Beide films achter elkaar gekeken
Wall Street
Een legende in de finance/banking wereld deze. Beschrijft mooi hoe dingen werken in de finance industrie. De film heeft zijn mindere stukjes, maar over het algemeen zijn de relaties mooi uitgediept, de personages geloofwaardig, en het plot (vrij) goed uitgewerkt. 7,5/10
Wall Street: Money Never Sleeps
Ik had hoge verwachtingen van deze film. Geprobeerd zo min mogelijk reviews/etc. te lezen om niet vooringenomen te zijn. Allereerst moet ik zeggen dat ik het begin sterk vond (Gekko die uit de gevangenis komt), maar al snel sloeg de teleurstelling toe. Shia LeBouf is echt niet geloofwaardig als IB analyst, meestal zijn dit gehaaide, harde, zeer intelligente gasten (de film beschrijft de firma lehman brothers (keller zabel in de film)). Dat weet ik omdat ik zelf afgelopen maand met Nomura (heeft LB europe uitgekocht) bankers op stap ben geweest voor een dag. Dat zijn vriendin (en dochter van Gordon) een socioliberale blog heeft en een hekel heeft aan finance rijmt daar niet echt mee. Je komt ook niet echt achter de ware aard van de intenties van de hoofdpersoon. Het plot om wraak te nemen op de firma die LB kapot heeft gemaakt loopt ook op een totaal debiele manier tot een einde. Dit allemaal leidt er dan weer toe dat het plot verschuift naar een manier waarop hij toch weer zijn goede doel zou kunnen funderen, door het geld weg te sluizen naar een crimineel die veroordeeld is voor IT/ML?! Nee, ik wilde de film graag goed vinden, maar ik vond het echt helemaal niks.
5/10
Deze film weekje geleden gezien:
Toy Story 3
Ik begon te lachen toen iemand me vertelde dat hij deze film had gezien, en het best een goede was.
Maar oh boy, wat was ik verkeerd. Deze film is, ondanks de doelgroep, echt een meesterwerkje. Ik vind het moeilijk om echt te beschrijven, maar de film klopt gewoon. Het verhaal heeft een flink aantal morele boodschappen die goed geïntegreerd zijn in de film (en niet zo van, zo nu gaan we even een morele boodschap laten zien), de film verbaasde me zelfs op momenten waar ik cliché's had verwacht, die gelukkig uitbleven. Geloofwaardigheid is meestal ver te zoeken in films als deze, maar blijft in deze film toch vaak uit. Soms denk je bij tekenfilms "ja leuk, maar als je die actie in het begin meteen al gedaan had was dit allemaal niet gebeurd, waarom kan je dat nu opeens wel en net niet dan?".
9-/10 (no joke)