- Waardering
- 394
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 83kg
Al bekend dat het een remake is? Oorspronkelijke hoofdrol van Charles Bronson.
Inderdaad, de originele met Bronson heb ik toch ook wel zwaar van genoten zeg

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Al bekend dat het een remake is? Oorspronkelijke hoofdrol van Charles Bronson.

Shutter island was bazen film, begon beetje langzaam maar heel de sfeer was enorm spannend. Waardoor ik al vanaf het begin op het puntje van mijn stoel zat.
Shutter Island:Als ik het goed begrijp, leeft hij toch gewoon zijn 'nachtmerrie' en is hij niet wat de doktor wil dat hij is. Oftewel hij is wel gewoon een agent en is zijn buddy nu zogenaamd zijn doktor. Of is hij wel gek en heeft hij zijn vrouw vermoord?
8/10
The Road:
7/10
Niet echt mijn type film, maar paar dagen terug toch aangezet. Was een mooie film, maar ook vrij 'grof' als je ziet hoever de mensheid gaat om te overleven. Einde was prachtig en de vader van die jongen heeft een prima rol neergezet, enkel dat ventje was soms irritant. Met papa, papa, papa. Je kan ook niet veel anders verwachten van een 12 a 13 jarig moet ik dan maar denken. Speelt overigens opzich wel een redelijke rol, alleen dat papa geroep vond ik wat irritant.
Shutter Island:
Denk inderdaad dat het de verklaring hierboven is, ik denk niet dat hij tijdens het proces gek is geworden hij is daar als een gek aangekomen en als een gek gebleven.
Wat ik ook las in de comments is vooral als je hem een 2de keer ziet met de gedachte van sjaak dat je dan veel meer op de details kan letten.
1 van die belangrijke details die hun daar bespraken was dat hij zijn pistool niet uit zijn holster kreeg. Dit duid erop dat hij geen echte agent is, dus iedereen in zijn droom meespeelt en dus is hij daar als gek gekomen.
Nja een 4. Kom op man! Qua verhaal lijn geef ik de film zelf een kleine 6. (als transformers fan) Maar de 3D (IMAX!) was verbluffend en de CGI was het beste wat ik tot nu toe in een film heb mogen zien. Dat maakt voor mij de film een 8. Dit soort films geeft een ander soort plezier als bv inception etc. Totaal niet te vergelijken. Dus als je deze film een 4 geeft ben je het kijken niet waard.
A tale of Two Sisters
http://www.imdb.com/title/tt0365376/
Brute film, er zitten zeker een aantal écht enge scenes en een aantal versassende plot wendingen in. Het einde vond ik alleen een beetje tegen vallen en is een beetje ongeloofwaardig. Het is ook een aardig ingewikkelde/mind**** film, veel dingen blijven lang onduidelijk maar daardoor wel leuk om nog een keer te kijken. 8-/10
The Way Back
Bijzonder verhaal, dat op waarheid gebaseerd is. Hoofdrolspelers hebben fysiek duidelijk moeten inleveren voor deze rol, maakt het echt. Mooie beelden ook. Had graag meer gezien hoe het leven na de ontsnapping was gegaan maar ach niet alles kan perfect zijn. 8/10
De titels die je schrijft ken ik niet, wil er wel naar kijken. Heb zojuist even gekeken naar profiel en The Truman show/ Witness/ Fearless heb ik gezien van zijn werk. Heb daar nooit bij stil gestaan maar deze drie plus The Way Back zijn allen de moeite waard in mijn ogen. Bedankt voor de tip!Peter Weir maakt films die (bijna) allemaal een of andere speciale beleving van de werkelijkheid cq. een stuk geschiedenis weergeven. Het gevoel van een soort natuur/cultuurfilms met het wezen 'de mens' in de hoofdrol
Dit begon al bij Picknick at Hanging Rock (1975) en zie je verder sterk terugkeren bij de last wave (1977) The year of the living dangerously (1982) en Mosquito Coast (1986)
Ik weet niet of je hem verder kent als regisseur, maar er zijn wellicht meer films van hem die je de moeite waard vind.
Bij mij heeft veel van zijn werk een apart plekje bij me veroverd iig.
http://www.imdb.com/name/nm0001837/