XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Olympus-Has-Fallen-poster1.jpg

Gisteren gezien, redelijk standaard maar toch vond ik het best een aardig goede actiethriller.
Vond alleen de special effects in het begin nogal cheap overkomen.
Aardige rol van Butler weer.

Score 7/10

Intouchables (2011)

stond al een tijd op mn lijstje en toch de tijd genomen om te kijken.

prachtige film, emotie is goed opgebouwd en het verhaal is geweldig neergezet, verder ga ik niks spoilen gewoon kijken.
8,8/10

zeker een aanrader!!

Ik vraag me af hoe je een 8,8 kan geven..

Ik heb al moeite met een half puntje onderscheid te maken.

Hoe meer films je gezien hebt, hoe meer onderscheid je kan/gaat maken. Die puntjes na de komma gaan dan echt wel meer doorwegen :)

Scary Movie 5.

Ben altijd wel een fan geweest van de Scary Movies serie, maar het lijkt er op dat de serie nu echt volledig uitgemolken is. Op een paar grappige scenes na (de stofzuiger orgie oa) heeft de film niets te bieden en valt het ontzettend in de herhaling.

4/10

Grave Encounters (2011)

Dit is net als PA leuk voor het onwetende Amerikaanse publiek dat geen oog heeft voor kwaliteit en makkelijk bang te maken is. Effecten waren soms wel aardig gedaan, en je blijft wel kijken om te zien wat er allemaal gebeurd, maar verder is het door de vele mankementen gewoon een slechte film. 5/10

Betere alternatieven zijn Rec en 1408.

Het gaat vaak om duizenden stemmen, zou het allemaal made zijn dan?
Schijnt dat Chinezen vaak betaald worden om dit soort dingen te doen. Daar zijn er nogal veel van dus...

IMDB scores zeggen niet zo veel. Ik lig zelden op 1 lijn met die scores. Meta scores zeggen meer. Als je die 2 bekijkt, en zelfs nog het RT punt dat weet je altijd wel waar je aan toe bent.

Afgelopen week: raging bull, taxi driver, one flew over the chuckoo's nest, the figher en the big lebowski gezien.

Minste was the fighter, zegt toch heel veel over de rest :p

Ik vraag me af hoe je een 8,8 kan geven..

Ik heb al moeite met een half puntje onderscheid te maken.

inderdaad een vergelijking met vorige films, een 9 vindt ik net te veel, maar ondanks dat is het echt een prachtige film. ik vindt niet dat een film een 10 kan krijgen overigens, maar deze film behoorde toch echt wel tot de toppers die ik gezien heb.

The Cold Light of Day

Heb een begin gemaakt met deze film, erg standaard verhaal over een zoon die z'n ouders komt opzoeken tijdens een vakantie. Familie wordt ontvoerd en de zoon staat er alleen voor, here we go. Ik had een soort variant op Taken verwacht maar dit viel erg tegen. Zowel het verhaal als de personages zijn zeer inspiratieloos en het boeide me eigenlijk ook geen fl**ker meer of die familie nog gered zou worden. Na de zoveelste achtervolging heb ik de film na een drie kwartier afgezet, terwijl ik normaliter bij de meest standaard films wel door iets geboeid blijf kijken. Blijft me een raadsel dat iemand als Bruce Willis zich hier voor leent.

4,5/10

Scream 4

Na de eerste drie delen dit vierde deel ook maar eens gecheckt. Moet zeggen dat het al even geleden is dat ik de eerste drie delen heb gezien dus ik wist weinig meer van het verhaal. Aangezien er nogal verwezen wordt naar de vorige delen is het wel een aanrader om die eerst te kijken. In tegenstelling tot de vorige delen neemt dit deel zichzelf iets minder serieus. Sommige kills blijven wel interessant maar nergens ontstijgt de film het niveau van een matige horror. Wat mij betreft had het beter bij de eerste drie delen kunnen blijven.

6/10

Pain and Gain torrent is online bitches.

1,24 GB
[Link niet meer beschikbaar]

4,37 GB blueray Rip
[Link niet meer beschikbaar]

Insidious vind ik echt de beste horror die ik al heb gezien. Cinema sound en puntje van je stoel

Sinister (I) (2012)

Vond 'm vrij goed, combi thriller horror en mystery zit er goed in. Wat ik vooral beter vond dan de gemiddelde moderne film in dit genre is de manier waarop ze geluid gebruikt hebben, niet met het oog op schrikmomenten te creëren maar meer om een blijvende spanning en griezeligheid in elke scene te brengen. Er zitten wel wat schrikmomenten in, maar op een goede manier. Ethan Hawke past goed in deze rol, de rest vond ik duidelijk minder maar ook niet slecht.

Minpuntjes: de film herhaalt zich vaak en is wat eenzijdig, verder had ik het waarschijnlijk beter gevonden als de film minder fictioneel was geweest. Als je pure horror verwacht zal je ook teleurgesteld zijn, het blijft allemaal nogal braafjes op dat vlak.

Conclusie: aanrader maar ik blijf net als imdb een heel stuk onder de 7 vanwege dat er veel meer in zat.

Terug
Naar boven