MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Afgelopen weekend 'The Lovely Bones' voor het eerst gezien. Deze film is niet zo heel erg goed ontvangen heb ik begrepen. Vond het echter wel een mooie film die makkelijk wegkeek.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hele vette actiefilm beter dan de eerste zelf. toch een van mijn favorieten!

Torrent toevallig?

Laatst gezien;

Celda 211; vond 't een zeer vermakelijk gevangenismovie, Spaanstalig, maar dat stoorde mij niet. Zeker een aanrader; 8/10

L'immortal; tegenvaller, had er wat meer van verwacht, erg voorspelbaar; 6/10

Undisputed III; lekkere film; 7,5/10

Red; k*tfilm; 3/10

Mijn review vorig jaar. Smaken verschillen dus. Hitchcock weet meestal ook het tijdsbeeld goed in beeld te vangen en dat alleen al maakt zijn films aangenaam om naar te kijken.

Psycho vind ik overigens de beste Hitchcock, een stuk minder subtiel maar dat is wel het toppunt van suspense.

Ik vond met name ook dat 'voyeuristisch sfeertje' iets te artificieel. Ik bedoel werkelijk alle appartementsbewoners hielden hun ramen wagenwijd open zodat de hoofdpersoon prima kon volgen wat er binnen allemaal gebeurde. Nu begrijp ik wel dat we het hebben over een enorm hete zomer zoals de camera ons constant laat zien door verschillende keren te focussen op de thermometer ('subtiel') maar dat maakt het voor mij niet veel geloofwaardiger. Een ander punt van, nou ja ik wil het geen irritatie noemen maar toch, was dat de antagonist zich na het briefje nooit afvroeg van 'hey misschien is het wel zo dat ik door iemand aan de overkant bespiedt wordt want ja ik ben wel met clandestiene zaken bezig in mijn slaapkamer terwijl de kamerramen de godganse dag wagenwijd openstaan met tegenover mij een blok van andere appartementen'. Dat soort dingen had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een klassieker van zo'n naam waardoor het voor mij ook niet echt spannend wilde worden. Daarbij komend vind ik het idee wel aardig dat het niet al te uitdagende vrouwtje van de hoofdpersoon zich ontpopt in een onderzoekslustig type die daardoor de interesse wekt van de hoofdpersoon, de manier waarop dit is opgebouwd deed me echter aan een stripboek denken.

Psycho vind ik inderdaad een stuk spannender.

Overigens vond ik het wel mooi om typische tijdgeest kenmerkende dingetjes te zien als het on-ironische moralistische toontje van de hoofdbewoner tegenover zijn getrouwde vriend die eventjes zit te gluren naar de schaars geklede turnster aan de overkant maar dat zijn geen dingen waarvoor ik een vlaggenschip uit de suspense/thriller film wereld ga kijken.

Laatst bewerkt:
Catfish:

Docu film over gast die paintings krijgt van een kleine meid etc, hij gaat ze opzoeken en dan.... :)

7/10

Why?

Ik vond hem best wel goed.

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

Net de film Agora gekeken. Vond hem best goed, interessant verhaal dat eens wat anders is. Een 7.5/10 zou ik zeggen, net niet goed genoeg voor een 8.

@MikeJoshua

Undisputed 3 is idd echt een toffe film,. Wat een enorm harde baas is Boyka!

eindelijk gezien was onlangs op tv :

echt goed verhaal, goed geacteerd (morgan freeman) en gewoon vette sfeer en actie

10/10

Een dikke 6 verdient die film meer niet.

Why?

Ik vond hem best wel goed.

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

Net de film Agora gekeken. Vond hem best goed, interessant verhaal dat eens wat anders is. Een 7.5/10 zou ik zeggen, net niet goed genoeg voor een 8.

naar mijn mening zat er totaal geen humor in en de verhaallijn, tjaa, 't boeide me echt van geen kant en 't was allemaal redelijk voorspelbaar, had er eigenlijk meer van verwacht, afgaande op andere recensies

@MikeJoshua

Undisputed 3 is idd echt een toffe film,. Wat een enorm harde baas is Boyka!

daarom

[IMDB]Wall Street[/IMDB]

Ben deze gaan kijken omdat ik eerst deel 1 wilde zien voordat ik 2 zou gaan kijken, weet niet of ik dat nu nog ga doen. Ik dacht dat het een klassieker was maar dat viel toch wel tegen. Het gedeelte over de aandelen kon mn interesse niet echt wekken. De rest van het verhaal viel ook tegen. De ( te ) snelle opbloei en ondergang van een yuppie heb ik al zo vaak gezien en was ook weer zo standaard, al was dat misschien nog niet zo vaak uitgebeeld toen die film gemaakt werd.
Het acteertalent tussen Sheen sr en jr is wel duidelijk zichtbaar. De enige serieuze rol waarin ik Charlie Sheen echt goed vind is die in Platoon. Sr heeft toch wat meer goede rollen op zn naam staan. Douglas doet zn werk ook gewoon goed in deze film.
Film is ook flink verouderd maar daar is natuurlijk niets aan te doen.

6,5/10

[IMDB]Cella 211[/IMDB]

Verhaal over een nog onbekende nieuwe gevangenisbewaarder die tussen de gevangen in een opstand terecht komt en zich daar dus moet zien te redden. Film begint al nice met een lekkere openingsscene.
Af en toe een tikkeltje voorspelbaar maar ook wel wat onverwachte wendingen in het verhaal. Tempo zit ook lekker in de film. Ook wel eens verfrissend om eens geen standaard engels/nederlands te horen in een film.

8/10

[IMDB]Piranha[/IMDB]

Zoveelste slappe horror met een dun verhaaltje, bitches en 'computerbloed'. Af en toe paar smerige beelden maar echt spannend wordt het natuurlijk niet echt. Pluspuntje is wel de naakt zwemmende Kelly Brook.
kelly-brook-11.jpg

5,5/10

[IMDB]Sint[/IMDB]

Vet. Boven mijn verwachtingen. Je blijft toch een beetje in je achterhoofd houden dat het een nederlandse film is en daardoor kijk je er toch met een ander oog naar als naar een Amerikaanse film ( ik wel in ieder geval ). Een paar lekker smerige onverwachte moorden, leuk verhaaltje en het kijkt lekker weg.
Op sommige momenten zie je wel dat er duidelijk minder budget is voor nederlandse films dan voor de echte Hollywoodproducties maar al met al heeft d*ck Maas gewoon prima werk geleverd. Geen topper, gewoon nice.
Eén van de weinige nederlandse films zonder blote t**ten :p.

8/10

Kijk alleen al hoe die malloot zijn pistolen vasthoudt, dat heeft totaal geen meerwaarde.

Gisterenavond The Box gezien:

the-box-poster-diaz.jpg

Op zich best een aardige film, het verhaal is leuk maar simpel en ook de acteerprestaties (zeker van Cameron Diaz - voor één keer niet in een komedie/romantische film) vond ik best wel te pruimen.

Jammer genoeg zitten er teveel onduidelijkheden in het verhaal, nutteloze scènes, karakters die evensnel verdwenen als ze verschenen en dat maakte de film een beetje "verkapt".

Leuk voor als je een avondje niets te doen hebt, maar er zijn zeker betere alternatieven en ik had ook gewoon meer verwacht van de regisseur van "Donnie Darko".

6,5/10

eindelijk gezien was onlangs op tv :

echt goed verhaal, goed geacteerd (morgan freeman) en gewoon vette sfeer en actie

10/10

10/10 is misschien een beetje overdreven, maar ik vond deze film ook zeker niet slecht. Onrealistisch dat wel en ook het verhaal was niet zo speciaal, maar Morgan Freeman en Angelina Jolie maakten voor mij al een heel deel goed. Ook kwamen er een paar leuke actiescènes in voor, droge humor en special effects die de film voor mij toch een aangenaam kijkstuk maakte.

Het had beter gekund maar om hem nou helemaal met de grond gelijk te maken vind ik ook weer een stap te ver. 7/10

Undisputed 3 is zeker een vette actiefilm. Holy **** Boyka blijft gewoon ownen

Deze avond "Death Race" gezien;

death-race.jpg

Vond het een enorm vette film. Verhaal is wat povertjes, daar moet je het niet voor doen aangezien er daarvan 13 in een dozijn zijn, maar het is een coole actiefilm en kijkt wel heel lekker weg.

Een echt meesterwerk is het niet, maar als je een vette film zoekt om samen met je homies wat testosteron door je lijf te laten gieren, is dit zeker een aanrader.

7,5/10

Een dikke 6 verdient die film meer niet.

Vreselijk overdreven stomme irritante schijt-actiefilm.

Kijk alleen al hoe die malloot zijn pistolen vasthoudt, dat heeft totaal geen meerwaarde.

jullie nemen een film kijken veels te serieus. leun gewoon even achterover met een biertje en kijk deze film met wat vrienden and enjoy. analyseer niet alles of het wel realistisch is ;D mja 10/10 is wel wat overdreven maar iedereen zijn mening toch

Heeft niets met serieus of niet serieus te maken. Een slechte film is pure tijdverspilling en kan me ook niet entertainen. Maar idd iedereen heeft natuurlijk een bepaald niveau van ontwikkeling, daarom kan Hollywood ook crap blijven maken en verkopen.

Terug
Naar boven