Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het zou me serieus verbazen als zelfs Stephen Hawking een jota zou begrijpen van die film. Volgens mij is het gewoon een excuus voor slecht regie en interessant willen doen met vaagheid.Er is een heel topic voor Expendables. http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/the-expendables-250948/
Net Mulholland Drive voor het eerst gezien. Daarna maar eens gekeken naar Lynch's 10 clues en de interpretaties daarvan want ik snapte bijzonder weinig van het verhaal in eerste instantie. Deze film ga ik zeker nog een keer kijken. Denk dat de tweede keer nog interessanter zal zijn dan de eerste keer.
Het zou me serieus verbazen als zelfs Stephen Hawking een jota zou begrijpen van die film. Volgens mij is het gewoon een excuus voor slecht regie en interessant willen doen met vaagheid.
(Wat dan IMO volledig onterecht wordt beloont met hoge scores).
Het is deels wetenschap en deels kunst. Wetenschap omdat er regels zijn die gewoon bepalend zijn voor de kwaliteit van het geheel en ervaring voor de kijker. Kunst, omdat creativiteit nodig is om een film interessant en uniek te maken. Wanneer het ene gaat overheersen en het andere daar ten koste van gaat, dan kan je nooit tot een absoluut meesterwerk komen. En dat is precies wat er bij Mulholland Dr. gebeurd is. Het is een creatief/kunstig stukje film, maar schiet tekort in alles wat een film aangenaam maakt om te kijken. Het wekt frustraties op, het geeft de kijker nauwelijks de mogelijkheid om het plot en moraal te begrijpen. Het is slordig en onsamenhangend regisseren om speciaal en pretentieus te doen, en je zo te willen onderscheiden van de rest, zonder rekening te houden met de kijker die nog steeds een mooi en boeiend verhaal mag verwachten voor het geld dat hij neerlegt.
Het verbaast me überhaupt dat nog zoveel mensen deze film in de IMDb top 250 hebben gepusht (hopelijk binnenkort eruit). Kennelijk loont alles wat afwijkt van het cliché, hoe onsamenhangend, rommelig, absurd en vaag het ook mag zijn.
Nee, meer dan een 7,5- kan ik er niet uithalen.
Er zit in ieder geval genoeg lesbische actie in om die film aangenaam te maken om te kijken.
Ik vond het in ieder geval een mooie en boeiende film. Ik houd niet van films die vaag zijn om de pretentie te wekken dat het interessant is. The Fountain en Mr Nobody bijvoorbeeld vond ik ronduit slecht en van 2001: Space Odyssey ben ik ook geen fan. Maar bij Mullholland Drive heb ik nog wel het idee dat er meer valt te ontdekken dan dat op het oppervlak ligt. Daarom heb ik nog geen cijfer gegeven en ben ik benieuwd wat ik er van vind als ik hem voor de tweede keer ga kijken.
Verder heb ik net Das Experiment gezien. Voor wie deze film niet kent, het staat in teken van het Stanford Prison Experiment. Helaas hebben ze in deze film het verhaal gedramatiseerd waardoor het naar mijn mening wat van zijn kracht verliest. Acteerprestaties zijn in ieder geval wel overtuigend en voor het grootste deel van de film is het boeiend om te volgen. Ik geef een 7.
Echt geen **** hier te doen in Zuid-Frankrijk, denk dat ik nog een hoop films ga kijken deze week.
)vanuit dit perspectief.Het gaat niet over de imdb massa of wat dan ook. Trouwens het is juist de imdb massa die 'm blijkbaar zo interessant vindt en hoog waardeert. Een film heeft een technische kant en een creatieve kant. Technisch: geloofwaardig/goed geacteerd, belichting en decors ok, geen plot holes, geen beginnersfouten door de cameraman of regisseur, een verhaal dat technisch klopt en uit te leggen is, de kijker een kans geven om te achterhalen waar het over gaat...wie bepaalt die regels dan? de imdb massa? een elitair clubje van filmcritici? Lynch heeft gewoon een heel andere visie op het medium film en blijkbaar is er een markt die deze visie deelt. En dat heeft nix met pretentie of gewillig afwijkingsgedrag te maken.
Het leven zelf gedraagt zich ook niet al een rationeel parcours met een duidelijke plot of moraal, lynch heeft dit goed begrepen en toont ons met zijn films een andere kant van de condition humaine (uitvergroot natuurlijk, maar dat doen alle films).
Het gaat niet over de imdb massa of wat dan ook. Trouwens het is juist de imdb massa die 'm blijkbaar zo interessant vindt en hoog waardeert. Een film heeft een technische kant en een creatieve kant. Technisch: geloofwaardig/goed geacteerd, belichting en decors ok, geen plot holes, geen beginnersfouten door de cameraman of regisseur, een verhaal dat technisch klopt en uit te leggen is, de kijker een kans geven om te achterhalen waar het over gaat...
Je kan niet zomaar wat beelden bij elkaar gooien en dan als iemand daar kritiek op geeft met een excuus komen als 'tja er is toch niemand bepaald hoe het moet, dus alles kan'. En als het nergens op slaat, of geen hond die het begrijpt met dooddoeners komen als 'ach het hele leven slaat nergens op, dus dan is het een goeie film'.
Lynch heeft andere films gemaakt die ik prima vond, denk maar aan The Elephant Man. Mooi stukje drama en geen warrig plot. Deze film was kennelijk een experiment voor hem. Ik vond het een creatief stukje film, maar niets om van te genieten of van te houden. En zeker geen meesterwerk, maar wel overgewaardeerd voor wat het is.
Paar keer heen en weer reageren kan nog wel. Ik ga het hier bij laten.ik dacht dat hier enkel reviews geplaatst mochten worden en het onzin gelul achter wegen moest blijven?
ik dacht dat hier enkel reviews geplaatst mochten worden en het onzin gelul achter wegen moest blijven?
Net naar The Expendables geweest
Wat een onwijze vette bad-ass mannenfilm is dat zeg
****ing bruut, zo fout dat die goed is haha zeker genoten
En vooral van dat stukje van Arnold heb ik genoten natuurlijk, wat een held![]()

Kennelijk loont alles wat afwijkt van het cliché, hoe onsamenhangend, rommelig, absurd en vaag het ook mag zijn.
Bij Fight Club vind ik dat helemaal niet van toepassingdat verbaast me ook zo met een film als Fight Club... waarom zoveel mensen die nou zo geweldig vinden truly puzzles me....
Een ander voorbeeld zou eerder 'Magnolia' zijn, vreselijke intro heeft die film ook. Begrijp nog steeds niet waarom die zo hoog aangeschreven staat.