Je kan zeggen wat je wil, Transformers vond ik best een leuke film, maar ik ben ook fan van The Godfather en ook "The Thing" vond ik één van de betere films die ik ooit heb gezien. Gelieve dus niet te veralgemenen, niet iedereen van mijn leeftijd heeft het IQ van een aardappel.
OT:
Prince Of Persia:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Voorspelbaar, weinig origineel, allesbehalve realitisch, verhaal waarvan je er 13 in een dozijn hebt (moord op vader, niet het zand-stuk), acteerprestaties die niet zo fenomaal waren ...
Neen, aan deze film moet je je tijd niet spenderen. Enkele leuke mopjes van de slavenhandelaar en één of twee goed gekozen camerastandpunten maken de negatieve punten niet goed, dus geef ik deze film een 5,5/10. (In mijn ogen dus overrated op IBM.)
Law Abiding Citizen:
Meh. Het begin was heel onoverzichtelijk, het verhaal wordt niet verteld, maar als je oplet kan je zelf wel bedenken hoe het ging. Hier slaan ze dus even een andere weg in dan 99% vd films, maar denk toch dat het de foute keuze was. Nadien wordt het verhaal wat leuker, hoofdpersonage heeft alles slim bedacht en je krijgt het gevoel dat hij oppermachtig is, maar naarmate de film vordert wordt het steeds minder realistisch en het einde is al helemaal idioot. Het leuke middenstuk is voor mij niet voldoende om te overtuigen, maar dankzij een sterke Gerard Butler krijgt deze film toch een 7/10.
Bijna nog vergeten;
Sweeney Tod, The Demon Barber Of Fleet Street:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
As usual kon Johny Depp mij meesleuren in het verhaal en mij overtuigen van zijn verdriet. Verhaal is an sich niet zo sterk en ook de musical-vorm is niet echt aan mij besteed, maar toch heb ik deze film tot het einde gekeken. Wat overdreven gortige scènes, overdreven bloeduitspattingen maakte het wel een grappig kijkstuk, dus ik raad hem wel aan
7,5/10