The Curious Case of Benjamin Button gezien. Had hoge verwachtigen...Helaas deze film is zwaar overhyped en overrated. Plot is alles behalve boeiend, sommige stukken heb ik van pure verveling gewoon doorgespoeld. Verhaaltje door ouwe vrouw over haar belevenissen / liefdesrelatie.. Titanic iemand?? Deze keer met Cate Blanchett ipv Kate Winslet. Alleen was Titanic wél boeiend. Maar daar zit dus het verschil: James Cameron vs David Fincher. Al vraag ik me af of Cameron deze film wel boeiend/spannend had kunnen maken. Een ouwe zak die jong wordt is nou niet meteen iets waar je in op gaat. De liefdesrelatie is niet geloofwaardig en voegt weinig toe. Een poging om de film wat diepgang te geven mislukt telkens weer. Enige emotie kon niet overgebracht worden en ik vraag me af welke boodschap men nu eigenlijk probeert mee te geven, als die er al is.
Mooi aangekleed, scenes die mooi zijn uitgevoerd, acteerprestaties die erdoor kunnen, maar verder niets bijzonders. Het duurt ook nog eens allemaal veel te lang (166m), er zit ook geen tempo in. Ook vond ik het vaak heel voorspelbaar, meeste van wat er gebeurde zag ik van ver aankomen.
3 oscars? Lachwekkend. Welke noobs bepaalden dat. En terwijl The Wrestler als meesterwerk met lege handen naar huis gaat, schandalig is het. 7/10 en geen punt meer.