XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Beste en gruwelijkste horrorfilm die ik ooit gezien heb is toch zeker martyrs.
Amores perros is ook zeker aanrader (uit dezelfde lijn als 21 grams)
En natuurlijk City of God, heerlijke rauwe sfeer.
Nu we toch bezig zijn Olympus has fallen, is een nieuwe film en daaamn wat een aktie:D.

• Like
Waarderingen: DG80
MV5BNTUxNzU1NzE1Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNTQ0MTE2Nw@@._V1_SY317_CR4,0,214,317_.jpg

Hick gezien. Neergesabeld op RT maar dat kan ook aan het thema van de film liggen. Chloe Moretz speelt een jailbait-achtig meisje dat op avontuur gaat nadat ze het zat is om als opvulling te dienen in een ontregeld gezin. Moretz speelt die rol met overtuiging en komt ouder over dan 14 in sommige gedeelten van de film.

Al snel ontmoet ze psycho Eddie die haar een lift aanbiedt. Eddie is nogal opvliegend van aard en Luli (Moretz) besluit al snel de benen te nemen, niet wetend dat Eddie nog vaker haar pad zal kruisen. Vrij snel daarna haakt ze aan bij de niet minder probleemloze Glenda waarmee ze samen een scam opzet in tankstation dat al snel uit de hand loopt.

Het begin van de film heeft ook de meeste vaart en boeit het meest. Tweede gedeelte draait vooral om de gewelddadige Eddie en zijn verstandhouding met Luli. Een verstandhouding die steeds verder uitloopt op prooi en jager. Met op het laatst een kleine rol van Alec Baldwin die jager Eddie wel vaker gefaciliteerd heeft maar het nu wel eens zat is.

Zeker wel het aanzien waard ook al moet je geen hoogstandje verwachten van een film die naar Amerikaanse begrippen toch zeker low budget is te noemen.

Moretz zal moeten oppassen dat ze niet getypcast gaat worden maar gelet op wat ze gemaakt heeft na Hick lijkt dat wel mee te vallen.

6,5/10

Heeft iemand Killer Joe (2011) al gezien? Die McConaughey is me toch maar een zieke puppy. (als hij wil) :o

Laatst bewerkt:
fast and furious 6 gezien

niet zo goed als de 1 of de 5, had ook wel een exotische feel zoals alle films na de 2de maar nu was het terug iets meer hollywoodcraptastic, er was wel één epic vechtscene in de tube en dat maakt al veel goed

Heeft iemand Killer Joe (2011) al gezien? Die McConaughey is me toch maar een zieke puppy. (als hij wil) :o

Moet je Mud ook maar bekijken dan of The Paperboy. In the Paperboy is hij behoorlijk weird en in Mud ook verre van normaal als killer on the run.

Magic Mike is wat meer mainstream maar ook daar speelt hij allesbehalve een normaal karakter.

Paperboy en Magic Mike heb ik ook gezien. Heb hem in ieder geval veel liever in dat soort rollen.

Naast sport-, muziek- en autoliefhebber durf ik mezelf ook wel filmliefhebber te noemen.
Dit is mijn lijst in IMDb. [Link niet meer beschikbaar]
Hou zo'n lijst nu een jaar of wat bij. Dus bekeken films van jaren geleden, die uit mijn herinnering zijn verdwenen, staan er niet in. Of ze moeten me te binnen schieten. En dan voeg ik ze toe.

Zaterdagavond The Iceman gezien. Is een verhaal gebaseerd op waargebeurde feiten en hij gaat over een van de meest notoire huurmoordenaars in de Amerikaanse geschiedenis. Vond 'em wel ok, maar bij momenten was ie relatief saai. Wat meer spanning had zeker gemogen. Hier had iets meer ingezeten, naar mijn mening. Wel topacteerprestatie van Michael Shannon.
7-/10

das zeker over deze vent

:D

Klopt ja. Als je beide van die youtube filmpjes hebt gezien brengt de film ook niet heel veel nieuws meer eigenlijk. Verder wel ok.

Iceman was wel vermakelijk

World War Z (2013)

United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to destroy humanity itself.

De zoveelste zombiefilm, mooi acteerwerk en met momenten mooie beelden. Een film met veel actie en spanning en dat merk je er ook aan aangezien je vanaf minuut 1 in de film al middenin de spanning zit.

IMDB-score: 7.2/10
Personal score: 6.7/10

Ook net World War Z gekeken :)

Op zich mooi gedaan en geschreven. Je valt vanaf de eerste minuten gelijk al in de chaos. Eigenlijk kom je vrij weinig te weten over de hoofdrolspeler en zijn achtergrond, behalve wat echt essentieel is voor het verhaal. Alleen de situaties waarin de hoofdrolspeler in terecht komt zijn wel erg superhero achtig en cheesy, ontsnappingen waarop kans van overleven 1 op 1.000.000 is bijvoorbeeld :roflol:

6.5/10

Morgen is R.I.P.D. aan de beurt, ben er niet gerust in dat het een mooie film wordt, misschien wel een leuke komedie.

World War Z was idd wel beetje lachwekkend. Door het slechte plot wel verrassend. Je wist nooit in wat voor onzin situaties hij nu weer terecht kwam :roflol:

Terug
Naar boven