weet niet of iemand hem al gezien heeft, maar heb net The Imaginarium of Dr. Parnassus gekeken.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
The Imaginarium of Doctor Parnassus is een
Britse langspeelfilm uit
2009 geregisseerd door
Terry Gilliam.
Het was de laatste rol voor
Heath Ledger die overleed tijdens de opnames. De makers wilden hoe dan ook door met de productie, als eerbetoon. Regisseur Terry Gilliam bedacht een creatieve oplossing: Johnny Depp, Jude Law en Colin Farrell namen ieder een deel van de hoofdrol voor hun rekening. Deze gedaantewisseling komt door de aard van de film helemaal niet vreemd over: Gilliam neemt de kijker mee in zijn meest avontuurlijke, surrealistische en bizarre fantasiewerelden die vaak doen denken aan de sT van
Tim Burton (Big Fish).
Doctor Parnassus wil zijn duivelse deal met Mr. Nick - onsterfelijkheid in ruil voor de hand van zijn dochter - koste wat kost wijzigen vlak voordat ze 16 wordt en hij haar volgens afspraak moet afstaan. De verschijning van de mysterieuze Tony zorgt echter voor zoveel onrust dat de deal helemaal mis dreigt te lopen...
The Imaginarium of Doctor Parnassus is in 2010 genomineerd voor twee
Oscars: Best Achievement in Art Direction en Best Achievement in Costume Design.
Normaal gesproken hou ik niet echt van zulk soort films, maar deze film vond ik echt geweldig, het verhaal, hoe het in elkaar is gezet, het acteer werk het klopt gewoon. Erg leuk en vermakelijke film met lach wekkende momenten. Heath Ledger's laatste film, en door de makers goed er op in gespeeld w.b. het feit dat hij tijdens de opnames is overleden! Ik ben ook zeker blij dat ze de opnames hebben voort gezet!
Een van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien!!
ik ga hem gewoon een 9/10 geven