XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Calvaire

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Surrealistische & waanzinnig gestoorde Belgische horrorfilm.

Het verhaal:
Charmezanger Marc Stevens, op de terugweg van een optreden, krijgt autopech en dient onverhoeds zijn intrek te nemen in een afgelegen herberg in een van onrustwekkende nevels doortrokken Ardennenlandschap. Wat hij daarna meemaakt tart alle verbeelding...

Invloeden:
'C'est Arrivé Près de Chez Vous'; 'Deliverance'; 'The Texas Chainsaw Massacre'; ...

Gezien de beperkte (financiële) middelen toch een dikke 8.5/10 !

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=6yMUgz9buo4

Gisteren Helaasheid der dingen gezien..

Vond het zelf een zeer vermakelijke film!

7,5 / 10

Net 'Inside man' gezien. De film bevat een leuk verhaal, maar een echte spannende film is het niet, uitgezonderd van een aantal momenten. Denzel Washington stelt me hier echt teleur, echter begin ik door te hebben dat hij altijd op zo'n bizarre manier acteert en echt niet mijn ding is kwa acteren met zijn 'overacting'.

Toch een 7/10 voor het goede verhaal en al bij al toch een goede film.

Dogtooth

Sow, eventjes een filmpje pakken in de lokale cult bios. Ik ben niet zo van het lezen van plot omschrijvingen vooraf, maar bij deze las ik toch de eerste paar regels. Nadat ik "Een unieke film die raakt aan het allerbeste van Monty Python en Jiskefet" stapte ik onmiddelijk de deur uit.

Whaha, wtf?! Freaky ass film dit. Griekse film over een huisvader die zijn gezin nogal beschermend opvoedt. De kinderen worden adhv sprookjes over de boze buitenwereld in huis gehouden om daar rare spelletjes te doen. In het begin dacht ik nog met een zwarte komedie te maken te hebben, maar dit sloeg al snel om naar meer Lars von Trier achtige sferen. Erg beklemmend naar het einde met wat schokkende scene's. Deze blijft echt in je kop hangen. Maar je moet er wel van houden (maat van me was vertrokken na 30 minuten). Ik vond hem sterk. 8-/10

green street hooligans 2 gezien

Ik hou wel van dat soort films en deze is mij ook weer goed bevallen, 7.5/10

green street hooligans 2 gezien

Ik hou wel van dat soort films en deze is mij ook weer goed bevallen, 7.5/10

pfoe kerel, dat is zowat de slechtste film ooit. De eerste viel nog wel goed mee. Maar de 2de is echt verschrikkelijk en heb hem na 15 min afgezet.

3/10

nee Titanic is de slechtste film ooit :p

ik ga straks the boondock saints 2 kijken, als die zo goed is als de eertse dan 9,5/10

nee Titanic is de slechtste film ooit :p

ik ga straks the boondock saints 2 kijken, als die zo goed is als de eertse dan 9,5/10

Eerste film was kwa acteren stukken beter. All saints day is gewoon soms nog een grappig film, maar ik zal maar aannemen dat het de bedoeling was van heel de film aan overacting te doen. Toch nog een 6/10. Teleurstellend aangezien ik veel verwacht het na de eerste film.

Edit: trouwens wel een geil wijf die special agent bloom. 10x zo lekker als in Dexter.

Laatst bewerkt:
He kerels, ik heb net Shutter Island gezien. Ik vond het een zeer leuke film, maar wat me nu niet duidelijk is.
Fantaseerde hij nu of hebben ze dat gewoon ingeprent bij hem ??? :D

18 year old virgin gezien.
waste of time, k*tfilm.

ik geef toch nog een 2/10 omdat de hoofdrolspeelster een knap ding is.

Daybreakers gezien en vond hem nog redelijk goed. Tenminste als je van veel bloed houdt...

7/10

Nu nog even the road checken

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.073

[IMDB]Micmacs à tire-larigot[/IMDB]

De nieuwe Jeunet (Amelie) was al een tijdje uit maar pas nu in de bioscoop gezien. Het is weer een visueel beeldschoon plaatje met prachtige decors zoals we kennen uit zijn eerdere films. Film begint erg sterk maar vervalt toch een beetje in een te platte komedie. Wel blijft de film de gehele speelduur vermakelijk en blijven er sterke grappen geproduceerd worden. Danny Boon is aardig, maar kaapt de film niet à la Tautou. Uiteindelijk toch wel weer een geslaagde Franse film afgeleverd van Jeunet.

7/10

Omwille van de muziek ga ik deze niet checken. Als ze niet eens een componist gebruiken heb ik zo de indruk dat het maar een mager hollywoodfilmpje is.

lijkt me niks. hoogstens voor een saaie zondagavond

[imdb]From Paris with love[/imdb]

Awesome, heb stuk gelegen om deze film. Travolta is geweldig in zijn rol en draagt eigenlijk de hele film. Heerlijk als je even wilt genieten van wat stom vermaak.

7+

ja die heb ik ook geizen, ik vond 'm wel goed,mooi verhaal

Net voor een 2de keer naar Shutter Island geweest.. Man wat heb ik opnieuw genoten, nog meer zelfs dan de 1ste maal. Hoeveel subtiliteit en genialiteit kan een film hebben.. Alles aan deze film is gewoon adembenemend, geniaal tot en met. De sfeer, muziek, locatie+perfecte evenwicht en afwisseling binnen/buiten, het ingenieuze verhaal, acteerprestaties.. alles aan deze film is gewoon goddelijk, een artistieke openbaring.

Scorsere heeft alles ook perfect in beeld weten te brengen.
Door met de camera soms subtiel van beeld te wisselen en bv vlug eens chuck te tonen om aan te tonen hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt.

Zie nu trouwens ook hoe sterk de acteerprestatie van Chuck, Dicaprio's partner wel niet was. Telkens die voor 2 interpretaties vatbare, soms enorm ironische, subtiele reacties...

Wat de film ook zo sterk maakt is gewoon de combinatie van alles. Enorme drama, pijn, mysterie, avontuur, verwarring, raadsels, thriller, zelfs humor.. Dit alles gecombineerd op zo'n doordachte en brilliante manier.. Heb eig nog nooit zo'n intelligente film gezien behalve mss met uitzondering van 1 film
The Prestige

10+/10!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven