MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Shutter Island gekeken 9/10

Zeker een aanrader, twijfelde zelf lang of ik hem nou wel of niet moest downloaden, vandaag gedownload en heb geen spijt. Zeer sterke verhaal, echt een mind ****er, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik na de film wat heb rond gesurft, omdat de einde toch een ? bleef. Het enige wat ontbrak is dat het niet echt op een jaren 50 film eruit zag, maar dat maakt het verhaal niet slechter...

Lijkt me duidelijk toch. Op het einde speelt hij terug zijn verzonnen personage. Niet omdat hij niet beter weet maar express.
Vandaar ook de woorden" i don't know what 's worse, to live as a monster or to die as a good man." Hij speelt terug zijn verzonnen personage, "teh good person" die zijn vrouw nooit vermoordde en wordt geexecuteerd

Net faster uit gekeken, echt zwaare film!

Meestal zijn films met dwayne gewoon bashen, maar deze film heeft echt wel meer dan dat + de bashing zit er ook nog in :p Vind ik zeker een aanrader voor wie graag actie ziet.

http://www.imdb.com/title/tt1433108/

8/10

Faster vond ik ook wel een dikke film idd!

Van de week Ghostrider 2 gekeken. Mooie special effects, verhaal is niet echt boeiend maar wel goede actie! Wie deel 1 leuk vond, moet ook zeker deel 2 kijken!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Iemand Driver al gezien?

---------- Post added 2 March 2012 at 13:59 ----------

Alle 3 de delen van The Hostel gezien en zoals gezegd zit er in 3 meer een verhaal dan in 2. 1&3 zijn daarom ook een stuk beter dan 2. Maar ach, alle 3 de delen zijn ****ed up.

Vond 1 het beste omdat ik die in de bios had gezien en geen idee had waar de film over ging, het begon ook heel gewoon, een groepje jongeren die op vakantie gingen in oost-europa, ineens wordt er 1 de t*ring in gemarteld en vermoord, super bruut.

2 vond ik niks aan, 3 is wel goed dus?

Iemand Driver al gezien?

Vond 1 het beste omdat ik die in de bios had gezien en geen idee had waar de film over ging, het begon ook heel gewoon, een groepje jongeren die op vakantie gingen in oost-europa, ineens wordt er 1 de t*ring in gemarteld en vermoord, super bruut.

1 vond ik ook het beste, 2 zuigt en 3 is net iets minder dan 1 maar zeker wel goed te doen. Zit veel meer een verhaal in.

Weet iemand nog een goede film die nu/binnenkort in de bios draait en waar het echt meerwaarde heeft om hem in de bios te zien?

1 vond ik ook het beste, 2 zuigt en 3 is net iets minder dan 1 maar zeker wel goed te doen. Zit veel meer een verhaal in.

Weet iemand nog een goede film die nu/binnenkort in de bios draait en waar het echt meerwaarde heeft om hem in de bios te zien?

Titanic 3D :p

Weer een hele tijd geleden dat ik hier iets achter gelaten heb. Gisteren naar de film Machinegun preacher gekeken en ik vond toch dat ik er even iets over moest schrijven. IMO een ondergewaardeerde film. Critici breken hem helemaal af en op IMDB heeft hij een erg matige 6.5/10. Naar mijn mening thans een zeer aangrijpende film die me een beetje doet denken aan hotel Rwanda. Het verhaal mag dan vrij voorspelbaar zijn, toch vind ik het op een goede manier gebracht. Er is voldoende tijd genomen om een beetje "op te bouwen" naar het echte verhaal toe en toch duurt het allemaal niet te lang. Sommige stukken gaan echt heel snel, terwijl andere traag gaan. Wat mij betreft in ieder geval een film die écht de moeite waard is om te kijken, één van de weinige films die mij echt wist te raken. Het enige wat ik een beetje gemist heb is een iets diepere uitwerking van een aantal bijpersonages, dit had het verhaal nog veel aangrijpender kunnen maken. Toch een goeie 7.5/10 wat mij betreft. Iemand die hem ook gezien heeft en het hiermee eens is?

Vandaag Hangover 1 en Taken gekeken.

Hangover 1 vond ik erg matig, had er meer van verwacht. 6/10

Taken, super vette film. Mooi verhaal en goed acteerwerk. Jammer dat het hier en daar wat nep was qua vecht- en schietscenes. 8.5/10

Binnenkort taken 2

Iemand Driver al gezien?

Ik heb deze film onlangs gekeken, ik vond het wel een mooie film. De hoofdrol speler praat niet zoveel maar desondanks vond ik het toch een mooie film, geen topfilm maar gewoon een goede film voor op de bank :)

PROJECT X

****ing dikke film! Van de makers van The Hangover.
Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Corey Delaney. Hij gaf ooit een huis feest en zette de uitnodiging op Myspace. Als gevolg kwam zowat half Australie naar zn feest en eindigde het in 1 grote buurt rel.
Deze film gaat om de hoofdrol speler Thomas Kub en zijn niet al te populaire vrienden. Thomas zn ouders zijn een weekend weg, hij wil en feestje geven voor wat vrienden. Zijn beste vrienden denken hier anders over en willen populariteit winnen dmv het feest.

Al met al is dit een ****ING GENIALE FILM. Dit is niet de doorsnee highschool teener movie als American Pie enzo. Je voelt werkelijk de pijn van de hoofdrol speler. Ik heb nog nooit zo ongemakkelijk in een bioscoopstoel gezeten als bij deze film!

http://www.youtube.com/watch?v=1Rl1TJG17Wk

Tonight is about the girls we never had a shot at.
Tonight is about changing the game....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Damn, wil die film ook zien hehe, en nog waargebeurd ook :roflol:

Donkey Kong - A fistful of quarters

Even inleiden:

Ik ben een hele kritische filmkijker; doordat ik mijn hele studententijd lang bijna iedere avond films heb gekeken; in vele gevallen meer dan één per avond, sommige tot 15 keer na elkaar (jawel, ik ben een nerd) heb ik geleerd om vlug in een film de losse eindjes te zien, in vele gevallen feitelijke fouten, anachronismen, fouten tegen de tijdslijn in de film zelf en ga zo maar verder. Een groot nadeel hieraan is dat ik me heel vlug erger aan films, en ik kan me heel moeilijk inleven in een film; toch niet in een film die zichzelf serieus neemt.
Zo ben ik op één van mijn zeldzame dates naar de laatste X-men gaan kijken; ware het niet van mijn blonde met krullen beplante gezelschap dan was ik de zaal uitgewandeld, het feit dat ze de cuba-crisis op zo'n goedkope manier in een X-men scenario gegoten hadden ergerde me mateloos (en het feit dat ik na de film zei dat het een goeie film was om niet de humeurige kl***zak te lijken die ik in feite ben). Daarom zie ik het liefst van al nog docu-films; genre American movie of deze film dus:

king_of_kong_logo.jpg

Donkey Kong - A fistful of quarters

De strijd tussen goed en kwaad; tussen een luis in de pels van het establishment en datzelfde establishment; tussen een geboren winner en een echte loser... Dit allemaal in een film over een spelletje Donkey Kong...
Voor de jongsten onder ons: Donkey Kong is het eerste spelletje waarbij Mario zijn opwachting maakte; het is een level based game die progressief moeilijker wordt en moeilijk betekent hier vintage-game moeilijk (level: asian)

http://www.youtube.com/watch?v=EhFV5-qbbIw

De film gaat over de poging van Steve Wiebe om een 25jarig record van Donkey Kong te breken en de tegenwerkingen van de oud-recordhouder die hij hierbij krijgt. Voor mij zit de schoonheid van deze film in het contrast:

Aan de ene kant hebben we dus Steve Wiebe: een verlegen, gevoelige, warhoofdige dertiger/veertiger, ontslagen bij bezuinigingen, door noodzaak geeft hij les; een job die echt niet past, door zijn verlegenheid en licht autistische trekken, zijn vrouw -alhoewel ze haar man overduidelijk graag ziet- kan het niet nalaten om er een paar keer op te wijzen dat haar man eigenlijk niks verwezenlijkt heeft in zijn leven, 2 kinderen; waaronder zijn tienjarige dochter (circa); die haar vader openlijk voor de camera vernedert door te stellen dat hij zijn leven kapot maakt voor een stom record.

En daar lijnrecht tegenover staan Billy Mitchell: geboren als loser, maar dat juk afgeworpen, nu een succesvol zakenman, eigenaar van een eigen restaurant, zelfvertrouwen met emmers op overschot, geen kinderen en een vrouw met opgespoten borsten (je kent het type), altijd afgeborsteld en verafgood door een leger van nerds, wellicht hopend dat ze net zoals Billy zich opeens aan de andere kant van het sociale spectrum zullen bevinden.

Op een punt in de film zegt Steve dat het al niet meer draait om dat spelletje Donkey Kong en zo is het helemaal; je kan deze film ook bekijken als je geen hardcore vintage gamer bent (wat ik zelf niet ben) en de film zou even goed geweest zijn mocht het om armworstelen, dammen, hotdogeten of gelijk wat anders gedraaid hebben.

Meer geef ik niet weg over deze film, behalve dat hij de moeite waard is om te bekijken, dat oude cynische chico hem meerdere keren bekeken heeft en dat hij blijft boeien en dat hij hem een 8/10 geeft.

[IMDB]Carnage[/IMDB] Erg grappige film als je een beetje van sociale aspecten van karakters houdt. Typische stelletje en grappige wendingen 7,5/10

[IMDB]The Rum Diary[/IMDB] Typische rol voor Johnny Depp, maar hij doet het weer goed. Weinig boeiends in het verhaal, maar gewoon leuke dingen die gebeuren 7/10

[IMDB]The Grey[/IMDB] Ik vond het niet zo'n heel erg boeiende film, kwaliteit van de 'DVDRip' was helaas ook slecht waardoor de donkere stukken (en die zitten er veel in) vrij wazig waren. Vrij standaard verhaal, maar was blij met het einde. Eindelijk weer eens iemand die het aandurft 6/10

[IMDB]J Edgar[/IMDB] Niet echt boeiend 5,5/10

Ben erg benieuwd naar Project X

The Grey heb ik in de bioscoop gezien, maar was voor mij een fenomenale film. Een paar onzindingen erin, maar dat stoort niet. Vooral de scene met de crash is erg goed gedaan.

8/10

Nvm.

Laatst bewerkt:
Corey :D die ken ik nog wel ja

Ook maar weer eens een bioscoopje pakken dan :)

Net Chronicle gezien in Pathe. Cijfer 6.5 - ben dan ook wel vrij kritisch.

Vrij laag budget maar toch redelijk gelukt.
Zal niet teveel spoilen; leuke film om zo spontaan even te kijken, ga er niet in met hoge verwachtingen

Terug
Naar boven