MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net Smokin Aces voor de 2e keer in 2 dagen gekeken, echt een vette film. Vrij ingewikkeld maar met een beetje opletten kom je er achter dat het verhaal goed in elkaar steekt en de schietscenes zijn ook erg stoer. Van mij had de film alleen wel wat langer mogen duren, aangezien er zoveel achtergrond verhalen van zoveel personages in zaten die wat mij betreft wat uitgebreider verteld hadden kunnen worden.

Dan nog, het is een van die weinige films die ik vaker wil zien.
8.5/10 krijgt ie van mij.

Wie heeft de serie "Rome" gecheckt?

Hij wordt nu geheel op FTD gepost, ik ga het wel even downloaden.

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Net Smokin Aces voor de 2e keer in 2 dagen gekeken, echt een vette film. Vrij ingewikkeld maar met een beetje opletten kom je er achter dat het verhaal goed in elkaar steekt en de schietscenes zijn ook erg stoer. Van mij had de film alleen wel wat langer mogen duren, aangezien er zoveel achtergrond verhalen van zoveel personages in zaten.

Dan nog, het is een van die weinige films die ik vaker wil zien.
8/10 krijgt ie van mij.

Haha ingewikkeld zegt die ;)

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

:rolleyes: 28 days later was een erg goeie film van begin tot einde. Niet omdat jij iets totaal anders verwacht dat het daarom slecht is. Deel I scoorde overal beter dan deel II trouwens.

Vond deel II ook nog zeer vermakelijk, net als deel I overigens. Top film.

Typische "sport" film.. wel grappig maar je moet niks revolutionairs verwachten.

6/10

Wie heeft de serie "Rome" gecheckt?

Hij wordt nu geheel op FTD gepost, ik ga het wel even downloaden.

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Haha ingewikkeld zegt die ;)

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

Vond deel II ook nog zeer vermakelijk, net als deel I overigens. Top film.

op naar 28 months later ;)

Gisteren deze gezien

Het eerste deel was nog redelijk maar deze was wel heel slecht.

4,5/10

Is daar al iets over bekend?

In principe lijkt me een 3e deel stug, gezien in het 2e deel al een wereldwijde epidemie vertoond is.
2011 of 2010 zoiets..

Resident evil extinktsjion had ook een wereldwijde epidemie achtig iets hoor :D

alth02.jpg

IRREVERSIBLE

Misschien ben ik niks gewend maar moest tussendoor even posten. Wat is dit voor een film zeg...gruwelijk en bruut...

...maar kijk em toch even af...

alth02.jpg

IRREVERSIBLE

Misschien ben ik niks gewend maar moest tussendoor even posten. Wat is dit voor een film zeg...gruwelijk en bruut...

...maar kijk em toch even af...

Een classic :thumb: blijft sowieso in mijn favoriete top 10 aller tijden staan. De mens in zijn meest walgelijke naaktheid is nog nooit zo confronterend verfilmd.
Gisteren trouwens Seul contre tous gezien, de eerste van Gaspar Noe, over een aan lager wal geraakte slager die bewapend met drie kogels een nieuw "leven" tracht op te bouwen. Niet zo mooi uitgewerkt als Irreversible, maar je moet hem alleen al zien om de eerste scene met die twee pedo's in het appartement te snappen, waar irreversible mee begint.

Irreversible: 9/10
Seul contre tous: 7,5/10

Bizarre film, maar wel vermakelijk. Christian Bale is erg goed en er zitten ook wel een paar leuke scenes in.

Vraag me wel af, of hij de moorden nou heeft gepleegd of niet? Ik denk zelf van niet, maargoed.
7,5/10

Na het zien voorbij komen van heel wat contradictoire recensies hier en elders had deze film bij mij extra veel belangstelling opgewekt. District 9 is een combinatie van actie, sci-fi en drama, waarin vooral de eerste twee overheersen gedurende het grootste deel van de tijd. Het plot is uniek (i.e. niet eerder gedaan) en is ook op een vrij aparte manier uitgewerkt. Op vlak van CGI en special effects behoort dit tot het neusje van de zalm, van de aliens tot het ruimteschip kan je als sci-fi fan eigenlijk geen betere realisatie wensen. Qua cast is het echt Sharlto Copley, een tot nog toe vrij onbekende figuur in de filmwereld, die de hele film draagt, want voor het overige zijn het meer figuratieve (is dat een correct woord in deze context?) rollen dan diepgaande personages. De vraag is of dat echt veel in het nadeel heeft gespeeld van de film.

Eén van de meest opvallende kenmerken van District 9 is het toepassen van het 'docu' effect. In plaats van gebeurtenissen gewoon chronologisch aan de kijker te presenteren, is er frequent gebruik gemaakt van getuigenissen, amateur camera beelden (of toch een soort van) en nieuws-achtige videobeelden om het hele verhaal een meer realistisch of 'echt' gevoel te geven. Dit werkt tot op zekere hoogte, maar wordt niet door iedereen gesmaakt. Ik blijf me afvragen of dit altijd de juiste keuze was, en of een meer conservatieve manier bij momenten toch niet aangenamer was geweest. Maar had de film dan nog zoveel indruk gemaakt?

Een grote plus is het opzettelijk vermijden van de zogenaamde Hollywood clichés. De locatie is niet wat we gewoon zijn, het einde is niet conventioneel, en de relatie tussen aliens en mensen is ook niet wat we tot nu toe hebben gezien. Dit opzettelijk vernieuwen en afwijken van de norm, samen met het goede verhaal, de sterke visuele uitvoering, het feit dat de film nooit saai kan genoemd worden, is wat het vooral een sterke duw in de rug heeft gegeven bij de beoordelingen.

Ik kom dan op het volgende:

Cast/ acting: 7/10
CGI/ special effects: 9/10
Plot: 8,5/10
Regie: 7/10
Originaliteit: 9/10

Totaalscore: 8,1 (****/5)

2 guys die in een "battle" zitten voor een promotie.

Wel ok, niks speciaals.. ik heb me wel vermaakt maar eigenlijk nooit echt hardop gelachen.. het was meer een glimlach hier en daar.

6/10

Frank Perry is an institutionalized convict twelve years into a life sentence without parole. When his estranged daughter falls ill, he is determined he make peace with her before it's too late. He develops an ingenious escape plan, and recruits a dysfunctional band of escapists - misfits with a mutual dislike for one other but united by their desire to escape their hell hole of an existence. Much of the action takes place within the tunnels, sewers and underground rivers of subterranean London.

Ik vond hem erg goed 8/10

Terug
Naar boven