Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ieder zijn mening ok, maar het moet wel ernstig blijven.

Hoezo is dit niet ernstig dan?...ik vond het een k*tfilm en ik ken niemand die dat niet vond, dus geef ik mijn mening.

Ja natuurlijk, ben ik ook wel helemaal met je eens maar ik vermoed dat jullie de essentie van Apocalypse Now gemist hebben. Lake Eden was trouwens best aardig tot het moment dat haar man werd vermoord en de film en de overgebleven hoofdrolspeelster transformeerde in een 13 in een dozijn boze survival mevrouw die haar belagers mores gaat leren. Voor je gevoel urenlange achtervolgingsscenes waarin iedere horror/suspense cliché uit de kast wordt getrokken om toch nog maar een episch eind te breien aan een film die zo aardig begon.

????????? Dat is wat ik verwacht had, een boze survival vrouw, maar dat gebeurde nu toch niet echt?? en dat vond ik er net goed aan.. ze heeft overigens nooit echt teruggevochten behalve met die glasscherf, al was dat niet eens echt terugvechten...

Laatst bewerkt:
Ja dat het uiteindelijk toch ook weer mis gaat is natuurlijk wel aardig, het zou wel heel erg afgezaagd worden als ze dan ook nog al die rotjochies zou weten om te brengen en dat dan de politie arriveert om haar op te vangen en haar in het gelijk te stellen. Het was dan ook een best aardige film.

Ja dat het uiteindelijk toch ook weer mis gaat is natuurlijk wel aardig, het zou wel heel erg afgezaagd worden als ze dan ook nog al die rotjochies zou weten om te brengen en dat dan de politie arriveert om haar op te vangen en haar in het gelijk te stellen. Het was dan ook een best aardige film.

dat vond ik er idd zo leuk aan, dat krikte het realisme van de film op :)

ik kon me heel erg inleven in dit verhaal, dat vond ik er heel goed aan.

Hoezo is dit niet ernstig dan?...ik vond het een k*tfilm en ik ken niemand die dat niet vond, dus geef ik mijn mening.
Tja heeft weinig zin om over een mening te gaan discussiëren. Maar een mening is wel het resultaat van een persoonlijke ontwikkeling. En dan is mijn mening dat die ontwikkeling nog in de kinderschoenen staat, wat niet zo vreemd is op die leeftijd.

Ik zie ze al zitten met z'n vieren zo van nu gaan we eens even een stevige oorlogsfilm kijken. Biertje opentrekken. Vietnam, doet het altijd goed. Word je opeens lastig gevallen met bitter realisme, de waanzin van het leven en twijfel over het zijn begeleid door wat geschreeuw, bloed en kogels.

Face Off. M'n favoriete actiefilm. John Travolta > nicolas cage, ook al was die laatste helemaal niet slecht maar gaat op sommige scenes net iets over the top.

Geniaal film doch.

iemand enig idee waar je Avatar the last airbender kan downloaden MP4.?

Big Lebowski, wat een saaie klote film zeg!! Begrijp niet wat men hier leuk aan kan vinden. Is SALT trouwens al te downloaden?

Big Lebowski, wat een saaie klote film zeg!! Begrijp niet wat men hier leuk aan kan vinden. Is SALT trouwens al te downloaden?

12-angry-men-20080612091725984.jpg

Tja heeft weinig zin om over een mening te gaan discussiëren. Maar een mening is wel het resultaat van een persoonlijke ontwikkeling. En dan is mijn mening dat die ontwikkeling nog in de kinderschoenen staat, wat niet zo vreemd is op die leeftijd.

Ik zie ze al zitten met z'n vieren zo van nu gaan we eens even een stevige oorlogsfilm kijken. Biertje opentrekken. Vietnam, doet het altijd goed. Word je opeens lastig gevallen met bitter realisme, de waanzin van het leven en twijfel over het zijn begeleid door wat geschreeuw, bloed en kogels.

Kritisch zijn over een film is echt niet zo makkelijk. Daar heb je jaren ervaring voor nodig en ook een toewijding. Het is er bij ons op school eens ingestampt om een film te bekijken ipv gewoon zien, maar zoiets leer je niet op school. Het is gewoonweg niet makkelijk!
Wees daarom niet zo hard tegen mensen die wat scheve recensies geven. En dan heb ik het vooral tegen Klaaswitz die 99% van de tijd een sterk punt heeft, maar het met walgelijke superioriteit brengt.

Afgelopen weekend "Surrogates" gekeken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een aardige film, maar zeker niet geweldig. Er leek wat beknibbeld op de special effects, wat enigzins jammer was. Willis deed het prima in deze film maar het mocht allemaal wel wat grootser opgezet worden voor hem imo.

6,5/10

Klaas: bitter realisme? welke oorlogssoldaat gaat nu surfen tijdens bombardementen en doet gewoon verder wanneer er een bom net naast hem valt? zo'n dingen ergeren mij echt in films. Als je een film wilt maken die over bitter realisme gaat moet je zo'n dingen niet in je film gaan zetten, althans is dat mijn mening. In een film als, bijvoorbeeld, sukiyaki western django heb je wel alle gekheid samen, maar dat is net het mooie van die film. Daar zou het perfect passen als ze gingen surfen tijdens bombardementen. Maar als je een realistische oorlogsfilm wilt maken past dit er (voor mij) nu eenmaal niet in, en zo vond ik nog veel dingen gewoon niet goed hierin. maargoed, dat is persoonlijke voorkeur.

overigens ben ik van plan de hele imdb top 250 te kijken, samen met die andere kerels. Ik heb er nu toch al ongeveer de helft van gezien, en dit is één van de eerste films die ik niet goed vond. 2001: a space odyssey vond ik ook niet zo goed, maar dat is misschien normaal door de oudheid van de film en mijn leeftijd. Ik kan begrijpen dat het toen (toen 2001 nog niet geweest was) wel een goede film was. Verder vind ik de meeste oudere films wel heel goed (the good the bad and the ugly, a clockwork orange, seven samurai, vertigo, lawrence of Arabia, psycho etc...)en heb ik respect voor het feit dat ze ze al zo oud zijn, dan kun je natuurlijk niet gaan kijken naar special effects etc..

Ik vind mezelf niet een typische 19 jarige die bruut geweld wilt zien, maar deze film vond ik gewoon niets. Nogmaals, ieder zijn voorkeur natuurlijk. En ja, mijn leeftijd zal er wel degelijk iets mee te maken hebben, maar nogmaals, ik kan wel degelijk respect opbrengen voor oudere films, aangezien ik zelfs casablanca gezien heb, één van de oudste films uit mijn lijstje. overigens bekritiseer ik een film eigenlijk een beetje per genre. Om terug te komen op die eden laken, dat is het horror/thriller genre. Voor die categorie vind ik het een hele goede film, dus krijgt hij een 8. maar zo'n film kun je onmogelijk gaan vergelijken met, bijvoorbeeld, apocalypse now! of once upon a time of the west etc (zoiezo niet, een horrorfilm is nu eenmaal voor een beperkt publiek, sommige mensen zullen geen enkele horrofilm goed vinden)... vandaar mijn hoge score voor eden lake.

btw:

One flew over the cuckoo's nest: net gekeken. het was helemaal anders dan ik verwacht had, maar toch een heel erg goede film. Een beetje klote dat iemand mij al had verteld hoe hij eindigde, dat verpeste de film wel een beetje. Verder toch een heel goed verhaal. Jack Nicholson speelt zijn rol echt zalig vind ik. 8/10 zou ik zeggen, één van de betere films die ik gezien heb.

Laatst bewerkt:
2001: a space odyssey is nog altijd een goede film hoor, het is niet omdat een film oud is dat ie plots slecht wordt, het is geen voedingswaar ofzo ;) Maar goed iedereen heeft wel een film die ie minder vond en de rest van de wereld helemaal weg van was, alleen jammer dat het net die film is.

2001: a space odyssey is nog altijd een goede film hoor, het is niet omdat een film oud is dat ie plots slecht wordt, het is geen voedingswaar ofzo ;) Maar goed iedereen heeft wel een film die ie minder vond en de rest van de wereld helemaal weg van was, alleen jammer dat het net die film is.

Inderdaad, maarja, Stanley Kubrick is natuurlijk ook een vrij speciale regisseur he :) De meeste mensen van mijn leeftijd (die ik ken althans) vonden the shining bijvoorbeeld ook een k*tfilm, terwijl ik het echt een zalige film vind. Dat is een beetje het ding natuurlijk, veel 'jongeren' hebben het niet zo op films die speciaal zijn, maar ik vind Kurbick echt een heel erg goede regisseur, ik heb al zijn films gezien behalve 'fear and desire' en behalve 2001 vond ik al zijn films goed. De vrienden waarmee ik nu de IMDB top 250 wil kijken zijn wel degelijk kerels die toch respect hebben voor films (in mijn ogen dan) maar als ik dan bij andere kerels praat vind ik ze echt naief. Ik ken echt maar weinig mensen die films als the godfather goed vinden, waarschijnlijk puur omdat het een oude film is en het dus allemaal niet zo bloederig is. Dat vind ik dan domme mensen. Maar dan heb ik het natuurlijk over mensen van mijn leeftijd, rond de 20 jaar dus.

Natuurlijk wordt een film niet slechter door zijn leeftijd, maar in 196* was het natuurlijk 'wow' om een film over 2001 te zien, terwijl het nu al voorbij is. Dat doet natuurlijk wel iets.

Wat vinden jullie eigenlijk zo goed aan apocalypse now? Als ik dit zo lees mis ik echt een gigantische onderliggend clue, ookal kan ik die echt niet vinden. Ik vond de mix tussen belachelijke dingen (zoals de surfscene) en realisme gewoon helemaal niet bevallen, en het verhaal lag mij ook niet echt.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik vraag me af waarom er zoveel mensen niet meer veel naar de bios gaan. Veel beter voor jezelf om een film te beleven en al dat overmaats gedownload is totaal niet goed. Tuurlijk voor een film of twee maar om echt iedere biosmovie te gaan dowloaden vind ik echt overdreven.

Uhuh, ben ik met je eens. Ik vind naar de bioscoop gaan ook tig keer leuker dan een film thuis kijken.

Terug
Naar boven