Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Snap ook niet dat De Niro en Pacino willen samenwerken met een regisseur die zijn onkunde al bewezen had in 88 Minutes.
Volgens mij gaat het ze tegenwoordig vooral om het geld, dus zullen ze wel niet zo kieskeurig meer zijn. Dat is uiteraard wel jammer.

Oldboy

Eerste keer dat ik van een film geen zak snap. Ik zie wel een aantal dingen gebeuren maar het hele verhaal? Te vaag om te begrijpen. Hoe dit zo'n hoge rating kan krijgen? Mooi in beeld gebracht, heel artistiek en uniek, goed gespeeld. Maar voor mij zelden boeiend en niet te begrijpen waar het over ging. Misschien nog maar eens kijken en proberen er dan iets van te snappen, voorlopige score -7,5/10.

Nosferatu '22

Prima stille film , maar om dit nu te ranken boven de versie van Francis Ford Coppola is ook belachelijk. -7,5 voor beiden.

Ik heb Oldboy ook gezien, het is wel vaker zo dat Japanse/koreaanse films een beetje vaag overkomen, de style is vaak wel anders.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik snap niet waarom de vent op de cover lacht, want in de film is ie maar een triestig en eenzaam man met een donker verleden. En dat is de ganse teneur van de film, sadness alom.

Net uitgekomen van de gevangenis op weg naar zijn vrouw stopt ie even in een snelwegrestaurant. Daar ontmoet hij een praatgraag, niet-conventioneel meisje die een lift nodig heeft. De korte relatie wordt onderbroken door een vrachtwagen die op hen inrijdt en waar het meisje het moet bekopen met de dood. Getraumatiseerd door de botsing beslist hij om vergiffenis te vragen aan de moeder van het meisje, die ze zelf niet alle 5 op een rij heeft.

Het is erg moeilijk om de pracht van dit film aan te tonen zonder in spoilers te vervallen, omdat de pracht van dit film inzit in de manier hoe je op een abrupte manier geleid wordt tot het begrijpen van de hoofdpersonage, waar de ene informatie aanvoelt als een uppercut en de andere als een ‘eureka’-moment.
De film zuigt je makkelijk in omdat de thema ‘schuld en vergiffenis’ iedereen aanspreekt en dat de personage terechtkomt in een heel aparte context om zijn trauma te verwerken.

Sommige scenes zijn op momenten wel simpel, karikaturaal, cliché en onnodig…daar ergerde ik me wel dood aan. Als iemand halverwege de film weg zou zappen, dat zou ik hem heel goed begrijpen omdat ik in dezelfde positie stond.

Oh, en die chick van the matrix speelt erin en for once heeft ze geen persoonlijkheid van een achterlijke, stoere b*ch.:clap:

BoatThatRocked1.gif

The Boat that Rocked

Net gekeken, een van de betere films die ik dit jaar heb gezien. Simpel verhaal maar wel erg goed met een mooie sfeer op het schip, lekkere muziek en grappige personages.

9/10

Leuke film ja, fantastische soundtrack. 9 is wel een beetje overdreven.

Oldboy

Eerste keer dat ik van een film geen zak snap. Ik zie wel een aantal dingen gebeuren maar het hele verhaal? Te vaag om te begrijpen. Hoe dit zo'n hoge rating kan krijgen? Mooi in beeld gebracht, heel artistiek en uniek, goed gespeeld. Maar voor mij zelden boeiend en niet te begrijpen waar het over ging. Misschien nog maar eens kijken en proberen er dan iets van te snappen, voorlopige score -7,5/10.

Veruit mijn favoriet van de vengeance trilogy. Beste verhaal en het beste vertolkt.

Thema van het verhaal is wraak zoals ook in de andere 2 delen. De hoofdpersoon van het verhaal heeft in zijn schooltijd de antagonist betrapt op het bezwangeren van zijn eigen zuster. Zij kon niet met de schaamte omgaan en pleegde zelfmoord. Daarop besluit de antagonist wraak te nemen door de hoofdpersoon voor 15 jaar op te sluiten en door middel van hypnose incest te laten plegen met zijn eigen dochter.

Gisteren ook 'The final destination' gaan zien. Ik kan bevestigen dat het een rotte film is. Niets van spanning, geen verhaal, ... . De vriendin waarmee ik gaan zien ben vond het raar genoeg wel spannend en had zelfs schrik op bepaalde momenten ??? Dit kon ik dan nog erger maken door de stoelen te doen kraken in de cinema. :lol:

4/10

k*t film, niet heengaan.... k*t effects, geen verhaal, k*t einde

Krak hetzelfde verhaal dan de 3 vorige... Een ongeluk in het begin, er krijgt iemand een visioen, een aantal mensen worden gered, en dan sterven ze in volgorde ...

Vond wel dat ze toch IETS hadden mogen veranderen in de "verhaallijn"... alhoewel verhaallijn....

Eindelijk weer een goede film!

District 9
Ik kan me bij de hedendaagse films groen en geel ergeren aan CGI effects. Ze trachten natuurlijk zo goed mogelijk shit na te maken, maar het valt altijd op. Deze effecten waren echt fenomenaal. Ik heb er geen moment op gelet, het was geen afleiding. En dat betekent dat het top was.

Verhaal begint wat langzaam, maar is verder erg goed en geeft nog steeds een goed beeld van de hedendaagse Zuid-Afrikaanse problematiek. Hoofdrolspeler zet een hele sterke rol neer. De rest vind ik wat minder.

Muziek is ook top!

8.7/10

Deze Spaanse horror voor school moeten kijken. In blair witch sT gefilmd, maar stukken beter gebracht, aantrekkelijke hoofdpersoon en spannende fil. 7,5/10

Deze stond al heel lang op mijn lijstje en stelde zeker niet teleur. Zwart-wit, maar prachtig gefilmd, sterke soundtrack en enorm realistische beelden. 8/10

Verder gezien:
Inglourious Basterds: al veel over geschreven en viel me zeker niet tegen. Vooral de Duitse kolonel speelde geweldig. Ook 8/10.

La ardilla roja: ook weer een Spaanse film met een protagonist waar je zo verliefd op kan worden. Vrij originele film met veel symboliek erin, van dezelfde regisseur als Lucia y el Sexo. 7,5/10

My sisters keeper: een bioscoopzaal vol vrouwen, maar de film was best te pruimen. Natuurlijk enorm op het sentiment ingespeeld met veel te lang durende scenes. 6,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.170

[IMDB]Star Trek[/IMDB]

Had deze gemist in de bioscoop, maar is nu eindelijk op DVD. En ben blij dat ik de crappy versies heb overgeslagen want wat is dit een heerlijke film. Redelijk onbekend met het meeste Star Trek werk uit het verleden, komt dit toch over als een brutale en vernieuwende film. Action-packed en tegelijk ook voor de personages maakt het eigenlijk een heel degelijke scifi action flick. Er valt wel een en ander op aan te merken, maar dit is minimaal vergeleken met de pro's!

Dikke aanrader! 8-/10

Is Star Trek aan te raden als je de serie niet kent?

Ja, had de serie ook nooit gezien, maar vond de film leuk

http://www.fr2day.com/images/page_image/inglourious-basterds-poster.jpg

Gisteren eindelijk de film gezien (wacht hier namelijk al vanaf mei op) en ik vond hem erg goed ook al is hij niet wat ik verwacht had. De trailer laat namelijk alleen maar aktie beelden zien en dit was dus geen aktie film, sterker nog de trailer laat zelfs aktieshots zien die nog niet eens in de film voorkomen :eek:

Pluspunten:
- De dialogen
- Brad Pitt
- The Jewhunter
- De muziek
- Apfelstrudel scene
- Italiaans sprekende bastards

Minpunten:
- Ontbreken van de Diepgang
- Basterds niet centraal genoeg
- Te weinig aktie
- Trailer laat beelden zien die niet in de film terugkomen

8+/10

hmm?

Big-T zei:
Snap ook niet dat De Niro en Pacino willen samenwerken met een regisseur die zijn onkunde al bewezen had in 88 Minutes.

Beiden zijn over hun top heen en niet meer in staat om een film te dragen. Helaas zijn ze te koppig om kleinere rollen aan te nemen zoals bijvoorbeeld Michael Caine. Daardoor zijn ze nu toch al redelijk lang te zien in films van de twee garnituur.

Laatst bewerkt:
A Space Oddesey heeft een hele hoop sterke punten voor de echte cinefiel, het grafisch spektakel, de filosofische insteek, de muziek, sfeer, etc. Maar eerlijk gezegd was ik tereurgesteld in de film. Ik was lekker gemaakt met andere Kubrick top films als A Clockwork Orange en Dr. Strangelove en dit was totaal niet wat ik had verwacht. Enige interessante stuk van de film vond ik het gedeelte met HAL en daarna heb ik hem uitgekeken in 4x speed. Scenes van 10 minuten door gekleurd Amerikaans landschap zijn niet aan mij besteed.

Eens. Eergisteren eindelijk ook gezien. Stuk met HAL (voornamelijk het einde ervan), bepaalde stukken uit de apenscene (ontdekking monoliet en het bot als wapen) en de scene bij de ontdekking van de monoliet op de maan waren erg goed, het andere was dan weer net te matig en weinigzeggend om veel toe te voegen.
Iets te mager scenario (hoewel Kubrick hier de kijker de film voornamelijk wil laten ervaren via indrukwekkende beelden en bombastische muziek, wat hem deels lukt maar bij het grote publiek zeker niet overkomt.) maar wel een érg interessant thema en waarbij een paar interessante denkpistes worden aangeboden, toch een "net niet", zeker in vergelijking met zijn andere werken.
Ik zie zeker gelijkenissen met andere Kubrickfilms, maar het is toch weer iets compleet anders. Misschien dat ik hem later ooit nog eens kijk, sommige stukken waren erg sterk en visueel mooi, andere waren gewoon te lang en weinig toevoegend aan het geheel, ook voor de filosofen onder ons.

7,5/10

Ook Spartacus uit 1960 (eveneens van Kubrick) dan maar gezien. Terechte klassieker met historisch correcte verhaallijn en goede acteurs. De film is helemaal niet gedateerd en gaat ondanks zijn lengte (3u nog wat) nooit echt vervelen.

8/10

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

Ook nog Clerks 2 gezien. Had de eerste nog nooit gezien. Af en toe best grappig maar niets speciaal en naar het einde toe werd het zelf eerder een soort drama. ???

7,2/10 (ja, ik werk met cijfers na de komma :D)

Laatst bewerkt:
Ik vind het jammer wel maar die gaan straks natuurlijk herinnerd worden op basis van hun hoogtepunten. Over 50 jaar heeft niemand het meer over al die k*tfilms waarin ze speelden.

Ik vind het jammer wel maar die gaan straks natuurlijk herinnerd worden op basis van hun hoogtepunten. Over 50 jaar heeft niemand het meer over al die k*tfilms waarin ze speelden.

Eindelijk eens iets zinnigs in een post van jou, netjes. :)

Terug
Naar boven