XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

scott pilgrim vs the world

Een prima film, vooral het einde vond ik wijs gedaan. Je moet wel van de film stijl houden (anime achtig) om de film echt te waarderen.

8.5/10

^ Vind die film echt zwaar overgewaardeerd. Maar ik vind Michael Cera ook geen leuke acteur en de soundtrack echt k*t.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[imdb]Mary and Max[/imdb]

Had een tijd gewacht met het kijken van deze film omdat de claymation stijl mij een beetje afschrok. Geheel ten onrechte blijkt nu. Deze film is echt prachtig gedetailleerd en afgewerkt. De soundtrack is perfect. Het onderwerp volwassen. En vol met grapjes die in in ieder geval genoeg zijn om je te laten glimlachen (in je hoofd). 8+

[imdb]Akira[/imdb]

Wederom een coole anime. Aardig wat geweld en blijft boeiend tot het einde. Al gaat het verhaal wel van duidelijk naar wtf gebeurt hier naarmate je dichter bij het einde komt. 8-

vr6mv9.jpg

net deze film gekeken. Met Matt Damon en Ben Afflick. Ik vond het eigenlijk een redelijk zwakke film. Het verhaal op zich was niet slecht, maar de uitwerking wel. De camerabeelden waren echt enorm slecht, de special effects waren niet echt schitterend en de reacties van de mensen in de film waren soms echt dom (dat is iets waar ik me echt aan kan ergeren). Verder was het ook een beetje storend dat de hele film zich in dezelfde plek afspeeld, maargoed, dat hoort bij het verhaal. Al bij al niet echt een aanrader. 5.5/10

[imdb]Mary and Max[/imdb]

Had een tijd gewacht met het kijken van deze film omdat de claymation stijl mij een beetje afschrok. Geheel ten onrechte blijkt nu. Deze film is echt prachtig gedetailleerd en afgewerkt. De soundtrack is perfect. Het onderwerp volwassen. En vol met grapjes die in in ieder geval genoeg zijn om je te laten glimlachen (in je hoofd). 8+

Die heb ik hier ook klaar staan, en dat geklei schrikt mij ook wat af eerlijk gezegd. Maar vooruit "anoniem", je hebt me over de streep getrokken, ik ga em kijken.

Vandaag "You will meet a tall dark stranger" van Woody Allen gekeken en ik heb genoten. Heerlijke comedy die onderwerpen aansnijdt die mij bezighouden. Omgang met tegenslag bijvoorbeeld. Heerlijke absurde en pijnlijke situaties, prachtige personages en lekkere jazz als soundtrack, wat perfect past bij de sfeer van de film.

8,5

Simon gisteren gezien. Wat een geweldige Nederlandse film!
Heel grappig, maar daardoor ook heel erg ontroerend.
Vriendje keek vooral mee omdat er ontzettend veel t**ten te zien zijn, maar zelfs hij was er even stil van ;)
8.5/10

Net scarface gekeken. Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind dat die film een beetje underrated is. Een 8.2/10 is natuurlijk geweldig goed, maar ik vind dat hij nog wat meer verdiend. Hij staat toch in mijn top 15 van beste films tot nu toe. Ik vond het een perfect verhaal, ookal is het natuurlijk het klassieke verhaal dat bij elke drugsdealer/mafiafilm voorkomt
hij begint bij 0, werkt zich dan op, komt redelijk hoog te staan en wordt uiteindelijk gepakt.)
.

Het acteerwerk was ontzettend goed, ik vond dat Pacino echt geweldig goed speelt in deze film. Alleen de eindscene was wat onrealistisch, maargoed. Wat mij betreft toch zeker een 8.75/10, misschien net niet goed genoeg om een 9/10 te krijgen.

Net scarface gekeken. Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind dat die film een beetje underrated is. Een 8.2/10 is natuurlijk geweldig goed, maar ik vind dat hij nog wat meer verdiend. Hij staat toch in mijn top 15 van beste films tot nu toe. Ik vond het een perfect verhaal, ookal is het natuurlijk het klassieke verhaal dat bij elke drugsdealer/mafiafilm voorkomt
hij begint bij 0, werkt zich dan op, komt redelijk hoog te staan en wordt uiteindelijk gepakt.)
.

Het acteerwerk was ontzettend goed, ik vond dat Pacino echt geweldig goed speelt in deze film. Alleen de eindscene was wat onrealistisch, maargoed. Wat mij betreft toch zeker een 8.75/10, misschien net niet goed genoeg om een 9/10 te krijgen.

Weet je dat deze film een remake is van deze film? Is misschien wel leuk om een keer te kijken, hij is minder dan de remake, maar het is wel tof om te zien hoe ze bepaalde dingen veranderd hebben en andere niet.

PS: ik vind de film eerder overrated. Hij is vrij langdradig, sommige delen van het plot boeien niet, desondanks een film die je gezien moet hebben.

Weet je dat deze film een remake is van deze film? Is misschien wel leuk om een keer te kijken, hij is minder dan de remake, maar het is wel tof om te zien hoe ze bepaalde dingen veranderd hebben en andere niet.

PS: ik vind de film eerder overrated. Hij is vrij langdradig, sommige delen van het plot boeien niet, desondanks een film die je gezien moet hebben.

Had de vorige al gezien. Wat vooral opviel (en een verbetering was IMO) is dat
hij in de vorige coïtusuele aantrekking voelt naar zijn zus toe, en dat in deze versie niet duidelijk vermeld wordt.

Ik vond het in ieder geval een heel erg goede film.

langdradig? :roflol:

vind het zelf wel een goede film, maar soms ook een beetje overrated ja.
wat ik vooral irritant vind is dat die scarface een als een soort held wordt gezien in bepaalde groepen.

btw over die serie Il Capo dei Capi, die is erg goed, zeker de moeite waard,( al heb ik pas 1 aflevering gezien )

Laatst bewerkt:
Simon gisteren gezien. Wat een geweldige Nederlandse film!
Heel grappig, maar daardoor ook heel erg ontroerend.
Vriendje keek vooral mee omdat er ontzettend veel t**ten te zien zijn, maar zelfs hij was er even stil van ;)
8.5/10

mooie film idd, zeer menselijk en tegelijkertijd oerhollands.

Machete gezien, volledig over de top natuurlijk maar wel zeer amusant. Je weet gewoon dat de film naar steeds ongeloofwaardigere scenes toewerkt met als climax een shootout en fight out die eigenlijk nergens meer over gaat. Maar dat is het eigenlijk ook de kern van Machete, het gaat nergens en het verhaal is alleen kapstok voor een hele lading aan zwaar over the top geweldscenes. Zou ook nog over the top coïtusscenes moeten zijn maar daarvoor hadden ze de verkeerde (show no titties) actrices ingehuurd. Ook al laat Lohan dan nog wel wat zien.

Toch wel een 7,5 waard, het is geen Planet Terrorniveau maar wel weer een Rodriguezfilm die lekker weg kijkt.

Ik zou wat meer begrippen als "over de top" gebruiken in je recensie, Eric. :D

Machete gezien, volledig over de top natuurlijk maar wel zeer amusant. Je weet gewoon dat de film naar steeds ongeloofwaardigere scenes toewerkt met als climax een shootout en fight out die eigenlijk nergens meer over gaat. Maar dat is het eigenlijk ook de kern van Machete, het gaat nergens en het verhaal is alleen kapstok voor een hele lading aan zwaar over the top geweldscenes. Zou ook nog over the top coïtusscenes moeten zijn maar daarvoor hadden ze de verkeerde (show no titties) actrices ingehuurd. Ook al laat Lohan dan nog wel wat zien.

Toch wel een 7,5 waard, het is geen Planet Terrorniveau maar wel weer een Rodriguezfilm die lekker weg kijkt.

Best realistische film toch, vooral in het ziekenhuis toen die aan zijn kerel zijn darmen het raam uit sprong! **** yea!

OT: Gister "The island" gezien, leuke film :) Ik heb niet genoeg capaciteiten om een recensie te schrijven helaas

Burn After Reading

Knappe film. Sterke acteerprestaties, goed verhaal, spannend tot het einde. Redelijk veel gelachen, door de subtiele komische elementen, altijd prachtig dit. Alleen het einde viel wat tegen, net afgesneden met de schaar. Maareuh overrated my ass, vind hem juist underrated op imdb, een 7.2 is gewoon veel te laag, had hem zeker op 7.8 ofzo gezet, mss zelfs hoger. Daarom dus 8/10. (had het einde wat beter geweest had ik hem zeker nog een hogere score gegeven, jammer van het einde dus.)

knap? komisch?
komop man, een hoop geforceerde intellectualistische mopjes maakt een film nog niet goed, misschien wel DE flop van de Coen Brothers.

Wat mij betreft wel ja, ben nog wel van plan om 'm een keertje nogmaals te kijken.

Ik krijg ook een beetje hetzelfde gevoel bij "no country for old men", die overdreven drang naar perfectie achter coulissen, vanaf het moment dat het doorsluimert in de film zelf is het naar de botten voor mij. Heb je bij the big lebowski bijvoorbeeld niet. deze straalt pure spontaniteit uit (of toch zo goed in elkaar gestoken dat het die indruk geeft).

knap? komisch?
komop man, een hoop geforceerde intellectualistische mopjes maakt een film nog niet goed, misschien wel DE flop van de Coen Brothers.

Geforceerd? Vind ik allerminst. Zitten een pak sterke en vrij grappige scenes in imo. Mss maar enkele die je echt doen schaterlachen, maar vind de film verder vol zitten met geniale subtiele grappige elementen.. Het type dat Brad Pitt speelde bv.., om maar niet te spreken over de rol van Clooney. De film mocht alleen wat langer geduurd hebben en een beter einde hebben. Is gewoon dezelfde luchtige humor als O Brothers Where Art Thou, alleen vind ik O Brothers nog iets beter, dat wel.

Geforceerd? Vind ik allerminst. Zitten een pak sterke en vrij grappige scenes in imo. Mss maar enkele die je echt doen schaterlachen, maar vind de film verder vol zitten met geniale subtiele grappige elementen.. Het type dat Brad Pitt speelde bv.., om maar niet te spreken over de rol van Clooney. De film mocht alleen wat langer geduurd hebben en een beter einde hebben. Is gewoon dezelfde luchtige humor als O Brothers Where Art Thou, alleen vind ik O Brothers nog iets beter, dat wel.

om ff van het topic af te glijden (en daarna terug te komen)
Werk je nu al Corleone? Ik krijg vaak de indruk dat je enkel nog films bekijkt en DBB't.

Terug
Naar boven