Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Abbo genomen. In 2011 en 2012 eigenlijk nauwelijks meer films gekeken. Sinds kort weer erg veel plezier in.

Heb wel het idee dat ik een shitload aan epic films gemist heb. Iemand een lijst met must-see's?

Zojuist End of Watch afgekeken. Coole scene's, maar verhaal was minder. 7/10

Check Facebook filmliefhebbers topic voor al mijn reviews :)

• Like
Waarderingen: Roth
Het idee was tof en het begon ook goed. Echter waren er te veel storende elementen in de film; de totaal emotieloze cliché Amerikaanse eind twintiger die de hoofdrol vertolkte, shock scene's die totaal niet shockeerde omdat ze niet goed neergezet werden (itt irriversible) en een onnodig belachelijk lange speelduur waardoor de film eindeloos in herhaling viel en gewoon echt NIET uit te kijken was. Verder is het een beetje vermoeiend dat alle films met excessief drugsgebruik moeten eindigen in dezelfde deprimerende iedereen gaat naar de klote vibe. Dat kennen we ondertussen al.

Denk dat je deze film na de 1e 45 minuten uit kan zetten en dan heb je een toffe ervaring gehad. Kijk je echter de gehele 2 uur en 40 minuten dan zal het erg frustrerend worden.

Kijk je alleen deze scene:

http://www.youtube.com/watch?v=jgfgnUwwSyE

Dan hoef je de film eigenlijk ook niet meer echt te zien.

Tegenvaller want het had erg mooi kunnen zijn.

Indien ik nu terugblik op de film is hij toch niet echt nagebleven, vooral het laatste uur barste van de pretentieuze artfarty-shizzle :D. Zou hem sowieso niet onmiddelijk terugzien.

En wat vonden jullie van Taken 2? Vond m erg tegenvallen...

Requim for a dream. Mooie film uit 2003 die ik nog niet gezien had.

[IMDB]Glengarry Glen Ross[/IMDB] (1992)

Ben allemaal films aan het opzoeken over de beurs/markt/economie en kwam bij deze van '92 terecht. Glengarry Glen Ross gaat over vastgoedverkopers die ondermaats presteren en op een dag een ultimatum van hun baas krijgen: wie het meeste vastgoed binnen een week verkoopt wint een auto, de beschamende troostprijs is een messenset, de derde prijs is ontslag. Maar niet iedereen is het eens met de gang van zaken en er worden andere plannen gemaakt. Even later word het kantoor beroofd...

Ik hou van dit soort films, suspense en drama zijn aanwezig maar zonder er een ongeloofwaardig ingewikkeld verhaal van te maken. Nieuwe films willen vaak teveel overdrijven wat het gevoel van realisme aantast. Je hebt het gevoel dat dit een echt kantoor is met echte verkopers. Acteerprestaties zijn dan ook prima tot uitstekend. Alec Baldwin met één van de beste speeches en ook Spacey, Pacino en de anderen zetten overtuigende rollen neer.

Als je net als mij graag naar dit onderwerp kijkt en het over the top gedoe van nieuwe films wel hebt gezien is dit een aanrader om een keer te kijken. Ik volg de imdb score.

[IMDB]Boiler Room[/IMDB] (2000)

Een slap aftreksel van [IMDB]Wall Street[/IMDB] maar dan ietsje anders. Zit niet echt intelligent in elkaar qua verhaal en veel gaten. Acteerprestaties niet geweldig maar ook niet slecht. Toch zeker het kijken waard vooral dan als het onderwerp je interesseert. 7-

-

Laatst bewerkt:
Vrij k*t tegenover deel1. Heb daar laatst ook nog een review over getypt.

Inderdaad maak dan geen deel 2....

Daarintegen zondag Kill the Irishmen gezien, hier een stuk beter over te spreken, kan me vinden in de 7,1 op imdb:

Dit waargebeurde verhaal onthult de details van de opkomst en ondergang van de beruchte vakbondsvertegenwoordiger Danny Greene (Ray Stevenson), die bekendheid verwierf in het midden van de jaren '70 voor zijn gedurfde bereidheid om de Italiaanse maffia te trotseren. Opgegroeid in de straten van Cleveland, geraakt de stoere reputatie van Greene uiteindelijk in contact met de lokale maffia. Het duurt niet lang alvorens de lokale maffia is uitgegroeid tot een grootse handhaver binnen de regio. Maar na het vormen van een alliantie met de beruchte gangster John Nardi (Vincent D’onofrio) en de gevreesde Shondor Birns (Christopher Walken), begint Greene te ontdekken dat hij de potentie heeft om zelf zo machtig te worden als zijn tegenstanders. Vrij snel ontwikkelt hij dan ook een reputatie als onaantastbaar na het overleven van talrijke pogingen tot moord en creëert hij een dodelijk vernietigende organisatie met misdaadsyndicaten door heel Amerika.

Ben allemaal films aan het opzoeken over de beurs/markt/economie en kwam bij deze van '92 terecht. Glengarry Glen Ross gaat over vastgoedverkopers die ondermaats presteren en op een dag een ultimatum van hun baas krijgen: wie het meeste vastgoed binnen een week verkoopt wint een auto, de beschamende troostprijs is een messenset, de derde prijs is ontslag. Maar niet iedereen is het eens met de gang van zaken en er worden andere plannen gemaakt. Even later word het kantoor beroofd...

Ik hou van dit soort films, suspense en drama zijn aanwezig maar zonder er een ongeloofwaardig ingewikkeld verhaal van te maken. Nieuwe films willen vaak teveel overdrijven wat het gevoel van realisme aantast. Je hebt het gevoel dat dit een echt kantoor is met echte verkopers. Acteerprestaties zijn dan ook prima tot uitstekend. Alec Baldwin met één van de beste speeches en ook Spacey, Pacino en de anderen zetten overtuigende rollen neer.

Als je net als mij graag naar dit onderwerp kijkt en het over the top gedoe van nieuwe films wel hebt gezien is dit een aanrader om een keer te kijken. Ik volg de imdb score.

Deze staat al even klaar bij mij. Die zal ik volgend weekend ook eens checken. Dit weekend waarschijnlijk eerst Looper kijken.

[IMDB]The Baytown Outlaws[/IMDB]

Best vermakelijk. Verwacht geen hoogstaand acteerwerk, maar de drie broertjes zijn best geinig.

7-/10

Ziet er heel gaaf uit!

---------- Post toegevoegd Thu 20 Dec 2012 om 09:52 ----------

Wauw, dit is zo'n bazen film!

Als je deze tof vindt kijk dan ook eens 'The Basketball Diaries'. Een jonge Leo DiCaprio die geweldig acteerwerk neerzet.

Heb em op de lijst gezet, thx.

A Gang Story: http://www.imdb.com/title/tt1741542/?ref_=fn_al_tt_1

Prima film die voornamelijk de band tussen twee jeugdvrienden volgt wanneer ze meer en meer in de misdaad terechtkomen. Het verhaal wisselt tussen het heden en verleden door middel van flashbacks dat het één en ander verduidelijkt. Positief aan deze film was vooral de ingetogen rol van de hoofdrolspeler in combinatie met de prachtige locaties en gebruikte muziek. Overigens kan ik Franse films de laatste tijd steeds meer waarderen ter afwisseling op de producties uit Amerika.

8/10

-

:D

Is Looper de moeite waard?

The Hobbit is een topfilm!

Ik vind de Hobbit wat tegenvallen qua verhaal. Goblins, hobbits, orks etc zijn allemaal tof maar het verhaal boeit me niet zo hard :(

Hobbit, liever niet. Gekeken maar nee dankje, 3d was wel mooi.

Terug
Naar boven