AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eind jaren tachtig schakelde Zuid-Korea stroef over van een militaire dictatuur naar een democratie. In diezelfde periode verkrachtte en vermoordde de eerste officiële Zuid-Koreaanse seriemoordenaar tien vrouwen. De politiefilm Memories of murder - in 2003 de best bezochte film in Zuid-Korea - is gebaseerd op de wanhopig amateuristische speurtocht naar de dader tegen de achtergrond van de maatschappelijke onrust. Centraal staat de psychologische weerslag die het onderzoek heeft op twee welwillende rechercheurs die met de meest beperkte middelen jarenlang jagen op de schuldige. Een film van hoge artistieke kwaliteit, doordrenkt met inktzwarte humor. In 2005 uitgebracht op dvd op het Asia Mania-label.

Een imo geslaagde politiethriller.. het verhaal wordt goed verteld, je gaat echt meeleven met de karakters en je "voelt" hun onmacht tijdens het onderzoek. De film duurt ruim 2u maar toen hij klaar was hoopte ik op meer.. een geslaagde film.

8/10

En nu ga ik naar de gym.

vncksy.jpg

Een spannende zenuwslopende film. Originele scenario, acteerwerk was niet denderend, maar desalniettemin maakte het de film niet minder geloofwaardig. De film wordt met de minuut spannender. Enkele zeer onsmakelijke scènes, hierdoor heb ik ‘m uit frustratie een paar keer uitgezet. Ik ergerde me rot aan de sadistische kinderen, je ontwikkeld als kijker een diepe afkeer voor hen. Het einde viel bijzonder rauw op m’n dak… Afijn, in dit genre een must see! Film is niet aan te raden als er kampeerplannen in het verschiet liggen. :nope:

7/10

---------- Toegevoegd om 18:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

nr 1 en 5 kon ik al, dankjewel. Jij bent toch het vriendinnetje van jesaja?

Dan weet je blijkbaar meer dan ik. :D

Je hebt die scenes toch volledig uitgekeken zeker he? Ik heb zo'n beetje het gevoel dat dat de highlights van de film geweest moeten zijn.

Maar allé Samirake. De mensen kijken dat soort films juist voor de slasher-scenes. Het verhaal is meestal toch flinterdun.

Christine Jesperson is een eenzame performance-kunstenares, die bijverdient als taxichauffeuse voor oudere mensen. Ze gebruikt haar artistieke visies om de dingen en mensen naar wie ze verlangt dichterbij te brengen. Richard Swersey (John Hawkes), een pas gescheiden schoenenverkoper die zijn twee zoontjes probeert op te voeden, hoopt stilletjes dat er fantastische dingen gaan gebeuren. Maar wanneer Christine toenaderingspogingen onderneemt, raakt hij in paniek. Richard's zevenjarige zoon Robby heeft ondertussen een pikante internetrelatie met een onbekende vrouw, en zijn veertienjarige broer Peter laat zich als proefkonijn gebruiken door twee overcoïtuste pubermeisjes.

De film is even random als die omschrijving. Maar hij is wel leuk.

8/10

vncksy.jpg

Een spannende zenuwslopende film. Originele scenario, acteerwerk was niet denderend, maar desalniettemin maakte het de film niet minder geloofwaardig. De film wordt met de minuut spannender. Enkele zeer onsmakelijke scènes, hierdoor heb ik ‘m uit frustratie een paar keer uitgezet. Ik ergerde me rot aan de sadistische kinderen, je ontwikkeld als kijker een diepe afkeer voor hen. Het einde viel bijzonder rauw op m’n dak… Afijn, in dit genre een must see! Film is niet aan te raden als er kampeerplannen in het verschiet liggen. :nope:

7/10

Vond hem ook wel origineel.
Wat ik eigenlijk wel miste was de gruwelijke payback. In het eerste gedeelte van de film wordt enorm veel haat richting die ettertjes opgewekt, daarna had ik verwacht dat ze 1 voor 1 op gruwelijke wijze koudgemaakt worden, met als hoogtepunt dat grootste etterbakje dat het brein is achter al die streken. Maar helaas...

Vond die kerel trouwens erg soft, zelf zou ik bij de eerste confrontatie die radio stukslaan op de grond :)

Wat ik eigenlijk wel miste was de gruwelijke payback. In het eerste gedeelte van de film wordt enorm veel haat richting die ettertjes opgewekt, daarna had ik verwacht dat ze 1 voor 1 op gruwelijke wijze koudgemaakt worden, met als hoogtepunt dat grootste etterbakje dat het brein is achter al die streken. Maar helaas...

Vond die kerel trouwens erg soft, zelf zou ik bij de eerste confrontatie die radio stukslaan op de grond :)

6/10

Eens met de spoiler. Al vond ik hem verder niet heel spannend.. de x-factor ontbrak.

:yes:

@Jesaja, heb je een film-marathonnetje gehouden?:popcorn2:

Ja, sinds vrijdagavond. Ik heb er nog 4 over maar er is helaas geen tijd meer. Misschien vanavond nog een laatste.

http://michaelsmoviemania.files.wordpress.com/2008/04/butterfly.jpg

****ing badass. 9/10

(zie Guardian.. dit is een ****ing effectieve review.. elk normaal mens wil nu deze film zien (als hij hem nog niet heeft gezien)

Ik had het however wel "mooier" gevonden als hij miserable gestorven was in dat gekkenhuis omdat hij te lang was doorgegaan. Maarja, je kan niet alles hebben

Had em nog niet gezien, to nu dan. Echt een goede film, en ik vreesde er voor dat het inderdaad zou aflopen zoals je in je spoiler beschreef.

8,5/10 :)

Verder nog volgende films gezien, beetje naar het checken van dit topic.

IP man: brutale Kungfu film, ken er geen betere. 8/10

LOFT: Duurde een maar minuten te lang, het laatste plotwending was er teveel aan. Voorderest zeker 1vd beste Vlaamse films. 7/10

The Felon: Leuke inmate film, leuk vechtpartijen en een klassiek happy ending. 7/10

Drag me to hell: Vond het maar niets, episch einde 6/10

The Bucket List: Niet men genre, maar best nog goede film. 7/10

Laatst bewerkt:

Hou je van revenge movies? Dan is jouw tijd aangebroken. Badass met een hoofdletter B, hell, BADASS met capslock.

9/10

State of Play
state_of_play_poster.jpg

Een zeer goede film met conspiracy elementen in zich. Verder zitten er veel overeenkomsten met the usual suspects, hoewel state of play niet van dat niet niveau is weet de film toch te boeien.

Cijfer: 8/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.075
vncksy.jpg

7/10

Tegenvaller! Vond de film totaal niet geloofwaardig in de karakters en het verhaal. De onbeholpenheid van de hoofdpersonen schept wel een roep om wraak, maar het einde is dan ook weer een toevalligheid die niet weet te overtuigen.

5/10

Samira heeft iedereen in de val gelokt met die review :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.077
Veel betere film in dit genre: Straw dogs. (en ik denk voorzichtig ook aan Irreversible :angstig:)

Samira heeft iedereen in de val gelokt met die review :p

:D

Je geeft wel hoge ratings man, de Koreaanse films hierboven en butterfly effect zijn welliswaar stuk voor stuk heel aardige films maar om nu met 9s te strooien...

Ik heb me prima vermaakt. Openingsscene is mooi en zet meteen de toon. Een donkere, maar mooie sfeer. Wel jammer dat binnen het half uur alle actie in principe wel over is. Alhoewel de film verder zeker niet saai is.

8/10

Veel betere film in dit genre: Straw dogs. (en ik denk voorzichtig ook aan Irreversible :angstig:)

:D

Je geeft wel hoge ratings man, de Koreaanse films hierboven en butterfly effect zijn welliswaar stuk voor stuk heel aardige films maar om nu met 9s te strooien...

Die films zijn beide een 9 waard.

Terug
Naar boven