AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Bij Fight Club vind ik dat helemaal niet van toepassing ??? Een ander voorbeeld zou eerder 'Magnolia' zijn, vreselijke intro heeft die film ook. Begrijp nog steeds niet waarom die zo hoog aangeschreven staat.

vond onsamenhangend, rommelig, absurd en vaag wel van toepassing... en dan ook nog zon anticlimax einde... :o

wil er gelijk even op inhaken... ik heb die film al een hele tijd, ooit eens gekocht ook op aanraden van iemand. maar de keren dat ik heb moeten lachen was op 1 hand te tellen (vond het wel grappig als hij opeens keihard ging zitten janken heel de tijd), het is naar mijn idee meer een romantische drama dan een comedy. vond er persoonlijk erg weinig aan, 7.5 zou ik hem nooit geven, eerder een 6 voor de moeite.
Comedy/humor is een persoonlijk iets, maar heb deze film in groep bekeken met mensen die ongeveer dezelfde smaak hadden en we hebben heel vaak goed gelachen. Er zit veel verborgen humor in die je moet oppikken door goed op te letten. Verder is het zoals al gezegd een vrij goed verhaal voor een luchtige komedie. Ben het dus oneens met dat lage cijfer.

vond onsamenhangend, rommelig, absurd en vaag wel van toepassing... en dan ook nog zon anticlimax einde... :o
Echt het totaal omgekeerde imo. FC is zeker één van de beste films imo. Maar goed ieder zijn ding.

haha cool, wij hebben echt een totaal tegenovergestelde smaak dus

Gisteren The Expandables gezien wat een heerlijke film echt zwaar genoten!

Gisteren The Expandables gezien wat een heerlijke film echt zwaar genoten!

ben gisteravond ook geweest maar was toch best epic jah :D heb er van genoten.

mesje in zijn keel, draait ie zo'n beetje met zijn mes

stallone zijn body ziet er nog goed uit trouwens, op die leeftijd

Het is slordig en onsamenhangend regisseren om speciaal en pretentieus te doen, en je zo te willen onderscheiden van de rest, zonder rekening te houden met de kijker die nog steeds een mooi en boeiend verhaal mag verwachten voor het geld dat hij neerlegt.

+ 1 Dat gevoel had ik eig ook na de film. Te geforceerd, geniaal & speciaal willen doen waardoor de film aan kracht verliest. Om die reden kreeg ik na de film ook meteen de gedachte dat het verhaal door een nerd moest geschreven zijn, wat ik nog nooit eerder had gehad. Is imo gewoon duidelijk te merken dat de film meer bedoeld was om zijn eigen ego te strelen dan om de kijker te laten genieten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De ultieme cult sci-fi eindelijk gezien. Als ik de film in één woord zou moeten samenvatten: interessant. Maar hij is ook voor een stuk geniaal te noemen, ondanks dat er ook nogal wat fouten en onverklaarbare zaken in zitten, en ondanks dat de acteerprestaties niet altijd top zijn. Ook was het extreem visuele aan de horror helemaal niet nodig, het idee op zich is zo sterk, en de omgeving zo claustrofobisch, dat het thriller- en horror-gehalte al meer dan voldoende zouden zijn zonder al het bloederige te laten zien. Het niveau en potentieel van de film wordt helaas naar beneden gehaald door hier en daar gebrekkig regie, klasse en stijl. Wat een meesterlijke sci-fi had kunnen worden, is nu een typische cult-klassieker met een aardige fanbase, die de film helemaal geweldig vinden, net omdat ie niet mainstream is geworden.

Ondanks de tekortkomingen is deze film op de meeste punten toch aanzienlijk beter dan Saw, als de sequels niet worden meegeteld. Er hangt meer spanning in de lucht, de effecten zijn cooler, de film is mysterieuzer en ook wel intelligenter.

Het is alleen jammer dat hij niet werd gemaakt door een Kubrick, en gespeeld door acteurs met wat meer talent. Dan had iedereen de film gekend en had het een absoluut meesterwerk kunnen zijn. Ik geef hem alsnog een 7,5- , must see.

cube01.jpg

Once Upon A Time In America

Tjach, wat kan ik hierover zeggen. Dat ik het in de eerste plaats enorm jammer vind dat ik deze klassieker nu pas heb bekeken. Ongelofelijk sterke film. Voor een film als deze schieten woorden gewoon te kort en zijn alle superlatieven te min.
Vind hem persoonlijk nog een stuk sterker, een groter kunstwerk dan The Godfather I & II samen (die ik in tegenstelling tot deze film vaak vrij langdradig vond en niet zo meeslepend). Is ook lang geleden dat ik nog zoveel kippenvel momenten bij 1 film heb gekregen. Daarom ook mocht hij gerust nog 2u langer duren dan de bijna 4u van nu aangezien hij alleen maar geboeid heeft en er nog geen enkele maffia/misdaadfilm mij op zo'n manier heeft weten te ontroeren. Tegen zo'n film kunnen imo ook geen 10 Inceptions of andere topfilms van de laatste jaren tegenop. Voorlopig beschouw ik deze film daarom tot mijn meest favoriete film allertijden.

Tjach, wat kan ik hierover zeggen. Dat ik het in de eerste plaats enorm jammer vind dat ik deze klassieker nu pas heb bekeken. Ongelofelijk sterke film. Voor een film als deze schieten woorden gewoon te kort en zijn alle superlatieven te min.
Vind hem persoonlijk nog een stuk sterker, een groter kunstwerk dan The Godfather I & II samen (die ik in tegenstelling tot deze film vaak vrij langdradig vond en niet zo meeslepend). Is ook lang geleden dat ik nog zoveel kippenvel momenten bij 1 film heb gekregen. Daarom ook mocht hij gerust nog 2u langer duren dan de bijna 4u van nu aangezien hij alleen maar geboeid heeft en er nog geen enkele maffia/misdaadfilm mij op zo'n manier heeft weten te ontroeren. Tegen zo'n film kunnen imo ook geen 10 Inceptions of andere topfilms van de laatste jaren tegenop. Voorlopig beschouw ik deze film daarom tot mijn meest favoriete film allertijden.

Die ga ik donderdag dus even kijken. Ligt hier al een schandalig lange tijd in de kast. :D

Ook ik eindelijk The Expandables gezien! :D
Stond eindelijk een goede versie op FTD :p

Vond het echt een vette film! lekker verstand op 0 en lekker veel actie :cool:
Toch had ik er wat meer van verwacht.....maar dat komt misschien omdat de film zo geprezen werd overal.
Vooral het stukje met die heavy gun was vet :cool: da n**ga with the big gun :p
Enige wat ik wel een beetje jammer vond is dat die big guy in een gevecht tegen "?" in brand ging alleen dat zag er echt vet nep uit ??? mja je kan niet alles hebben:p

De film MacGruber (2009 - actie/komedie) had zeker wel leuke momenten moet ik zeggen :p

Ook ik eindelijk The Expandables gezien! :D
Stond eindelijk een goede versie op FTD :p

Vond het echt een vette film! lekker verstand op 0 en lekker veel actie :cool:
Toch had ik er wat meer van verwacht.....maar dat komt misschien omdat de film zo geprezen werd overal.
Vooral het stukje met die heavy gun was vet :cool: da n**ga with the big gun :p
Enige wat ik wel een beetje jammer vond is dat die big guy in een gevecht tegen "?" in brand ging alleen dat zag er echt vet nep uit ??? mja je kan niet alles hebben:p

steve austin tegen randy couture:P

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

De film MacGruber (2009 - actie/komedie) had zeker wel leuke momenten moet ik zeggen :p
\

ja maar over het algemeen waren de grappen te flauw:P

Deze films wil ik de komende tijd nog zien (of herbekijken):

Valhalla Rising
Mr Nobody
Whale Rider
American Psycho
The Shawshank Redemption
Goodfellas
Léon
Taxi Driver
Amélie
Raging Bull
Amadeus
Once Upon a Time in America
Gran Torino
Indiana Jones
Old Boy
Fargo
The Deer Hunter
Amores Perros
Letters from Iwo Jima

Ik zal hem zeker gaan bekijken, als ik jou zo hoor. Ik wou hem al eerder zien maar die 4 uur weerhielden mij. Dit keer zal ik hem wel kijken. :)

Deze films wil ik de komende tijd nog zien (of herbekijken):

Valhalla Rising
Mr Nobody
Whale Rider
American Psycho
The Shawshank Redemption
Goodfellas
Léon

Taxi Driver
Amélie
Raging Bull
Amadeus
Once Upon a Time in America
Gran Torino
Indiana Jones
Old Boy
Fargo
The Deer Hunter
Amores Perros
Letters from Iwo Jima

Dikgedrukte zijn zeker aanraders.

Shawshank is herbekijken maar was nog wat te jong, ik denk dat ik die film nu veel meer zal kunnen smaken als toen.

Léon heb ik vaak zien staan in de videotheek maar nooit uitgekozen, ik denk door de cover :p

-Fight Club (1999)
Mooie film, bekeken op aanraden van een aantal mensen. Mooi om te zien dat er
toch nagedacht wordt over verschillende opvattingen onder andere dat de sociale
samenleving maar raar in elkaar zit. Mensen identificeren zich met wat ze bezitten
en verder doet het er niet toe. "You are not your ****ing Kaki" is een mooie quote.
Het einde van de film vond ik wel erg verwarrend omdat het moeilijk was de werkelijkheid
te onderscheiden.
9/10

Expandables

Echt te slecht dit. Hij had toch wel wat beters kunnen verzinnen. Iets waarin ze vanaf het begin inzitten inplaats van 50min geouwehoer, waarna ze besluiten om iedereen overhoop te schieten. Geen rode lijn in de film

Die amerikaan en generaal lopen achter elkaar maar waarschijnlijk weten ze zelf niet eens wat ze nou precies willen.

Veel overgeforceerde 'grappig bedoelde' dialogen. Waar ik me ook aan irriteerde is dat hij net als in rambo 4 express afgehakte handen en andere smerige beelden te nadrukkelijk wil laten zien.

Terug
Naar boven