Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Films moet je wetenschappelijk benaderen. Het is geen entertainment.

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gister nog eens gekeken. Deze behoort toch wel tot mijn favorieten. Geniale komedie. Hij wordt wel heel erg ondergewaardeerd helaas, omdat een hoop mensen dit als een serieuze actiefilm zien, maar dat slaat nergens op.

De bijna eindscène is ook geweldig, één van de mooiste in de filmgeschiedenis

Overigens komt deze review na mijn vorige post niet erg serieus over, maar ik meen het wel serieus.

9/10

Kijk gewoon wat je leuk vindt. Dit is het dan mensen, zo na eeuwen en eeuwen evolutie. Nadenken hoort niet, valt niet onder entertainment. **** Picasso verder, ik hou gewoon van die kleurtjes. Wat hij verder wilde uitdragen met die lijntjes en malle figuurtjes zal me aan mijn reet roesten, hij mag blij zijn dat ik me amuseer met zijn mooie kleurtjes. Nee, ik geef het een mooie negen en al die zeveraars die er allerlei vage dingen en zogenaamde emoties in zien zijn niet goed wijs, die denken dat ze met wetenschap bezig zijn!

• Like
Waarderingen: P8rb
Graag nieuw topic beginnen voor lange discussies, kort reageren kan, maar dit topic gaat hoofdzakelijk over reviews plaatsen.

Films die ik de komende tijd nog wil zien:

Whale Rider
American Psycho
City of Men
Valhalla Rising
Mr Nobody

Kijk gewoon wat je leuk vindt. Dit is het dan mensen, zo na eeuwen en eeuwen evolutie. Nadenken hoort niet, valt niet onder entertainment. **** Picasso verder, ik hou gewoon van die kleurtjes. Wat hij verder wilde uitdragen met die lijntjes en malle figuurtjes zal me aan mijn reet roesten, hij mag blij zijn dat ik me amuseer met zijn mooie kleurtjes. Nee, ik geef het een mooie negen en al die zeveraars die er allerlei vage dingen en zogenaamde emoties in zien zijn niet goed wijs, die denken dat ze met wetenschap bezig zijn!

Ja laat ik een film kijken die me geen reet kan boeien, omdat de boodschap me aanspreekt.

Kijk ik vind het mooi als een film je aan het denken kan zetten. Maar als ik het geen leuke film vind houdt het op.

On-topic.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst The Aviator gezien met Leonardo dicapro. Vond het een mooie film. Het gaat over een regisseur en vliegtuigbouwer die steeds meer last krijgt van zijn smetvrees. Later wordt hij er ook helemaal gek van.
Leonardo zet die rol zeer goed neer. Het is wel een lange zit (vond ik zelf niet zo'n probleem maar 3 uur kan toch wel tegen gaan staan).

Ja laat ik een film kijken die me geen reet kan boeien, omdat de boodschap me aanspreekt.

Er is dan ook niemand die zegt dat je dat moet doen. Ik zeg alleen dat het moeilijk is om over de kwaliteit van een film te spreken als je er geen reet van gesnapt hebt, de intentie van de filmmaker niet hebt opgemerkt. Daar hoef je verder geen wetenschap voor te bedrijven.

Anyways, ik laat het hierbij i.v.m. T's bericht.

Er is dan ook niemand die zegt dat je dat moet doen. Ik zeg alleen dat het moeilijk is om over de kwaliteit van een film te spreken als je er geen reet van gesnapt hebt, de intentie van de filmmaker niet hebt opgemerkt. Daar hoef je verder geen wetenschap voor te bedrijven.

Anyways, ik laat het hierbij i.v.m. T's bericht.

Nog 1 dingetje ;); Ik vind dat een boodschap een film beter kan maken, maar het is geen vereiste.

15ogdvl.jpg

Forgetting Sarah Marshall:
op aanraden van Big-T deze film gisteren gekeken. Het is dus een komedie en gaat over een break-up tussen twee mensen, met daar een best aardig verhaal rond. Voor een komedie vond ik het verhaal lang niet slecht, vaak is het zo dat komedies echt een heel erg slecht verhaal brengen, dat is hier zeker niet het geval. De hoofdrol wordt gespeeld door Jason Segel, één van mijn favoriete comedie acteurs. In How I met your mother en I love you, man vind ik hem echt geweldig en ook hier vond ik hem best goed acteren (alleen was het overbodig om zijn penis zo vaak in beeld te krijgen....). Ik verschoot ook even toen ik Mila Kunis zag, ik ken haar alleen als 'Jacky' uit that 70s show, verder heb ik haar nog niet in een film zien spelen. Het humorgehalte in deze film vond ik wel redelijk goed. Dit is het film dat, voor mij, ergens tussen 'vermakelijk' en 'grappig' inligt. Spijtig genoeg kwam het niet aan echt grappig, ik moest een aantal keer wel lachen, maar op gebied van echt humor vond ik dat er wel betere films zijn, hoewel het met deze film zeker niet slecht was. Ik vind Jonah Hill ook erg goed in deze film, hij speelde ook al in superbad en ik denk ook in the 40 year old virgin. Al bij al is dit dus best een grappige film met een goed verhaal en een aantal redelijk bekende komedie acteurs. Hilarisch was de film niet, maar toch zeker wel vermakelijk. 7.5/10 zou ik zeggen :)

wil er gelijk even op inhaken... ik heb die film al een hele tijd, ooit eens gekocht ook op aanraden van iemand. maar de keren dat ik heb moeten lachen was op 1 hand te tellen (vond het wel grappig als hij opeens keihard ging zitten janken heel de tijd), het is naar mijn idee meer een romantische drama dan een comedy. vond er persoonlijk erg weinig aan, 7.5 zou ik hem nooit geven, eerder een 6 voor de moeite.

wil er gelijk even op inhaken... ik heb die film al een hele tijd, ooit eens gekocht ook op aanraden van iemand. maar de keren dat ik heb moeten lachen was op 1 hand te tellen (vond het wel grappig als hij opeens keihard ging zitten janken heel de tijd), het is naar mijn idee meer een romantische drama dan een comedy. vond er persoonlijk erg weinig aan, 7.5 zou ik hem nooit geven, eerder een 6 voor de moeite.

Ik vond dat er toch een vrij goed verhaal in zit met een flink aantal grappen. Sommige al wat beter dan andere, maar over het algemeen vond ik het toch zeker een leuke film.

Ik heb net Transformers 2 gezien. Ik weiger er zelfs een fatsoenlijke review over te schrijven. Wat een genadeloze pauperfilm. Een 3 voor de moeite. Een 3 uit 10 uiteraard.

Volgens mij ben ik de enige ter wereld die transformers 2 beter vond dan deel 1. Deel 2 deed in ieder geval niet alsof het ergens over ging. Beide zijn k*tfilms natuurlijk.

Gister trouwens Seven Samurai gekeken. Goeie film. Duurt wel lang. Ik geef hem een 8.5

Volgens mij ben ik de enige ter wereld die transformers 2 beter vond dan deel 1. Deel 2 deed in ieder geval niet alsof het ergens over ging. Beide zijn k*tfilms natuurlijk.

Gister trouwens Seven Samurai gekeken. Goeie film. Duurt wel lang. Ik geef hem een 8.5

vond deel 2 ook beter

Dat is niet zo moeilijk, want deel 1 was ook ****ing nep. Al die droge k*tgrappen die de robots maken, constant die corny one liners, ik werd er helemaal gek van.

Cidade dos Homens (City of Men):
Van de makers van Cidade de Deus (City of God). Dezelfde sfeerbeelden en decors zoals we van de vorige film gewoon zijn, verhaal is hier iets minder uitgewerkt maar op zich zeker niet slecht. De nadruk in deze film ligt imo meer op de geweldadige actiescènes.
7.5/10
http://www.imdb.com/title/tt0870090/

(Cidade de Deus is meer een 9/10)

Ik heb vandaag voor de eerste keer Titanic gezien. Ik ben nu wel heel emotioneel de laatste tijd, maar gvd ik moest hierbij wenen :roflol:

Ik heb vandaag voor de eerste keer Titanic gezien. Ik ben nu wel heel emotioneel de laatste tijd, maar gvd ik moest hierbij wenen :roflol:
Titanic is ook wel dé tranentrekker van de laatste 20 jaar. Ik ergerde me vooral aan dat wijf,
laat ze hem doodvriezen i.p.v. om de beurt op het wrakhout te liggen. En daarna een unieke diamant in de zee gooien :rolleyes:

Terug
Naar boven