MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.682
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]The Boy in the Striped Pyjamas[/IMDB]

Een holocaustfilm die vanzelfsprekend beladen is. Een film met een jonge knul in de hoofdrol maakt het automatisch een kinderfilm, maar de thematiek overstijgt dit genre. Sterke opbouw in het verhaal waar het zieke gedachtengoed langzaam duidelijk wordt en zelfs grip krijgt op kinderen van een topnazi.

Sterke film! 7.5/10

[IMDB]Synecdoche, New York[/IMDB] (2008)

Tegenvallende film met Philip Seymour Hoffman in de hoofdrol, die zijn rol zoals altijd zeker wel goed neer zet. Maar mij was dit allemaal wat te vaag en saai. Het verhaal uitleggen gaat me ook lastig af omdat ik het allemaal wat te vaag vind. De film is van Charlie Kaufman (Being John Malkovich, Adaptation, Eternal Sunshine of the Spotless Mind) en zijn voorgaande films vond ik allemaal wel cool. Ook in deze film ligt weer een vage lijn tussen realiteit en de denkwereld van de hoofdpersoon. Niet echt mijn ding. 6/10

Agreed, aardig plot maar het geheel komt niet uit de verf.

6/10

[IMDB]
At Close Range[/IMDB]

Redelijke 80s actiefilm met een (latere) topcast; Christopher Walken, Sean Penn en kleinere rollen voor Chris Penn en Kiefer Sutherland. Het opgroeien van zoons onder een criminele vader (Walken) die hen langzaam de ondergang in trekt.

6.5/10

[IMDB]Sunshine[/IMDB]

Erg vermakelijke Sci-Fi film Van Danny Boyle (Trainspotting, Slumdog Millionaire) een soort Apollo 13 meets Alien. De film wordt staande gehouden door visueel geweld, werkelijk prachtige effects! Verder is het verhaal onderhoudend en leent het wat ingredienten van klassiekers in het genre wat het tot een geslaagde film maakt wat mij betreft!

7/10

In deze post wil ik niet alleen een film reviewen. Deze post is ook een ode aan de enige echte aktie held die we nu nog hebben.

jason_statham_002.jpg

Want toevallig heb ik net z'n film gezien.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

En dit is een ****ing geweldige genadeloze geweldige geweldige geweldige film. ****ing hell, wat een een geweldige film. Zo over the top, zo ongeloofwaardig.. ****ing geweldig.

Jason Statham > Arnold, Stallone, Lundgren in hun prime.

Een legende.

Ik ga hier niet over in discussie.. deze film is ****ing geweldig. En als je daar anders over denkt weet je niet waar je over praat!!!!!!

ik zie hem niet zo graag spelen :o
geef mij maar de spierbundels als Arnold, Dolph en Stallone

Jason Statham maakt zn lack of muscle (in vergelijking met de grootheden van de 80s) goed door pure genadeloosheid.

Heb je wel een punt, in sommige films vind ik hem wel ok als gangster of badguy.

Hij moet ook geen serieuze rollen spelen. Hij moet gewoon de rol van de gast die alles kapot schiet spelen.

• #5.688
In deze post wil ik niet alleen een film reviewen. Deze post is ook een ode aan de enige echte aktie held die we nu nog hebben.

En dit is een ****ing geweldige genadeloze geweldige geweldige geweldige film. ****ing hell, wat een een geweldige film. Zo over the top, zo ongeloofwaardig.. ****ing geweldig.

Een legende.

Ik ga hier niet over in discussie.. deze film is ****ing geweldig. En als je daar anders over denkt weet je niet waar je over praat!!!!!!

Ik zei het een pagina hiervoor ook al;

Een vervolg op een verassend eerste deel dat voldoet aan de verwachtingen! Zwaar over the top met inmiddels actionhero Jason Statham.

Maar verder doe je hem wel iets te veel eer :p

Ik zei het een pagina hiervoor ook al;

Een vervolg op een verassend eerste deel dat voldoet aan de verwachtingen! Zwaar over the top met inmiddels actionhero Jason Statham.

Maar verder doe je hem wel iets te veel eer :p

Over 10 jaar ben je het met me eens Zoutzak... wacht maar. Ik underrate hem eerst ook.. maar ik heb het licht gezien.

• #5.690
Over 10 jaar ben je het met me eens Zoutzak... wacht maar. Ik underrate hem eerst ook.. maar ik heb het licht gezien.

Dat gaat dan afhangen van wat gaat komen van zijn kant, want welke vette actiefilms heeft hij nu laten zien naast Crank?

Want toevallig heb ik net z'n film gezien.

Een legende.

:roflol:

Die gast is goed, maar van damme, seagal, arnold, stallone waren tig keer beter in hun prime.

Hey Bruce Willis niet vergeten. Naast hem is Statham een amateurtje als actieheld.

Nee, jongens.. maar jullie zullen het nog wel zien.

Statham is de ultieme action hero.

The Curious Case of Benjamin Button gezien. Had hoge verwachtigen...Helaas deze film is zwaar overhyped en overrated. Plot is alles behalve boeiend, sommige stukken heb ik van pure verveling gewoon doorgespoeld. Verhaaltje door ouwe vrouw over haar belevenissen / liefdesrelatie.. Titanic iemand?? Deze keer met Cate Blanchett ipv Kate Winslet. Alleen was Titanic wél boeiend. Maar daar zit dus het verschil: James Cameron vs David Fincher. Al vraag ik me af of Cameron deze film wel boeiend/spannend had kunnen maken. Een ouwe zak die jong wordt is nou niet meteen iets waar je in op gaat. De liefdesrelatie is niet geloofwaardig en voegt weinig toe. Een poging om de film wat diepgang te geven mislukt telkens weer. Enige emotie kon niet overgebracht worden en ik vraag me af welke boodschap men nu eigenlijk probeert mee te geven, als die er al is.

Mooi aangekleed, scenes die mooi zijn uitgevoerd, acteerprestaties die erdoor kunnen, maar verder niets bijzonders. Het duurt ook nog eens allemaal veel te lang (166m), er zit ook geen tempo in. Ook vond ik het vaak heel voorspelbaar, meeste van wat er gebeurde zag ik van ver aankomen.

3 oscars? Lachwekkend. Welke noobs bepaalden dat. En terwijl The Wrestler als meesterwerk met lege handen naar huis gaat, schandalig is het. 7/10 en geen punt meer.

Tsja, daar ben ik het niet mee eens hoor, T. Acteerwerk "kon ermee door"? - Ik vond het echt heel goed. Ik vond de film juist helemaal niet te lang en makkelijk uit te zitten door de fenomenale sfeer die de film had.

Acteerwerk was goed, maar zeker niet uitmuntend en om naar huis te schrijven. Ben niet iemand die snel roept dat een film langzaam en slaapverwekkend is. Heb hier vaak films verdedigd die door anderen als saai werden omschreven. Maar dit kan echt niet meer, ik heb enorm moeite gedaan om me te laten meeslepen, maar het was gewoon doodsaai en totaal niet boeiend. Ik zie dat Zoutzak ook al niet verder komt dan 7.5. Ben dus niet alleen.

• #5.697
Beauty is in the eye of the beholder.. Vond het een mooi drama maar geen exceptionele film. Fincher blijft natuurlijk wel een fantastische regisseur.

7/10 vind ik dan nog aan de hoge kant als ik je bericht zo lees, T. Ik vond het echt een draak van een film, vermakelijk is het geenszins inderdaad, typisch zo'n saaie film die maar wat voortkabbelt. De films is mierzoet en netjes binnen de lijntjes waar ik een schijthekel aan heb.

Het gegeven was dus wel leuk, alleen de uitvoering veel te braaf. Jammer Fincher!!

4/10

7/10 vind ik dan nog aan de hoge kant als ik je bericht zo lees, T. Ik vond het echt een draak van een film, vermakelijk is het geenszins inderdaad, typisch zo'n saaie film die maar wat voortkabbelt. De films is mierzoet en netjes binnen de lijntjes waar ik een schijthekel aan heb.

Het gegeven was dus wel leuk, alleen de uitvoering veel te braaf. Jammer Fincher!!

4/10
De film scoort buiten het regie vrij goed voor mij. Er is hard aan gewerkt en de afwerking is prima. Dus vandaar dat ik op dat cijfer kom. 4 is wel erg streng, zo crappy is ie nu ook weer niet hehe.

Terug
Naar boven