XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[IMDB]Margin call[/IMDB]

Net gezien, tip van Moraalridder. Film heeft aparte sfeer en goed gespeeld. Geen grote verrassingen op gebied van verhaal of twists. Gewoon een impressie van de interne keuken van een grote investeringsbank gedurende de subprime mortgage crisis. Pogingen om emoties los te wekken zijn meestal niet erg succesvol en echt meeleven met één van de karakters doen we nooit echt. Spacey steekt er natuurlijk bovenuit en de rest is niet bijzonder maar ook niet teleurstellend. Er zat meer in maar hij is het kijken zeker waard. Met een 7/10 toch net wat beter dan Boiler Room.

[IMDB]Margin call[/IMDB]

Net gezien, tip van Moraalridder. Film heeft aparte sfeer en goed gespeeld. Geen grote verrassingen op gebied van verhaal of twists. Gewoon een impressie van de interne keuken van een grote investeringsbank gedurende de subprime mortgage crisis. Pogingen om emoties los te wekken zijn meestal niet erg succesvol en echt meeleven met één van de karakters doen we nooit echt. Spacey steekt er natuurlijk bovenuit en de rest is niet bijzonder maar ook niet teleurstellend. Er zat meer in maar hij is het kijken zeker waard. Met een 7/10 toch net wat beter dan Boiler Room.

Slecht vond ik hem niet, maar hij komt wel traag op gang imo. En ik had het gevoel dat de film stopte in het midden van het verhaal.

Voor mij ook een 7/10

Ga volledig mee in de review van Big T.

Killing Them Softly

Killing-Them-Softly-Brad-Pitt.jpg

redelijk goeie gangsterfilm al kon er veel meer uitgehaald worden. net iets te weinig verhaal en actie, na de film bleef ik wel een beetje op m'n honger zitten. wel eindelijk nog eens een rol die bij de figuur van Brad Pitt past :)

6.5/10

Lawless
lawless_front_cover.jpg

Gave film, boeiend verhaal en met name door Tom Hardy erg sterk geacteerd. Labeouf vond ik persoonlijk wat minder, maar dat is te overzien.

7.5/10

Laatst bewerkt:
Lawless draait gewoon niet eens in het pitoreske Fryslan! Had deze wel graag willen zien!

Haha ****, my bad.

Drive
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
A mysterious Hollywood stuntman, mechanic and getaway driver lands himself in trouble when he helps out his neighbour.

Heb erg genoten van deze film. Het mysterieuze karakter zorgt ervoor dat je geboeid blijft kijken en dat je daarnaast een eigen invulling kan geven aan de hoofdpersoon, die erg sterk neer wordt gezet door Ryan Gosling. Hoewel je met een aantal vragen blijft zitten aan het einde van de film, draagt dat hierbij (in tegenstelling tot veel andere films) juist bij aan de kwaliteit. Aanrader!

8/10

Heb onlangs deze gezien: http://www.imdb.com/title/tt0838247/
Drama/mystery/horror is meestal niks voor mij, maar deze had een goeie verhaallijn. Hield je geinteresseerd tot einde. Aanrader :)

[IMDB]The Rite[/IMDB] net gezien, had beter The Exorcist nog eens gekeken. The Rite is een beetje propaganda door - of zelfbevrediging voor - Christenen. Een atheïst die priester wordt. Dat 'waargebeurd verhaal' erbij ook, alsof deze film ook maar enige relatie heeft met reële gebeurtenissen. :o 5,5+/10 saai maar kijkbaar.

De afgelopen 2 weken de Godfather I en II eindelijk gezien (had er nog nooit ook maar 1 scene van gezien). Sweet mother of Mary dat is genieten.

Heb gister True Grit gekeken. Ben ik de enige die dit een zwaar overrated film vind? Ik vond hem niet slecht, maar toch ook niets speciaal, erg voorspelbaar ook...

[IMDB]Boiler Room[/IMDB] (2000)

Een slap aftreksel van [IMDB]Wall Street[/IMDB] maar dan ietsje anders. Zit niet echt intelligent in elkaar qua verhaal en veel gaten. Acteerprestaties niet geweldig maar ook niet slecht. Toch zeker het kijken waard vooral dan als het onderwerp je interesseert. 7-

Zeker wel 1 van de vetste speeches ever in die film:

http://www.youtube.com/watch?v=UqDtf1aw818

http://www.youtube.com/watch?v=izOIOvguncU&feature=related

The Amazing Spider-Man
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner.

Niet dat ik hoge verwachtingen van deze film had, maar ik vond het maar magertjes. Hoewel de scene's waarin hij door de stad 'vliegt' echt ongelofelijk vet zijn spreekt de manier waarop Peter Parker gespeeld wordt mij totaal niet aan, de wending die het verhaal neemt is gewoonweg zwak en het einde weer veel te cliche. Als je toch niets beters te doen hebt en wel wat coole special effects wil zien kan je hem kijken, maar ik weet vrij zeker dat je wel een betere film kan vinden.

5.5/10

Had ook hoge verwachtingen van de nieuwe spider-man film.
Goed special effects maar dat was het ook.
Ik vond de oude Peter Parker veel beter. Dit was gewoon een film zoals alle films gemaakt werd om veel geld te scheppen, maar ik vond dat het spider-man zelfs geen goede naam heeft aangedaan.

lol, tot 20seconden van de trailer dacht ik sounds good! Daarna; sounds crap.

Terug
Naar boven