AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Goeie tip, die ga ik eens opzoeken. Bedankt! Nog iemand een idee?

Batman begins is al 7 jaar oud. En Christian Bale wordt er ook niet jonger ook. Tikt bijna de 40 aan.

Wat ik echt onrealistisch vond, was die scéne dat de politie de badguys bestormen. Politie heeft een hele tijd vast gezeten onder de grond, dus zijn helemaal slap/versuft. Politie heeft een gewone kevlar vest met een standaard glock (sommigen hadden zelf geen pistool, alleen een matrak) en de badguys uitgerust met 'tanks', automatische machine geweren, armygrade pantser ... En toch kon de politie de badguys bestormen met een minimaal aan slachtoffers :roflol: In het echt zouden ze vallen als vliegen
Haha idd, nadat ze daar weken of zelfs maanden? hebben gezeten staan ze daar precies plots allemaal in hun proper uniform en zie je af en toe eens een agent sneuvelen bij het aanvallen. En iedereen die toevallig elkaar terugvind en zo, alsof iedereen altijd exact weet waar iedereen is. Toch wel de minst realistisch van de 3. Over hoe batman dan uiteindelijk is weten te ontsnappen van de explosie zullen ze ook wel geen verklaring voor kunnen geven.

Moet ook zeggen toen het pauze was had ik zoiets van, mooi, sterk, karaktervol eerste deel, alleen idd wat traag op gang gekomen, en in het 2de deel zal het echt gaan gebeuren, meer actie en zo, indrukwekkende scenes, maar het bleef zo altijd wat kabbelen. Was wel zeer leuk om naar te kijken, maar enorm fascineren heeft het jammer genoeg niet gedaan. Nuja, ondanks zijn gebreken is hij toch nog altijd vrij sterk. Was zijn geld meer dan waard.

Moet ook zeggen toen het pauze was had ik zoiets van, mooi, sterk, karaktervol eerste deel, alleen idd wat traag op gang gekomen, en in het 2de deel zal het echt gaan gebeuren, meer actie en zo, indrukwekkende scenes, maar het bleef zo altijd wat kabbelen. Was wel zeer leuk om naar te kijken, maar enorm fascineren heeft het jammer genoeg niet gedaan. Nuja, ondanks zijn gebreken is hij toch nog altijd vrij sterk. Was zijn geld meer dan waard.

Auto-pilot, wordt meerdere keren in de film naar gehint. Bij het einde komt Fox erachter dat Wayne de software stiekem heeft geüpdate met de auto-pilot functie en hem de rechten daarvan in handen geeft.

Auto-pilot, wordt meerdere keren in de film naar gehint. Bij het einde komt Fox erachter dat Wayne de software stiekem heeft geüpdate met de auto-pilot functie en hem de rechten daarvan in handen geeft.
Je hebt toch de hele tijd de bat in het beeld en je ziet hem er nooit uit springen. Of een parachute oid

En op het einde ook: hij krijgt een messteek, die chick zit er wat met de draaien en spelen. Die chick is weg en hij doet gewoon voort alsof er niets is gebeurd :roflol:

Achja, soms wat onrealistisch maar van mij krijg hem toch een mooie 8.5-9/10

Gran Torino

116 min - Drama -

2z89o9s.jpg

Storyline
Walt Kowalski is a widower who holds onto his prejudices despite the changes in his Michigan neighborhood and the world around him. Kowalski is a grumpy, tough-minded, unhappy an old man, who can't get along with either his kids or his neighbors, a Korean War veteran whose prize possession is a 1972 Gran Torino he keeps in mint condition. When his neighbor Thao, a young Hmong teenager under pressure from his gang member cousin, tries to steal his Gran Torino, Kowalski sets out to reform the youth. Drawn against his will into the life of Thao's family, Kowalski is soon taking steps to protect them from the gangs that infest their neighborhood.

Review
Vond de film niet zoveel aan eerlijk gezegd. Acteerwerk van de Koreanen/Japanners was matig. Verder zijn er gewoon een paar situaties die nogal ongeloofwaardig overkomen. Zo intimideert Walt, een oud oorlogveteraan van in de 70, een paar gangleden & vertelt hij zijn Koreaanse buren dat 't simpele spleetogen zijn & dat hij in de oorlog hun lijken opstapelde & vervolgens gaat Walt bij hen eten. Nou word Walt daar uitgenodigd omdat hij hun zoon gered heeft van gangleden, maar 't zijn vooral de reacties van Aziaten die ongeloofwaardig zijn.. Zo word er, zover ik me kan herinneren, geen één keer boos gereageerd op de racistische uitlatingen van Walt..

Al met al een matige film.

Cijfer: 6
Cijfer Rob G : 8.5

IMDB: 8.3

Laatst bewerkt:
The Shawshank Redemption

142 min - Crime | Drama -

wlorol.jpg

Storyline
Andy Dufresne is a young and successful banker whose life changes drastically when he is convicted and sentenced to life imprisonment for the murder of his wife and her lover. Set in the 1940's, the film shows how Andy, with the help of his friend Red, the prison entrepreneur, turns out to be a most unconventional prisoner.

Review
Mooie film, 't einde kwam voor mij als een verassing. Acteerwerk is gewoon goed. Al vind ik de politie man nogal overdreven, maar dat is denk ik express zo gedaan.

Cijfer: 8.5

IMDB : 9.3

Seven Pounds

123 min - Drama -

k4im9d.jpg

Storyline
Haunted by a secret, Ben Thomas looks for redemption by radically transforming the lives of seven people he doesn't know. Once his plan is set, nothing will be able to stop him. At least that's what he thinks. But Ben hadn't planned on falling in love with one of these people and she's the one who will end up transforming him.

Review
Einde van de film is briljant. In 't begin snapte ik er geen fl**ker van, maar op 't eind valt alles op z'n plaats.

Zeker een aanrader!

Cijfer : 8.5...
Cijfer Rob G : 6

IMDB : 7.5

Laatst bewerkt:
pics werken niet hierboven, beveiligd tegen hotlinken ws. Beter upload je pics naar Tinypic.

Haha is juist, nu je het zegt. Dat laatste moet ik gemist hebben maar ligt er idd vrij dik op dat ie die auto-pilot gefixt heeft(:o) ook al zegt ie tegen catwoman van niet. Is nu ook duidelijk waarom ie niet gehaast was en nog even tijd had om te kussen.

Net Battleship bekeken. Leuke actiefilm, wel enorm Amerikaans chauvenisme

Remi baas, Gran Torino downgraden en 7 pounds upgraden?! Me no agree at all :)

Haha is juist, nu je het zegt. Dat laatste moet ik gemist hebben maar ligt er idd vrij dik op dat ie die auto-pilot gefixt heeft(:o) ook al zegt ie tegen catwoman van niet. Is nu ook duidelijk waarom ie niet gehaast was en nog even tijd had om te kussen.

Haha, en oplettende kijkers. Weten nu ook wie Robin is. En dat er zeker nog wel films gaan komen over robin en catwoman

Net naar batman geweest, ik vond het een geslaagde film. De rest is allemaal wel is gezegt ondertussen. 8/10

Haha, en oplettende kijkers. Weten nu ook wie Robin is. En dat er zeker nog wel films gaan komen over robin en catwoman

Net naar batman geweest, ik vond het een geslaagde film. De rest is allemaal wel is gezegt ondertussen. 8/10

Al redelijk op het begin kreeg ik al mee dat Blake uiteindelijk 'Robin' zou zijn. Je gaat een politieagent niet zo'n grote rol geven die in feite zoveel op Bruce Wayne lijkt kwa karakter. Al tijdens het gesprek tussen Wayne en Blake kreeg ik al m'n vermoedens.

Nolan zou in ieder geval geen nieuwe Batman film meer gaan maken en zolang Nolan niet op het project zit wijst Bale het ook af, zo zouden ze beiden hebben gezegd.

Ik weet niet of dit hier al eerder gepost is maar hier nog een leuke site voor mensen die wel van films houden maar niet van downloaden :P

[Link niet meer beschikbaar]

Niet de beste kwaliteit en voor nieuwe films moet je soms effe wachten voordat de dvd kwaliteit er op staat.
Veel kijk plezier.

Neen.
Geen enkele regisseur heeft het recht om een personage opnieuw te gaan uitvinden met een andere naam. Er bestaat geen Robin Blake in het batman universum punt.

Echt een leuke film, Big T. Ik denk dat jij hem ook gaat weten te waarderen.

Chronicle (2012) net gezien. Wel beter dan verwacht. Film heeft sterke elementen maar helaas ook mindere. Ik vond het positief dat er echt een poging gedaan werd om het geloofwaardig en realistisch te maken, je krijgt meer een 'documentaire' gevoel dan een 'Hollywood film' gevoel (behalve op het einde). Ook is hij bij momenten grappig en boeiend.

Het zou een goed begin kunnen zijn van hoe een super hero ontstaat (doet beetje denken aan een Spiderman of Superman IRL). Het stukje drama dat erin voorkomt was ook redelijk.

Waar ik me weer aan ging storen is het typisch Amerikaanse over the top gedoe op het einde. Ook de onlogische keuzes van Andrew...

Bijv. wanneer hij geld nodig had, hoezo moest hij mensen gaan overvallen, hij kon gewoon geld verplaatsen zonder in de buurt te zijn ???

En in een complete psycho veranderen omdat je een ongelukje hebt tijdens de coïtus? Als het nou nog de liefde van zijn leven zou zijn geweest die hem gedumpt heeft vanwege zijn karakter, maar het was gewoon een oude kennis waar hij niet eens om gaf. Het hele verhaal rond Andrew en zijn gedrag is duidelijk erg slecht uitgewerkt. Zelfs als je rekening houdt met alles wat hij meemaakt.

Ook op het einde wanneer hij de kans heeft om ver weg te vliegen, blijft hij in de stad rondhangen, waarom? Alles lijkt in functie van het spektakel dat de regisseur nodig lijkt te hebben om de film op het einde interessant te maken.
Kortom, het plot is rommelig.

Acteerprestaties vond ik behoorlijk, maar er zat meer in. Andrew was echt een DiCaprio rol, ook dat had de film aardig geholpen. Dane DeHaan doet het niet slecht, maar bij momenten haalt hij toch niet het niveau van een topacteur. Matt Garetty was ideale rol voor Mark Wahlberg. Deze twee hebben in de The Basketball Diaries al bewezen goed samen te spelen. Maar neem aan dat de producer dit niet kon betalen.

Het idee was prima, uitvoering maar net een voldoende door de gebreken.

Toch een film die je wel eens wilt zien. 7/10.

Terug
Naar boven