Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Diepzinnige shit inderdaad, The Thing. Erg goede film wel.

The Social Network (2010)

Filmdocu over de maker van Facebook en een beetje de stijd rondom wie nou mag cashen voor de site. Erg vermakelijke film moet ik zeggen, ik hou altijd wel van het type rise&fall films, en eigenlijk vooral zonder fall zoals in deze film. Acteerwerkt is niet altijd even hoogstaand maar het verhaal is vermakelijk genoeg om je aandacht er bij te houden. Wel een aanradertje. 7+/10

Die ga ik volgende week ook eens checken, ja!

Ik ben zelf een horror liefhebber, Toen ik The Thing(1982) zag op 4jaarige leeftijd was ik al verkocht en nu nog steeds, blijft een goed strak verhaal, vooral omdat het zo geisoleerd is en goed geacteert is. 10+
die ik ga is uitchecken ben wel benieuwd want meestal vind ik horror vaak slecht en absoluut niet eng/spannend, de hele saw reeks vond ik geen bal aan bijvoorbeeld. het lijkt bij horror altijd wel of alleen de oude films goed zijn en dat er geen goede nieuwe meer worden gemaakt ofzo.

Laatst bewerkt:
splice-movie-poster-297x400.jpg

Splice

Had sowieso geen hoge verwachtingen maar dit was echt een teleurstelling zeker naar het einde toe. 6-/10

Valt me beetje tegen van de maker van Cube.

Splice

Had sowieso geen hoge verwachtingen maar dit was echt een teleurstelling zeker naar het einde toe. 6-/10

ziet er ook al gewoon ****ed uit eigenlijk

Cube, was dat die film waarin mensen gevangen zaten in zo'n kubes ding met traps?

****ed up kan je de film ook wel noemen. En ja dat is 'm.

Splice

Teleurstelling is nog groter als je wel hoge verwachtingen hebt. :(

Resident Evil Afterlife

Trailer zag er goed uit maar daarmee is alles gezegd.
Ze hadden moeten stoppen na de 3.

6/10

Predators

Viel wel mee, begin is goed, einde wat minder.
Ze hebben geprobeerd de sfeer van de eerste film terug te brengen wat niet echt gelukt is.
Enorm donker trouwens, deed me denken aan AVP en AVP2.

7.5/10

The Social Network (2010)

Filmdocu over de maker van Facebook en een beetje de stijd rondom wie nou mag cashen voor de site. Erg vermakelijke film moet ik zeggen, ik hou altijd wel van het type rise&fall films, en eigenlijk vooral zonder fall zoals in deze film. Acteerwerkt is niet altijd even hoogstaand maar het verhaal is vermakelijk genoeg om je aandacht er bij te houden. Wel een aanradertje. 7+/10

Had liever veel meer rise gezien. Maar Zuckerberg zal daar wel een te grote nerd voor zijn geweest. Proces had ik na een uur wel gezien

Gisteren buried gezien. Weet niet goed wat ik er van moet denken.
Anderhalf uur in een houten kist, ik kreeg het er zelf benauwd van. Dat moet wel één van de goedkoopste films zijn die ze ooit gemaakt hebben :)
7/10

Gisteren buried gezien. Weet niet goed wat ik er van moet denken.
Anderhalf uur in een houten kist, ik kreeg het er zelf benauwd van. Dat moet wel één van de goedkoopste films zijn die ze ooit gemaakt hebben :)
7/10

Die vond ik echt wel goed, het einde was ook goed op zich

Inception: 9,5/10.
Zeer goed verhaal en het einde is iets om over te praten.

Splice

Leukste vond ik toen
hij coïtus ging hebben met dat ding:D
, heb em niet eens afgekeken vond het niet zo boeiend

Mary and Max

Als je van klei animatie houdt zoals in Wallace and Gromit dan kan dit je ding zijn.
Het is alleen niet bedoeld voor kinderen. De maker van de film laat zijn kritiek op de wereld zien met veel donkere humor maar blijft wel realistisch (vind ik dan;))
Het gaat over een meisje die een brief stuurt naar iemand die ze in de krant zag staan. In die tijd was er nog internet dus geen facebook en die onzin (de film is dus in verleden tijd). Ik ga hier niet alles vertellen want je moet het zelf zien maar het komt er op neer dat ze dus een vriendschap krijgen via de brieven en daarmee elkaars leven een beetje in een ander licht zetten.
Het einde van de film, de ontknoping dus, is werkelijk geniaal en mooi gedaan. Het is dan ook geen film voor degenen die ff een luchtige film voor tussendoor wilt zien met zijn schreeuwerige breezervrienden ofzo. Als je na m gezien te hebben nog ff googled of kijkt op imdb kom je nog een paar easter eggs tegen die in de film verwerkt zijn (verder niet belangrijk, maar toch) Ik heb hem met een paar vrienden gekeken en kan je vertellen dat toen de film afgelopen was (en zelfs tijdens de film) iedereen stil was. :eek:

9/10 http://www.imdb.com/title/tt0978762/

The Exorcism of Emily Rose (2005)
Ik kijk veel horror laatste tijd, maar de meeste horror films zijn gewoon slecht of igg niet echt eng, zoals saw bijvoorbeeld, die vond ik best vermakelijk maar absoluut niet spannend ofzo. Horror is een moeilijk genre blijkbaar. The thing zoals iemand hier boven over schreef vond ik wel aardig maar ook niet heel spannend eigenlijk, het ging vooral om de gore had ik het idee, en daar hou ik niet zo van.
Deze film vond ik dan wel weer echt spannend, er zitten goede schrikmomenten in de spanning wordt goed opgebouwd. Vooral door langzame camerawerk en muziek die heel goed was. Jammer vond ik dat het einde een beetje saai was, ik had eigenlijk nog iets van een plot verwacht ofzo. in ieder geval eindelijk weer een goede horror(misschien eigenlijk meer thriller) gezien. 8.5/10
Iemand toevallig deze film ook gezien? Welke films lijken hier een beetje op?
Freaky trouwens dat het voor een groot deel waargebeurd is, de orignele exorcism tape staat op wikipedia :eek::p

Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=oRNpSKsBKw8

er is weer een klein cultklassiekertje geboren: enter the void. Je kan het zien als een rauwe mix van requiem for a dream en irreversible, en misschien nog iets experimenteler dan deze twee..
Het unieke ligt hem in het feit dat je meekijkt door de ogen van een net neergeschoten drugsdealertje, waarbij deze op een lsd-tripperige wijze terugblikt op zijn eigen leven en het verdere verloop van de nabestaanden aanschouwt.
Voor de rest is de film een mix van incest, prostitutie en drugs tegen de achtergrond van het kitcherige en holle tokyo waardoor je je als kijker constant beweegt tussen fascinatie en walging
Ik geef hem een 7, niet omdat de film op zich niet goed zou zijn, maar ik had toch vaak een deja vu gevoel naar zijn eerdere films en requiem for a dream.

----------

daarnaast nog een stuk van valhalla rising gezien, zeer ruwe film met weinig actie, betwijfel of ik hem helemaal ga zien. Misschien anderen die er positief over waren?

http://www.youtube.com/watch?v=WcFOSfaCNec
http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/groot-film-kritiek-and-review-topic-27968/index388.html

The Thing (1982)

the-thing-1982-poster.jpg

Wat een pareltje! Mooie thriller/horror, camerastandpunten en bewegingen die je tegenwoordig niet meer ziet, maar die het wel een aangenaam kijkstuk maken. Een score van 8,2 op IMDB, zeker niet onterecht. Echt een aanrader.

Van mij krijgt hij persoonlijk een 8/10. Ik ben meestal niet zo voor die films die niet realistisch zijn en niet "kunnen" gebeuren, maar bij deze maakte het mij niet veel uit. Goede film, hoge score!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven