AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

1089vko.jpg

American Psycho: Een héél erg goede film. Ik ben best een grote fan van Christian Bale, ik vind dat hij echt enorm goed acteert in deze film. Het lijkt mij erg moeilijk om een psychisch messed up persoon te spelen zoals hij in de film doet, maar hij doet dat (imo) geweldig goed. Ik vind dat je werkelijk met hem meedenkt terwijl je de film kijkt en dat je er helemaal in opgaat. Ik vond de scene met de twee hoertjes geweldig, hoe hij in de spiegel ineens zijn biceps gaat flexen... Ik vond de sfeer in deze film ook gewoon geweldig, ookal gebeurt er niet meteen iets, toch heb je een soort van spanning die in de lucht hangt. Het einde vind ik heel erg goed gevonden, het doet je echt wel even nadenken. Een 8.5/10.

Christian Bale speelt daar een erg goede rol idd.

Gisteren "the Wrestler" gekeken
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Deze film heeft veel lovende kritieken gekregen. Maar het zal wel aan mij liggen omdat ik helemaal niet van worstelen hou. Ik vond deze film namelijk niet zo denderend. Wel heel goed geacteerd van Rourke, die maakte veel goed met zijn verlepte hoofd. Maar deze film is denk ik interessanter voor een worstelliefhebber die zich wat meer kan inleven. Marisa Tomei is trouwens wel een lekkere milf:D.

6.5/10

(cijferuitslag is gebaseerd op smaak)

Vond The Wrestler ook erg zwak, erg voorspelbaar en nogal saai verhaal :)
Goed geacteerd wel.

Wat een gelul, dat het toevallig een worstelaar is maakt geen zak uit. Het had ook een professioneel bowler kunnen zijn of wat dan ook. ik hou ook helemaal niet van worstelen als entertainment. Geweldige film, sterk verhaal, ontroerend en zonder een vervelend moralistisch wijsvingertje zoals je dat vaak erbij krijgt vanuit Hollywood. 8/10

Wat een gelul, dat het toevallig een worstelaar is maakt geen zak uit. Het had ook een professioneel bowler kunnen zijn of wat dan ook. ik hou ook helemaal niet van worstelen als entertainment. Geweldige film, sterk verhaal, ontroerend en zonder een vervelend moralistisch wijsvingertje zoals je dat vaak erbij krijgt vanuit Hollywood. 8/10

+1

Het heeft niets te maken met het worstelaar zijn, het ging erom dat hij het worstelen, hetgeen hij het liefste deed, moest opgeven. Mits een beetje inlevingsvermogen had je jezelf perfect kunnen inbeelden dat jij je hobby moest opgeven, omdat je lichaam het niet meer aankan.

Zeker geen slechte film, maar inderdaad, op sommige vlakken wel voorspelbaar, maar als je ooit de mogelijkheid krijgt om hem te zien, zeker doen. 7,5/10.

Salt
Het verhaal vond ik wat te standaard, en voorspelbaar. Zo voor het oog vond ik het wel erg mooi gemaakt. Er was veel detail, goede acteerprestaties, manipulatie-tactieken (in de film zag ik manipulatie-tactieken met als doel je aandacht bij de naam en bedoeling "Salt" te houden), en ik vond de sfeer stoer. Zeker Angie Jolie was gemaakt voor deze rol, met haar stoere, strakke, mysterieuze blik, en haar doen en laten. Ik vind haar echt de stoerste vrouw ooit gezien:cool: De film krijgt van mij een 7.5.

+1

Het heeft niets te maken met het worstelaar zijn, het ging erom dat hij het worstelen, hetgeen hij het liefste deed, moest opgeven. Mits een beetje inlevingsvermogen had je jezelf perfect kunnen inbeelden dat jij je hobby moest opgeven, omdat je lichaam het niet meer aankan.

Zeker geen slechte film, maar inderdaad, op sommige vlakken wel voorspelbaar, maar als je ooit de mogelijkheid krijgt om hem te zien, zeker doen. 7,5/10.
En het gekke is dat ik me dus niet kon inleven in Rourke zijn personage, of simpelweg geen zin in had. Bij veel films kan ik dat juist heel goed, maar op een of andere manier maakte de film niks in mij los.

Tuurlijk zaten er goede scenes in waarbij je het pijnlijke verval wel kunt voelen.
Ik vond bv. de handtekeningsessie een goede scene waarbij je de sneuheid van het moment goed kon voelen.

Maar in het algemeen kon de film me simpelweg niet boeien. Kwestie van smaak denk ik.

Klopt, ook genres zouden niets moeten uitmaken. Het gaat om de uitvoering van het geheel. Maar een film is als een glas wijn: als je smaak onvoldoende ontwikkeld is kan je net zo goed zoet druivensap drinken.

idd daar heb je gelijk in BigT. Ik ben wel blij dat ik niet zo'n ontwikkelde smaak heb, zodat ik nog zonder na te denken naar een film kan kijken.

Maar je vind wel dat je zelf een behoorlijk ontwikkelde smaak hebt?

Laatst bewerkt:
Net The expendables gaan kijken. Eigenlijk valt er weinig over te zeggen, het is gewoon wat je ervan verwacht. Er zat heel veel actie in (hoe kan het ook anders) en die actie vond ik wel goed. Ik heb al verschillende keren horen zeggen dat de special effects en actiescenes zwak waren, dat vond ik helemaal niet. De special effects waren misschien niet super, maar toch ook zeker niet slecht. Het enige wat mij stoorde was dat je nogal weinig te weten komt over de meeste personages, iets wat ik wel graag weet in een film. Het is op zich natuurlijk wel netjes dat bijna alle grote actiehelden erin meespelen, alleen spijtig dat onze Jean-Claude Van Damme zijn rol weigerde. Ik vond het over-the-top-actie gehalte van de film eigenlijk nog wel meevallen, geen solo acties waar één held op zijn eentje 20 kerels neerslaat zonder ook maar één keer geraakt te worden. Ik vond de actiescenes soms wel wat te snel gefilmd (iets wat tegenwoordig enorm vaak gebeurd) maar verder vond ik ze wel oké. Het acteerwerk vond ik ook best wel oké, je kon de meeste acteurs wel linken met een rol die ze vroeger gespeeld hebben. Al bij al dus ongeveer wat je ervan verwacht: een actiefilm met een niet al te schitterend verhaal, maar dat betekent dan weer meer tijd voor actie ;) een 7.5/10 krijgt hij van mij, hoewel het feit dat er veel van mijn favoriete acteurs erin meespelen daar wel iets aan doet, ik vraag me af hoe deze film zou aanslaan bij het grote publiek als er geen enkele bekende acteur in meedeed.

Laatst bewerkt:
idd daar heb je gelijk in BigT. Ik ben wel blij dat ik niet zo'n ontwikkelde smaak heb, zodat ik nog zonder na te denken naar een film kan kijken.

Als je meer ervaring hebt betekent dat niet dat je meer moet nadenken bij een film, integendeel. Je ziet gewoon eerder wanneer je te maken hebt me clichés, ongeloofwaardigheid of gewoon gebrek aan kwaliteit. En anderzijds stelt het je in staat om echte kwaliteit beter te waarderen, ipv van te denken van "dit onderwerp staat mij niet aan dus het is slecht" of "er wordt te veel aandacht besteed aan het verhaal en menselijke emoties dus het is saai", etc.

Ik merk wel dat simpele Hollywoodfilms met weinig inhoud me niet echt meer entertainen of bevredigen. Clichés, voorspelbaarheid, slecht acteerwerk e.d. detecteer ik nu veel sneller en vaker dan vroeger. Ik wil helemaal niet elitair of arrogant overkomen, en mijn ontwikkeling is in vergelijking met sommige anderen nog redelijk primitief, ik geef enkel aan dat er een evolutie is naarmate je meer films hebt bekeken en ouder wordt.

Ik zie nu ook dat Anoniem dezelfde punten aankaart, terwijl ik zijn post nog niet gelezen had bij het plaatsen van deze reactie.

Als je meer ervaring hebt betekent dat niet dat je meer moet nadenken bij een film, integendeel. Je ziet gewoon eerder wanneer je te maken hebt me clichés, ongeloofwaardigheid of gewoon gebrek aan kwaliteit. En anderzijds stelt het je in staat om echte kwaliteit beter te waarderen, ipv van te denken van "dit onderwerp staat mij niet aan dus het is slecht" of "er wordt te veel aandacht besteed aan het verhaal en menselijke emoties dus het is saai", etc.
Zoals ik al zei, ik ben blij dat ik niet zo'n "goede" smaak heb (ik kan het moeilijk zonder glimlach typen:o).

Ik vind dat smaak relatief is. Goede smaak is niet te defineren. Als iemand de huiswijn van de Jumbo beter vind dan een hele dure wijn, heeft hij dan een slechte smaak? Of vind een select groepje mensen dat hij een slechte smaak heeft?
Ik vond bv. The Shawshank Redemption ook een rukfilm, evenals The Godfather. Nu zou je kunnen zeggen dat ik een slechte smaak heb. Maar zo zullen er heel veel mensen hetzelfde als mij vind, maar ook veel mensen zullen hem goed vinden.

Over smaak valt niet te twisten...

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei, ik ben blij dat ik niet zo'n "goede" smaak heb (ik kan het moeilijk zonder glimlach typen:o).

Het maakt je niet inferieur om geen filmachtergrond en kennis te hebben, maar als het je interesseert is het wel 'uber' om die twee dingen in je hoofd te hebben.

Ik vind dat smaak relatief is. Goede smaak is niet te defineren. Als iemand de huiswijn van de Jumbo beter vind dan een hele dure wijn, heeft hij dan een slechte smaak? Of vind een select groepje mensen dat hij een slechte smaak heeft?
Ik vond bv. The Shawshank Redemption ook een rukfilm, evenals The Godfather. Nu zou je kunnen zeggen dat ik een slechte smaak heb. Maar zo zullen er heel veel mensen hetzelfde als mij vind, maar ook veel mensen zullen hem goed vinden.

Over smaak valt niet te twisten...

We hebben het niet over "goede" of "slechte" smaak. We hebben het over ervaring en ontwikkeling. Oefening verfijnt.

Laten we het erop houden, dat je een andere "kijk" erop hebt.

Ontopic...

Zeker, het is net als het verschil tussen een beginnende bodybuilder en een meer ervaren bodybuilder. De beginnende bodybuilder zal zeggen: "ik ben blij dat ik niet zo sterk ben, want dan hoef ik maar 10kg te curlen". De gevorderde bodybuilder zal daar niet genoeg aan hebben en kan beter uit de voeten met een 20kg dumbbell. Dat wil niet zeggen dat 20kg curlen "beter" is dan 10 kg curlen.

Onzin. Over smaak valt prima te twisten. Als jij bijvoorbeeld moeite hebt om bepaalde symboliek of onderliggende boodschappen te herkennen in een film of wat dan ook, dan kan dit liggen aan de maker van de film maar ook met het gebrek aan ervaring cq referentiekader, gevoel voor nuance van de kijker. In dat laatste geval voel ik me gelegitimeerd zo vrij te zijn mijn waardeoordeel wat betreft kwaliteit en smaak hoger te rangschikken dan diegene die met een onvolledige blik naar de desbetreffende film kijkt.

Terug
Naar boven