- Waardering
- 892
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 106kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
er is op internet een tv rip te vinden, maar de kwaliteit is excellent, van wat ik heb gehoord zijn er veel problemen met de distributie van de film. ik weet dat hij mar in enkele bioscopen van NL draait en in geen enkele belgische. best gewoon snel ff downen![]()
Als die film leuk vond dan is Screamers uit 1995 misschien ook iets voor je. Eveneens een sci-fi/horror en cult classic. Sterk underrated door het mainstream publiek, maar voor de liefhebbers gewoon een aanrader (7/10).The Thing (1982)
![]()
Wat een pareltje! Mooie thriller/horror, camerastandpunten en bewegingen die je tegenwoordig niet meer ziet, maar die het wel een aangenaam kijkstuk maken. Een score van 8,2 op IMDB, zeker niet onterecht. Echt een aanrader.
Van mij krijgt hij persoonlijk een 8/10. Ik ben meestal niet zo voor die films die niet realistisch zijn en niet "kunnen" gebeuren, maar bij deze maakte het mij niet veel uit. Goede film, hoge score!
Als die film leuk vond dan is Screamers uit 1995 misschien ook iets voor je. Eveneens een sci-fi/horror en cult classic. Sterk underrated door het mainstream publiek, maar voor de liefhebbers gewoon een aanrader (7/10).
Bedankt!Rear Window is bekender en krijgt hoge ratings van het mainstream publiek maar ik vond Vertigo persoonlijk beter.Ik had hele hoge verwachtingen van de Hitchcock klassieker Rear Window uit 1954. Ik begrijp best dat de tand des tijd haar werk heeft gedaan en ik begrijp ook dat met de middelen van destijds dit een geweldige film is met goede acteerprestaties en geweldig gebruik van geluid maar kon me toch niet onttrekken aan een gematigd gevoel van teleurstelling. Werd nooit echt ontzettend spannend en zaten wel een aantal onwaarschijnlijke situaties in, desalniettemin zeer sfeervol en de moeite waard. 7/10
Binnenkort Vertigo eens proberen. Ben bezig met wat oude klassiekers te kijken en alle hoogtepunten binnen het film-noir genre.
Rear Window is bekender en krijgt hoge ratings van het mainstream publiek maar ik vond Vertigo persoonlijk beter.
@Jorgyboy: ja dat is ook het mindere eraan, het is allemaal erg surrealistisch, maar de sfeer is wel speciaal.
Dat gevoel had ik dus bij RW een beetje, terwijl ik dat bij Vertigo helemaal niet hadvertigo vond ik ook beter, misschien heeft het deels te maken met het feit dat veel recentere films zich beroepen op die typische hitcocktruukjes in rear window, zodat het de hedendaagse kijker gewoonweg niets meer doet.
een van de redenen trouwens dat ik van het idee "je moet je klassiekers gezien hebben" ben afgestapt, ik bemerk ik me er al te vaak op dat ik gewoon met tegenzin zo'n ouwe film uitzie en het eerder als een soort intellectuele plicht zie. Belachelijk natuurlijk, want er film bekijk je allereerst uit plezier.
Dat was gewoon lekker relaxed genieten van een goeie ouwe suspense film.vertigo vond ik ook beter, misschien heeft het deels te maken met het feit dat veel recentere films zich beroepen op die typische hitcocktruukjes in rear window, zodat het de hedendaagse kijker gewoonweg niets meer doet.
een van de redenen trouwens dat ik van het idee "je moet je klassiekers gezien hebben" ben afgestapt, ik bemerk ik me er al te vaak op dat ik gewoon met tegenzin zo'n ouwe film uitzie en het eerder als een soort intellectuele plicht zie. Belachelijk natuurlijk, want er film bekijk je allereerst uit plezier.
Het is meer uit nieuwsgierigheid, om nu eens te zien waar alle lof nu precies over gaat. Ik ben als een kind zo blij als ik ineens op een film stuit die richting perfectie gaat. Bijvoorbeeld een 12 angry men, dat is zo'n film die ik vast nog een paar keer ga kijken, zo goed beviel die. Eigenlijk ben ik simpelweg op zoek naar films die werkelijk iets met me doen, iets dat je nablijft. Zoals een Breakfast Club, Big Lebowski of een Mulholland Drive.
Iemand een opinie over Sunset Boulevard? Staat ook op m'n korte termijn to watch list.
Ik had hele hoge verwachtingen van de Hitchcock klassieker Rear Window uit 1954. Ik begrijp best dat de tand des tijd haar werk heeft gedaan en ik begrijp ook dat met de middelen van destijds dit een geweldige film is met goede acteerprestaties en geweldig gebruik van geluid maar kon me toch niet onttrekken aan een gematigd gevoel van teleurstelling. Werd nooit echt ontzettend spannend en zaten wel een aantal onwaarschijnlijke situaties in, desalniettemin zeer sfeervol en de moeite waard. 7/10
Binnenkort Vertigo eens proberen. Ben bezig met wat oude klassiekers te kijken en alle hoogtepunten binnen het film-noir genre.
http://www.imdb.com/title/tt0047396/
Rear Window.
1 van de klassiekers uit de filmgeschiedenis en met recht. Ook 1 van Hitchcock's beste werken.
Het volgen van het dagelijkse leven door een tijdelijk aan een rolstoel gekluisterde fotograaf is door Hitchcock zeer goed in beeld gebracht. Hitchcock als 'master of suspense' bouwt de spanning in de film langzaam op, misschien te langzaam voor degenen die alleen moderne films kijken. De film wordt nergens zo intens als Psycho maar het voyeuristische sfeertje maakt de film boeiend tot het einde.
Het einde had misschien wat verder uitgewerkt kunnen worden maar tegelijkertijd blijft er nu nog wat te raden over.
Sterke performances van Stewart en Grace Kelly.
8,5/10