Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Diary of the Dead

Typisch wat je verwacht van een Romero film, al wordt dat hele documentaire gedoe er op een irritante manier overheen gegoten. Ook zijn altijd aanwezige maatschappij kritische boodschap ligt er in dit deel TE dik en simplistisch bovenop naar mijn smaak.

Wel aardig dat hij weer even tegen de stroom in zwemt door na de vorige films gewoon weer voor ouderwetse retarded slomo zombies te kiezen. Wel aardige scenes, maar hier en daar tenenkrommend acteerwerk.

6/10, omdat ik een sucker ben voor zombies raggen en dat af en toe met geniale humor en lompheid gebracht wordt.

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Wie heeft de serie "Rome" gecheckt?

ROME is de boom diddy diddy van de series die er afgelopen jaren uitgekomen zijn, imho. Over het algemeen zeer sterk acteerwerk in een setting die meer dan genoeg plaats biedt voor liters bloed, blote t**ten en eindeloos politiek gekonkel.

Downloaden die shit, krijg je geen spijt van.

Inglorious Basterds

trailer-inglorious-basterds.jpg

Gisteren toch maar gezien in de bioscoop omdat iedereen er hoog mee oploopt. Ik vond hem wel goed, maar niet van het niveau Pulp fiction en al zeker niet het niveau van Jackie Brown. De acteerprestaties waren sterk, maar de personages waren uitermate stereotiep. Het onvoorspelbare plot waar iedereen het over heeft heb ik niet terug gezien. Vanaf het moment dat de "Jew hunter", die nota bene denkt als een Jood, uit puur opportunisme van mening verandert was alles makkelijk te voorspellen. Het wijf zou Duitsers blijven haten, de Duitse sniper/acteur zou zijn geduld verliezen met het wijf, Brad Pit zou zoveel mogelijk Nazi's blijven afmaken en de Jew Hunter zou zich laten ownen omdat zijn morele waarden niet verder gaan dan protocol en plat opportunisme, daar waar het de Basterds consequent te doen is om het ombrengen van Nazi's.

Het camerawerk was goed, acteerwerk goed, muziek matig, scenario matig. 7/10

Toevallig :D ik heb deze ook gisteravond gezien.
Het begin vond ik iets te langdradig meteen en later in de film zijn enkele dialogen net iets te lang naar mijn mening.
Waar ik meestal teveel fictie niet omarm vond ik de herschrijving van de geschiedenis wel aardig gedaan.
De meerdere verhaallijnen komen -hoewel in grote lijnen voorspelbaar- ook wel mooi bij elkaar uiteindelijk.

Ik geef de film een 7.8 :D

Vorige week:

Young Frankenstein

Goed gespeeld, leuke parodie, redelijk goede humor, aangenaam ouderwets vermaak. Vooral het sfeertje en het niet overdreven gedoe zoals in de Scary movie reeks brengt dit op een wat hoger niveau. Iets tussen 7,5 en 8.

[Link niet meer beschikbaar]

Zeer matige films, regie trekt op niet veel. Overbodige computershit in beeld. Kijkbaar met moeite als het onderwerp je iets zegt. Schommelen tussen 6 en 5,5 qua rating.

[Link niet meer beschikbaar]

Predator 1 was een lekker filmpje, eerste helft is beetje wat je verwacht van een Schwarzenegger actiefilm, maar tweede helft vond ik een stuk interessanter en natuurlijk ook spannender. Tweede helft is ongetwijfeld ook wat de film recht geeft op een relatief hoge score. Absoluut een aanrader. Rating: idem Young Frankenstein.

Predator 2 is uitmelken zonder diepte, maar wel kijkbaar en als je toch de 1 hebt gezien... -6/10.

Phone booth nog eens gezien (tweede keer). Maakte nu toch een pak minder indruk, hoewel eenmaal op gang er wel spanning in blijft zitten door de meer dan behoorlijke prestaties van Farell. 7/10

Bruno

Tja dit is meer iets voor een serie op MTV want als film is dit natuurlijk niks. Beetje gek doen zoals Jack ass op den duur ken je het wel. Lachen zal je bijna zeker. 6,5 voor de humor, als film zoals gezegd stelt het niet veel voor.

The getaway 1972

Had eerst de remake gezien en vond die wel aardig, maar het origineel is veel geloofwaardiger en minder in Hollywood (fake) style gedaan. McQueen zoals altijd erg goed spelen en die griet doet het ook lang niet slecht. Zeker van genoten, weer zo'n lekkere klassieker die een stuk prettiger wegkijkt dan veel hedendaagse films in dit genre. 7,5+

The Getaway 1994

Bijna hetzelfde scenario (soms zelfs tot in detail) als de oude film, maar veel 'goedkoper' gebracht en totaal ongeloofwaardig. Leuk actiefilmpje dat melkt uit een goed scenario maar meer ook niet. 6/10.

Hmm, dacht dat ik deze ook al gepost had, maar kan hem zo gauw niet meer vinden:

Shadowless Sword:
Visueel weer vet in elkaar gestoken overdadig martial arts epos. Je moet de idiote effecten-/ik hang aan draadjes-acrobatiek wel diggen.
Acteerwerk is beduidend minder dan een Crouching Tiger, Hidden Dragon waar deze film toch duidelijk in hetzelfde straatje probeert te liggen. Overall keek jij toch wel erg lekker weg. Aan een punt had ik echt een schurfthekel, maar dat zal ik in een spoiler plaatsen:

Wat een suffe schijthappening dat wederom net voor het einde de love interest sneuvelt. In Starship Troopers vond ik dat ECHT k*t, in Crouching Tiger vond ik dat OOK k*t, maar daar paste het goed en hier vind ik het EVENEENS k*t...

Heel aardige poging wel, me goed vermaakt.

7/10

District 9 Gezien

In het begin vond ik hem wat langzaam, maar hoe verder we kwamen hoe meer die ging boeien. Vind het zelf wel tof in beeld gebracht de aliens. Naar het einde toe wat mij betreft iets te veel drama, dat vond ik zelf nogal jammer. Iets te veel cliche en gejank. Hoeft van mij niet!

Verder vond ik hem wel zeer vermakelijk..!

7/10

ROME is de boom diddy diddy van de series die er afgelopen jaren uitgekomen zijn, imho. Over het algemeen zeer sterk acteerwerk in een setting die meer dan genoeg plaats biedt voor liters bloed, blote t**ten en eindeloos politiek gekonkel.

Downloaden die shit, krijg je geen spijt van.

Ondertussen de eerste 3 ep's gecheckt, super serie idd!

[IMDB]The Bank Job[/IMDB]

Een film waar je wel op moet blijven letten, omdat er nogal wat gebeurt. Erg ongeloofwaardig voor een 'waargebeurd' verhaal, maar dat maakt het juist wel leuk. En ik houd wel van dat Engelse "gangster" sfeertje.

7.5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.149
District 9 in de bioscoop was wel een aardige filmervaring, een vernieuwende film met een mix tussen non-fictie en fictie met daarbinnen een matig maar vermakelijk plot. 7/10

Inglourious Basterds was een drama tegen de achtergrond van WOII met scherpe dialogen en minder actie en humor dan men zou verwachten. Enkele sublieme scenes tillen de film naar een noemenswaardig niveau, waar het jammergenoeg niet bij de briljante eerdere films van QT komt. 7.5/10

Bruno, American Pie Beta House, Transporter 3, Final Destination 3D, Observe and report.... Allen slecht; < 5.5/10

network_1976_video.jpg

[IMDB]Network[/IMDB]

Fantastische en tijdloze film van Sidney Lumet (12 angry men, dog day afternoon). Een cynisch beeld van massa-media en hysteria op televisie. Een sublieme cast met geweldige rollen voor Robert Duvall, Faye Dunaway, William Holden en Peter Finch. Prachtig stukje filmgeschiedenis.

8/10

Laatst bewerkt:
Afgelopen dagen:

Rosemary's Baby

Goed gespeeld en boeiend met een apart/onvoorspelbaar plot dat je zeker geen moment doet vervelen. Een zeer vreemde film maar wel zeer geslaagd. +8/10

Tropic Thunder

Echt verschrikkelijk. Hoe is het mogelijk dat dit een 7.2 krijgt?? Ik voel me bedrogen. Het is me niet gelukt om hem volledig uit te kijken. Verschillende malen tijdens de film wilde ik de DVD eruit gooien tot het op een bepaald moment echt teveel werd. No way dat dit deze rating verdient. 5/10 voor de uitzonderlijk half-leuke momenten.

Things to Do in Denver When You're Dead

Zelfde verhaal als hierboven. Niet gelukt om uit te kijken. Acteerwerk is slecht, geloofwaardigheid is 0, verhaal is zwak, totaal niet boeiend, boring as hell. Misschien later nog eens een poging, voorlopige score 5/10

Sex Drive

Dit was redelijk, al was het natuurlijk weer zo'n film die je niet echt een film kan noemen. Veel onnozelheid, ongeloofwaardige scenes, fake tot op het bot, maar ondanks dat alles soms toch erg leuk. Ongeveer niveau scary movie 6,5/10.

BoatThatRocked1.gif

The Boat that Rocked

Net gekeken, een van de betere films die ik dit jaar heb gezien. Simpel verhaal maar wel erg goed met een mooie sfeer op het schip, lekkere muziek en grappige personages.

9/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

k*t film, niet heengaan.... k*t effects, geen verhaal, k*t einde

Ik dacht, ik moet weer eens een film van Nederlandse bodem zien. Geen goede keus. Ik heb deze film na 10min uitgezet, omdat ik me ergerde aan het verschrikkelijke acteerwerk.

1/10.

Oldboy

Eerste keer dat ik van een film geen zak snap. Ik zie wel een aantal dingen gebeuren maar het hele verhaal? Te vaag om te begrijpen. Hoe dit zo'n hoge rating kan krijgen? Mooi in beeld gebracht, heel artistiek en uniek, goed gespeeld. Maar voor mij zelden boeiend en niet te begrijpen waar het over ging. Misschien nog maar eens kijken en proberen er dan iets van te snappen, voorlopige score -7,5/10.

Nosferatu '22

Prima stille film , maar om dit nu te ranken boven de versie van Francis Ford Coppola is ook belachelijk. -7,5 voor beiden.

gisteren the eye gezien en vond ik maar een matige film, kan wel boeien tot het einde maar of dat nu door Jessica komt of door het verhaal, acteerprestaties, originaliteit,... is maar de vraag

Ik kom dan op het volgende:

Cast/ acting: 7/10
CGI/ special effects: 9/10
Plot: 8,5/10
Regie: 7/10
Originaliteit: 9/10

Totaalscore: 8,1 (****/5)

Snap niet dat deze film zo goed scoort op filmsites. Veel noemen het de beste film van 2009

• Het camerawerk was matig ( van b-niveau kwaliteit)
  • Idee om een film te filmen als een documentaire is leuk voor 5/10 min en niet meer dan een halfuur. Heb me daarom de eerste 20 min geirriteerd.
  • Aliens die BH's dragen en contracten ondertekenen. :roflol: gaat nergens op

Aardig, maar meer ook niet. Zeker niet de topper waar je op gehoopt had met De Niro en Pacino, al doen ze het niet slecht. 50 cent komt er gelukkig niet veel in voor. Een standaard misdaadfilmpje.

6,5

Terug
Naar boven