AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

om ff van het topic af te glijden (en daarna terug te komen)
Werk je nu al Corleone? Ik krijg vaak de indruk dat je enkel nog films bekijkt en DBB't.

Nope, nog steeds niet, ga mss binnenkort een tijdje invalide worden(yihaa) en je hebt dat idd goed gezien:P
En snap nu wat je bedoelt met dat geforceerd. Het ligt er idd enorm veel dik op dat ze proberen grappig te doen en zo, maar dat stoort me eig niet echt, integendeel. Wss kan je O Brothers Where Art Thou dan ook niet echt waarderen want daar komen ook dezelfde humoristische elementen in terug
Dat Clooney telkens moet gaan joggen in Burn After Reading en dat hij telkens zijn haar moet goed leggen in O Brothers bv

Nope, nog steeds niet, ga mss binnenkort een tijdje invalide worden(yihaa) en je hebt dat idd goed gezien:P
En snap nu wat je bedoelt met dat geforceerd. Het ligt er idd enorm veel dik op dat ze proberen grappig te doen en zo, maar dat stoort me eig niet echt, integendeel. Wss kan je O Brothers Where Art Thou dan ook niet echt waarderen want daar komen ook dezelfde humoristische elementen in terug
Dat Clooney telkens moet gaan joggen in Burn After Reading en dat hij telkens zijn haar moet goed leggen in O Brothers bv

Serieus ik mag je wel Corleoné :roflol: soms kan je echt als een vreemde snuiter uit de hoek komen.
on topic: ja met oh brother ... heb ik een beetje hetzelfde gevoel maar toch minder. laat ik het zo stellen: ik begrijp waarom mensen die films grappig vinden, maar doe het zelf niet.

Vreemde snuiters geven de dagen kleur.

Vreemde snuiters geven de dagen kleur.

en zo is het maar net.
Corleoné het zonnetje van zijn mama, zegt je moeder dat trouwens nog tegen je? "mijn zonnetje". of begint de situatie thuis al wat wranger te worden. Lijkt me dat je niet eeuwig kunt thuiswonen he.

en zo is het maar net.
Corleoné het zonnetje van zijn mama, zegt je moeder dat trouwens nog tegen je? "mijn zonnetje". of begint de situatie thuis al wat wranger te worden. Lijkt me dat je niet eeuwig kunt thuiswonen he.

Z'n zus is al getrouwd en het huis uit denkik dus zolang zal het bij hem ook wel niet meer duren:o

Machete gezien, volledig over de top natuurlijk maar wel zeer amusant. Je weet gewoon dat de film naar steeds ongeloofwaardigere scenes toewerkt met als climax een shootout en fight out die eigenlijk nergens meer over gaat. Maar dat is het eigenlijk ook de kern van Machete, het gaat nergens en het verhaal is alleen kapstok voor een hele lading aan zwaar over the top geweldscenes. Zou ook nog over the top coïtusscenes moeten zijn maar daarvoor hadden ze de verkeerde (show no titties) actrices ingehuurd. Ook al laat Lohan dan nog wel wat zien.

Toch wel een 7,5 waard, het is geen Planet Terrorniveau maar wel weer een Rodriguezfilm die lekker weg kijkt.
Naar aanleiding van je post gekeken gisteren (had er al van gehoord). De film begint goed op zijn eigen manier, luchtig maar amusant en een beetje creatief. Voor vrijwel het hele eerste deel zou ik ook een 7,5 geven. Ik vind 'm echter afzwakken, vooral in de tweede helft (minder boeiend en leuk). Dat haalt de score naar beneden naar een 7+. Nu ben ik sowieso geen fan van Rodriguez, zijn films vind ik te oppervlakkig en teveel afhankelijk van de verpakking, maar dit was toch een aangename verrassing. Helaas zat er dus meer in.

Naar aanleiding van je post gekeken gisteren (had er al van gehoord). De film begint goed op zijn eigen manier, luchtig maar amusant en een beetje creatief. Voor vrijwel het hele eerste deel zou ik ook een 7,5 geven. Ik vind 'm echter afzwakken, vooral in de tweede helft (minder boeiend en leuk). Dat haalt de score naar beneden naar een 7+. Nu ben ik sowieso geen fan van Rodriguez, zijn films vind ik te oppervlakkig en teveel afhankelijk van de verpakking, maar dit was toch een aangename verrassing. Helaas zat er dus meer in.

+1 maar je kan toch niet ontkennen dat zijn verpakkingen geniaal zijn :D, sin city, El Mariachi, ... lekkere filmpjes in mijn ogen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ongeveer wat ik verwacht had, prima thriller die bewijst dat filmen in één locatie toch boeiend kan blijven. Soms wat ongeloofwaardig wel, en echt diepzinnig wordt het nooit, maar omdat het toch relatief onvoorspelbaar blijft kan het de meeste kijkers normaal gezien wel blijven boeien 7,5-/10.

Ben redelijk claustrofobisch, dus denk dat ik die film oversla. :D

The American
Redelijk slome film, maar wel spannend door het behoorlijke acteerwerk. Geen standaard amerikaanse actiefilm dus. Helaas een onbevredigend plot en einde en geen topper.
6/10

Laatst bewerkt:
en zo is het maar net.

Nee idd, die dagen zijn al een tijdje voorbij, maar als ik tegen m'n 30ste het huis uit ben zit het wel snor denk ik.

Z'n zus is al getrouwd en het huis uit denkik dus zolang zal het bij hem ook wel niet meer duren:o

M'n zus is eig de bereiker van de 2, zit nu in haar 2de jaar universiteit, met wat geluk zie ik haar dus nog eerder het huis uitgaan dan ik. :D

The Batlle Of Paschendaele

Zeer matige oorlogsfilm. Veel oorlogscenes komen er echter niet in voor (alleen op het laatste). Gaat eig meer over de liefde tussen een soldaat en een meisje wiens vader is gesneuveld in de eerste wereldoorlog als duits soldaat. Is wel eens het kijken waard maar meer ook niet. 6/10

true-grit-2010.jpg

Heb net True Grit gezien van de gebroeders Coen.

Ik was er persoonlijk niet echt weg van en vond het tot nu toe één van hun mindere films. Ik vond de film traag op gang komen en wat te langdradig. Er kon meer uit gehaald worden maar het was zeker géén slechte film...
6,5/10

true-grit-2010.jpg

Heb net True Grit gezien van de gebroeders Coen.

Ik was er persoonlijk niet echt weg van en vond het tot nu toe één van hun mindere films. Ik vond de film traag op gang komen en wat te langdradig. Er kon meer uit gehaald worden maar het was zeker géén slechte film...
6,5/10

Hier staat het origineel met John Wayne klaar om gekeken te worden. Als vergelijkingsmateriaal. Ben benieuwd.

fi_3843_0_broken_flowers.jpg

Gisteren eindelijk Broken Flowers gezien en erg genoten. Prachtige film over eenzaamheid, keuzes, spijt, enz. Bill Murray wederom in een geweldige rol. Hij speelt met veel nuance en aanwezigheid, maar ook een passief personage, wat ervoor zorgt dat de dames die hij opzoekt alle ruimte krijgen om te schitteren.

Weer een film die mijn bewondering voor Jarmusch doet stijgen.

Ongeveer wat ik verwacht had, prima thriller die bewijst dat filmen in één locatie toch boeiend kan blijven. Soms wat ongeloofwaardig wel, en echt diepzinnig wordt het nooit, maar omdat het toch relatief onvoorspelbaar blijft kan het de meeste kijkers normaal gezien wel blijven boeien 7,5-/10.

Naar aanleiding hiervan de film gisteren ook gezien met mijn vriendin.
Vond 'em zeker wel cool en hij bleef ook de hele tijd entertainend. Wat niet evident is voor een film die zich op 1 locatie afspeelt. 7-7.5/10

Ik heb Inception ook is gekeken.

Gisteren bij het kijken ben ik gewoon grandioos in slaap gesukkeld, wat ik normaal nooit heb bij een film. Dus daarstraks heb ik hem nog is bekeken en naar het einde toe hoppa weer in slaap.

Ik had hoge verwachtingen van deze film maar dat is dus zwaar tegengevallen. Een droom in een droom in een droom wtf ???
De droomwerelden zelf vond ik slecht uitgewerkt, er waren bv. weinig special effects maar gewoon ouderwetse ontploffingen en schietpartijen.

Dan was Leo zijn vorige (diepzinnige) film Shutter Island toch een pak beter imo.

Hier staat het origineel met John Wayne klaar om gekeken te worden. Als vergelijkingsmateriaal. Ben benieuwd.

Gisteren eindelijk Broken Flowers gezien en erg genoten. Prachtige film over eenzaamheid, keuzes, spijt, enz. Bill Murray wederom in een geweldige rol. Hij speelt met veel nuance en aanwezigheid, maar ook een passief personage, wat ervoor zorgt dat de dames die hij opzoekt alle ruimte krijgen om te schitteren.

Weer een film die mijn bewondering voor Jarmusch doet stijgen.

Heb je Mary and Max al gezien?

eensch, had ik maand terug gezien erg leuk

i hope they serve beer in hell

goede film , kan er blijven naar kijken :) precies mijn humor!

Terug
Naar boven