Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ben ik overigens de enige die de (populairste) films van Nolan overroepen vind?

• Batman Begins
  • The Dark Knight
  • The Dark Knight Rises
  • Inception

Gisteren dan toch maar eindelijk The Godfather (9,2 op IMDB) gekeken.. Tjah, wat vind ik ervan. Ik vond het wel een leuke film maar beter als Inception ( 8,8 op IMDB) oid vond ik het zeker niet.

Dit komt waarschijnlijk omdat ik niet van die 'ouderwetse' films houd. Toch heb ik me wel redelijk vermaakt, maar was wel blij toen de film was afgelopen.
6,5/10

inbe4 shitstorm :o

Jij vond inception zeker heel diep gaan he.

Ben ik overigens de enige die de (populairste) films van Nolan overroepen vind?

• Batman Begins
  • The Dark Knight
  • The Dark Knight Rises
  • Inception

Ik ben persoonlijk juist een erg grote fan van Nolan's films en ik vind dat hij de Batman serie echt in een modern jasje heeft gestoken met meer realisme en een goed verhaal.

Ik ben waarschijnlijk gewoon meer fan van de moderne films. Als ik een oudere (lees: 1972) film ga kijken heb ik ergens mijn oordeel al klaar :o. Vechtscenes etc zijn te onrealistisch.

En ik weet dat sci-fi altijd onrealistisch is..

Je durft wel. The Godfather trilogie is heilig. Iets wat inception nog lang niet is. Daarnaast is het acteerwerk in The Godfather een paar tandjes dieper dan die dromentroep.

Je durft wel. The Godfather trilogie is heilig. Iets wat inception nog lang niet is. Daarnaast is het acteerwerk in The Godfather een paar tandjes dieper dan die dromentroep.

Ik weet t, zag de cijfers van The Godfather Trilogie ook wel staan (en top 10 films aller tijde).. Maar het is gewoon niks voor mij.

Ik weet t, zag de cijfers van The Godfather Trilogie ook wel staan (en top 10 films aller tijde).. Maar het is gewoon niks voor mij.

Ja dat kan inderdaad, heb van veel mensen gehoord dat ze hem te langdradig of iets dergelijks vinden.

:finger:

Deel drie is gruwelijk slecht.

XD, Een verouderde Al Pacino, een dramatische Sofia Coppola( heeft heel de Godfather reeks om zeep geholpen) en Andy Garcia.

Vond Garcia nog eigenlijk wel meevallen maar je hebt gelijk, ik schaam me diep dat ik 3 als een volwaardig deel zag. :roflol:

Het script was bagger, zelf ik had een betere synopsis kunnen schrijven. Zoveel mogelijkheden en dan komen ze af met het vaticaan en een bastaard zoon van Santino.

Coppola heeft die film ook maar gemaakt omdat hij zo goed als bankroet was.

Laatst bewerkt:
Het script was bagger, zelf ik had een betere synopsis kunnen schrijven. Zoveel mogelijkheden en dan komen ze af met het vaticaan en een bastaard zoon van Santino.

Coppola heeft die film ook maar gemaakt omdat hij zo goed als bankroet was.

Ik heb die film halverwege uitgezet. Snap niet hoe ze het hadden kunnen verzinnen ook.

Overigens vind ik de films van zijn dochter als regisseuse wel goed.

Hij gebruikt nochtans de standaard formule.

Man wordt superheld > moet een obstakel overkomen > overkomt obstakel > verslaat de slechterik

Dus alle 'superheldenfilms' zijn evengoed volgens jou?

dark knight trilogie is echt wel klasse hoger dan een spidermanfilm imo

Hij gebruikt nochtans de standaard formule.

Man wordt superheld > moet een obstakel overkomen > overkomt obstakel > verslaat de slechterik

Maar dat is met zo veel films het geval, vrijwel alle Tarantino's bijvoorbeeld gebruiken de formule:

Man wordt onrecht aangedaan > man wil wraak > overkomt obstakel > verslaat de slechterik

Een film met een standaardformule kan naar mijn mening nog steeds een top verhaal hebben en een goede film zijn.

Maar dat is met zo veel films het geval, vrijwel alle Tarantino's bijvoorbeeld gebruiken de formule:

Man wordt onrecht aangedaan > man wil wraak > overkomt obstakel > verslaat de slechterik

Een film met een standaardformule kan naar mijn mening nog steeds een top verhaal hebben en een goede film zijn.

zoals kill bill, bastards, django en death proof?

Dus alle 'superheldenfilms' zijn evengoed volgens jou?

Nee, eerder dat Nolan als schrijver qua originaliteit in deze reeks overschat wordt. Koesterde eigenlijk de hoop dat hij als eerste een superheld ging laten sterven.

Inception hoort niet helemaal thuis in dat rijtje nu ik erover nadenk, maar nog steeds vind ik het een overgewaardeerde film.

dark knight trilogie is echt wel klasse hoger dan een spidermanfilm imo

Klopt

Klopt, Tarantino is geobsedeerd door wraakverhalen. Dit heeft dan ook de teleurgang van zijn carrière veroorzaakt, aangezien zijn films zonder dit thema aanzienlijk beter zijn. (i.e. Pulp Fiction, Reservoir Dogs & Jackie Brown)

Momenteel werkt hij aan Kill Bill III, dus daar gaan we weer.

Vind zelf dat de Batman reeksen eerder gedragen worden door goede acteerprestaties en uitstekende regie van Nolan.

Klopt, Tarantino is geobsedeerd door wraakverhalen. Dit heeft dan ook de teleurgang van zijn carrière veroorzaakt, aangezien zijn films zonder dit thema aanzienlijk beter zijn. (i.e. Pulp Fiction, Reservoir Dogs & Jackie Brown)

Vind Jackie Brown en Reservoir Dogs de beste 2 films uit zijn carriere

Once upon a time in America > Goodfellas > The Godfather

The Godfather is gewoon top gebracht, niet te nep en over the top zoals de meeste films. Inception is zwaar overgewaardeerd man. Beetje slim willen doen met effecten en mind****en. Geen slechte film maar ook zeker niet zo goed als sommigen hem maken.

Overgewaardeerde films zijn in mijn ogen de dark knight reeks, inception, avatar en s redemption

Terug
Naar boven