MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Gister Heat gekeken, 2e keer trouwens. Laatste keer was zo een 6 jaar geleden.

Geweldige film ervaring, geen moment verveelt maar dat kan ook niet anders met Deniro en Al Pacino.

9/10

heat.jpg

heat-deniro-kilmer.jpg

Vanwaar 2x, nog een keer met commentary?

Invictus

Met freeman en damon.

Geen zin in uitgebreide reviews. Ik vond m erg goed. Damen en freeman spelen erg goed.
8.0

Laatst bewerkt:
Hurt Locker

Dan ook maar deze film eens gekeken die zo veel oscars binnen heeft getrokken. Moet zeggen dat ik het wel een toffe film vond, al is het imo wel wat te veel met de badass american soldier vibe gemaakt. Vind het zelf wat overdreven al die lovende kritieken voor deze film, maar het was gewoon een goede oorlogsfilm. 7,5/10

Net "Pride and Glory" gezien. Film valt nog wel mee, maar had er zeker meer van verwacht. Heb ik het nou helemaal mis of moet dit Farrell's slechste acteurprestatie ooit zijn of is ie altijd zo slecht ?
6,5/10

Farrell heeft wel enkele meer dan behoorlijke rollen gespeeld maar ook heel wat mindere. Norton zal het ook niet zo best gedaan hebben in die film als ik de reviews er zo op na ga. Al ligt het vaak aan het regie als een sterke cast geen film kan maken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2 uur lange reclame van American Airlines, Hertz en Hilton. Zelden boeiend en zelden grappig. 5

[imdb]The Hurt Locker[/imdb]

Verhaal over een bombsquad in Irak. Niet altijd even geloofwaardig maar wel leuk. 7.5

[imdb]Crazy Heart[/imdb]

Relaxte soundtrack. Simpel verhaaltje. En de dude presteert prima als over the hill country singer. 7+

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.030
frompariswithlove-poster.jpg

[IMDB]From Paris with love[/IMDB]

Pierre Morel (B13, Taken) met zijn derde actiefilm, en wederom een succes! Travolta is helemaal terug in goede doen in een rol die hem op het lijf lijkt geschreven als vuilgebekte en triggerhappy secret agent. Meyers blijft staande maar weet weinig extras te brengen en dit breekt de film ook wel op zodanig dat de film geen grote hoogte bereikt. De film is absoluut vermakelijk; Every man has his vice and mine is called the Royale with Cheese :D en de actie zoals we deze gewend zijn van Franse bodem (Morel/Besson). Kickass actiefilm.

7/10

Shutter Island

Hands down voor Scorsere die m'n grote verwachtingen nog meer dan verwacht heeft ingelost. Dit is echt weer een voorbeeld van hoe een film dient te zijn, nl een waar kunstwerk met een enorm sterk verhaal. Deze film zit echt geniaal in elkaar en doet je steeds twijfelen, speelt constant met je gedachten. Dicaprio en zijn partner spelen het eig perfect, alsook de andere acteurs. In de film zitten ook zeer kleine aanwijzingen, details waar je bepaalde zaken kan uit afleiden, maar waar je de eerste keer eig bijna niet op let, en pas na de film beseft. Echt door en door geniaal deze film.
Was ook een enorme goede sfeer met veel contrasten en erg aangrijpend op sommige momenten. Dicaprio bewijst hier ook nogmaals dat hij na The Departed en The Aviator één van de grootste acteurs is van deze tijd.
De wending zelf van dat hij zelf een psychiatrische patiënt was zag ik niet meteen aankomen (dus van het moment hij in een pak rondliep als de andere patiënten, maar m'n vriend had er mij op gewezen.. Daarna deed de film me toch nog steeds twijfelen, in de grot met die vrouwelijke ex-psychiater bv die zo geloofwaardig leek.. Op het einde in de vuurtoren was het natuurlijk wel duidelijk.

In feite zou men eig perfect 2 versies van de film kunnen maken, 1 die we nu hebben gezien, en de andere die toch klopt volgens het begin en Teddy als Marshal.. Ik had de film persoonlijk evengoed gevonden als het bv zo zou zijn geweest dat Shutter Island echt een kwaadaardig eiland was waar m'n experimenten deed op proefpersonen.. Maargoed, zoals het nu is het evengoed enorm sterk.

Het einde vond ik ook zeker geslaagd en begrijpelijk. Ga hem in elk geval ook nog een 2de keer bekijken (en daarna ook nog wel veel keren), dan zal hij ook nog minstens even interessant, boeiend zijn om naar te kijken als de 1ste keer. 9,5/10.

Edit: ga deze film gewoon een 10 geven. Nu ik erover nadenk is dit echt 1 van de beste, meest geniale films die ik al in heel m'n leven heb gezien. Nu ik weet dat het een verfilming is van een boek ga ik het boek ook zeker lezen en aanschaffen.

• #7.032

[IMDB]The Road[/IMDB]

De laatste film (western) van regisseur Hillcoat, The Proposal, viel mij destijds op vanwege de compromisloze duistere sfeer. En deze kwaliteit neemt hij mee naar zijn nieuwe film, The Road. Een post apocalyptische setting is het decor voor Viggo en zijn zoon, opgezadeld met de herinneringen van de eens zo mooie aarde, welke reeds jaren aan een survivaltocht bezig zijn. De redenen voor het vergaan van de aarde blijven in het midden, maar de gevolgen hier van allerminst, zelfmoord lijkt voor velen de beste uitweg. De film valt of staat met de acteerprestaties van onze twee hoofdpersonen, en deze blijven recht overeind. Ook Duvall en Theron blijven niet in gebreke. Misschien dat het lage tempo van de film een enkele kijker op zal breken, mij niet in ieder geval.

7/10

[IMDB]Edge of Darkness[/IMDB]

Vermakelijke film met een rol voor Gibson die hem goed past.

6/10

Book of eli.

Vrij origineel. Leuk om gezien te hebben.

7.0

• #7.034
Er zal wel iemand een topic over openen, maar ik zal hem hier tippen; na Band of Brothers komt HBO met de miniserie
hbo-the-pacific.jpg

De eerste aflevering is al uit, en deze was veelbelovend! :D
pacific%20hbo%20action.jpg

Band-of--Brothers-001.jpg

pacific2.jpg

---------- Toegevoegd om 01:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:19 ----------

[IMDB]Brooklyns finest[/IMDB]

Van de regisseur van Training Day. Krachtige politiefilm met een sterrencast in topvorm. Bepaald geen feel good movie, maar des te boeiender.

8-/10

• #7.035
Nog niemand The Pacific gekeken? Of wacht men tot 3 april wanneer Veronica zal beginnen met uitzenden.

Nog niemand The Pacific gekeken? Of wacht men tot 3 april wanneer Veronica zal beginnen met uitzenden.

Ben gisteren halverwege in slaap gevallen, misschien dat ik er van het weekend wel doorheen kom..wat ik me van het eerste gedeelte herinnerde was het nog niet bijzonder spectaculair maar dat is waarschijnlijk ook logisch.

• #7.038
Ik ga vandaag eens even een torrent zoeken van The Pacific.

Heb je toevallig een goede torrent van brooklyn finest?

Hier of hier en hier.

Ben gisteren halverwege in slaap gevallen, misschien dat ik er van het weekend wel doorheen kom..wat ik me van het eerste gedeelte herinnerde was het nog niet bijzonder spectaculair maar dat is waarschijnlijk ook logisch.

Elke aflevering, net als Band of Brothers, wordt ingeleid door een non fictief stukje waar ze veteranen aan het woord laten. Daarnaast is de eerste aflevering inleidend, maar toch volgt er nog genoeg actie.

De wending zelf van dat hij zelf een psychiatrische patiënt was zag ik niet meteen aankomen (dus van het moment hij in een pak rondliep als de andere patiënten, maar m'n vriend had er mij op gewezen.. Daarna deed de film me toch nog steeds twijfelen, in de grot met die vrouwelijke ex-psychiater bv die zo geloofwaardig leek.. Op het einde in de vuurtoren was het natuurlijk wel duidelijk.

In feite zou men eig perfect 2 versies van de film kunnen maken, 1 die we nu hebben gezien, en de andere die toch klopt volgens het begin en Teddy als Marshal.. Ik had de film persoonlijk evengoed gevonden als het bv zo zou zijn geweest dat Shutter Island echt een kwaadaardig eiland was waar m'n experimenten deed op proefpersonen.. Maargoed, zoals het nu is het evengoed enorm sterk.

dit was eigenlijk het eerste wat ik dacht: hij zit zelf in de instelling en verbeeld zich dit allemaal. maar voor de rest wel een prima film

Terug
Naar boven