XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

In time
Vreselijk crappy film met JT and een dude van Mad Men. Verhaal is flinterdun en is een weinig subtiele aanklacht tegen het kapitalisme. Echt niet goed.
5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Guard

Positieve verrassing. Leuke donkere humor. Goed geacteerd. Prima sound track. Redelijk script. Ik geef hem een 8-.

Net na de nieuwe American Pie geweest.

Echt 10/10:D:D

Hij is echt weer op oud niveau. Een uitverkochte bios zaal. Iedereen lag constant dubbel.

Haha 10/10 is een tikkeltje overdreven, maar inderdaad van hetzelfde niveau als de eerste drie American Pies ;)

Un prophète gezien. Heerlijke film, gaat over een 19-jarige jongen die in de gevangenis belandt en gestaag zijn weg naar boven inzet.

Das Experiment

Vrij indrukwekkende Duitse film op basis van het Stanford-gevangenicoïtusperiment van 1971. In dit sociaal-psychologisch experiment werden twee groepen studenten willekeurig gevraagd om bewaker of gevangene te spelen in een namaakgevangenis. Het merkwaardige aan dat onderzoek was dat de studenten, hoewel ze stabiel begonnen aan het onderzoek, al snel hun gevoel voor moraal kwijtraakten en hun macht begonnen te misbruiken. Daarbij werd ook geweld niet geschuwd. Zelfs de onderzoekers zagen te laat in dat het uit de hand liep, en uiteindelijk realiseerde iedereen zich pas dat het uit de hand liep nadat slechts één van de 50 bezoekers van de gevangenis kritiek had gegeven op de gang van zaken. Na zes dagen en met nog acht dagen te gaan, werd het experiment stilgelegd.

Opvallend is dat je bij het kijken het idee krijgt dat de gevangenen op een gegeven moment te makkelijk in hun rol van echte gevangene treden. Hoewel dit onrealistisch lijkt in de film, is dit niet in strijd met het echte experiment. De film doet ook een poging om het verhaal wat interessanter te maken, wat op zich redelijk lukt. Ook de cast levert prima werk, met vooral hoofdrolspeler Moritz Bleibtreu (Tarek Fahd) die erbovenuit steekt.

Het enige minpuntje vond ik dat het naar het einde toe allemaal een beetje overdreven wordt en de link met het echte experiment en de realiteit moet opgeofferd worden om er een spannend einde aan te breien. In dat opzicht zou het misschien beter zijn geweest als de schrijver en regisseur op andere manieren wat creatiever waren geweest. Hoewel de film ook als thriller bedoeld is, vind ik toch dat er wat dat betreft meer in zat. De film had dan ongetwijfeld een sterkere indruk nagelaten.

Algeheel toch een sterke film die er in slaagt om je bij het scherm te houden en je zenuwen en geweten af en toe stevig te testen. Zeker een aanrader voor de drama/thriller liefhebber. Ik volg de IMDb score, een 8- dus.

The Divide
The+Divide.jpg

De score op imdb geeft het niet weer, maar ik was best onder de indruk. Vooral vanwege de deprimerende sfeer, het lage tempo en de fantastische muziek. Ik vind Michael Eklund echt geweldig spelen. Underrated acteur imo.

8/10

---------- Post toegevoegd Mon 16 Apr 2012 om 11:25 ----------

In time
Vreselijk crappy film met JT and een dude van Mad Men. Verhaal is flinterdun en is een weinig subtiele aanklacht tegen het kapitalisme. Echt niet goed.
5/10

Deze heb ik toevallig ook laatst gekeken. Het concept is echt heel erg cool. Er had echt heel veel mee gedaan kunnen worden. Maar in plaats daarvan hebben ze een met hele matige acteurs gewerkt en is het verhaal inderdaad bijzonder weinig omvattend gebleken.

Laatst bewerkt:
Hunger Games
Dit weekend The Hunger Games gaan kijken. Is niet echt mijn genre, maar gingen met een groep en aangezien de film toch vrij gehyped wordt, wou ik 'em ook wel eens checken. Was niks aan. Kan niet begrijpen dat iemand ouder dan 16-18 jaar deze film goed kan vinden. Is leuk entertainment voor kinderen. Daar houdt het op. Zwakjes.
6/10

The Ides Of March
Zeker een aanrader. Gaat over het campagne voeren tijdens de Democratic Primaries. Zeer interessant en Ryan Gosling en Philip Seymour Hoffman staan uitstekend te acteren. En George Clooney is uiteraard nooit slecht.
7.8/10

Crazy Stupid Love
Leuke film voor met de vriendin. Is gewoon een ok komedie. Ryan Reynolds is wel cool en vind Steve Carell altijd geweldig.
7-/10

Edit: even score bijgezet.

Laatst bewerkt:
De eerste keer dat ik In Time zag ( in de bioscoop, en de eerste 10 minuten gemist ) vond ik het zeker geen verkeerde film. Maar bij het herzien werden de scheurtjes toch wel duidelijk inderdaad.

Ryan Gosling ( Willem ;) ) doet het goed in zn laatste films vind ik. Ben benieuwd of hij de goede rollen in de toekomst zal gaan kiezen en deze lijn doorzet.

Gisteren trouwens Cabin In The Woods gezien. Horrorfilm met een heleboel standaard horrorclichés ( ontkent dit zelf ook niet ) maar vooral naar het einde toe blijkt het toch niet allemaal voorgekauwde zooi.

Net Intouchables gekeken.

MV5BMTYxNDA3MDQwNl5BMl5BanBnXkFtZTcwNTU4Mzc1Nw@@._V1._SY317_.jpg

IMDB

Zeker een aanrader, vond het een mooie film.

8.7/10

The Divide
http://2.bp.blogspot.com/_7S0a5hQSm7c/TMWKBEPKHeI/AAAAAAAAADU/jfCtiQ0Lmq0/s1600/The+Divide.jpg
De score op imdb geeft het niet weer, maar ik was best onder de indruk. Vooral vanwege de deprimerende sfeer, het lage tempo en de fantastische muziek. Ik vind Michael Eklund echt geweldig spelen. Underrated acteur imo.

8/10
Hij is echt nog overgewaardeerd op IMDb. Net gekeken, wat een verschrikkelijke film man. Totaal onrealistisch tenenkrommend verhaal/plot dat nergens op slaat. En dan nog de liberale Hollywood propaganda die je heel subtiel gevoederd wordt: zonder de overheid zijn we verloren en veranderen we in een stel sadistische beesten die plots alleen nog maar hun tijd willen vullen met liegen en bedriegen, verkrachten, martelen, moorden, doden in stukken hakken en meer van dat moois :roflol:

Ok de tweede helft is boeiend genoeg om je bij het scherm te houden, en de sci-fi en muziek helpt een beetje, maar daarmee is ook echt alles gezegd 5/10.

Deze review vat het verder goed samen: http://www.imdb.com/user/ur20498393/comments Die kerel raad ook een andere film aan: The cold hour.

The Rum Diary (2011)

Verenigde Staten
Komedie / Drama
120 minuten

geregisseerd door Bruce Robinson
met Johnny Depp, Amber Heard en Aaron Eckhart

Freelance journalist Paul Kemp (Johnny Depp) weet dat hij keuzes moet maken voor zijn leven en carrière, maar schuift dat moment zo ver mogelijk voor zich uit. Hij besluit naar zonnig Puerto Rico te vertrekken, om daar bij 'The San Juan Star' te gaan werken. Paul’s nieuwe, ietwat vreemde collega’s maken hem wegwijs in de wondere wereld waarover de krant dagelijks de kolommen vult. Bij gebrek aan nieuws op het ongeorganiseerde eiland komt dat er vooral op neer dat ze hun dagen slijten op het terras van hun favoriete bar. Paul kan het al snel zo goed vinden met collega Bob Sala (Michael Rispoli) dat ze huisgenoten worden. Maar dan raken ze verwikkeld in een dubieus ontwikkelingsplan van de rijke Amerikaan Sanderson (Aaron Eckhart). Dat Sanderson een bloedmooie vriendin (Amber Heard) heeft maakt het voor Kemp niet makkelijker. Haar verschijning maakt een onuitwisbare indruk op Paul’s troebele geest en zet hem er zelfs toe aan eindelijk eens een richting te kiezen.

Mijn cijfer: 8,5/10

Aangenaam verrast. Zitten echt prachtige stukken tussen:D

Een echt aanrader.

Margin Call
Gaat over een trader die net na een herstructurering erachter komt dat zijn bedrijf mogelijk in grote problemen zit. Moet een beetje de situatie bij Goldman Sachs of Morgan Stanley voorstellen op de vooravond van de CDO-crisis. Vond het best vermakelijk en de stereotypes over traders vallen ook nog redelijk mee. Zeker als je het onderwerp leuk vindt een aanrader.
7+\10

The Girl With The Dragon Tattoo
Vandaag met een groep van de klas gekeken. Wist er op voorhand niet zoveel over - enkel dat ie wel vrij gehyped was - en de film viel super mee. Was een goede triller en op sommige momenten was de spanning echt te snijden. Kijk al uit naar de vervolg films. Ben wel niet van plan de Millenium boeken te gaan lezen. :) Is z'n waardering op IMDB zeker waard!
8/10

Hij is echt nog overgewaardeerd op IMDb. Net gekeken, wat een verschrikkelijke film man. Totaal onrealistisch tenenkrommend verhaal/plot dat nergens op slaat. En dan nog de liberale Hollywood propaganda die je heel subtiel gevoederd wordt: zonder de overheid zijn we verloren en veranderen we in een stel sadistische beesten die plots alleen nog maar hun tijd willen vullen met liegen en bedriegen, verkrachten, martelen, moorden, doden in stukken hakken en meer van dat moois :roflol:

Ok de tweede helft is boeiend genoeg om je bij het scherm te houden, en de sci-fi en muziek helpt een beetje, maar daarmee is ook echt alles gezegd 5/10.

Deze review vat het verder goed samen: http://www.imdb.com/user/ur20498393/comments Die kerel raad ook een andere film aan: The cold hour.

Ik heb de film anders geïnterpreteerd. Ik zag een groep mensen met verschillende persoonlijkheden, die op allemaal op hun eigen manier met de tegenslag omgingen. Daarnaast was er natuurlijk ook nog straling van de nucleaire bom, waarvan de effecten niet te voorspellen waren. Ik vond het mooi en af en toe shockerend om te zien hoe de verstandhoudingen in de groep tot stand kwamen en zich uitten. Die emotie werd versterkt door fantastische muziek. Ik heb de film om 1.30 's nachts gekeken, dus waarschijnlijk was ik iets ontvankelijker voor de emotie van het geluid.

Het plot stelt natuurlijk geen **** voor. Maar dat vond ik niet zo erg in dit geval. Dat was volgens mij ook niet de bedoeling van de maker(?).

Ik heb de film anders geïnterpreteerd. Ik zag een groep mensen met verschillende persoonlijkheden, die op allemaal op hun eigen manier met de tegenslag omgingen. Daarnaast was er natuurlijk ook nog straling van de nucleaire bom, waarvan de effecten niet te voorspellen waren. Ik vond het mooi en af en toe shockerend om te zien hoe de verstandhoudingen in de groep tot stand kwamen en zich uitten. Die emotie werd versterkt door fantastische muziek. Ik heb de film om 1.30 's nachts gekeken, dus waarschijnlijk was ik iets ontvankelijker voor de emotie van het geluid.

Het plot stelt natuurlijk geen **** voor. Maar dat vond ik niet zo erg in dit geval. Dat was volgens mij ook niet de bedoeling van de maker(?).
Timing doet veel als je drama's kijkt hehe. Als ik een drama in de vroege ochtend kijk dan komt die 10x sterker over en denk/praat ik er 5 dagen later soms nog over. Ben dan ook meestal in een aparte mood (diep nadenkend over het leven). Kijk diezelfde film in de namiddag of 's avonds en de impact is stukken minder.

Die straling zou je idd als optie kunnen zien voor hun gedrag, ook al heeft dat niets met de realiteit te maken. Maar goed heb nog wel slechtere films in dit genre gezien.

Sherlock holmes game of shadows (nu eindelijk te downloaden in deftige kwaliteit).

8/10 - even sterk als de eerste :)

50/50

8/10

De film gaat over een jongen die kanker krijgt. Hij maakt daarnaast nog meer ellende mee, maar hij blijft positief.

Niet echt een film, waar je zomaar voor gaat zitten. Maar hij is wel erg goed.
Bij moviemeter wordt de film ook goed beoordeeld.

Terug
Naar boven