MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ik geloof dat dit topic aparte ban-regels moet krijgen :D
ja wel alleen permbans dan :thumbup:

natuurlijk is het persoonlijk welke films je waardeert, maar als je the godfather een 2/10 geeft dan snapte je er waarschijnlijk niks van. Jammer dat je nog niet ver genoeg ontwikkeld bent om dat soort films te kunnen begrijpen want het zijn toch echt meesterwerken. Ik heb deel 1 & 2 echt 10 keer gezien ofzo :rolleyes: (deel 3 ook een aantal keer maar die was toch net iets minder)

Laatst bewerkt:
Net gezien een dikke 8+!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

images?q=tbn:ANd9GcSyLYruLemD8lJVjS29o7uJX7Pm1RmpLv0Fzb3EN57hrqn6IseR.jpg

??? zwaar overrated!!! heb ik daar mijn tijd aan verspilt, wat een ellende, gebeurd ook geen **** ik viel ver in slaap

2/10

you're kidding....right?

Laatst bewerkt:
images?q=tbn:ANd9GcSyLYruLemD8lJVjS29o7uJX7Pm1RmpLv0Fzb3EN57hrqn6IseR.jpg

??? zwaar overrated!!! heb ik daar mijn tijd aan verspilt, wat een ellende, gebeurd ook geen **** ik viel ver in slaap

2/10

Ik geloof dat dit topic aparte ban-regels moet krijgen :D

QFT!

OT: Laatst The Social Network gezien. Wel aardig gespeeld door de hoofdrolspeler, Timberlake ook nog best aardig. Film is niet echt spannend, maar je wordt wel jaloers dat jij dat niet bedacht hebt en geen miljardair bent. (Het gaat voor de duidelijkheid over de oprichter van Facebook). Na een ruim uurtje had ik het echter wel gezien. 7/10

Viel me inderdaad mee hoe Timberlake acteerde, heb me niet aan hem geergerd, wat tegen m'n verwachtingen in was.

Viel me inderdaad mee hoe Timberlake acteerde, heb me niet aan hem geergerd, wat tegen m'n verwachtingen in was.

ik vind dat Timberlake redelijk goed acteerd, als je zijn gastrollen in SNL bekijkt, of Alpha Dog of Southland Tales bijvoorbeeld

Ik vond The social network ook geen tegenvaller. Alleen het is wel een biografie en kan dus wel saai zijn als je al bekend bent met het verhaal.

THE TOWN - 2010

Elk jaar worden in Boston meer dan 300 bankovervallen gepleegd. En de meeste daders wonen in Charlestown, een buurt met een oppervlakte van 1,5 vierkante kilometer. Eén van hen is Doug MacCray (Ben Affleck). Hij heeft wel kans op succes gehad, een kans om niet in de criminele voetsporen van zijn vader te treden. Toch werd hij lid van een bende meedogenloze bankovervallers die er trots op is dat ze alles kunnen stelen wat ze willen en er zonder kleerscheuren vanaf komen. De enige familie die Doug heeft zijn zijn criminele vrienden. Jem (Jeremy Renner) is ondanks zijn gevaarlijke en snel ontvlambare karakter als een broer voor Doug. Alles verandert echter tijdens een klus van de bende, wanneer Jem voor korte tijd een gijzelaar neemt: bankmanager Claire Keesey (Rebecca Hall). Wanneer ze ontdekken dat ze in Charlestown woont, wordt Jem nerveus en wil hij erachter komen wat ze heeft gezien.

Paar weken geleden The Town in de bioscoop gezien. Lekkere actiefilm met Ben Affleck en Jeremy Renner in de hoofdrol. De film doet wat lijken op Heat en het is lang geleden dat ik weer genoten heb van wat actie. Het verhaal zelf is ietwat clichématig, maar zo vakkundig geregisseerd dat dit geen probleem is. Het verhaal kent een sterke opbouw, goede afwisseling tussen rustige en actie-momenten én slaat de plank op drama-vlak best goed raak.

7,5 / 10

Is gewoon de Transformers-generatie ;)

Je kan zeggen wat je wil, Transformers vond ik best een leuke film, maar ik ben ook fan van The Godfather en ook "The Thing" vond ik één van de betere films die ik ooit heb gezien. Gelieve dus niet te veralgemenen, niet iedereen van mijn leeftijd heeft het IQ van een aardappel.

OT:
Prince Of Persia:

Voorspelbaar, weinig origineel, allesbehalve realitisch, verhaal waarvan je er 13 in een dozijn hebt (moord op vader, niet het zand-stuk), acteerprestaties die niet zo fenomaal waren ...

Neen, aan deze film moet je je tijd niet spenderen. Enkele leuke mopjes van de slavenhandelaar en één of twee goed gekozen camerastandpunten maken de negatieve punten niet goed, dus geef ik deze film een 5,5/10. (In mijn ogen dus overrated op IBM.)

Law Abiding Citizen:
law_abiding_citizen_poster-405x600.jpg

Meh. Het begin was heel onoverzichtelijk, het verhaal wordt niet verteld, maar als je oplet kan je zelf wel bedenken hoe het ging. Hier slaan ze dus even een andere weg in dan 99% vd films, maar denk toch dat het de foute keuze was. Nadien wordt het verhaal wat leuker, hoofdpersonage heeft alles slim bedacht en je krijgt het gevoel dat hij oppermachtig is, maar naarmate de film vordert wordt het steeds minder realistisch en het einde is al helemaal idioot. Het leuke middenstuk is voor mij niet voldoende om te overtuigen, maar dankzij een sterke Gerard Butler krijgt deze film toch een 7/10.

Bijna nog vergeten;
Sweeney Tod, The Demon Barber Of Fleet Street:

As usual kon Johny Depp mij meesleuren in het verhaal en mij overtuigen van zijn verdriet. Verhaal is an sich niet zo sterk en ook de musical-vorm is niet echt aan mij besteed, maar toch heb ik deze film tot het einde gekeken. Wat overdreven gortige scènes, overdreven bloeduitspattingen maakte het wel een grappig kijkstuk, dus ik raad hem wel aan :)

7,5/10

Ik veralgemeen niet, maar het type kijker waar ik het over had past nu eenmaal 9/10 keer in dat hokje. Mensen die ware meesterwerkjes 'saai' noemen en derderangsfilms met veel grafisch geweld helemaal super vinden. Kan best dat er nog een groep is die Transformers leuk vindt vanuit een soort sentiment voor het onderwerp, maar lijkt me sterk dat die groep dergelijke film prefereert boven een The Godfather of een The Thing.

Je kan zeggen wat je wil, Transformers vond ik best een leuke film, maar ik ben ook fan van The Godfather en ook "The Thing" vond ik één van de betere films die ik ooit heb gezien. Gelieve dus niet te veralgemenen, niet iedereen van mijn leeftijd heeft het IQ van een aardappel.

OT:
Prince Of Persia:

Voorspelbaar, weinig origineel, allesbehalve realitisch, verhaal waarvan je er 13 in een dozijn hebt (moord op vader, niet het zand-stuk), acteerprestaties die niet zo fenomaal waren ...

Neen, aan deze film moet je je tijd niet spenderen. Enkele leuke mopjes van de slavenhandelaar en één of twee goed gekozen camerastandpunten maken de negatieve punten niet goed, dus geef ik deze film een 5,5/10. (In mijn ogen dus overrated op IBM.)

Law Abiding Citizen:
law_abiding_citizen_poster-405x600.jpg

Meh. Het begin was heel onoverzichtelijk, het verhaal wordt niet verteld, maar als je oplet kan je zelf wel bedenken hoe het ging. Hier slaan ze dus even een andere weg in dan 99% vd films, maar denk toch dat het de foute keuze was. Nadien wordt het verhaal wat leuker, hoofdpersonage heeft alles slim bedacht en je krijgt het gevoel dat hij oppermachtig is, maar naarmate de film vordert wordt het steeds minder realistisch en het einde is al helemaal idioot. Het leuke middenstuk is voor mij niet voldoende om te overtuigen, maar dankzij een sterke Gerard Butler krijgt deze film toch een 7/10.

Bijna nog vergeten;
Sweeney Tod, The Demon Barber Of Fleet Street:

As usual kon Johny Depp mij meesleuren in het verhaal en mij overtuigen van zijn verdriet. Verhaal is an sich niet zo sterk en ook de musical-vorm is niet echt aan mij besteed, maar toch heb ik deze film tot het einde gekeken. Wat overdreven gortige scènes, overdreven bloeduitspattingen maakte het wel een grappig kijkstuk, dus ik raad hem wel aan :)

7,5/10

Wel grappig dat je bij de eerste twee films aangeeft dat ze neit echt realistisch zijn, en vervolgens de derde film het hoogst waardeert. :)

Even voor de duidelijkheid: ik vind zelf dat realisme helemaal geen vereiste is voor een goede film.

Ik veralgemeen niet, maar het type kijker waar ik het over had past nu eenmaal 9/10 keer in dat hokje. Mensen die ware meesterwerkjes 'saai' noemen en derderangsfilms met veel grafisch geweld helemaal super vinden. Kan best dat er nog een groep is die Transformers leuk vindt vanuit een soort sentiment voor het onderwerp, maar lijkt me sterk dat die groep dergelijke film prefereert boven een The Godfather of een The Thing.

Lijkt me toch een veralgemening, maar ik begrijp je punt.

Toch voelde ik mee aangesproken en "aangevallen". Dat geld volgens mij ook voor meerdere mensen, maar die zullen zich nu niet kenbaar maken.

Ik ga er trouwens ook van uit dat subjectiviteit bij veel films een oorzaak is van de verschillen in mening, maar bij de echte toppers à la Shawshank Redemption of Pulp Fiction is er geen discussie mogelijk.

Wel grappig dat je bij de eerste twee films aangeeft dat ze neit echt realistisch zijn, en vervolgens de derde film het hoogst waardeert. :)

Even voor de duidelijkheid: ik vind zelf dat realisme helemaal geen vereiste is voor een goede film.

Realisme is inderdaad ook ver te zoeken bij Sweeney Todd, maar ik ben nu eenmaal een enorme fan van Johny Depp en de droogheid waarmee hij de kelen oversnijdt en het bloed uit de hals van het slachtoffer laat spuiten zonder ook maar enige vorm van emotie vond ik best amusant :)

Realisme is voor mij meestal wel een vereiste, maar Avatar vond ik bijvoorbeeld dan ook wel weer een lollige film en die zou ik ook een 7 geven, hangt er volgens mij een beetje vanaf hoe hard de filmregisseur probeert een realistische film te maken.

Lijkt me toch een veralgemening, maar ik begrijp je punt.

Toch voelde ik mee aangesproken en "aangevallen". Dat geld volgens mij ook voor meerdere mensen, maar die zullen zich nu niet kenbaar maken.

Ik ga er trouwens ook van uit dat subjectiviteit bij veel films een oorzaak is van de verschillen in mening, maar bij de echte toppers à la Shawshank Redemption of Pulp Fiction is er geen discussie mogelijk.
Als ik zeg Transformers-generatie, wie zegt dan dat ik iedereen bedoel die Transformers een 'leuke' film vond? Jij voelt je onterecht aangesproken hier ;)

Maar dat er een groep van mensen (wat ik bedoel met hokje) is die gewoon liever naar simpel entertainment kijkt dan naar de betere film is gewoon een feit. Dat is ook wel bewezen in dit topic.

Terug
Naar boven