MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

iemand de film elysium al gezien, of dl-link ervan gevonden in goede kwaliteit?

Het eerste uur van Pain and Gain vond ik echt grappig. Tweede uur was helaas minder. Al met al een prima film.

7,5/10

The Last Supper (1995)

Het verhaal: '5 studenten wonen in een huis in Iowa en maken een conservatieve presentator op televisie belachelijk. Als ze op een dag de conservatieve marinier Zack op bezoek krijgen, blijft hij voor het avondeten. Het diner loopt echter uit de hand, als de gast racistische opmerkingen blijft maken en uiteindelijk een mes in zijn rug krijgt. De studenten bedenken dat de wereld waarschijnlijk beter af is zonder deze engerd, en krijgen het idee om nog meer slechte mensen uit de wereld te helpen elke zondag tijdens het eten.'

Zwarte komedie. Leuke film om eens gezien te hebben.

Cijfer: 7-

Zombieland (2009)
De eerste 15 a 20 minuten is erg leuk / tof. Daarna wordt het erg saai: er gebeurd niks en ook het einde valt tegen. Er is heel veel tijd en moeite in het begin gestoken maar daarna is het m.i. afgerafeld. Er had zo veel meer in gezeten, zonde! Van een top film (het begin) naar een flop.
Ook nog een kleine gastrol van Bill Murray. Die was leuk.

Cijfer: 5, als het niet minder is...

Laatst bewerkt:
Gaat idd van goed naar steeds minder maar een 5 vind ik wel érg hard voor die film.

Leon
Blijft een prachtige film. 9/10. Bekijk hem zelf maar als je mij niet gelooft.

Dredd
Dit was wel een beetje mijn stijl. Geef hem zeker een 6,5. Omdat hij lekker weeg keek.

Antichrist (2009)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

een zesje voor de pretentieuze art dan maar.

Antichrist is wel een vette film. Het schijnt een doordenker te zijn, dat gaat over het christelijke moraal en wat Fraud ooit eens had lopen vertellen onder invloed van 89% pure coke. Zoiets had ik ooit begrepen ervan. Mooi gefilmd in ieder geval.

Antichrist is wel een vette film. Het schijnt een doordenker te zijn, dat gaat over het christelijke moraal en wat Fraud ooit eens had lopen vertellen onder invloed van 89% pure coke. Zoiets had ik ooit begrepen ervan. Mooi gefilmd in ieder geval.
Vond Melancholia persoonlijk stukken beter. Deze scene is zo'n beetje het enige wat ik me nog van Antichrist herinner. Niet zo indrukwekkend als je 'm los bekijkt, maar was even van de wereld erdoor tijdens de film;

Red 2:

Komische film er waren echt wel stukjes die geniaal bedacht waren en een goeie chemie tussen de acteurs. Het verhaal daar in tegen was beduidend minder het ging allemaal wat te snel en imo niet echt sterk uitgewerkt.

Omdat ik erg hou van komedies, en actie/komedies heb ik me echt niet verveeld. Een aanrader voor mensen die met een niet te serieus oog naar een film kunnen kijken.

6.8/10

The Great Gatsby

had een heel ander soort verhaal verwacht, kijkt wel prima weg verder. vooral dicaprio speelt weer bijzonder goed, zoals verwacht.

7,5/10

Pain and gain
Grote verwachtingen, spijtig genoeg had de film niets met bb/fitness te maken.
6.5/10

The iceman
Vroeger nog een boek gelezen over kuklinski dus deze film sprak me wel aan.
7.5/10

Antichrist (2009)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

een zesje voor de pretentieuze art dan maar.

:roflol: nog niet gezien maar was ook al niet van plan om die te gaan kijken,

Lone Ranger

ik verwachte dat ze na het succes van johnnydep bij pirates zijn skills gingen uitmelken en meer een film gingen maken voor johnny dan voor het verhaal. dat was gelukkig niet zo. het was een goed verhaal met goede humor. johnny speelde daar natuurlijk wel een grote rol in maar heb oprecht zitten lachen tijdens de film.

nadeel aan de film vond ik wel dat er hier en daar gaten in zaten (bewust imo) waarbij je ineens een stukje verder in het verhaal bent en je niet weet hoe hij nou weer iets voor elkaar heeft gekregen. denk daarbij aan de gaten die gore verbinski ook in pirates liet vallen (hoe was jack sparrow bv van het eiland ontsnapt) dat soort gaten. maar dat houd wel een soort nieuwschierigheid in tact

krijgt een verdiende 7,5/10 van mij

Antichrist (2009)

Vond Melancholia persoonlijk stukken beter. Deze scene is zo'n beetje het enige wat ik me nog van Antichrist herinner. Niet zo indrukwekkend als je 'm los bekijkt, maar was even van de wereld erdoor tijdens de film;

Is dat die film met die borderline wijf die vreemdgaat op een huwelijksfeest, en dat hun planeet wordt verwoest door een ander planeet? Dat is een lijpe film. Het romantische aspect eraan kon ik wel waarderen. Meer kan ik mij er zo niet van herinneren. Ja, er schieten beelden omhoog van telescopen, angstige mensen, en meer van die dingen. Goed plan; ik ga hem nog eens bekijken:cool:

Gisteren een aantal films gezien, beginnende met:

Now you see me (2013)

Vond het begin erg sterk, grappige trucs als attentiongrabber. Naarmate de film vorderde moest ik mijn aandacht er wel echt bijhouden, maar niet echt vervelend saai. Plot was wel echt duidelijk anders dan ik had verwacht, pluspunt dan ook. Ik vond overall dat ze wel wat meer op de illusionistische aspecten in hadden kunnen gaan, zoals 'The Eye' waar je eigenlijk niets van weet, op dat ene zinnetje in de film na dan. Wel leuk dat ze een aantal acts uitlegden in de film zelf, als onderdeel van.
Verder waren special effects prima, en zat de film goed in elkaar.

Cijfer: 7,1

Daarna:
Oblivion (2013)

Verhaal begon met weinig info, moeilijk om er goed bij te blijven. Ze laten ook veel info weg in de film, waardoor het erg oppervlakkig lijkt. Pas later in de film krijg je veel informatie en een verrassende wending in de film, pluspuntje. Vond het ontwerp van objecten en de film wel ontzettend goed, naast dat Tom Cruise ook goed speelde. Toch hadden ze naar mijn mening veel meer uit de film en het verhaal kunnen halen. Ik ben aan het eind van de film 5 minuten in slaap gevallen, omdat het allang al duidelijk was wat er zou gebeuren. Nog een minieme plottwist, maar weinig opzienbarends.

Cijfer: 6

En daarna:
Hummingbird (2013)

Heb mij eigenlijk, op de overbodige liefdesclichés na dan, niet verveeld tijdens de film. Sterk verhaal (moet zeggen dat Jason Statham goed speelt hier), maar toch waren die liefdesscènes niet echt iets voor iemand die je enkel in films als Parker of The Expandables (1&2) als wapentuig ziet. Gevechtsscènes waren wel goed en draagden mooi bij aan het verhaal, alhoewel ze wel meer van de straat hadden kunnen laten zien
Spoiler bevat delen van plot:
Vond ook dat ze wel wat meer met Isabel's dood hadden kunnen doen, bijvoorbeeld Jason die wat onderzoekt en ipv via dat vage chinese wijf bij de naam uit te komen. Had toch wel wat meer spanning opgeleverd.
Snapte de gedachtegang van de film ook niet helemaal op het eind, eindelijk uit de troep vandaan en dan toch weer de straat op (naast het feit dat hij opgepakt/afgemaakt werd)
Leuk om te kijken als je niets beters te doen hebt.

Cijfer: 6,3

Pain & Gain

Zitten wel grappige elementen in. Aan de ene kant is het jammer dat het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, want het heeft op zich wel de potentie (no pun intended) een soort 'ultimate heist' type film te zijn. De narrative stukjes tussendoor vanuit 1st person perspectief vond ik wel wat hebben. Uiteindelijk gewoon aardige actiekomedie met wat fitness en bodybuilding, op zich wel leuk voor de verandering. Zelfde score als anderen in dit topic:

6,5/10

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven