XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Eindelijk Inception gezien. Ik had er veel meer van verwacht, geen slechte film, maar zeker geen meesterwerk. Het moet het toch voornamelijk van de special effects hebben. het verhaal was wel verrassend maar niet heel spannend, door het droom-thema er moet veel te veel uitgelegd worden. 7/10

Unstoppable

Niks bijzonders, verhaal en uitwerking was zwak. 6.

Ik vond Unstoppable best de moeite waard en geef 'm een 8.

american gangster
de tijd vloog voorbij , vond alleen de scenes met zn vrouw niet zo leuk

Net Shutter Island gekeken.

Een erg interessante film, waar je steeds op een ander spoor wordt gezet.
Het einde is erg open. Het lijkt mij wel, dat hier een vervolg op moet komen.

Shutter Island vond ik ook een goede film, maar daar mag geen vervolg op komen. Zo'n film moet je gewoon zo laten. Het is frustrerend dat het zo eindigt, maar dat maakt het juist leuk vind ik :D

Gisteren trouwens New Kids: Turbo gezien. Haha, heb me geweldig geamuseerd :D

Hij was op het einde toch genezen maar kon zichzelf niet aanvaarden zoals hij was, maar niemand had dat door, alleen de laatste persoon waarmee hij sprak begon dat op het laatste moment te vermoeden. Volgens mij was het zoiets?

Hij was op het einde toch genezen maar kon zichzelf niet aanvaarden zoals hij was, maar niemand had dat door, alleen de laatste persoon waarmee hij sprak begon dat op het laatste moment te vermoeden. Volgens mij was het zoiets?

Klopt, door die laatste zin die hij zei. Komt dus geen vervolg op.

Shutter Island
Ik kan het me niet volledig meer herinneren, maar volgens mij was er toch enige suggestie mogelijk. sowiso geen vervolg, maar je kan het denk ik wel op verschillende manieren interpreteren. Nouja, dat is toch wat ik me er nog van kan herinneren, kan ook fout zijn, is lang geleden :)

"Is it better to live as a monster or to die as a good man?"

Kan je op meerdere manieren interpreteren. Goede film trouwens. Beter dan Inception.

"Is it better to live as a monster or to die as a good man?"

Kan je op meerdere manieren interpreteren. Goede film trouwens. Beter dan Inception.

Persoonlijk vond ik Inception beter.

Ik was toch van mening bij Shutter Island, dat hij echt een marshall was.
En dat hij steeds vager werdt, door de drugs wat ze aan hem gaven. En dat hij op het eind zo vaag wordt, dat ze volledig zijn gedachten kunnen sturen.

Net Stop Loss bekeken.

Een prima drama film over de oorlog van Irak. Het gaf een kijk op de oorlog die niet veel mensen kennen.

Prima film.

8/10.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

King Kong

Leuke film om eens te kijken als je je verveeld. Totaal niet realistisch maar wel een pak spannende scenes. Ook mooie special effects. Ontroerend op veel momenten, vaak m'n tranen bijna niet kunnen bedwingen. Zeker een geslaagde remake van de originele King Kong, hij overtreft de oorspronkelijke film zelfs.

7/10.

Grotendeels eens. Het grote probleem van die film was dat het allemaal te fake / gemaakt overkwam, ook het acteerwerk. Oorspronkelijke film blijft wat mij betreft daarom de beste.

Ik dacht juist dat hij weer hervallen was in zijn 'psychose' en daarom de conventionele 'ijs door de neus' therapie ging krijgen ipv door (sociale) praat therapie. Dat is althans 1 interpretatie. Beste evidentie hiervoor vind ik wel dat de namen van de moordenaar van zijn vrouw en zijn echte naam anagrammen zijn. Coincidence i think not. :D Wat ik wel niet snap is dat als die praat therapie gewerkt heeft en dus dat leonarde genezen was, waarom hij dan in godsnaam 'bewst' voor de lobotomie kiest ? Omdat hij bang is dat hij gaat hervallen ? Dan heeft het doel van de therapie ook niet gewerkt en blijft hij een gevaar. :p

Laatst bewerkt:
Shutter Island:

Door dat hele verhaal, heeft hij nu beseft dat hij zijn eigen vrouw heeft vermoord en dus zegt hij: "Ofwel sterf ik als een goed man, ofwel leef ik verder als een monster." Is toch duidelijk? Hij weet dat hij zijn vrouw heeft vermoord, maar als hij dat moet toegeven, blijft hij voor de rest van zijn leven in de gevangenis en moet hij leven met het feit dat hij zijn vrouw heeft vermoord. Je zou zot zijn als je dat doet, dus speelt hij vanaf nu zijn mentale stoornis.

The Big Lebowski:
Moeilijke film, vond hem minder hilarisch dan vooraf werd verteld. Hij wordt echt voorgesteld als een meesterwerk, maar dat zie ik er (momenteel nog) niet in. Misschien moet ik hem nog eens kijken en er meer rekening mee houden dat hij van 1998 is, of speelt dat niet zo'n rol? Ben trouwens ook geen fan van die dromen/fantasietjes/... waarin hij "zweeft". 7/10

Inglourious Basterds:
Er komen leuke stukken in voor, maar ook minder aangename scènes. Desondanks het toch al laat was toen ik hem begon te kijken, heb ik me er toch mee geamuseerd, al begrijp ik er toch niet alles van denk ik.
Zijn er nu uiteindelijk twee gelijktijde moordpogingen op Hitler, zijnde de brand en de C4? Wist die "Jodenjager" dat hij tegenover Shosanna aan tafel zat of niet? Wordt de "Jodenjager" nu vrijgesproken van al zijn daden tijdens WOII?..

Laatst bewerkt:
Shutter Island:

Door dat hele verhaal, heeft hij nu beseft dat hij zijn eigen vrouw heeft vermoord en dus zegt hij: "Ofwel sterf ik als een goed man, ofwel leef ik verder als een monster." Is toch duidelijk? Hij weet dat hij zijn vrouw heeft vermoord, maar als hij dat moet toegeven, blijft hij voor de rest van zijn leven in de gevangenis en moet hij leven met het feit dat hij zijn vrouw heeft vermoord. Je zou zot zijn als je dat doet, dus speelt hij vanaf nu zijn mentale stoornis.

The Big Lebowski:
Moeilijke film, vond hem minder hilarisch dan vooraf werd verteld. Hij wordt echt voorgesteld als een meesterwerk, maar dat zie ik er (momenteel nog) niet in. Misschien moet ik hem nog eens kijken en er meer rekening mee houden dat hij van 1998 is, of speelt dat niet zo'n rol? Ben trouwens ook geen fan van die dromen/fantasietjes/... waarin hij "zweeft". 7/10

Inglourious Basterds:
Er komen leuke stukken in voor, maar ook minder aangename scènes. Desondanks het toch al laat was toen ik hem begon te kijken, heb ik me er toch mee geamuseerd, al begrijp ik er toch niet alles van denk ik.
Zijn er nu uiteindelijk twee gelijktijde moordpogingen op Hitler, zijnde de brand en de C4? Wist die "Jodenjager" dat hij tegenover Shosanna aan tafel zat of niet? Wordt de "Jodenjager" nu vrijgesproken van al zijn daden tijdens WOII?..

Bij inglourious moet je echt niet zo ver denken kerel. Gaat om puur vermaak en weinig historisch.

The big Lebowski is een meesterwerk. Misschien een beetje intellectueel ontwikkelen en dan nog eens zien? Dat de film in de jaren 90 is gemaakt heeft er niets mee te maken...

De meeste van jullie hebben weinig begrepen van shutter island :roflol:
Inglorious bastards niet snappen? Nu begrijp ik ook waarom je shutter island niet begreep.

Ja shutter island was nou toch niet zo'n hele moeilijke film, maar als ik sommige posts lees blijkbaar toch wel.

Gisteren ook weer Big Lebowski gekeken, blijft voor mij toch echt de beste comedy ooit, iedere keer weer in een deuk. 10/10

Bij inglourious moet je echt niet zo ver denken kerel. Gaat om puur vermaak en weinig historisch.

The big Lebowski is een meesterwerk. Misschien een beetje intellectueel ontwikkelen en dan nog eens zien? Dat de film in de jaren 90 is gemaakt heeft er niets mee te maken...

Dat het historisch niet correct is, weet ik ook, ben niet zo'n r*tard als harnak, maar dat ik vragen stel bij deze film was misschien niet de bedoeling van de regisseur.

Ben inderdaad geen filmkenner en op dit moment waarschijnlijk inderdaad (zoals jij het zacht uitdrukt) nog niet genoeg ontwikkeld op intellectueel gebied om het op zijn waarde te kunnen schatten, ongeacht dat ik het wel een leuke film vond.

Wat maakt de film zo'n meesterwerk dan? Zijn het de filmtechnieken of zit het hem in het verhaal?

De meeste van jullie hebben weinig begrepen van shutter island :roflol:
Inglorious bastards niet snappen? Nu begrijp ik ook waarom je shutter island niet begreep.

Braaf hoor. :sukkeltje:

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

Ja shutter island was nou toch niet zo'n hele moeilijke film, maar als ik sommige posts lees blijkbaar toch wel.

Gisteren ook weer Big Lebowski gekeken, blijft voor mij toch echt de beste comedy ooit, iedere keer weer in een deuk. 10/10

Indien je mijn post bedoeld over Shutter Island, verklaar dan eens waar ik fout zit volgens jou?

Terug
Naar boven