AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Transformers

Wat een crap. Lang geleden dat ik zo'n slechte film heb gezien. Shia LaBeouf is nog enigszins geloofwaardig. Megan Fox is lekker en de CGI is redelijk. Daarom een 5-/10

Road to perdition

Aardige film, beetje voorspelbaar allemaal en weinig onderscheidend. Toch moeiteloos uit te kijken. 7.5

The last Samurai

Redlijke film. Tom kroes is natuurlijk niet de meest geloofwaardige hoofdrolspeler voor de "last samurai". Maar toch zit het allemaal aardig in elkaar. 7

Cloverfield

Leuke film. Jammer dat hij net meer dan een uurtje duurt. Helaas kom je er niet achter waar het beest vandaan komt of hoe het afloopt. 7.5

JCVD

Geprezen om de acteerprestaties van JCVD, maar ondanks dat hij zichzelf speelt vind ik hem niet overtuigend. Het verhaal was ook niet geweldig. Leuk dat hij zichzelf zielig voelt maar daar krijg je geen punten voor. 6.5

Mongol

Interessante film. Helaas richt het verhaal zich op het minder interessante deel van zijn leven, liever had ik gezien hoe hij de halve wereld veroverde. 7.5

Ga nu Dazed en Confused kijken, ben benieuwd.

Genre ligt mij wel.

Rond 20u30 op VTM (:p) "Insight Man"! Aanrader imo.

Komop Anoniem. Transformers k*t vinden, oke. Maar de CGI van Transformers redelijk noemen gaat mij toch iets te ver.

Battle for Terra

Een voor mij onbekende animatiefilm. Animaties zijn niet schitterend, maar het verhaal is leuk en spiegelt mooi de destructieve geest van de mens af. Helaas ook kort en erg simplistisch. Goede muziek geeft altijd pluspunten

6.8/10

Laatst bewerkt:
Komop Anoniem. Transformers k*t vinden, oke. Maar de CGI van Transformers redelijk noemen gaat mij toch iets te ver.
Toch snap ik denk ik wel wat hij ermee bedoeld. De CGI is zo erg aanwezig, maar tegelijk ook zo overdreven en ongeloofwaardig dat het net daardoor minder waarde krijgt. Met CGI moet je imo erg zuinig omspringen als producer/regisseur en je moet het zeker niet te 'perfect' proberen maken. Anders gaat een film er zo fake/ gemaakt uitzien dat het hele gevoel van realisme verdwijnt.

jackie-brown.jpg

Mooie film, heb me prima vermaakt. Samuel L Jackson was ****ing grappig. Robert de Niro had wel een overbodige bijrol imo.

8/10

Ga nu Dazed en Confused kijken, ben benieuwd.

Genre ligt mij wel.

Geweldige film, ben op drie kwart nu. Highschool film met geloofwaardige karakters en conversaties. Intense herbeleving van de pubertijd, echt genieten. :)

Kleine subtiele dingetjes in de gedragingen van de hoofdpersonages, lichaamshouding, uitstraling, niet de typische hollywood humor maar humor van niet helemaal achtelijke pubers/adolescenten, echt top.

Toch snap ik denk ik wel wat hij ermee bedoeld. De CGI is zo erg aanwezig, maar tegelijk ook zo overdreven en ongeloofwaardig dat het net daardoor minder waarde krijgt. Met CGI moet je imo erg zuinig omspringen als producer/regisseur en je moet het zeker niet te 'perfect' proberen maken. Anders gaat een film er zo fake/ gemaakt uitzien dat het hele gevoel van realisme verdwijnt.

+1

Heb daarstraks (hij speelde vanavond op 2BE) even wat stukjes gezien en was er inderdaad over, niet mijn ding.

Verder zwakke acteerprestaties en ongeloofwaardige karakters, flauw vergezocht verhaal, ... Vond er geen drol aan en nadat die gele robot was gevangen genomen ben ik in slaap gevallen. Leuk voor de fans misschien.

The Matrix Revolutions. Derde deel in de trilogie ?

Wat een verschrikkelijk slecht film is dit zeg, niet normaal. Van de verhaal snap ik er al helemaal niks van, en dat kan wel perfect aan mij liggen, maar hebben die conversaties van de orakel en neo nu echt een betekenis ? De ene reactie is vager dan de andere, en na een dosis koppijn en irritatie van belachelijke vertolkingen van emotie en gedrag (
waar zijn je ****ing tranen neo wanneer trinity het loodje legt ?
maakt de film een shift naar brutale, hardcore actie. De actiescenes komen als een geschenk en beloven zotte visuele spektakels. Al die effecten hebben wrsch allemaal een coole naam :D Maar ook hier moeten die gay brothers stomme reacties neerpleuren in hun scenes ('i believe in you neo' zegt de ene flapdrol terwijl er 1000 sentinels boven zijn kop vliegen. Houd je ****ing bek en schiet op dat deur, homo! riep ik hard.). Ingaan in de film deed ik dus wel, maar het was een haat verhouding. Misbaksel.

Hehe deel 2 en 3 zuigen idd hard. Heeft ook de waarde van deel 1 aangetast imo :(

The Matrix Revolutions. Derde deel in de trilogie ?

Wat een verschrikkelijk slecht film is dit zeg, niet normaal. Van de verhaal snap ik er al helemaal niks van, en dat kan wel perfect aan mij liggen, maar hebben die conversaties van de orakel en neo nu echt een betekenis ? De ene reactie is vager dan de andere, en na een dosis koppijn en irritatie van belachelijke vertolkingen van emotie en gedrag (
waar zijn je ****ing tranen neo wanneer trinity het loodje legt ?
maakt de film een shift naar brutale, hardcore actie. De actiescenes komen als een geschenk en beloven zotte visuele spektakels. Al die effecten hebben wrsch allemaal een coole naam :D Maar ook hier moeten die gay brothers stomme reacties neerpleuren in hun scenes ('i believe in you neo' zegt de ene flapdrol terwijl er 1000 sentinels boven zijn kop vliegen. Houd je ****ing bek en schiet op dat deur, homo! riep ik hard.). Ingaan in de film deed ik dus wel, maar het was een haat verhouding. Misbaksel.

heerlijke review :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.193
Geweldige film, ben op drie kwart nu. Highschool film met geloofwaardige karakters en conversaties. Intense herbeleving van de pubertijd, echt genieten. :)

Kleine subtiele dingetjes in de gedragingen van de hoofdpersonages, lichaamshouding, uitstraling, niet de typische hollywood humor maar humor van niet helemaal achtelijke pubers/adolescenten, echt top.

Mooi. Vind het een interessante regisseur, Before sunrise / Before sunset zijn ook originele en eigenzinnige films van hem, zij het in het Romantische genre.

Ik heb ondertussen de 4 films die ik uit Tarantino's top 20 gepikt had bekeken. En Tarantino heeft goede smaak. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar deze films zijn allesomvattend in hun beleving. Als je ernaar kijkt heb je niet het gevoel te kijken naar een opsomming van Hollywood-clichés. Of contante verwijzingen naar of regelrechte imitatie van andere films. Dit zijn films die uitgedacht zijn, die compleet zijn in hun details en daardoor geloofwaardiger.

Dazed and confused.

Iedereen is het er volgens mij wel over eens. Topfilmpje. Totaal geloofwaardig. Je krijgt nostalgie naar momenten die je zelf niet eens meegemaakt hebt. Niet een film die geforceerd probeert een bepaald aantal laughs per minute te halen. 7.5

Unbreakable

Fantastische film. Niet zo veel actie als dat je zou verwachten in een superhero movie maar wel geloofwaardig in het gedrag en de beleving van de personages. Aandacht voor detail tot in de kleinste puntjes. Zelfs de camera standpunten en de belichting doen je denken dat je naar plaatjes in een stripboek aan het kijken bent. 8

Dogville

Uniek, creatief, interessant, kritisch. Ik zal het niet te veel vervuilen met woorden. Leuk om weer eens wat nieuws te zien. 8

Shaun of the dead.

Hot Fuzz vond ik ook al fantastisch en deze is van hetzelfde laken een pak. 7.5

[IMDB]Tropic Thunder[/IMDB]

Ik heb me er niet rot om gelachen. Vond Tom Cruise wel leuk om te zien in zijn rol en ook Robert Downey speelt z'n rol leuk, maar verder te weinig humor om ff goed te lachen.

6,5/10

Vond het ook een erg vermakelijke film, wel beetje voor mijn tijd maar dat mag de pret niet drukken.

Hehe deel 2 en 3 zuigen idd hard. Heeft ook de waarde van deel 1 aangetast imo :(

Onzin, deel 3 is zeker qua actie gewoon een sterk vervolg.

Al blijft deel 1 wat betreft verhaal er boven uit steken.

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

Heeft iemand "Transformers" gezien?

Deel 1 bedoel ik dan.

Ga nu naar school maar als ik vanavond terug ben ga ik die kijken.

Enkele tekenfilm klassiekers herbekeken:

Ook honden gaan naar de hemel (All dogs go to heaven)

All-Dogs-Go-To-Heaven-Disney-Animation.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0096787/

Ontroerend verhaal, met de 2 hondenmakkers Charly en Itchy. Charly zet een zeer sterke rol neer, Itchy vond ik daarintegen ietswat tegenslaan. Uiteraard heb ik deze films voor het eerst zo'n 15 jaar terug gezien ofzo, echter bleef mijn woede voor dat hulphondje van de slechterik (carface) nog steeds hetzelfde. Damn wat haatte ik die k*thond vroeger, en nu ik de film herzag kwam hij er maar enkele minuutjes invoor. :D
Ook die smerige krokodil vond ik maar niets.

Ook is er niet echt sprake van een happy end, Charly is uiteindelijk toch deaud. :(

6,5/10 dit kon beter!

Belle en het beest (Beauty and the beast)

http://www.imdb.com/title/tt0101414/

Zeker geen slechte film, echter kon ik me niet meer herinneren dat er sprake was van een happy end. De klassieke "ze leefden nog lang en gelukkig" was er dus wel. Gaston zet als slechterik een toprol neer, vergezeld door een knechtje. Het stuk waarbij "the beast" vecht tegen enkele wolven is me al altijd bijgebleven, ook al duurde het maar enkele seconden het leek toen een strijd die maar bleef duren!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=btUlfkPAN-w

Hoewel je die natuurlijk beter in Nederlands gesproken bekijkt. ;)

7/10 Happy end, zorgt voor net dat extra half puntje!

De reddertjes in kangoeroeland (The rescuers)

http://www.imdb.com/title/tt0100477/

Deze heb ik vroeger wel 10 keer bezien ofzo. Cody wordt ontvoerd door een evil stroper. Echter steken de rescue rangers daar een stokje tussen!!!!!Zeker een aanrader deze film, een film vol heldendaden!!

7,5/10 Samen met de speurneuzen (review volgt later) toch wel men 2 favo tekenfilms. Anyhow waren die tekenfilms ook een stuk beter dan wat er tegenwoordig aanwezig is. Ze moeten het allemaal danken aan special effects en humoristische lines, daar worden de kids moe van. Zij willen actie en avontuur!!!!!!!!!!!

:cool:!

Heb eindelijk Transformers 2 gezien.

Ik ging met redelijk lage verwachtingen de film in. Maar de t*ring. Het is gewoon dik twee uur alleen maar actie. Alleen maar beschietingen, achtervolgingen en ontploffingen. Ik vond het geweldig. Echt een heerlijke no-brainer en ja.. Megan Fox.

Echt een heerlijke no-brainer actiefilm 8.5/10

Wat voor cijfer geef je deel 1? Dan weet ik of het de moeite waard is hem te downloaden. ;)

Om nog even terug te komen op mijn opmerking over CGI. Het is natuurlijk CGI van de bovenste plank, weinig films die het kunnen overtreffen. Maar wanneer ik zeg dat het redelijk was bedoelde ik dat het weinig positieve invloed had op mijn beoordeling van de film. De actiescene's vond ik niet boeiend, die laatste actiescene in District 9 vond ik persoonlijk leuker dan elk moment in Transformers terwijl het verschil in budget gigantisch is. Verder is die k*trobot die in een radio kan veranderen is gay. En de transformaties waren gewoon 20 keer wat dingen ronddraaien zonder dat je daadwerkelijk herkenbare delen ziet verplaatsen.

Transformators was gewoon een genadeloos gaye film.

Terug
Naar boven