AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Je score dus rond de 5/10 neem ik aan? :)

Je score dus rond de 5/10 neem ik aan? :)

3 vanwege stallone. Met een andere cast zou ik zoiets niet eens kijken. Wat ik het meest mis is het verhaal, ook als is het een actiefilm. Iets wat Commando, Red Scorpion, Rambo 1 en 2 etc. wel allemaal hadden.

Laatst bewerkt:
-8 Mile (2002)
Geweldige film, zet een goede sfeer neer over de toestand in steden zoals Detroit.
Meeslepend verhaal wat zeker de moeite waard is en de rap-battles zijn echt heel
vet.
10/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Expendables

Net The Expendables bekeken. Was zoals ik verwachte, een vette actiefilm met een E verhaal. Heeft dus aardig mijn verwachtingen ingelost. Zaten veel coole, brute actiescenes in. Soms wel wat overdreven waardoor het soms een beetje lachwekkend werd. Dialogen waren zwak, cliché-achtig (zoals gebruikelijk bij een actiefilm) maar vaak wel hilarisch te noemen (als ik bv denk aan de scene met Arnold en zo (die ik btw uberzwak vond acteren en die imo overbodig was in de film)). Door de overdreven stoerheid vond ik de film eig ook enorm droog. Special effects waren soms echt beneden alle peil, sommige beelden deden me zelfs aan een computerspel denken.
Het slot vond ik ook vrij ontgoochelend
Namelijk dat Dolph Lundgren nog leefde en hij terug bij de groep hoorde:headbang:

Al bij al toch van genoten en de moeite waard om af en toe nog eens opnieuw te bekijken en mss voor enkele euro's aan te schaffen op dvd. Geef hem een kleine 7/10.

Btw, wat is er met Stallone zijn wenkbrauwen gebeurd:roflol:

Expandables

Echt te slecht dit. Hij had toch wel wat beters kunnen verzinnen. Iets waarin ze vanaf het begin inzitten inplaats van 50min geouwehoer, waarna ze besluiten om iedereen overhoop te schieten. Geen rode lijn in de film

Die amerikaan en generaal lopen achter elkaar maar waarschijnlijk weten ze zelf niet eens wat ze nou precies willen.

Veel overgeforceerde 'grappig bedoelde' dialogen. Waar ik me ook aan irriteerde is dat hij net als in rambo 4 express afgehakte handen en andere smerige beelden te nadrukkelijk wil laten zien.

Ben ik mee eens. Begin was idd enorm droog en dat gedoe tussen die amerikaan en die generaal sloeg ook nergens op :o

Once Upon A Time In America

Tjach, wat kan ik hierover zeggen. Dat ik het in de eerste plaats enorm jammer vind dat ik deze klassieker nu pas heb bekeken. Ongelofelijk sterke film. Voor een film als deze schieten woorden gewoon te kort en zijn alle superlatieven te min.
Vind hem persoonlijk nog een stuk sterker, een groter kunstwerk dan The Godfather I & II samen (die ik in tegenstelling tot deze film vaak vrij langdradig vond en niet zo meeslepend). Is ook lang geleden dat ik nog zoveel kippenvel momenten bij 1 film heb gekregen. Daarom ook mocht hij gerust nog 2u langer duren dan de bijna 4u van nu aangezien hij alleen maar geboeid heeft en er nog geen enkele maffia/misdaadfilm mij op zo'n manier heeft weten te ontroeren. Tegen zo'n film kunnen imo ook geen 10 Inceptions of andere topfilms van de laatste jaren tegenop. Voorlopig beschouw ik deze film daarom tot mijn meest favoriete film allertijden.

Ook maar gekeken na je review:D
Erg sterk, vooral de soundtrack

Wat ik alleen niet snapte
Wat is er gebeurd nadat hij de politie tipte

en het moment dat die mannen hem in het begin van de film zochten. Was dat door Max geregeld?

Ook maar gekeken na je review:D
Erg sterk, vooral de soundtrack

Wat ik alleen niet snapte
Wat is er gebeurd nadat hij de politie tipte

en het moment dat die mannen hem in het begin van de film zochten. Was dat door Max geregeld?

Hehe, idd, die soundtrack doet idd ook veel, maakt meer emoties los enz. Deed me wat denken aan de muziek van Dance With Wolves, maar dan nog grootser, monumentaler..

Dat was mij ook niet zo duidelijk, zal hem nog eens opnieuw moeten bekijken daarvoor.

Wat ik mij ook afvraag, is of het laatste deel de realiteit was of enkel maar een droom van noodles om z'n schuldgevoel kwijt te raken.. Op internet zijn er nl veel van mening dat het laatste, dus dat max zijn leven overgenomen heeft enz een droom was van noodles, wat ook meer die lach van noodles zou verklaren op het einde.. Zoiezo heb ik er wel moeite mee om te geloven in die droomtheorie.., zie ik het liever als realiteit.

Laatst bewerkt:
Big-T, Niet dat ik te lang wil door blijven emmeren over Mulholland Drive (ben het overigens volledig eens met Silentio) maar waarom geef je een film die je met de gebruikelijke kritiek die de film en Lych krijgt van een aanzienlijk deel van filmkijkers (pretentieus, plotloos, vaag om het vaag doen etc.) dan toch nog een 7,5 als cijfer? Dat is slechts een half punt lager dan op IMDB, daar waar die volgens jou overgewaardeerd wordt (overigens zeggen imbd cijfers mij niet altijd even veel, ik hecht meer waarde aan een site als Rottentomatoes en heb ik het over de recensies en minder over de cijfers).

edit:
Wat vond je eigenlijk van Inland Empire, Eraserhead en Lost Highway?

Laatst bewerkt:
The Expendables

Ok, gisteren was het dan eindelijk zo ver, eindelijk met wat maten naar de nieuwe Sly film. Laat ik voorop stellen dat ik Rambo 4 echt super tof vond en redelijk enthousiast ben over dit hele samenwerken van alle toffe actiehelden uit de jaren 80. Ik had geen verwachtingen qua verhaal bij deze film, hoopte gewoon op een badass actiefilm, net als rambo was.

Ik moet zeggen dat ik de film enorm tegen vond vallen. Het begon lekker met een goede openingsscene, maar daarna vond ik het gewoon een erg zwakke actiefilm met flauwe grapjes en niet echt noemenswaardige actiescene's. De rollen van onze vertrouwde actiehelden waren zelden serieus te nemen en kwamen ook niet echt goed over. Er zaten zeker een paar toffe lompe scene's in, maar dat had van mij zeker meer gemogen. Naja, ik vond het niet echt veel. 6+/10

Big-T, Niet dat ik te lang wil door blijven emmeren over Mulholland Drive (ben het overigens volledig eens met Silentio) maar waarom geef je een film die je met de gebruikelijke kritiek die de film en Lych krijgt van een aanzienlijk deel van filmkijkers (pretentieus, plotloos, vaag om het vaag doen etc.) dan toch nog een 7,5 als cijfer? Dat is slechts een half punt lager dan op IMDB, daar waar die volgens jou overgewaardeerd wordt (overigens zeggen imbd cijfers mij niet altijd even veel, ik hecht meer waarde aan een site als Rottentomatoes en heb ik het over de recensies en minder over de cijfers).
Die vraag heb ik in dit topic al een paar keer gekregen. Ik waardeer een film op zoveel mogelijk verschillende factoren die ik voor mezelf bepaald heb. Zo kan ik een verhaal verschrikkelijk k*t vinden, maar de acteerprestaties geniaal. Nou dan verliest ie wel een punt voor het verhaal, maar zakt daarom nog niet naar een laag cijfer.

In het geval van M. Dr. vind ik het artistiek gezien zeer interessant, en goed gespeeld, dan kom ik dus op een bovengemiddelde film uit.

Het is dus niet omdat ik met (een harde) kritiek kom dat ik dan heel de film met de grond gelijk ga afbranden (zoals sommigen in dit topic juist wel doen). Iedereen heeft zo zijn manier van beoordelen.

edit:
Wat vond je eigenlijk van Inland Empire, Eraserhead en Lost Highway?
Nog niet gezien. Heb nog inhaalbeweging te doen voor films van bepaald jaartal.

the expendables

ok, gisteren was het dan eindelijk zo ver, eindelijk met wat maten naar de nieuwe sly film. Laat ik voorop stellen dat ik rambo 4 echt super tof vond en redelijk enthousiast ben over dit hele samenwerken van alle toffe actiehelden uit de jaren 80. Ik had geen verwachtingen qua verhaal bij deze film, hoopte gewoon op een badass actiefilm, net als rambo was.

Ik moet zeggen dat ik de film enorm tegen vond vallen. Het begon lekker met een goede openingsscene, maar daarna vond ik het gewoon een erg zwakke actiefilm met flauwe grapjes en niet echt noemenswaardige actiescene's. De rollen van onze vertrouwde actiehelden waren zelden serieus te nemen en kwamen ook niet echt goed over. Er zaten zeker een paar toffe lompe scene's in, maar dat had van mij zeker meer gemogen. Naja, ik vond het niet echt veel. 6+/10

+2

[imdb]Machete[/imdb]

Daar is ie dan! Ik heb jaren gewacht op deze film sinds ik de trailer in Planet Terror zag. En hij stelt niet teleur! Belachelijke actie, coole personages en heerlijke chicks. Als je van Rodriquez films houdt (Dusk till dawn, Planet Terror, Sin city, Desperado) dan zal je ook zeker genieten van deze film. 8

Had ik al gezegd dat Jessica Alba naakt gaat in deze film?

Steven seagal (l)

Waar heb je deze trouwens gezien? Cinema? Ben eergisteren geweest, en hij was toen niet te zien...

Hehe, ik wacht ook al jaren op Machete dankzij de reclame in Planet Terror:d

Op usenet staat de cam-versie inmiddels al, dus nog even geduld hebben zou ik zeggen :p

Iemand nog onlangs 'Mr Nobody' gezien.
Briljante film toch?
Butterfly Effect meets Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Nu zijn er weinig films die Eternal Sunshine kunnen evenaren, maar deze staat wel in mijn top 20.

ADEM

adembenemd vlaams stukje film dat zeer knap geacteerd is, met de nodige emoties en gebaren. Zeker als je zelf zoiets dergelijks meemaakt kan het vrij confronterend en pakkend zijn maar toch oh zo mooi en herkenbaar. En gasthuisberg leuven als set :) kdacht al dat het me vrij bekend voor kwam :D

8/10

adem.jpg

ADEM

adembenemd vlaams stukje film dat zeer knap geacteerd is, met de nodige emoties en gebaren. Zeker als je zelf zoiets dergelijks meemaakt kan het vrij confronterend en pakkend zijn maar toch oh zo mooi en herkenbaar. En gasthuisberg leuven als set :) kdacht al dat het me vrij bekend voor kwam :D

8/10

Buiten Costa haat ik alle nederlandstalige films . Zelfs loft kon me niet boeien .

Terug
Naar boven