AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Zaterdagavond The Iceman gezien. Is een verhaal gebaseerd op waargebeurde feiten en hij gaat over een van de meest notoire huurmoordenaars in de Amerikaanse geschiedenis. Vond 'em wel ok, maar bij momenten was ie relatief saai. Wat meer spanning had zeker gemogen. Hier had iets meer ingezeten, naar mijn mening. Wel topacteerprestatie van Michael Shannon.
7-/10

The Iceman 8/10

The Incredible Burt Wonderstone

http://www.imdb.com/title/tt0790628/?ref_=sr_2

When a street magician's stunts begins to make their show look stale, superstar magicians Burt Wonderstone and Anton Marvelton look to salvage on their act - and their friendship - by staging their own daring stunt.

Jammer. Ik had meer verwacht van een Steve Carell film, maar dit viel gewoon tegen. Slechte characters, zwak verhaal.. enige pluspunten: Olivia Wilde en een paar leuke one-liners (o.a. van Jim Carrey)

imdb: 5.9
djr89: 4.5

Ook nog Pain & Gain gezien. Gewoon leuke onzin-film. Wel een paar leuke grapjes als je ook met KT bezig bent. Vond het op zich al een prestatie dat dit soort film niet verveelde na 2u, wat ik toch best lang vind voor een dergelijke film.
6.5-7/10

Als ik deze week nog wat tijd heb, wordt het Now You See Me en Iron Man 3 (en Dexter).

Het verhaal was wat zwakjes inderdaad (maar ja, het beschrijft ook het leven van Pie). Ook had ik een kleine moeite met het acteren van Rafe Spall (zijn gezichtsuitdrukking klopte niet altijd, was 1x zelfs lachwekkend terwijl dat absoluut niet de bedoeling van de film was :D), en toen Pie 'iemand' wilde redden met een roeispaan, zag hij heel laat dat het een tijger was. Ook een scene op dat eiland waar de tijger een stokstaartje at midden tussen de andere stoktaartjes en ze rende niet weg.
Jij heb de film niet goed begrepen volgens mij.

The conjuring (2013)

Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse.

Ben deze in cinema gaan kijken, met de geluidseffecten is het natuurlijk wel beter dan als je deze film gewoon bij je thuis zou kijken. De zoveelste exorcism film, wel leuk verhaal, goede acteerprestaties.
Best wel een aanrader voor mensen die graag dit type film zien, vergelijkbaar met the exorcism of emily rose, the rite, etc.

IMDB-score: 7,7/10
Personal score: 6,5/10

The conjuring (2013)

Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse.

Ben deze in cinema gaan kijken, met de geluidseffecten is het natuurlijk wel beter dan als je deze film gewoon bij je thuis zou kijken. De zoveelste exorcism film, wel leuk verhaal, goede acteerprestaties.
Best wel een aanrader voor mensen die graag dit type film zien, vergelijkbaar met the exorcism of emily rose, the rite, etc.

IMDB-score: 7,7/10
Personal score: 6,5/10

idd ook weest zien in cinema, vond hem beter dan bijv paranormal activity. Wel maar 1 schrikmoment gehad eigenlijk... in de kelder toen da dik mens opeens voor haar zat;) Het waargebeurde zal wel met een korreltje zout moeten genomen worden

idd ook weest zien in cinema, vond hem beter dan bijv paranormal activity. Wel maar 1 schrikmoment gehad eigenlijk... in de kelder toen da dik mens opeens voor haar zat;) Het waargebeurde zal wel met een korreltje zout moeten genomen worden

één korreltje maar? ;)

Dat is sowieso overdreven gewoon for entertainements' sake, als ze echt enkel de waargebeurde feiten moesten tonen zou het een film zijn over een geestesziek mens ofzo...

één korreltje maar? ;)

Dat is sowieso overdreven gewoon for entertainements' sake, als ze echt enkel de waargebeurde feiten moesten tonen zou het een film zijn over een geestesziek mens ofzo...

de pop was beter in de film of de echte:D nadien wel eens op google de echte foto's bekeken

de pop was beter in de film of de echte:D nadien wel eens op google de echte foto's bekeken

In 1970 a mother purchased an antique Raggedy Ann Doll from a hobby store. The doll was a present for her daughter Donna on her birthday. Donna, at the time, was a student in college, preparing to graduate with her nursing degree and resided in a tiny apartment with her room mate Anngie (a nurse as well). Pleased with the doll Donna placed it on her bed as a decoration and didn't give it a second thought until a few days later. With in that time both Donna and Angie noticed that there appeared to be something very strange and creepy about the doll. The doll apparently moved on its own, relatively unnoticeable movements at first, like a change in position, but as time passed the movement became more noticeable. Donna and Angie would come home to find the doll in a completely different room from which they had left it . Sometimes the doll would be found crossed legged on the couch with its arms folded , other times it was found upright, standing on its feet, leaning against a chair in the dining room. Several times Donna, placing the doll on the couch before leaving for work, would return home to find the doll back in her room on the bed with the door closed.

Sowieso een master troll :roflol:
Ik geloof echt niet in die dingen, snap ook niet dat mensen daar überhaupt in kunnen geloven...

Movie 43, vermoedelijk de slechtste film ooit gemaakt.

centurion.jpg

Centurion.

Film helemaal in de sfeer en tijd over de oorlog van de Romeinen tegen 1 of ander Brits volkje. Viel me zeker niet tegen, al kan je wel een bepaald soort film verwachten. Jammer van het vrouwelijke karakter in de film die wat te overdreven werd neergezet.
Kan me wel vinden in de 6,4 van IMDb.

Idee: stel dat we alle film reviews in een soort (privé) DBB-film & docu wiki konden zetten, zou echt super zijn! Nu heb je namelijk ziek veel pagina's maar ook veel en vaak dezelfde films, gewoon een ideetje.

http://www.moviepulp.be/wp-content/uploads/2009/12/centurion.jpg

Centurion.

Film helemaal in de sfeer en tijd over de oorlog van de Romeinen tegen 1 of ander Brits volkje. Viel me zeker niet tegen, al kan je wel een bepaald soort film verwachten. Jammer van het vrouwelijke karakter in de film die wat te overdreven werd neergezet.
Kan me wel vinden in de 6,4 van IMDb.

Vond ik een zeer goede film, echt mijn genre ook.

Personal score: 7,3/10

Jij heb de film niet goed begrepen volgens mij.

Heb het nog even opgezocht maar ik geloof dat niemand echt kan vertellen hoe het nou precies zit. Je kunt het verhaal op veel manieren interpreteren. De onderstaande quote (zie spoiler) zou misschien nog het dichtste bij komen. Een ding is wel duidelijk: er blijft veel ruimte over voor speculatie. En dat is waar de film de plank volledig mis slaat, naar mijn mening.
Des te meer reden om een lager cijfer te geven. Ben geen fan van 'vage / onduidelijke' films en alleen Joost mag weten hoe het is gegaan.

Cijfer: 6+ (pluspunten zijn de mooie beelden en het acteerwerk van de jonge Pie, meer dan dat heeft de film m.i. niet te bieden)

Dit is hoe ik denk dat het echt gegaan is;

Er worden 2 verhaallijnen verteld. Maar er is natuurlijk maar 1 waarheid. Eerst 't verhaallijn met de dieren (hyena, zebra, oerang oetan en tijger), vervolgens op 't eind pas 't verhaallijn met de mensen (de kok = hyena, zebra = chinese jongen, oerang oetan = Pi's moeder en de tijger = Pi zelf.

De kok vermoordt als eerst het chinese jongetje en vervolgens Pi's moeder. Pi vermoordt de kok. Pi vermeld in de film 'Hunger will make you do strange things', iets in die zin. Het 'eiland' was, geloof ik, gewoon de boot. Hij heeft uit survivalinstict (waar de tijger symbool voor staat in deze film - de tijger is Pi's survivalmodus) de kok, de chinees en zijn moeder opgegeten (dit zijn de wortels van het eiland die hij eet - vandaar ook de tand die hij vind, wat hem afschrikt en hem zijn reis doet voortgaan). De tijger kijkt niet om naar Pi wanneer ze strandden, omdat Pi niet langer zijn survivalinstict nodig heeft. Hij heeft het gehaald, is gered, dus de tijger kan vertrekken.

De hele film draait erom dat wij mensen speciaal denken te zijn, maar wanneer we moeten overleven we echt niet anders zijn dan wilde dieren. Wat ze met het hele religie gebeuren bedoelen is dat God altijd van je houdt en dat je alleen een tevreden leven kan leiden als je je innerlijke tijger temt. Dit betekend dus dat je tevreden moet zijn met je HELE zelf. Dus ook de slechte dingen, zoals kannibalisme uit overleving. Dit was de wijze les van zijn vader, die hij kreeg toen hij die geit vastketende aan 't hek. En daarom zei hij ook 'Zonder die wijze les van mijn vader had ik het nooit overleefd. De hele film worstelt hij met zichzelf (de tijger). Hij moet overleven, maar hij wilt tegelijkertijd trouw blijven aan zijn geloof. Hij ziet geen andere optie dan de mensen in de boot te verorberen wanneer hij 't teken van God ziet (het eiland in de vorm van Vishnu) en laat dus uiteindelijk z'n innerlijke tijger los (op de kok, chinees en zijn moeder) puur uit overleving.

Heb het nog even opgezocht maar ik geloof dat niemand echt kan vertellen hoe het nou precies zit. Je kunt het verhaal op veel manieren interpreteren. De onderstaande quote (zie spoiler) zou misschien nog het dichtste bij komen. Een ding is wel duidelijk: er blijft veel ruimte over voor speculatie. En dat is waar de film de plank volledig mis slaat, naar mijn mening.
Des te meer reden om een lager cijfer te geven. Ben geen fan van 'vage / onduidelijke' films en alleen Joost mag weten hoe het is gegaan.

Cijfer: 6+ (pluspunten zijn de mooie beelden en het acteerwerk van de jonge Pie, meer dan dat heeft de film m.i. niet te bieden)

Eh, over welke film gaat 't ook alweer?

Terug
Naar boven