Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Buried (2010)
geniale thriller, ik had nooit gedacht dat een film met één locatie en enkele acteurs boeiend kon zijn.
toch blijft ie zeer boeiend tot het eind, verassend einde ook! 8/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hereafter

Ik denk dat Clint Eastwood beter stopt met regisseren want dit was allerminst een hoogvlieger. Enorm langdradig, totaal overbodige scenes, zo'n beetje een typische vrouwenfilm, deprimerend gefilmd, voorspelbaar einde enz.. De film boeide gwn langs geen kanten, was gewoon een soort registratie zonder echt sterke momenten/scenes. 2,5/10

[imdb]You will meet a tall dark stranger. [/imdb]

Tja, weer duidelijk Woody Allen. Alleen dit keer met nog minder inhoud. Het is allemaal goed gemonteerd, met een relaxte soundtrack en goede acteurs. Maar het verhaal bestaat uit het kijken naar een hoop nare mensen in relaties die vooral erg bezig zijn met hunzelf. Empathie was lastig op te brengen. De humor sloeg de plank een beetje mis. En hoewel het erg makkelijk wegkijkt voelde het achteraf als gebakken lucht. 6,5

Gister predator 2010 en red bekeken.

Predator leuk film om te kijken. Acteer werk enzo is natuurlijk bagger. Maarja filmt kijkt lekker weg.

Red had veel meer komedie verwacht. Viel mijn tegen.

Hereafter

Ik denk dat Clint Eastwood beter stopt met regisseren want dit was allerminst een hoogvlieger. Enorm langdradig, totaal overbodige scenes, zo'n beetje een typische vrouwenfilm, deprimerend gefilmd, voorspelbaar einde enz.. De film boeide gwn langs geen kanten, was gewoon een soort registratie zonder echt sterke momenten/scenes. 2,5/10

Vond hem best wel meevallen eigenlijk, zou hem een 7/10 geven..Vond het nog wel een goei dramaverhaal.

Gisteren de film The Fighter bekeken.

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik de film nou slecht moet vinden of het juist dien waarderen vanwege zijn aparte stijl. Het gaat over Mickey Ward (Mark Wahlberg), een vechter uit Lowoll, Massachusetts die op het punt staat zijn handschoenen in de ring te gooien, als zijn halfbroer, voormalig bokser Dicky Eklund (Christian Bale), na een gevangenisstraf weer in zijn leven komt. Om weer met zichzelf in het reine te komen, helpt hij zijn halfbroertje door hem te trainen voor de kampioenschappen in de lichtgewichtcategorie.

Christian Bale speelde erg goed en verloor ook weer de nodige kilo's om geloofwaardig over te komen als junk. Mark Wahlberg stond op de automatische piloot.

Ondanks dat het verhaal wat traag op gang kwam kon ik de film wel waarderen vanwege de rol van Christian Bale. Een oscar nominatie zou me niks verbazen.

6,5/10

Gister sinds tijden weer eens Forrest Gump gezien. Review is verder overbodig, als je hem nog niet gezien hebt moet je hem zien. Ik zeg 9/10.

Enkele weken geleden Into the Wild voor de eerste keer gezien.
Echt een prachtige film. gaat over een gast die genoeg heeft van het drukke en professionele leven en besluit om alleen naar Canada te trekken en daar proberen te overleven in het wild.

Heb sinds de film ook het boek gekocht maar nog niet echt tijd gehad om eraan te beginnen.

8,5/10

intothewild.jpg

Heb laatst ook nog gezien:
Robin Hood 7,5/10 leuke film, mooi gefilmd en meeslepend verhaal, deed me denken aan Gladiator (tevens zelffde hoofdrolspeler) maar natuurlijk niet ZO goed

Centurion 4,5/10 totaal niet realistisch, iets wat ik haat bij historische films, vrouwen die meevechten in de strijd met sexy outffits, arghhh...

Black death 4/10 Gaat over de pest (zwarte dood) in Middeleeuws Europe, Jezus wat een slechte acteurs en echt een ROTverhaal...

The Box
Leuk idee voor een film en nog leukere plotwendingen. Wel erg bizar, waardoor je nooit helemaal erin komt, maar tegelijkertijd ook erg spannend.
Hoofdrolspelers vormen een ongeloofwaardig stel en overtuigen niet echt.
Verder ga ik niets verklappen.
6.5/10

Rundskop
Vond het een ongelooflijk goeie film. Was ervoor niet echt fan van Mathias Schoenaerts maar hij heeft een prachtige rol neergezet.
Ik ben zelf van Limburg en ken wel wat volk van Sint-Truiden dus ik kan mij inbeelden dat dat dialect mij dan ook iets meer aanspreekt dan andere mensen.
Ik vond 'em zelf beter dan Loft. Dat was een Vlaamse 'blockbuster', dit was gewoon echt een goeie film.
Het was - zowel toen mijn ouders waren gaan kijken als toen ik ben gaan kijken - muisstil na de laatste scene. Zegt veel vind, ik.
Al bij al dikke aanrader!
8.5/10

Rundskop
Vond het een ongelooflijk goeie film. Was ervoor niet echt fan van Mathias Schoenaerts maar hij heeft een prachtige rol neergezet.
Ik ben zelf van Limburg en ken wel wat volk van Sint-Truiden dus ik kan mij inbeelden dat dat dialect mij dan ook iets meer aanspreekt dan andere mensen.
Ik vond 'em zelf beter dan Loft. Dat was een Vlaamse 'blockbuster', dit was gewoon echt een goeie film.
Het was - zowel toen mijn ouders waren gaan kijken als toen ik ben gaan kijken - muisstil na de laatste scene. Zegt veel vind, ik.
Al bij al dikke aanrader!
8.5/10

Vind 'm ook goed. Het is een dikke film, goed gelaagd en dus niet afhankelijk van een dunne verhaaldraad. Groot toppunt dat het een Vlaamse film is, het trekt mijn aandacht meer en meer. De zaal was inderdaad stil bij de aftiteling, maar had er toch een raar gevoel bij.

Unstoppable

Meh .. zwak plot, te voorspelbaar, teveel onnodige bs scenes, 90% cast van niks alleen Denzel is nog wat. Kan je beter nog eens naar Speed kijken. 6/10

Gisteren "a single man" van Tom Ford gezien. Over een vrijgezel, die probeert om te gaan met de dood van zijn geliefde. Film geschoten door de Ford bekend uit de mode-industrie, dus iedereen strak in het pak of in andersoortige designeroutfits. Hoofdpersonage woont in het bekende Schaffer house van architect Lautner. Visueel gezien genoeg te genieten dus. Zeker gezien de stijl van deze film. Prachtig. De muziek is soms wat dramatisch voor mijn smaak, maar past wel. Het verhaal zou me meer kunnen pakken, het onderwerp is namelijk universeel, maar juist de stijl schept afstand tot de personages waardoor ik emotioneel gezien niet echt mee kon leven. Desalniettemin verre van een straf om deze film te kijken. Zeer de moeite waard.
Ik zeg: 8/10

Idd, rundskop is volgens mij toch de beste belgische film die ik tot nu toe gezien heb: Loft, zaak alzheimer, adem, dossier K, smoorverliefd en al die meuk....niks kon typpen aan het verhaal dat ik afgelopen week zag. "Rundskop" is gewoon waw,,,kga hem vandeweek nog eens kijken

9/10

[imdb]The Fighter[/imdb]

Kan me vinden in de mening van fonkmeister, niet helemaal in zijn samenvatting van het verhaal.

Tis dat Bale weer eens een fenomenale rol neerzet anders moest je deze film echt ontwijken. Markie Mark is weer eens zichzelf. 1-dimensionale acteur. Zijn boksprestaties zijn ook drama in de film. Je zou verwachten dat zo iemand wel een half jaar een paar uur per dag gaat boksen om het er een beetje realistisch te laten lijken. Verder hebben ze geen idee waar de lever en nieren zitten wat ik ook een beetje amateuristisch vind.

6+

Sex And The City 2

Omdat ik de dvd cadeau had gedaan aan mijn zus voor haar verjaardag en ze juist keek, en ik zoals gewoonlijk niets te doen had, heb ik ook maar meegekeken. Het feit dat ik na een half uur niet gestopt ben met kijken maar de hele 140 minuten heb uitgekeken bewijst toch wel dat hij nog zo slecht niet was (of ik mss toch gayer ben dan ik denk). Met momenten vond ik hem zelfs best vermakelijk voor een typische vrouwenfilm. Het verhaal is wel extreem zwak, gaat echt nergens over en er zitten ook enorm veel zaken in die wss wel voor veel vrouwen grappig overkomen maar voor mannen echt te flauw zijn. Verder dan 5,5/10 kom ik toch niet.

Laatst bewerkt:
De eerste film was ook veel beter Corleone ;)

The brothers Grimm
Grappige en spannende 'fantasy' avonturenfilm.
Goede acteerprestaties van Matt Damon, maar vooral Heath Ledger maken het een geloofwaardige film.
Vind die laatste acteur steeds meer trekjes van Johnny Depp gekregen hebben in z'n laatste films, wat betreft het spelen van vreemde karakters.
8/10

Wie speelt trouwens die Italiaan? Ook heel leuk gedaan!

Easy A
Dit is imo een film die afgelopen jaar een beetje onder de radar is gevlogen. Het is een high school komedie, maar dan absoluut niet 1 met een typisch verhaal, de dialogen zijn erg goed en Emma Stone (die - samen met haar vriendin - in deze film best geil is!) acteert ook goed. Zeker leuke film om te kijken en ik raad 'em dan ook aan voor iedereen die eens een leuke, luchtige film wil zien.
7-7.5/10

Easy A
Dit is imo een film die afgelopen jaar een beetje onder de radar is gevlogen. Het is een high school komedie, maar dan absoluut niet 1 met een typisch verhaal, de dialogen zijn erg goed en Emma Stone (die - samen met haar vriendin - in deze film best geil is!) acteert ook goed. Zeker leuke film om te kijken en ik raad 'em dan ook aan voor iedereen die eens een leuke, luchtige film wil zien.
7-7.5/10

ik vind Emma stone best wel schattig :p leuke filmja voor een zondagmiddag

Terug
Naar boven