euthanasieprogramma
- Aktion Reinhard
- Warschau getto
- Operatie Barbarossa
- Einsatzgruppen
- Auschwitz
- Bevrijding kampen

Een serie die al dit soort zaken en meer behandelt in 5 episodes van 1 1/2 uur had net zo goed ook het dubbele aantal uren kunnen duren.

Het acteerwerk is van hoog niveau op enkele acteurs na. Moriarty als kille Nazi-jurist zet de sterkste rol neer. Zijn berekende manier om het 'Jodenprobleem' op te lossen en te verhullen laat goed zien hoe de Nazi's te werk ging bij het uitvoeren van hun vernietgingspolitiek.

9/10.

Thx:D Deze zal ik eens downloaden en kijken:D:cool: Lijkt me mooi om te zien.

Ongeveer wat ik er van verwacht had. Leuke en mooie feel-good film met happy ending maar geen elementen die echt memorabel zijn. Ik vond het geheel ook niet krachtig genoeg, iets te weinig emotie opwekkend. Wel origineel gebracht en niet op een goedkope manier zoals bij veel films. Over het algemeen een prima Boyle film als je een fan bent van dit genre en de stijl (die wat doet denken aan city of god). 8/10

^^ Die scene dat de kinderen in de sloppenwijken achterna gezeten worden vind ik wel memorabel. Prachtig gefilmd en vette muziek eronder.

http://www.imdb.com/title/tt0375063/
Sideways: je moet ervan houden, maar ik vond die een heerlijke film. Giamatti acteert fantastisch als enorme loser, waarvan het karakter subliem wordt geschetst. Veel subtiele humor en een paar wat minder subtiele humoristische scenes. 8/10, hoewel het geen film voor de massa is (ook geen echte arthouse).

9 Rota
Echt een vette oorlogsfilm. Geen fancy actiescenes, maar echt rauwe beelden. Vind dat altijd wel cool, dit soort films. Heel vette laatste 20 minuten ook. Zeker een aanrader!
7,5/10

http://www.imdb.com/title/tt0047396/

Rear Window.

1 van de klassiekers uit de filmgeschiedenis en met recht. Ook 1 van Hitchcock's beste werken.

Het volgen van het dagelijkse leven door een tijdelijk aan een rolstoel gekluisterde fotograaf is door Hitchcock zeer goed in beeld gebracht. Hitchcock als 'master of suspense' bouwt de spanning in de film langzaam op, misschien te langzaam voor degenen die alleen moderne films kijken. De film wordt nergens zo intens als Psycho maar het voyeuristische sfeertje maakt de film boeiend tot het einde.

Het einde had misschien wat verder uitgewerkt kunnen worden maar tegelijkertijd blijft er nu nog wat te raden over.

Sterke performances van Stewart en Grace Kelly.

8,5/10

Fanboys

1169131.jpg

Tsja, de film krijgt een 7.1 op IMDB, waar ik het niet echt mee eens ben. Het is een ode aan star wars fans, die op een (voor mij) grappige manier geportretteerd worden. Star Trek fans moeten het ontgelden en alle cliche's komen naar boven.

De film zelf wist me niet echt te boeien. Het is niet heel interessant, met een heel, HEEL zwak standaard liefdesverhaaltje erdoorheen. Af en toe zat er een goede scene in, die puur en alleen grappig was door het overdreven cliche nerd gehalte.

Omdat die elektro chick uit Heroes nog steeds ****ing heet is, geef ik de film een voldoende: 5,5. Zonder die chick duidelijk een 4.

Nanking Nanking 2009 DVDRip XviD-PMCG

Heeft iemand die al gezien?

Eigenlijk een kerstfilm maar ik ga niet wachten tot kerst tot ik deze film weer een keer kan zien.

1 van Capra's beste films en ook van Stewarts beste films.

Een feelgood movie zoals alleen Capra ze kon maken. Voor de film is een heel stadje opgebouwd op een filmset. De vallende sneeuw was ook revolutionair voor die tijd, zeker als je weet dat de film geschoten is tijdens een hittegolf.

Stewart als de provinciaalse vrijbuiter die eigenlijk het liefst zo snel mogelijk zijn geboortestad wil verlaten is op de top van zijn carriere in deze film.

9/10.

http://www.imdb.com/title/tt0047396/

Rear Window.

1 van de klassiekers uit de filmgeschiedenis en met recht. Ook 1 van Hitchcock's beste werken.

Het volgen van het dagelijkse leven door een tijdelijk aan een rolstoel gekluisterde fotograaf is door Hitchcock zeer goed in beeld gebracht. Hitchcock als 'master of suspense' bouwt de spanning in de film langzaam op, misschien te langzaam voor degenen die alleen moderne films kijken. De film wordt nergens zo intens als Psycho maar het voyeuristische sfeertje maakt de film boeiend tot het einde.

Het einde had misschien wat verder uitgewerkt kunnen worden maar tegelijkertijd blijft er nu nog wat te raden over.

Sterke performances van Stewart en Grace Kelly.

8,5/10

Heb deze paar jaar terug in de bios gezien. Vond hem ook wel vet. Moet het vooral hebben van de suspense, en dat was goed uitgewerkt.

Gisteren Night at the Museum 2:

Hier en daar leuke grappen maar net zoals deel 1 een beetje too much. Deze is wel beter dan het eerste deel, de grappen zijn minder kinderachtig en komen sterker over. Het is een entertainende film maar zou hem downloaden of huren, niet echt je geld waard voor in de bioscoop.

Terug
Naar boven