XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Mijn probleem is dat ik mind**** films altijd wil proberen te begrijpen, het liefst na één keer kijken. Dat piekeren alleen al kost me meer calorien dan een fatsoenlijke cardio-sessie. :eek:

Donnie Darko is zo eentje die alle kanten op kan dat het gewoon irriteert..

The Game, Shutter Island, Fight Club en Inception bijvoorbeeld zijn weer geen mind**** films, niet omdat ze niet ingewikkeld zijn, maar omdat het (open)einde enigzins verklapt hoe het in elkaar steekt.

Moet je eens American Psycho checken, snapte er eerst niks van. Maar ben er al achter, goede film.

The Game, Fight Club en American Psycho zijn op het einde toch vrij duidelijk.

Shutter Island, en bijv. Not Country for Old men geven op het einde nog de mogelijkheid om zelf in te vullen hoe alles precies in elkaar zat / wat er bedoeld wordt. Echte mind**** is Mulholland Dr., maar daar is volgens mij ook geen eenduidig scenario van te maken. Krijg je alleen maar hoofdpijn van.

Memento, 2001: A Space Odyssey, Witness for the Prosecution horen ook in het rijtje.

Mulholland Drive is een verfilming van emoties. Van angsten, trauma's en frustraties. Net als dat een expressionistische schilderij geen eenduidig scenario heeft, heeft dit meesterwerk van Lynch dat ook niet. Misschien is Mulholland Drive eigenlijk helemaal geen film, maar eerder en surrealistisch-expressionistische schilderij vertaald naar het filmdoek. Een ervaring dat helemaal niet de bedoeling heeft om u een haarfijn uitgewerkte plot te laten ontravelen maar eerder een medium om bepaalde menselijke emoties te herkennen of al dan niet te laten ervaren zoals een mens ze in de kern ervaart.

Zoiets, even op basis van vrije associatie. Zoals ik over deze 'film' denk.

10/10

Laatst bewerkt:
The Game, Fight Club en American Psycho zijn op het einde toch vrij duidelijk.

Shutter Island, en bijv. Not Country for Old men geven op het einde nog de mogelijkheid om zelf in te vullen hoe alles precies in elkaar zat / wat er bedoeld wordt. Echte mind**** is Mulholland Dr., maar daar is volgens mij ook geen eenduidig scenario van te maken. Krijg je alleen maar hoofdpijn van.

Memento, 2001: A Space Odyssey, Witness for the Prosecution horen ook in het rijtje.

Hoezo?
Je weet toch niet zeker of hij die moorden al dan niet gepleegd heeft? Heb alleen de boek gelezen, maar daar is dat toch zo?

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Gisteren New Kids: Turbo gekeken.

Wat een idiote film :roflol: Eigenlijk valt de film heel simpel samen te vatten: inhoud: niets plot: niets etc... maar als het op lachen aankomt: geweldig, zeker!
Voor iedereen die houdt van de meest idiote soort humor is dit een echte aanrader, anders ga je er niets aan vinden. Ik ga er geen punt op plakken, dat kan ik echt niet met deze film...

Grown Ups
Dit was de vreselijkste film die ik al in lange tijd heb gezien. Er gebeurt geen ene k*t in en het was totaal niet grappig. Utter waste of time.
5.5/10

The Other Guys:
Het eerste deel van de film was echt grappig. Dat was ook meer komedie. Paar keer hardop moeten lachen. Zeker Will Ferrell is met momenten hilarisch. Het tweede deel ging meer over naar de actie-kant en was een pak minder. Al bij al toch zeker een vermakelijke komedie. Als de film de hele tijd op het niveau van het eerste uur was gebleven, was het imo een 7.5-8. Nu:
7/10

Damn, ik zie ook op IMDB dat grown ups maar een 5.8/10 heeft...en nu hier ook al zo veel mensen die er negatief over zijn.

Ik vond hem best wel grappig eigenlijk :eek:

Hoezo?
Je weet toch niet zeker of hij die moorden al dan niet gepleegd heeft? Heb alleen de boek gelezen, maar daar is dat toch zo?

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Wat een idiote film :roflol: Eigenlijk valt de film heel simpel samen te vatten: inhoud: niets plot: niets etc... maar als het op lachen aankomt: geweldig, zeker!
Voor iedereen die houdt van de meest idiote soort humor is dit een echte aanrader, anders ga je er niets aan vinden. Ik ga er geen punt op plakken, dat kan ik echt niet met deze film...

Weet dat wel zeker dat hij die moorden niet heeft gepleegd. Zie scene met die kat en op het pin-scherm "Stray the cat" en bij de vrouwelijke makelaar. Verder vond ik dit wel een mooie; The film is not just about the character Patrick Bateman, the psycho. It's also a mockery of the whole 80's Wall Street scene. If you notice, pretty much everyone in his office looks and acts exactly the same. They are all white guys with brown hair, glasses, suits; they even have the same business card, although they brag about the differences. They're so much alike that nobody knows who anyone else is. Paul Allen always confused Patrick Bateman with Marcus Halberstrand. Then Bateman's own lawyer calls him "Davis." What it is saying is that they are all so caught up in their own greed and narcissism that he can literally get away with murder and nobody notices.

Hoezo?
De moorden zijn niet gebeurd hoor, speelt allemaal af in zijn gestoorde geest. Op het einde van de film wordt dat duidelijk wanneer zijn omgeving niet begrijpt waarover hij het heeft wanneer hij vertelt dat hij iemand vermoord heeft, terwijl die persoon eigenlijk nog leeft. Er zijn nog andere (maar subtielere) voorbeelden doorheen de film (en het boek) waaruit de kijker/lezer kan opmaken dat het allemaal in zijn hoofd afspeelt.

Mulholland Drive is een verfilming van emoties. Van angsten, trauma's en frustraties. Net als dat een expressionistische schilderij geen eenduidig scenario heeft, heeft dit meesterwerk van Lynch dat ook niet. Misschien is Mulholland Drive eigenlijk helemaal geen film, maar eerder en surrealistisch-expressionistische schilderij vertaald naar het filmdoek. Een ervaring dat helemaal niet de bedoeling heeft om u een haarfijn uitgewerkte plot te laten ontravelen maar eerder een medium om bepaalde menselijke emoties te herkennen of al dan niet te laten ervaren zoals een mens ze in de kern ervaart.

Zoiets, even op basis van vrije associatie. Zoals ik over deze 'film' denk.

10/10

Was het niet zo dat die hoofdrolspeelster in het begin van de film in slaap valt en ze in het laatste kwartier ontwaakt ofzo. Dan zie je nog even een soort van diner scene van die avond voor ze in slaap viel en op dat moment zie je eigenlijk alle karakters en gebeurtenissen waarom haar droom gebasseerd was voorbij komen. Zoals bij iedereen een droom een soort onsamenhangende brei van emoties en gebeurtenissen is rondom wat verdraaide feiten van de afgelopen dagen.

American Pyscho heb ik gekeken toen ik 'n jaar of 11 was, denk niet dat ik er veel van snapte. Zal hem eens downloaden.

Was het niet zo dat die hoofdrolspeelster in het begin van de film in slaap valt en ze in het laatste kwartier ontwaakt ofzo. Dan zie je nog even een soort van diner scene van die avond voor ze in slaap viel en op dat moment zie je eigenlijk alle karakters en gebeurtenissen waarom haar droom gebasseerd was voorbij komen. Zoals bij iedereen een droom een soort onsamenhangende brei van emoties en gebeurtenissen is rondom wat verdraaide feiten van de afgelopen dagen.

Ja, grofweg. De hoofdrolspeelster is ook een aan lager wal geraakte actrice die haar heil heeft gezocht in de prostitutie en een moord op haar geweten heeft. De droom suggereert ook dat ze misbruikt is in haar jeugd. Wanneer ze ontwaakt wordt ze overmand door schuldgevoelens en de demonen uit haar jeugd en pleegt ze zelfmoord

Ja, grofweg. De hoofdrolspeelster is ook een aan lager wal geraakte actrice die haar heil heeft gezocht in de prostitutie en een moord op haar geweten heeft. De droom suggereert ook dat ze misbruikt is in haar jeugd. Wanneer ze ontwaakt wordt ze overmand door schuldgevoelens en de demonen uit haar jeugd en pleegt ze zelfmoord

Mod: sorry dat ik ff de spoilers vergeten was :)

Uh ja haha, ik weet iig wel dat ik deze film heeeel lang geleden eens gezien had en er natuurlijk geen touw aan vast kon knopen. Toen heb ik hem paar jaar geleden weer eens gezien met de bedoeling zo goed op te gaan letten dat ik de film wel moest snappen. Maar ik bleef nog steeds achter met een wtf gevoel. Wel coole film.

Ik heb nu een paar weken vacantie dus ik ben wel toe aan wat goede films, even dit topic door nemen weer.

Hoezo?

is het erg vergelijkbaar met die sketches?
de enige sketch waar ik om kan lachen is die rooie ''das een mongol jonge'' en in die clip als die kleine fietst dat soort dingen

de rest is overdreven,
20 boeren laten, k*t roepen, dingen kapot gooien. Zal vooral wel dit soort humor zijn?

Laatst bewerkt:
Inception
Ga de film nog is herkijken. Na ongeveer de helft (droom in een droom stuk) kon het me allemaal niet meer zo boeien. Wel afgekeken maar heel dat verhaal deed me niks. Snap niet dat zoveel mensen dit de beste film van 2010 vinden en er paginas lang over praten. Met een mindere acteur zoals bijv ethan hawke was het echt niet zon hype.

''Is this the dream or the dream within the dream I think its the matrix inside the dream'' :roflol: soutpark

Nog is het laatste uur gekeken, echt een belachelijke film.
Naast het niet boeiende gooi je er zoveel mogelijk onzin in limbo, zwaartekracht, doolhof, paradoxen etc. en ze noemen het geniaal

''Is this the dream or the dream within the dream I think its the matrix inside the dream'' :roflol: soutpark

Nog is het laatste uur gekeken, echt een belachelijke film.
Naast het niet boeiende gooi je er zoveel mogelijk onzin in limbo, zwaartekracht, doolhof, paradoxen etc. en ze noemen het geniaal

Precies. :roflol:

is het erg vergelijkbaar met die sketches?
de enige sketch waar ik om kan lachen is die rooie ''das een mongol jonge''

de rest is allemaal overdreven, niet leuk
20 boeren laten, k*t roepen, dingen kapot gooien. Zal vooral wel dit soort humor zijn?

Ongeveer vergelijkbaar ja, maar toch een paar redelijk mooi uitgewerkte dingen in vond ik :D

the big lebowski , haha goede film
die dikke die nog in het verleden leefde is mn favoritet in die film :p

Ik probeer een paar bodybuilding gerelateerde speelfilms te vinden. Iemand nog tips?

Terug
Naar boven