AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Battle: Los Angeles: had al gelezen dat hij met momenten vreselijk belachelijk ging zijn en dat was ie ook. Als ze er enkel een alien invasion film van hadden gemaakt was ie best nog genietbaar gebleven. Nu waren de dialogen gewoon echt om te lachen. Ik begrijp echt niet dat je zoiets kunt maken en geloven dat je een goede film maakt. Dat kan toch echt niet. Dat waren soap-dialogen. 6-6.5/10

Had je bij de naam "Battle: Los Angeles" en de trailer echt baanbrekende dialogen verwacht?

Celda 211

Spannende Spaanse gevangenisfilm. Echt een nagelbijter en plot is vrij onverwacht. Karakters zijn ook niet zo eenzijdig als in veel Hollywoodfilms. Aanrader!

7.5

Gisteren Limitless gekeken. Wel lache om naar te kijken maar verwacht geen super doordacht verhaal.

Tron Legacy daarintegen was echt slecht en de enige reden om te kijken is voor de graphics...

Stone
Met De Niro en Norton verwacht je toch altijd een goede film. Deze was helaas een beetje saai. Totaal geen spanningsboog. Soms zijn de conversaties wel goed en de metamorfose van Norton is ook wel cool. Echter, hoe geloofwaardig Norton is als 'gangster' in American History X, zo ongeloofwaardig is hij de eerste scene in deze film. Damn, dat was bijna komisch. Hier hadden ze helaas meer mee kunnen doen.
6.5-7/10

Wilde Stone graag zien, maar hoor er eigenlijk alleen maar negatiefs over :(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deze remake is grotendeels identiek aan het orgineel. Voegt niets toe in ieder geval. Daarnaast vond ik de stemmen en accenten regelmatig fake overkomen wat hinderlijk was. Verder niet slecht maar ook niets bijzonders. Krijgt van mij een 6je. Wat voor een film van de Coens uiterst teleurstellend is.

[IMDB]Lost Highway[/IMDB]

Zelfde soort Lynch film als Mulholland Dr., niet te begrijpen dus. Hoewel er niets van te maken is, toch een goede film omdat er goede opbouw van suspense is en alles gewoon erg onvoorspelbaar en apart is. Hij is verder goed gespeeld en toch wel boeiend, ook al blijf je op het einde gefrustreerd achter omdat er nooit duidelijkheid komt in het plot.

Als Lynch een schilder was, dan waren zijn werken totaal abstract en volledig interpreteerbaar voor de kijker. Je kan wel verklaringen opzoeken, maar ik heb niet echt een consensus gevonden, degenen die denken dat ze de film begrijpen zijn het onderling niet eens. Waarschijnlijk was het de bedoeling dat iedereen zijn eigen interpretatie zou vormen.

IMO kan het nooit de bedoeling zijn dat een plot onmogelijk begrepen kan worden voor een aanzienlijk deel van het publiek, en dus ben ik geen fan van dit soort films. Maar toch een artistiek werk dat je gezien moet hebben. 7,5/10.

[IMDB]Terminator Salvation[/IMDB]

Mist volledig het gevoel van de eerste twee films. Vond het ook geen verbetering tegenover de derde film. Het enige wat deze film red zijn de actiescenes, en tot op zekere hoogte de special effects. Ik volg verder de IMDb score.

[IMDB]Lost Highway[/IMDB]

Zelfde soort Lynch film als Mulholland Dr., niet te begrijpen dus. Hoewel er niets van te maken is, toch een goede film omdat er goede opbouw van suspense is en alles gewoon erg onvoorspelbaar en apart is. Hij is verder goed gespeeld en toch wel boeiend, ook al blijf je op het einde gefrustreerd achter omdat er nooit duidelijkheid komt in het plot.

Als Lynch een schilder was, dan waren zijn werken totaal abstract en volledig interpreteerbaar voor de kijker. Je kan wel verklaringen opzoeken, maar ik heb niet echt een consensus gevonden, degenen die denken dat ze de film begrijpen zijn het onderling niet eens. Waarschijnlijk was het de bedoeling dat iedereen zijn eigen interpretatie zou vormen.

IMO kan het nooit de bedoeling zijn dat een plot onmogelijk begrepen kan worden voor een aanzienlijk deel van het publiek, en dus ben ik geen fan van dit soort films. Maar toch een artistiek werk dat je gezien moet hebben. 7,5/10.

Heb hem zelf paar keer moeten zien voor hem meer te aprecerieren, vind het echt een pareltje, net als Erraserhead en Twin Peaks van hem . :)

[Link niet meer beschikbaar]

Deze remake is grotendeels identiek aan het orgineel. Voegt niets toe in ieder geval. Daarnaast vond ik de stemmen en accenten regelmatig fake overkomen wat hinderlijk was. Verder niet slecht maar ook niets bijzonders. Krijgt van mij een 6je. Wat voor een film van de Coens uiterst teleurstellend is.

De Coens zijn zwaar overtrokken, zeker de laatste jaren komt er niets deftig meer uit de bus. True Grit is de laatste kant die ze van mij kregen en ze hebben het verpest. Of ik moet echt eens een heel goeie review lezen.

Hij heeft een 8/10 op IMDb en een 8,2-8,4 op RT met hoog aantal stemmen. Ik denk dat dat kwalificeert als een heel goeie review? Vond wel dat vooral hun remakes minder zijn, bijv. The Ladykillers was ook veel minder dan het origineel. Ben wel benieuwd naar TG nu.

Hij heeft een 8/10 op IMDb en een 8,2-8,4 op RT met hoog aantal stemmen. Ik denk dat dat kwalificeert als een heel goeie review? Vond wel dat vooral hun remakes minder zijn, bijv. The Ladykillers was ook veel minder dan het origineel. Ben wel benieuwd naar TG nu.

hehe, ik zal dan wel een niet-Amerikaanse review nachecken. Daarom dat ik ook zeg dat ik ze overrated vind. Ik verstond ook niets van dat gewauwel van jeff bridges, indien dit humoristisch bedoeld zou geweest zijn heb ik er toch niet veel aan gehad.

Celda 211

Spannende Spaanse gevangenisfilm. Echt een nagelbijter en plot is vrij onverwacht. Karakters zijn ook niet zo eenzijdig als in veel Hollywoodfilms. Aanrader!

7.5

Heb deze gisteren bekeken, ik heb er ook erg van genoten moet ik zeggen! Ondanks dat het allemaal onbekende namen voor mij waren, vond ik toch dat er wel goed in geacteer werd, ook ben ik het met je eens dat de plot vrij onverwachts is. Aanrader zeker!

Gisteravond Hobo with a shotgun gekeken :( langer dan 20 minuten trok ik het niet. Ik weet dat film opzettelijk B moet lijken, maar dit was zo bedroevend slecht en zo'n overdreven gore, waar nog net de flessen ketchup niet in beeld kwamen ??? Niks voor mij in ieder geval 2/10

The Man from Nowhere (2010)

tt1527788.jpg

Stijlvolle, bikkelharde Koreaanse wraakfilm die erg lekker wegkijkt!

Koreaanse cinema op z'n best!

8.5/10

The Adjustment Bureau gezien. Leuke film, maar viel toch wat tegen na de trailer. Had toch wat meer diepgang verwacht. 7/10

Terug
Naar boven