AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Rundskop
Vond het een ongelooflijk goeie film. Was ervoor niet echt fan van Mathias Schoenaerts maar hij heeft een prachtige rol neergezet.
Ik ben zelf van Limburg en ken wel wat volk van Sint-Truiden dus ik kan mij inbeelden dat dat dialect mij dan ook iets meer aanspreekt dan andere mensen.
Ik vond 'em zelf beter dan Loft. Dat was een Vlaamse 'blockbuster', dit was gewoon echt een goeie film.
Het was - zowel toen mijn ouders waren gaan kijken als toen ik ben gaan kijken - muisstil na de laatste scene. Zegt veel vind, ik.
Al bij al dikke aanrader!
8.5/10

damn wat een grauwe, beklijvende film was dat, het beste wat de Belgische film ooit heeft voorgebracht IMO, een tweede raging bull.

oke nice

Faster 8/10

Dwayne 'The Rock' Jhonson speelt een op wraak beluste ex veroordeelde die de moordenaars van zijn broer opzoekt en 1 voor 1 genadeloos afmaakt. Plot is redelijk voorspelbaar maar toch heeft de film mij de volledige 96 minuten geboeid.
Dit zijn de rollen waar ik The Rock het liefst in zie, meedogenloos, bad guy maar toch nog steeds de held van het verhaal. Hij blijft 1 van mijn favo acteurs en met meer van deze rollen kan hij easy de nieuwe Stallone van deze generatie worden

Requiem for a Dream 9/10

aparte film, goed gefilmd kwam afentoe beetje beklemmend over.

Verenigde Staten
Drama
102 minuten

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Ellen Burstyn, Jared Leto en Jennifer Connelly

De weduwe Sara Goldfarb krijgt te horen dat ze uitgekozen is om in een spelshow mee te doen. Aangezien ze niet meer in haar favoriete jurk past, begint ze met dieetpillen, waar ze al snel aan verslaafd raakt. Ondertussen mislukken de pogingen van haar zoon Harry, z'n vriendin en een vriend om het te maken in de drugsscene. Langzamerhand glijden de hoofdpersonages verder en verder weg in een neerwaartse spiraal van drugsgebruik, misdaad en prostitutie.

nu the matrix revolutions aan het kijken maar goddamned, die battle tussen de sentinels en de Zions is epic als je de blu-ray version bekijkt, **** wat een veldslag

Jonax hex 7/10

opzich wel leuk maar ook een beetje te veel van het goede.

Verenigde Staten
Actie / Western
81 minuten

geregisseerd door Jimmy Hayward
met Josh Brolin, Megan Fox en John Malkovich

In opdracht van het Amerikaanse leger trekt premiejager Jonah Hex (Josh Brolin), wiens gezicht akelig vervormd is, door het Wilde Westen om de voodoobeoefenaar Quentin Turnbull (John Malkovich) te pakken te krijgen. Turnbull heeft namelijk niet veel goeds in de zin, en dat is een understatement.

Requiem for a Dream 9/10

aparte film, goed gefilmd kwam afentoe beetje beklemmend over.

Verenigde Staten
Drama
102 minuten

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Ellen Burstyn, Jared Leto en Jennifer Connelly

De weduwe Sara Goldfarb krijgt te horen dat ze uitgekozen is om in een spelshow mee te doen. Aangezien ze niet meer in haar favoriete jurk past, begint ze met dieetpillen, waar ze al snel aan verslaafd raakt. Ondertussen mislukken de pogingen van haar zoon Harry, z'n vriendin en een vriend om het te maken in de drugsscene. Langzamerhand glijden de hoofdpersonages verder en verder weg in een neerwaartse spiraal van drugsgebruik, misdaad en prostitutie.
Af en toe een beetje beklemmend? :rolleyes:

Ben echt helemaal gesloopt als ik die film heb gezien. Ronduit geniaal. Zelfs neerwaartse spiraal is een understatement, er komt gewoon geen lichtpuntje meer in voor.

Een van de beste films ooit gemaakt. Zo indringend gefilmd en geacteerd, heel indrukwekkend!

Ben echt helemaal gesloopt als ik die film heb gezien. Ronduit geniaal. Zelfs neerwaartse spiraal is een understatement, er komt gewoon geen lichtpuntje meer in voor.

Een van de beste films ooit gemaakt. Zo indringend gefilmd en geacteerd, heel indrukwekkend!

haha ja ik begrijp wat je bedoeld ik vond het ook een erg goede film, nadat ik hem gezien had moest het eerst nog ff inzinken wtf ik net gekeken had, t laat je echt achter in shock:o

Laatst bewerkt:
Blijft een goed topic dit. Ik heb zojuist een paar films gedownload uit dit topic namelijk: Buried, Easy A en Faster

Black Death (2010): 5,5/10

De Carice van Houten fans kunnen hun hart ophalen, aangezien ze een aardig grote rol speelt. Ik vond het een baggerfilm. De film speelt zich af in de middeleeuwen en gaat over de verspreiding van de pest, waarbij ze in een wazig dorp komen waar de pest niet heerst. Voor mijn gevoel kwam de film op geen enkel moment echt los en de rode draad door de film is gewoon tè simplistisch. Geen aanrader dus.

Wtf :')

SouthParkSarahJessicaParker.jpg

Laatst bewerkt:

Hahaha, jup, voel me altijd k*t als ik die film heb gezien. Wel een van m'n favorieten.

Van de week A Clockwork Orange gekeken.

Moet zeggen dat ik hem zelf totaal niet "goed" vond.
Misschien dat ik geen goed oog voor goede acteerprestaties heb, maar soms irriteerde ik me aan bepaalde scenes (misschien wel de bedoeling??) zoals bv in het ziekenhuis als hij gevoerd wordt.

De kleding en de jaren 70 sfeer vond ik persoonlijk niet leuk, alleen die toque's al die ze om hadden.

Misschien ooit nog is herzien.

Echt een film die je moet leren appreciëren. Eerste keer had ik ook beetje wtf gevoel, dan lees je er wat over, bekijkt 'm nog eens, plots zie je een meesterwerkje.

De eerste film was ook veel beter Corleone ;)

The brothers Grimm
Grappige en spannende 'fantasy' avonturenfilm.
Goede acteerprestaties van Matt Damon, maar vooral Heath Ledger maken het een geloofwaardige film.
Vind die laatste acteur steeds meer trekjes van Johnny Depp gekregen hebben in z'n laatste films, wat betreft het spelen van vreemde karakters.
8/10

Wie speelt trouwens die Italiaan? Ook heel leuk gedaan!

Ik hem hem ook gezien, einde vond ik minder. De hele film was redelijk realistisch en aan het einde ging heel de sprookjes trukendoos open.
Kijkt altjid wel lekker weg dit soort avonturen/disney achtige films . Die italiaan was echt grappig ja :D.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die Hard 4.0

Is duidelijk de minste van de 4. Actie kan er mee door, maar de dialogen zijn echt tenenkrommend. Een film die ik zeker niet hoef terug te zien. 5,5/10.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Valkyrie

Was wel eens het kijken waard, maar vond het verder niet veel speciaals moet ik zeggen. Zaten een pak spannende momenten in, dat wel, maar geen enkele grote scene. Waren precies allemaal terloopse scenes. Allesbehalve een kunstwerk dus. 6/10.

hachi.jpg

Mensen die het droog houden bij Hachi(ko): a Dog's story hebben gewoonweg geen hart.
Staat na het kijken zeer zeker in m'n beste-films-ooit-lijstje. Vooral als hondenliefhebber leer je deze film te waarderen.

9.5/10

Richard Gere + een hond. Daar word ik wel droevig van ja.

Gisteren de film The Fighter bekeken.

Ik ben er nog steeds niet over uit of ik de film nou slecht moet vinden of het juist dien waarderen vanwege zijn aparte stijl. Het gaat over Mickey Ward (Mark Wahlberg), een vechter uit Lowoll, Massachusetts die op het punt staat zijn handschoenen in de ring te gooien, als zijn halfbroer, voormalig bokser Dicky Eklund (Christian Bale), na een gevangenisstraf weer in zijn leven komt. Om weer met zichzelf in het reine te komen, helpt hij zijn halfbroertje door hem te trainen voor de kampioenschappen in de lichtgewichtcategorie.

Christian Bale speelde erg goed en verloor ook weer de nodige kilo's om geloofwaardig over te komen als junk. Mark Wahlberg stond op de automatische piloot.

Ondanks dat het verhaal wat traag op gang kwam kon ik de film wel waarderen vanwege de rol van Christian Bale. Een oscar nominatie zou me niks verbazen.

6,5/10

Ik vond het 10× niks. De film verloopt traag, geen duidelijke rode draad, saaie dagboekverfilming en vooral erg weinig verrassends. Misschien komt dit, omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. (en dit soort verhalen hoor je te vaak) 3/10

The Odyssey
Film uit 1997 die het epos van Homerus vertelt.

odyssey-DVDcover.jpg

Film blijft boeien, mooie setting en goed acteerwerk. Zeker als je het verhaal al kent, is het erg mooi om de gebeurtenissen in beeld te ervaren.
Ik weet eigenlijk niet wat ik er nog meer over kan zeggen. 9/10

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven