MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

No country for old men
Dacht dat ik deze al gezien had en niets aan vond, maar dat was There will be blood.
Toch kon ik me gedeeltes van deze film ook herinneren?

Anyway, fijne film, maar niet zo geweldig als ik overal heb gelezen. Mooie beelden, leuk geacteerd, maar voor mij wat teveel zogenaamd betekenisvolle stiltes. Daardoor niet heel onderhoudend en plot is ook al niet geweldig.

6/10

Ben omdat er steeds niets op tv is de complete IMDB Top 250 aan het kijken. Cidade de Deus en Raging Bull later deze week.

Laatst bewerkt:
No country for old men
Dacht dat ik deze al gezien had en niets aan vond, maar dat was There will be blood.
Toch kon ik me gedeeltes van deze film ook herinneren?

Anyway, fijne film, maar niet zo geweldig als ik overal heb gelezen. Mooie beelden, leuk geacteerd, maar voor mij wat teveel zogenaamd betekenisvolle stiltes. Daardoor niet heel onderhoudend en plot is ook al niet geweldig.

6/10

Ben omdat er steeds niets op tv is de complete IMDB Top 250 aan het kijken. Cidade de Deus en Raging Bull later deze week.

Einde van die film is apart of niet dan?

Mwah, zonder iets te verklappen, niet heel indrukwekkend in ieder geval ;)

Larry Crown: Met de vriendin naar de cinema en aangezien er niks fatsoenlijk speelde dat we nog niet gezien hadden zijn we deze maar gaan kijken. Zo erop terug blikkend was het verhaal flinterdun, maar eigenlijk was de film de hele tijd best vermakelijk. En Tom Hanks zal je zelden slecht zien acteren. Het was dus wel een meevaller. Als je dus naar de film gaat en het is de beurt van je vriendin om te kiezen, duw haar maar naar deze film. ;) 7/10

Cool, heb deze film klaar liggen om te zien, ben benieuwd man!

13 Assasins gezien, maar ik vond em tegenvallen. Het is een soort mix van 7 Samurai en Yojimbo (beide Kurosawa en beide geniaal), maar dan minder. De vechtscene op het einde is op zich wel tof, maar duurt mij echt te lang. Ik had zelfs de neiging om een beetje vooruit te gaan spoelen.

13 Assasins gezien, maar ik vond em tegenvallen. Het is een soort mix van 7 Samurai en Yojimbo (beide Kurosawa en beide geniaal), maar dan minder. De vechtscene op het einde is op zich wel tof, maar duurt mij echt te lang. Ik had zelfs de neiging om een beetje vooruit te gaan spoelen.

Ik vond 'm heel erg goed, 13 assasins. (ben wel een grote Miike fan).

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 13:03 ----------

Gisteren grandma's boy gekeken. Ik had een flauwe komedie verwacht (had hem niet nagekeken op IMDB) maar eigenlijk was het een geweldig grappige film. Het gaat over een gametester die de meest hilarische dingen meemaakt (vaak wanneer hij stoned is). Echt heel erg grappige scenes in met een redelijk verhaal erbij, ideaal dus voor een avondtje lachen met vrienden (of alleen). 7/10.

the-next-three-days.jpg

Niet echt een slechte film maar qua opbouw wat rommelig. Een wat langdradig einde en een melodramatisch tussengedeelte. Het begin had wat meer aandacht mogen krijgen zodat je ook wat meer info krijgt over het hoe en wat waarom de vrouw van Russel Crowe een levenslange straf heeft gekregen.

6,5/10

nog altijd niemand "the tree of life" gezien? En dat noemt zich hier allemaal filmfans. Slotje graag.

Gaat niet mijn type film zijn, denk ik.

Laatst trouwens naar bad teacher geweest.
Godver wat een bout film, zonde van mijn geld. Cameron Diaz en Justin Timberlake konden duidelijk niet overtuigen en waren alles behalve grappig. De enige die een glimlach om mijn mond kon toveren was 'Marshal' uit 'How I met your mother'.
4/10.

American gangster (2007)

Al die jaren deze film vermeden omdat het me totaal niks leek. Gisteren even blue ray versie gedownload en er eens voor gaan zitten. 3 uur vlogen voorbij.

Crowe en Denzel acteren beide goed. Gewoon prima film, genoten. Geen behoefte om een diepzinnige recentie te schrijven. Gewoon kijken indien je hem nog niet gezien hebt!

8.0

Nu ga ik ook maar eens The Godfather kijken.

Laatst bewerkt:
Ghostwriter
Lekker ouderwetse thriller, net zo'n detectiveserie. Daardoor erg spannend, terwijl er verder weinig actie plaats vindt.

7.5/10.

the-next-three-days.jpg

Niet echt een slechte film maar qua opbouw wat rommelig. Een wat langdradig einde en een melodramatisch tussengedeelte. Het begin had wat meer aandacht mogen krijgen zodat je ook wat meer info krijgt over het hoe en wat waarom de vrouw van Russel Crowe een levenslange straf heeft gekregen.

6,5/10

Kan me helemaal in vinden, al moet ik zeggen dat ik toch op een 7 kwam. De film begint ontzettend traag en idd weinig background info. Het einde maakte voor mij echter een hoop goed. Russell Crowe vond ik echter niet echt sterk in zijn rol. Al met al toch wel een coole film.

American gangster (2007)

Al die jaren deze film vermeden omdat het me totaal niks leek. Gisteren even blue ray versie gedownload en er eens voor gaan zitten. 3 uur vlogen voorbij.

Crowe en Denzel acteren beide goed. Gewoon prima film, genoten. Geen behoefte om een diepzinnige recentie te schrijven. Gewoon kijken indien je hem nog niet gezien hebt!

8.0

Nu ga ik ook maar eens The Godfather kijken.

Succes man! Ik vond American Gangster ook een goede film, maar The Godfather heb ik na een uur al stopgezet. Please don't kill me, filmliefhebbers.

Probeer Goodfellas eens.

of heat:)

Die heb ik wel gezien en van genoten. Veel toegankelijker dan The Godfather.

Oh, en als je zin hebt in een film over the rise and downfall van een drugsdealer, kijk dan zeker naar Blow (met J. Depp en P. Cruz). (En Scarface, maar die ken je natuurlijk wel.)

Laatst bewerkt:
Ben ook zeer benieuwd. Hoor er erg wisselende verhalen over.
Of doodvermoeiend saai of briljanter dan briljant.

idd zeer moeilijke film om te beoordelen, je moet hem eerder op een onbewust associatief niveau laten doordringen, dan ervaar je hem als pure mystiek. Ga je hem louter rationeel analyseren dan ga je er inderdaad geen reet aan vinden.

Enkel een film dus voor de liefhebber.

Terug
Naar boven