AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Shutter island was bazen film, begon beetje langzaam maar heel de sfeer was enorm spannend. Waardoor ik al vanaf het begin op het puntje van mijn stoel zat.

Als ik het goed begrijp, leeft hij toch gewoon zijn 'nachtmerrie' en is hij niet wat de doktor wil dat hij is. Oftewel hij is wel gewoon een agent en is zijn buddy nu zogenaamd zijn doktor. Of is hij wel gek en heeft hij zijn vrouw vermoord?
Shutter Island:
8/10

The Road:
7/10

Niet echt mijn type film, maar paar dagen terug toch aangezet. Was een mooie film, maar ook vrij 'grof' als je ziet hoever de mensheid gaat om te overleven. Einde was prachtig en de vader van die jongen heeft een prima rol neergezet, enkel dat ventje was soms irritant. Met papa, papa, papa. Je kan ook niet veel anders verwachten van een 12 a 13 jarig moet ik dan maar denken. Speelt overigens opzich wel een redelijke rol, alleen dat papa geroep vond ik wat irritant.

Er zijn veel interpretaties voor deze film.

De mijne:
Hij is inderdaad gek geworden en leeft keer op keer deze waanzin door. Hij heeft een trauma opgelopen vanuit dat concentratiekamp doordat iedereen daar werd doodgeschoten. Bij thuiskomst heeft zijn vrouw de kinderen vermoord en hij vermoord zijn vrouw (uiteraard door de anabolen). Meneer wordt in een inrichting geplaatst maar valt steeds terug in zijn oude levenswijze. Denkt dat hij een agent is die op zoek is naar de moordenaar van zijn vrouw. Op het eind zegt hij: "to live like a monster or die as a hero". Wat betekent dat hij in feite zelfmoord peegt. Hij doet daar alsof hij weer gek wordt en zodoende krijgt hij shocktherapie voor de hersenen (denk aan One Flew Over The Cuckoos Nest) zodat zijn mind wordt gewiped en hij geen gevaar meer is voor zichzelf en de mensen op het eiland.

shutter island
Ik interpreteer hem gewoon op de meest voor de hand liggende wijze. Hij is gewoon echt gek geworden en de laatste 'behandeling' heeft alsnog geen effect.

Enige waar ik niet zeker van ben is of ze hem nou wel of niet een lobotomy gaan geven op het eind. Ze suggereren het wel met die arts waar die mee meeloopt, maar anderzijds was er tijdens de film geen bewijs voor. De vuurtoren was bijvoorbeeld leeg.

Maar zeer goede film eentje die je de tweede keer totaal anders bekijkt

Shutter Island:
Denk inderdaad dat het de verklaring hierboven is, ik denk niet dat hij tijdens het proces gek is geworden hij is daar als een gek aangekomen en als een gek gebleven.

Wat ik ook las in de comments is vooral als je hem een 2de keer ziet met de gedachte van sjaak dat je dan veel meer op de details kan letten.

1 van die belangrijke details die hun daar bespraken was dat hij zijn pistool niet uit zijn holster kreeg. Dit duid erop dat hij geen echte agent is, dus iedereen in zijn droom meespeelt en dus is hij daar als gek gekomen.

Shutter Island:
Denk inderdaad dat het de verklaring hierboven is, ik denk niet dat hij tijdens het proces gek is geworden hij is daar als een gek aangekomen en als een gek gebleven.

Wat ik ook las in de comments is vooral als je hem een 2de keer ziet met de gedachte van sjaak dat je dan veel meer op de details kan letten.

1 van die belangrijke details die hun daar bespraken was dat hij zijn pistool niet uit zijn holster kreeg. Dit duid erop dat hij geen echte agent is, dus iedereen in zijn droom meespeelt en dus is hij daar als gek gekomen.
maar hij zou voor hij gek was wel agent geweest zijn, dus dat zou betekenen dat de flashbacks niet kloppen..?

Denk ook dat hij op het einde moedwillig zelfmoord pleegt, door net te doen alsof hij het nog steeds niet snapt (tegenover zn psychiater), maar dus wel beseft wat hij gedaan heeft.

Of ie nu ook zelf z'n kinderen vermoord heeft weet ik niet.

Hij was dus wel agent en in dachau, maar daarna getraumatiseerd en na de moord (dan wel op vrouw, dan wel op kinderen en vrouw) op dat eiland terecht gekomen.

Laatst bewerkt:
A tale of Two Sisters
http://www.imdb.com/title/tt0365376/
Brute film, er zitten zeker een aantal écht enge scenes en een aantal versassende plot wendingen in. Het einde vond ik alleen een beetje tegen vallen en is een beetje ongeloofwaardig. Het is ook een aardig ingewikkelde/mind**** film, veel dingen blijven lang onduidelijk maar daardoor wel leuk om nog een keer te kijken. 8-/10

I Am Number Four:

Je wordt meteen in het verhaal gegooid. Nummertje 3 wordt gekilled en nummer 4 is de volgende. Door de moord op nr.3 gaat van nr.4 zijn kuiten gloeien(wtf?) als waarschuwing dat hij de volgende is. Iedereen ziet dit dus moet nr.4 (alweer) vluchten naar een andere bestemming om zijn potentiële moordenaars te ontlopen.

De hele film zit je eigenlijk naar een Spider-Man en Romeo/Juliet achtig iets te kijken. Hoofdpersoon is speciaal en krijgt naarmate de film vordert steeds meer speciale krachten. Leert in zijn nieuwe omgeving binnen 2 minuten de vrouw van zijn dromen kennen en weet meteen dat dit de ware is... omdat hij alien is kan alleen zijn ras ooit maar van 1 iemand houden (gimme a ****ing break, hoe cheesy). Film zit ook vol plotholes. Karakters wat aan het begin van de film voorkomen(eerste 5 minuten) komen op het eind even butt-kicken. Personages wat eerst de hoofdpersoon zowat dood willen hebben komen tegen het eind helpen zonder enige diepgang waarom. Totaal geen 'chemistry' tussen de personages en de hoofdpersoon wat 25 jaar lijkt maar eigenlijk 16/17 hoort te zijn (gast is ook eigenlijk 20/21 irl, dus lijkt ouder dan dat hij is). Oja en de bad guys uit de film zijn lachertjes.

Er bestaat een gelijknamig boek heb ik gelezen wat een duidelijker verhaal geeft en geen plotholes achterlaat. Natuurlijk is van dit boek een script geschreven maar heeft zodoende het verhaal verdoet. Als je deze film gratis kan kijken, vooral doen. Maar in de bios of de DVD/Blu-ray kopen raad ik niet aan.

4.5/10

True Grit
Toen ik deze had gezien wist ik niet of ik 'm goed vond of niet. Mis iets aan deze film. Beeld e.d zijn echter prima, acteren ook. Maar vindt het geen hele bijzondere film op een of andere manier. 7/10

Animal Kingdom
Goede film van down under, geloofwaardig en goede acteer prestaties. 7.5/10

The Way Back
Bijzonder verhaal, dat op waarheid gebaseerd is. Hoofdrolspelers hebben fysiek duidelijk moeten inleveren voor deze rol, maakt het echt. Mooie beelden ook. Had graag meer gezien hoe het leven na de ontsnapping was gegaan maar ach niet alles kan perfect zijn. 8/10

Hobo with a Shotgun
Moest erg wennen aan het geklooi met kleuren, en de sfeer erom heen. Slecht verhaal, felle kleuren, snel in jaren 80 stijl. Rutger Hauer als zwerver die wraak neemt. Is niet echt mijn type film maar zo slecht dat het voldoende wordt, in dit genre dan. 6/10

The King's Speech
Subliem. 8+/10.

Black Swan
Had er niet zo'n zin in maar Portman speelt een glansrol. Zitten meerdere lagen in en soms tegen randje aan van langdradig maar prima film. 7.5/10

Des Hommes et des Dieux
Imponerend drama. 8/10

[Link niet meer beschikbaar]
- The Book of Life
1/4
2/4
3/4
4/4
- Unlocking the Code
1/4
2/4
3/4
4/4
[Link niet meer beschikbaar]
- Mind control
1/4
2/4
3/4
4/4
- Emotions
1/4
2/4
3/4
4/4
- Broken Brains
1/4
2/4
3/4
4/4
Inside the Human Body
- Creation
1/4
2/4
3/4
4/4
- First to Last
1/4
2/4
3/4
4/4
- Building Your Brain
1/4
2/4
3/4
4/4
- Hostile World
1/4
2/4
3/4
4/4
Gewoon geweldige BBC series. Echt een aanrader. Je kan deze downloaden of kijken via bijgevoegde afleveringen in spoilers.

Nja een 4. Kom op man! Qua verhaal lijn geef ik de film zelf een kleine 6. (als transformers fan) Maar de 3D (IMAX!) was verbluffend en de CGI was het beste wat ik tot nu toe in een film heb mogen zien. Dat maakt voor mij de film een 8. Dit soort films geeft een ander soort plezier als bv inception etc. Totaal niet te vergelijken. Dus als je deze film een 4 geeft ben je het kijken niet waard.

Ik zou hem ook een 8 geven
als ik een kind van 10 jaar oud was

blitz-movie-poster-jason-statham-best-movies-ever.jpg

"It's cop-killer versus killer-cop"

Big Jason Statham op z'n best.

9,5/10!!!!!!

Eindelijk een bad guy die gasten gewoon afschiet zonder ze de kans te geven om een truukje uit te halen. Mooi ook om een "eindgevecht" te zien, zonder het standaard gesjodemieter. Jason leert hem een lesje, badguy zit op zn knieen, en hij wordt door z'n kop geknalt. Geen poespas, gewoon afknallen die hap. Huppaaaaaaaaaaaaaaaa

Laatst bewerkt:
"big"

Jason "typecast" Statham

Jason "The last oldschool 80's action hero left" Statham.

A tale of Two Sisters
http://www.imdb.com/title/tt0365376/
Brute film, er zitten zeker een aantal écht enge scenes en een aantal versassende plot wendingen in. Het einde vond ik alleen een beetje tegen vallen en is een beetje ongeloofwaardig. Het is ook een aardig ingewikkelde/mind**** film, veel dingen blijven lang onduidelijk maar daardoor wel leuk om nog een keer te kijken. 8-/10

Kijk, eindelijk iemand die de film gekeken heeft, heb hem al vaker getipt op DBB, geniale film!

stardust2007.jpg

[imdb]Stardust[/imdb]

Leuk en luchtig sprookje en een behoorlijke verademing vergeleken met die Harry Potter pulp serie die ik de laatste tijd heb gekeken. Leuke rolletje van De Niro. Cameo van Ricky Gervais vond ik ook grappig. Dit is een sprookjes/avonturen film zoals ze horen te zijn. 8

Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind dat als je die Jason statham een russisch accentje in z'n amerikaans laat gooien dat ie best wel qualified voor een grand theft auto verfilming

The Way Back
Bijzonder verhaal, dat op waarheid gebaseerd is. Hoofdrolspelers hebben fysiek duidelijk moeten inleveren voor deze rol, maakt het echt. Mooie beelden ook. Had graag meer gezien hoe het leven na de ontsnapping was gegaan maar ach niet alles kan perfect zijn. 8/10

Peter Weir maakt films die (bijna) allemaal een of andere speciale beleving van de werkelijkheid cq. een stuk geschiedenis weergeven. Het gevoel van een soort natuur/cultuurfilms met het wezen 'de mens' in de hoofdrol
Dit begon al bij Picknick at Hanging Rock (1975) en zie je verder sterk terugkeren bij de last wave (1977) The year of the living dangerously (1982) en Mosquito Coast (1986)
Ik weet niet of je hem verder kent als regisseur, maar er zijn wellicht meer films van hem die je de moeite waard vind.
Bij mij heeft veel van zijn werk een apart plekje bij me veroverd iig.

http://www.imdb.com/name/nm0001837/

Peter Weir maakt films die (bijna) allemaal een of andere speciale beleving van de werkelijkheid cq. een stuk geschiedenis weergeven. Het gevoel van een soort natuur/cultuurfilms met het wezen 'de mens' in de hoofdrol
Dit begon al bij Picknick at Hanging Rock (1975) en zie je verder sterk terugkeren bij de last wave (1977) The year of the living dangerously (1982) en Mosquito Coast (1986)
Ik weet niet of je hem verder kent als regisseur, maar er zijn wellicht meer films van hem die je de moeite waard vind.
Bij mij heeft veel van zijn werk een apart plekje bij me veroverd iig.

http://www.imdb.com/name/nm0001837/
De titels die je schrijft ken ik niet, wil er wel naar kijken. Heb zojuist even gekeken naar profiel en The Truman show/ Witness/ Fearless heb ik gezien van zijn werk. Heb daar nooit bij stil gestaan maar deze drie plus The Way Back zijn allen de moeite waard in mijn ogen. Bedankt voor de tip!

Terug
Naar boven