AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The Dark Knight Rises:

Een echte summer blockbuster al komt de film wel erg traag op gang, maar dat heb je met films van 2½ uur. Is het een pareltje die ik voor de rest van m'n leven zal herinneren? Dat niet.

Bane is sowieso goed neergezet. Alleen tegen het einde zakte dit ineens in, die ik niet wil spoilen voor mensen die de film nog niet hebben gekeken. De rol van Selina Kyle(Catwoman, al wordt dit in de film nooit uitgesproken) was goed vertolkt, alleen had deze niet in de film gehoeven. Was gewoon om de film een beetje coïtus appeal te geven. Beter hadden ze d*ck Grayson in de film gedaan, wat later Robin wordt(en ook uiteindelijk Batman). Een gast die uiteindelijk heel wat meer skills heeft dan Bruce Wayne zelf. Dat had de film heel wat meer goed gedaan denk ik. Maar wie ben ik natuurlijk.

Overigens ook Blake die op het einde ineens Robin heet... wat een copout. De eerste Robin was gewoon d*ck Grayson, niet een gast die écht Robin heette. Je geeft alle Batman shit aan een gast die nog niet eens skills heeft... klinkt logisch.

9.1 op IMDB, overrated.

Ik zit eerder bij de 7.5-8.0 /10

Hij scoort 9.1 inderdaad, maar in de top 250 staat ie op 8.8..

Vaag?

Die gebruikt andere formule om rating te bepalen, alleen frequente stemmers tellen dacht ik.

Dark Knight Rises. Wat een tegenvaller zeg. Allejezus. Ik kan er een heel verhaal van maken maar ik hou het bij een 6 en dan zit ik nog erg ruim want ik was eigenlijk blij toen ik eindelijk eens de bios kon verlaten.

Ben ik dus niet de enige die hem vond tegenvallen. Ik was al helemaal lekker gemaakt met al die 9+ ratings :(.

Hmm ben heel benieuwd. Ga er morgen ook heen in de bios

Maar eerst de Dark Knight nog even kijken dalijk

Heeft Batman weer zo'n overdreven zware stem in The Dark Knight Rises?

In begin krijgen die films altijd eerst de 10/10 ratings van die hard fanboys, en mensen gaan dan kijken met overdreven hoog verwachtingspatroon. Ik neem aan dat het nog steeds een prima film is, maar ws minder goed dan nu blijkt uit de reviews. De meeste critics geven ook veel minder hoge scores dan de fans, zegt genoeg.

gisteren ook gaan zien, ik vond hem al bij al nog meevallen maar kwam veel te traag op gang. visueel heel knap wel weer en de grimmige sfeer is ook weer mooi gedaan. En Bane vind ik de beste villain van de 3 Nolan Batmans (Jack Nicholson als the joker zal altijd de beste blijven :p ) 7.5/10

grote spoiler hieronder

wat ik wel jammer vond is dat je al wist dat bane niet het kind was dat uit die put was ontsnapt, omdat er al verteld was dat bane verminkt werd in het gezicht in die put, en de "jongen" die eruit klom ongeschonden was

ik zag net op IMDB dat Nolan ook Superman nu onder handen heeft genomen, ben ik wel benieuwd naar

Laatst bewerkt:
En Bane vind ik de beste villain van de 3 Nolan Batmans (Jack Nicholson als the joker zal altijd de beste blijven :p ) 7.5/10

Kan bijna niet geloven wat ik zie. Bane is leuk gespeeld hoor maar komt bij lange na niet bij Heath Ledger als Joker.

Verder zal de film uiteindelijk wel een lagere rating krijgen dan The Dark Knight, denk ik zo.

Ik vond the Joker toch wel gewoon deel 2 dragen. Bane deed me echt niets. Lachwekkende stem, niet buff genoeg. Vooral vond ik de film gewoon rommelig. Er wordt zo veel geneuzeld, dialoog waar je echt niets mee kan, en aan de andere kant lijken er dingen totaal uit het niets te gebeuren. Eerste uur zat ik echt zo van: wtf, is er nog een deel na the dark knight geweest wat ik heb gemist ofzo? Maarja, waarschijnlijk wordt het allemaal wel duidelijk naarmate de film vorderd. Maar dat werd het niet echt.

De actie was niet echt spectaculair, het maakte me op geen enkele manier uit wie er wanneer het loodje zou leggen. Mja ik weet niet. Laatste half uur van de film viel de airco ook nog eens uit. Ik ga hem nog wel een keer kijken op mijn dikke plasma waar zwart écht zwart is :) Misschien ben ik te veel verwend door de thuis bioscoop ofzo.

Echt?

Heel raar die negative kritieken.

Verhaal was misschien niet top, bevat wat gaten en ik vond Bane ook minder interessant als schurk.
Maar prachtige beelden van de stad en wat een spektakel, heb echt bijna ademloos gekeken. Zoals ik al zei, nooit gemerkt dat ie zo lang duurde en geen pauze had :D
Daarnaast ook grappige en ontroerende momenten. Voor mij is het dan al snel een topfilm hoor.

Er zijn betere films. Die je ergens anders over laten denken, die diepe indruk achter laten, met geweldige acteerprestaties. Maar die scoren in mijn ogen dan ook 9.5.
Score van 8.5-9/10 is volkomen terecht.

De film begint al met een kluizenaar Wayne. Hij is mank en en terug getrokken. Waarom? Dit wordt nauwelijks toegelicht. Hij is verdrietig omdat hij de liefde van zijn leven heeft laten sterven. Ik vond dit niet echt aansluiten bij de manier waarop de dark knight eindigde. Dit had beter in context geplaatst moeten worden imo. Vanaf dat moment ben je getuigen van pijnlijk faalpogingen van batman om bane in elkaar te meppen. Pijnlijk om te zien.

Dan komt hij in hell on earth wat imo gewoon een prima gevangenis lijkt. Het hele ontsnappen uit die kooi en de moeite die dat zou kosen werd imo ook maar wat slordig gebracht.

Dan de introducties van allerlei personages die voor iemand die niet op de hoogte is van het batman verhaal behoorlijk uit het niets komen. Lelijke batwoman. 1 of andere bom die een wel erg cartoonish karakter had. Dat vliegtuig van hem. De sfeer was duister maar kreeg nergens de echte grimmige smaak van deel 2.

Mja ik vond alles gewoon zo net niet, waar het bij deel 2 erg overtuigend was. En dan een speeltijd van 3 uur waarvan toch wel bijna 1,5 uur nodeloze inhoudsloze dialoog.

Nou ben ik al geen liefhebber van actiefilm, en ook helemaal niet zo dol op al die superhelden fims. Dat in een bioscoop met imo matig beeld en een kapotte airco.

Maar toch denk ik echt dat ik hem niet veel hoger ga zetten. Ik was met iemand die wel fan is van de batman reeks en had express mijn kritiek voor me gehouden. Maar na afloop zie hij tegen me: uhmz, dit was toch gewoon een k*tfilm of heb ik dat nou maar. Ja toen barste het kritiek tussen ons wel ff los. Al met al wel gelachen maar zeker het slechtste deel van de reeks. En ik vond de eerste 2 delen al flink overrated. Al was 2 wel zeker een erg goede en toffe actiefilm.

Ben echt wel benieuwd, nu ik zoveel tegenstrijdige reviews lees.

Het meeste van de film is dan ook overdag geschoten. Dit terwijl Batman eigenlijk alleen 's nachts zijn werk deed. Tenminste dit viel mij op. Misschien dat dit de film anders maakt i.t.t. the Dark Knight die wel voor het merendeel in de late/vroege uurtjes afspeelde.

Ik vond the Joker toch wel gewoon deel 2 dragen. Bane deed me echt niets. Lachwekkende stem, niet buff genoeg. Vooral vond ik de film gewoon rommelig. Er wordt zo veel geneuzeld, dialoog waar je echt niets mee kan, en aan de andere kant lijken er dingen totaal uit het niets te gebeuren. Eerste uur zat ik echt zo van: wtf, is er nog een deel na the dark knight geweest wat ik heb gemist ofzo? Maarja, waarschijnlijk wordt het allemaal wel duidelijk naarmate de film vorderd. Maar dat werd het niet echt.

De actie was niet echt spectaculair, het maakte me op geen enkele manier uit wie er wanneer het loodje zou leggen. Mja ik weet niet. Laatste half uur van de film viel de airco ook nog eens uit. Ik ga hem nog wel een keer kijken op mijn dikke plasma waar zwart écht zwart is :) Misschien ben ik te veel verwend door de thuis bioscoop ofzo.
:roflol: Dat had ik ook, was Batman Begins echt helemaal vergeten :roflol:. Heb hem later thuis weer gekeken om m'n geheugen op te frissen.

De stem van Bane vond ik trouwens wel cool.

De stem van Bane vond ik trouwens wel cool.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

+

181b.gif

Ja daarom juist :D Past niet bij z'n uiterlijk en komt vrij vredelievend over.

Spoiler!!!

Bane kwam me inderdaad iets té lief over. In de strips is hij echter ook niet altijd evil.

Tegenvallers :
* OVERRATED TOT EN MET. Zou 1 van de beste films ooit worden..
* Te weinig batman
* Bane z'n stem had ik wel wat moeite mee in het begin
* Bane wordt gewoon afgeknald door catwoman, beetje lame
* Typisch scenario van ''ik ga jullie redden door met m'n luchtvoertuig heel hoog te vliegen en dan met een parachute naar beneden komen''.
* Hij heeft eerst moeite met Bane een pak rammel te geven, even later geeft hij Bane een asswhooping door in de gevangenis wat sit ups en push ups te doen.
* Plotholes!
* Bruce Wayne die verwacht dat Robin even alles overneemt. Maar ik had gehoord dat dit meer een easter egg was naar de franchise toe.
* Pogingen tot humor faalde wat..

Meevallers :
* het is en blijft batman :p
* Tom Hardy heeft Bane geweldig neergezet
* Het blijft een bad ass film
* Verveelde geen moment

Krijgt toch een 8.5/10 van mij. Ondanks de veelvoudige minpunten.

Terug
Naar boven