XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

In het echt schijnt ze hem in het gezicht gespuwd te hebben waarna haar laatste legendarische woorden naar hem toe gericht luidde: "Life's a b*ch, deal with it mother****er". Hebben ze uit de film gelaten. Hollywood he.

Net Untouchables gekeken en ik vond het niet erg sterk. Het script was middelmatig en Kevin Costner vond ik als hoofdrol de slechte acteerprestatie neerzetten. 6.5

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.583
Zo weinig reviews van The Expendables? Guys?

Toch zeker een bioscoopkaartje waard voor mensen met het juiste verwachtingspatroon bij deze film. Stallone heeft immers nog geen enkele goede film uitgebracht tot en met het matige Rocky Balbao en al meer vermakelijke Rambo. Leuke cameos van met name Ahnuld. Eigenlijk blijft de gehele cast wel overeind, en dat is nog wel de grootste verrassing.

Niet te doen om alle films te noemen die ik sinds de laatste posts heb gezien; maar om nog een paar titels te noemen die me afgelopen weken hebben verrast: Sin nombre, Inception en White lightning.

Er is een heel topic voor Expendables. http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/the-expendables-250948/

Net Mulholland Drive voor het eerst gezien. Daarna maar eens gekeken naar Lynch's 10 clues en de interpretaties daarvan want ik snapte bijzonder weinig van het verhaal in eerste instantie. Deze film ga ik zeker nog een keer kijken. Denk dat de tweede keer nog interessanter zal zijn dan de eerste keer.

Er is een heel topic voor Expendables. http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/the-expendables-250948/

Net Mulholland Drive voor het eerst gezien. Daarna maar eens gekeken naar Lynch's 10 clues en de interpretaties daarvan want ik snapte bijzonder weinig van het verhaal in eerste instantie. Deze film ga ik zeker nog een keer kijken. Denk dat de tweede keer nog interessanter zal zijn dan de eerste keer.
Het zou me serieus verbazen als zelfs Stephen Hawking een jota zou begrijpen van die film. Volgens mij is het gewoon een excuus voor slecht regie en interessant willen doen met vaagheid.

(Wat dan IMO volledig onterecht wordt beloont met hoge scores).

Het zou me serieus verbazen als zelfs Stephen Hawking een jota zou begrijpen van die film. Volgens mij is het gewoon een excuus voor slecht regie en interessant willen doen met vaagheid.

(Wat dan IMO volledig onterecht wordt beloont met hoge scores).

een film is dan ook geen wetenschappelijk tractaat dat je tot op het bot moet analyseren. Lynch speelt net met die verwachting om in alles een rationale te vinden om ons daarvan weg te leiden, zodat we geconfronteert worden met het falen van ons rationaliseringsvermogen en iets dieper in ons moeten accepteren.
Hierin slaagt hij voor mij (en ik neem aan talloze anderen) wel in.

Laatst bewerkt:
Het is deels wetenschap en deels kunst. Wetenschap omdat er regels zijn die gewoon bepalend zijn voor de kwaliteit van het geheel en ervaring voor de kijker. Kunst, omdat creativiteit nodig is om een film interessant en uniek te maken. Wanneer het ene gaat overheersen en het andere daar ten koste van gaat, dan kan je nooit tot een absoluut meesterwerk komen. En dat is precies wat er bij Mulholland Dr. gebeurd is. Het is een creatief/kunstig stukje film, maar schiet tekort in alles wat een film aangenaam maakt om te kijken. Het wekt frustraties op, het geeft de kijker nauwelijks de mogelijkheid om het plot en moraal te begrijpen. Het is slordig en onsamenhangend regisseren om speciaal en pretentieus te doen, en je zo te willen onderscheiden van de rest, zonder rekening te houden met de kijker die nog steeds een mooi en boeiend verhaal mag verwachten voor het geld dat hij neerlegt.

Het verbaast me überhaupt dat nog zoveel mensen deze film in de IMDb top 250 hebben gepusht (hopelijk binnenkort eruit). Kennelijk loont alles wat afwijkt van het cliché, hoe onsamenhangend, rommelig, absurd en vaag het ook mag zijn.

Nee, meer dan een 7,5- kan ik er niet uithalen.

Het is deels wetenschap en deels kunst. Wetenschap omdat er regels zijn die gewoon bepalend zijn voor de kwaliteit van het geheel en ervaring voor de kijker. Kunst, omdat creativiteit nodig is om een film interessant en uniek te maken. Wanneer het ene gaat overheersen en het andere daar ten koste van gaat, dan kan je nooit tot een absoluut meesterwerk komen. En dat is precies wat er bij Mulholland Dr. gebeurd is. Het is een creatief/kunstig stukje film, maar schiet tekort in alles wat een film aangenaam maakt om te kijken. Het wekt frustraties op, het geeft de kijker nauwelijks de mogelijkheid om het plot en moraal te begrijpen. Het is slordig en onsamenhangend regisseren om speciaal en pretentieus te doen, en je zo te willen onderscheiden van de rest, zonder rekening te houden met de kijker die nog steeds een mooi en boeiend verhaal mag verwachten voor het geld dat hij neerlegt.

Het verbaast me überhaupt dat nog zoveel mensen deze film in de IMDb top 250 hebben gepusht (hopelijk binnenkort eruit). Kennelijk loont alles wat afwijkt van het cliché, hoe onsamenhangend, rommelig, absurd en vaag het ook mag zijn.

Nee, meer dan een 7,5- kan ik er niet uithalen.

wie bepaalt die regels dan? de imdb massa? een elitair clubje van filmcritici? Lynch heeft gewoon een heel andere visie op het medium film en blijkbaar is er een markt die deze visie deelt. En dat heeft nix met pretentie of gewillig afwijkingsgedrag te maken.
Het leven zelf gedraagt zich ook niet al een rationeel parcours met een duidelijke plot of moraal, lynch heeft dit goed begrepen en toont ons met zijn films een andere kant van de condition humaine (uitvergroot natuurlijk, maar dat doen alle films).

Laatst bewerkt:
Er zit in ieder geval genoeg lesbische actie in om die film aangenaam te maken om te kijken.

Ik vond het in ieder geval een mooie en boeiende film. Ik houd niet van films die vaag zijn om de pretentie te wekken dat het interessant is. The Fountain en Mr Nobody bijvoorbeeld vond ik ronduit slecht en van 2001: Space Odyssey ben ik ook geen fan. Maar bij Mullholland Drive heb ik nog wel het idee dat er meer valt te ontdekken dan dat op het oppervlak ligt. Daarom heb ik nog geen cijfer gegeven en ben ik benieuwd wat ik er van vind als ik hem voor de tweede keer ga kijken.

Verder heb ik net Das Experiment gezien. Voor wie deze film niet kent, het staat in teken van het Stanford Prison Experiment. Helaas hebben ze in deze film het verhaal gedramatiseerd waardoor het naar mijn mening wat van zijn kracht verliest. Acteerprestaties zijn in ieder geval wel overtuigend en voor het grootste deel van de film is het boeiend om te volgen. Ik geef een 7.

Echt geen **** hier te doen in Zuid-Frankrijk, denk dat ik nog een hoop films ga kijken deze week.

Er zit in ieder geval genoeg lesbische actie in om die film aangenaam te maken om te kijken.

Ik vond het in ieder geval een mooie en boeiende film. Ik houd niet van films die vaag zijn om de pretentie te wekken dat het interessant is. The Fountain en Mr Nobody bijvoorbeeld vond ik ronduit slecht en van 2001: Space Odyssey ben ik ook geen fan. Maar bij Mullholland Drive heb ik nog wel het idee dat er meer valt te ontdekken dan dat op het oppervlak ligt. Daarom heb ik nog geen cijfer gegeven en ben ik benieuwd wat ik er van vind als ik hem voor de tweede keer ga kijken.

Verder heb ik net Das Experiment gezien. Voor wie deze film niet kent, het staat in teken van het Stanford Prison Experiment. Helaas hebben ze in deze film het verhaal gedramatiseerd waardoor het naar mijn mening wat van zijn kracht verliest. Acteerprestaties zijn in ieder geval wel overtuigend en voor het grootste deel van de film is het boeiend om te volgen. Ik geef een 7.

Echt geen **** hier te doen in Zuid-Frankrijk, denk dat ik nog een hoop films ga kijken deze week.

Ik denk trouwens hetzelfde over de fountain, die film is pretentie in zijn zuiverste vorm net doordat het zoveel esoterische bullshit expliciet wil overbrengen, in die zin is Lynch veel minimalistischer, Hij biedt een kijkervaring vanuit zijn eigen perspectief op de werkelijkheid zonder (metafysische of morele) waarheden. Het pakt je of het pakt je niet, niet meer of niet minder.
Al moet ik wel toegeven dat ik hem doorzichtiger begin te vinden, uiteindelijk vallen al zijn films terug op een spel waarin verlangens, illusies en werkelijkheid met elkaar verstrengeld geraken en elkaar onderling determineren, en hierdoor een freudiaanse visie op de mens verraden (zie je zowel in mulholland drive, lost highway als blue velvet). Ik denk wel dat de films al makkelijker begrijpbaar zijn (indien je dat dan toch zou verlangen :D)vanuit dit perspectief.

---------- Toegevoegd om 02:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:07 ----------

tijdje terug trouwens dogtooth gezien, aangeraden door RobG.
Experimenteel grieks filmpje, genietbaar, maar ook niet meer. 6/10

wie bepaalt die regels dan? de imdb massa? een elitair clubje van filmcritici? Lynch heeft gewoon een heel andere visie op het medium film en blijkbaar is er een markt die deze visie deelt. En dat heeft nix met pretentie of gewillig afwijkingsgedrag te maken.
Het leven zelf gedraagt zich ook niet al een rationeel parcours met een duidelijke plot of moraal, lynch heeft dit goed begrepen en toont ons met zijn films een andere kant van de condition humaine (uitvergroot natuurlijk, maar dat doen alle films).
Het gaat niet over de imdb massa of wat dan ook. Trouwens het is juist de imdb massa die 'm blijkbaar zo interessant vindt en hoog waardeert. Een film heeft een technische kant en een creatieve kant. Technisch: geloofwaardig/goed geacteerd, belichting en decors ok, geen plot holes, geen beginnersfouten door de cameraman of regisseur, een verhaal dat technisch klopt en uit te leggen is, de kijker een kans geven om te achterhalen waar het over gaat...

Je kan niet zomaar wat beelden bij elkaar gooien en dan als iemand daar kritiek op geeft met een excuus komen als 'tja er is toch niemand bepaald hoe het moet, dus alles kan'. En als het nergens op slaat, of geen hond die het begrijpt met dooddoeners komen als 'ach het hele leven slaat nergens op, dus dan is het een goeie film'.

Lynch heeft andere films gemaakt die ik prima vond, denk maar aan The Elephant Man. Mooi stukje drama en geen warrig plot. Deze film was kennelijk een experiment voor hem. Ik vond het een creatief stukje film, maar niets om van te genieten of van te houden. En zeker geen meesterwerk, maar wel overgewaardeerd voor wat het is.

Het gaat niet over de imdb massa of wat dan ook. Trouwens het is juist de imdb massa die 'm blijkbaar zo interessant vindt en hoog waardeert. Een film heeft een technische kant en een creatieve kant. Technisch: geloofwaardig/goed geacteerd, belichting en decors ok, geen plot holes, geen beginnersfouten door de cameraman of regisseur, een verhaal dat technisch klopt en uit te leggen is, de kijker een kans geven om te achterhalen waar het over gaat...

Je kan niet zomaar wat beelden bij elkaar gooien en dan als iemand daar kritiek op geeft met een excuus komen als 'tja er is toch niemand bepaald hoe het moet, dus alles kan'. En als het nergens op slaat, of geen hond die het begrijpt met dooddoeners komen als 'ach het hele leven slaat nergens op, dus dan is het een goeie film'.

Lynch heeft andere films gemaakt die ik prima vond, denk maar aan The Elephant Man. Mooi stukje drama en geen warrig plot. Deze film was kennelijk een experiment voor hem. Ik vond het een creatief stukje film, maar niets om van te genieten of van te houden. En zeker geen meesterwerk, maar wel overgewaardeerd voor wat het is.

serieus, dat zeg ik toch ook niet. Wel dat het leven in haar diepste kern onbepaald is en dat onze perceptie wordt gestuurd door verlangens waar we geen vat op hebben, in mulholland drive wordt dit dan op sublieme wijze vertolkt. Die rosse (of die blonde, tijdje geleden dat ik de film gezien heb) is trouwens haar imaginair ideaal dat op radicale wijze haar visie op de werkelijkheid vertroebeld,. Daarom dat verschillende lagen (schijn en werkelijkheid) om ambigue wijze op elkaar inspelen. De kunst bij Lynch ligt het er hem juist in dat dit ambigu samenspel nooit eenduidig kan ontrafeld worden (indien wel was zou hijal in zijn opzet gefaalt), terwijl men toch niet in complete nonsens te vallen.
Dat hij daarin slaagt (bij de mensen die de film wel weten te smaken) ligt voor mij juist in het feit dat ik toch kan identificeren met een hoofdpersonage dat alle grip op de werkelijkheid heeft verlopen, en waardoor het lijkt alsof er een diepere waarheid lijkt gereveleerd te worden over mezelf en anderen (dat we in the point toch geen rationele dieren zijn). Je kan als het ware in het hoofd van een waanzinnig iemand kijken, en ik ken niet veel andere films die hetzelfde effect kunnen overbrengen.

Kijk ik weet dat het als bullshit klinkt, maar dat is nu net de magie van Lynch's films. Wel wat anders dan een inception waarvan je al van het begin weet dat de de droomonderzoekers zelf in een droom zitten (ik heb de film trouwens niet gezien, maar dat hoeft ook niet om de banale waarheid uit de trailer af te leiden).

ik dacht dat hier enkel reviews geplaatst mochten worden en het onzin gelul achter wegen moest blijven?

Net naar The Expendables geweest

Wat een onwijze vette bad-ass mannenfilm is dat zeg :D

****ing bruut, zo fout dat die goed is haha zeker genoten

En vooral van dat stukje van Arnold heb ik genoten natuurlijk, wat een held :)

Net naar The Expendables geweest

Wat een onwijze vette bad-ass mannenfilm is dat zeg :D

****ing bruut, zo fout dat die goed is haha zeker genoten

En vooral van dat stukje van Arnold heb ik genoten natuurlijk, wat een held :)

Oh, ik kan niet wachten totdat mijn nichtje terug is van de vakantie, gaan we saampjes! Vooral nu ik jou zo hoor! :D

Vanavond naar Salt.. ben benieuwd!

Vanmiddag Lawrence of Arabia gekeken. Weer een ontzettend lange zit met 3,5 uur maar ik heb me niet verveeld. Het vertelt het bijzonder indrukwekkende verhaal van T.E. Lawrence die als Engels militair op eigen initiatief een guerrilla leger organiseert van verschillende Arabische stammen om de Turken een kopje kleiner te maken ten tijde van de Eerste wereldoorlog. 8+

Kennelijk loont alles wat afwijkt van het cliché, hoe onsamenhangend, rommelig, absurd en vaag het ook mag zijn.

dat verbaast me ook zo met een film als Fight Club... waarom zoveel mensen die nou zo geweldig vinden truly puzzles me....

dat verbaast me ook zo met een film als Fight Club... waarom zoveel mensen die nou zo geweldig vinden truly puzzles me....
Bij Fight Club vind ik dat helemaal niet van toepassing ??? Een ander voorbeeld zou eerder 'Magnolia' zijn, vreselijke intro heeft die film ook. Begrijp nog steeds niet waarom die zo hoog aangeschreven staat.

Terug
Naar boven